Raskaaksi 2024

Tänään äitienpäivä digi näytti jo näin🥹

Liitteet

• IMG_9076.jpeg
    IMG_9076.jpeg
    418.6 KB · Katsottu: 145
Taisi ilo täällä loppua lyhyeen. Eiliseen asti testi vahvistui hienosti ja oireet vahvistui. Tänään sitten yhtäkkiä testi olikin ihan haalea😔 Eli ei kai auta odotella menkkojen alkua 💔💔💔
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Yhden päivän testin haaleus ei kerro vielä mitään, vaikka tiedän, että niitä analysoikin itse tarkalla silmällä. Minäkin tuossa huhtikuun lopussa saatoin testihulluudessani tehdä kolmekin testiliuskaa päivän aikana, kun en ollut viivaan tyytyväinen 🙈
Mutta kyllä se vain pitää paikkansa, että selkeää vahvistumista on havaittavissa joka toinen päivä, kun hcg tuplaantuu. Toivottavasti huomenna testiviiva on taas vahvistunut 🌈

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Yhden päivän testin haaleus ei kerro vielä mitään, vaikka tiedän, että niitä analysoikin itse tarkalla silmällä. Minäkin tuossa huhtikuun lopussa saatoin testihulluudessani tehdä kolmekin testiliuskaa päivän aikana, kun en ollut viivaan tyytyväinen 🙈
Mutta kyllä se vain pitää paikkansa, että selkeää vahvistumista on havaittavissa joka toinen päivä, kun hcg tuplaantuu. Toivottavasti huomenna testiviiva on taas vahvistunut 🌈
Kiitos tsempistä ja ihanista sanoista❤️
Pitää vain toivoa parasta ja odottaa. Mutta aika on kyllä pitkä😁 En edes tunnista itseäni, kun tuntuu, että olen ihan sekaisin, kun pitkän yrittämisen jälkeen saat sen ekan plussan 🫣

Täällä Dpo 4 ja ikuisuudelta tuntuva odotus jatkuu 😂 Loppuviikosta voisi jo testata! Hyvin vähän mitään oireita on, rinnat olleet arat ovulaatiosta asti. Ehkä mahdollinen kiinnittyminen olisi tänään - huomenna ja voisi odotella jotain oireita 🤩
täällä kans dpo4 ja ehkä se pitää jo perjantaina testata 😂🙈 mutta toki nämä keskenmeno kokemukset on opettaneet ettei se plussa kyllä kerro mitään raskauden jatkumisesta 🙄 huoh.

Mun työterveyslääkäri määräs mulle lääkkeet, koska mulla oli väsymystä ja uupumusta ja tsh 4.0. Nykyään menee paremmin ja arvo heitti jopa vähän alle sen 0.5, mutta tässä kohtaa sekin kuulemma hyvä. Kannattaa kysyä työterveydestä ainakin, jos sellainen on. :)

Täällä kp25/27-28. Ehkä vasta dpo8-9, tein testin, mutta eihän siihen vielä mitään varmaan tulisikaan… Muutamassa päivässä selviää. Sit jos alkaa kierto, sit alkaa ivf. 🤞

Tsemppiä kaikille!🩷
Mulla oli tänään puhelinaika työterveyteen tähän liittyen (yleislääkäri) Vähän nihkeää oli sen suhteen, että mitään lääkitystä antaisi, sillä ei oireita ja ”pelkkä raskaustoive”. Terveystalossa raja-arvo sen 4 ja mulla 3,9. Sanoi, että kilppariarvo hoidettaisiin heti jos olisin raskaana, muttei tässä vaiheessa tekisi asialle mitään muuta kuin seurantaa. Laittoi lähetteen uuteen kilpparitestiin (tsh & T4v) jonka voin käydä ottamassa, sillä arvot kuulemma voi vaihdella paljonkin… 🤔 Kyselin mahdollista pääsyä gynelle jos arvo uuden testin jälkeenkin koholla, niin sanoi että varaa sitten taas aikaa työterveyslääkärille joka voi katsoa et mitä meidän työterveyden pakettiin kuuluu ja et määrääkö jatkotutkimuksiin 🤷‍♀️

Mulla oli tänään puhelinaika työterveyteen tähän liittyen (yleislääkäri) Vähän nihkeää oli sen suhteen, että mitään lääkitystä antaisi, sillä ei oireita ja ”pelkkä raskaustoive”. Terveystalossa raja-arvo sen 4 ja mulla 3,9. Sanoi, että kilppariarvo hoidettaisiin heti jos olisin raskaana, muttei tässä vaiheessa tekisi asialle mitään muuta kuin seurantaa. Laittoi lähetteen uuteen kilpparitestiin (tsh & T4v) jonka voin käydä ottamassa, sillä arvot kuulemma voi vaihdella paljonkin… 🤔 Kyselin mahdollista pääsyä gynelle jos arvo uuden testin jälkeenkin koholla, niin sanoi että varaa sitten taas aikaa työterveyslääkärille joka voi katsoa et mitä meidän työterveyden pakettiin kuuluu ja et määrääkö jatkotutkimuksiin 🤷‍♀️
Kannattaa käydä uudelleen mittautamassa. Nää on vaikeita asioita, mutta luulis, että jos se on tollanen arvo, niin määräisivät lääkkeen…

Kannattaa käydä uudelleen mittautamassa. Nää on vaikeita asioita, mutta luulis, että jos se on tollanen arvo, niin määräisivät lääkkeen…
Joo, onneksi sentään antoi lähetteen uuteen testiin. Ehkä ne sit haluaa terveystalolla et ne testit on sit otettu heidän labrassa, eikä jossain muualla, jotta antavat jatkohoitoa 🤷‍♀️ Täytyy varmaan vaatia kovemmin 😅 Muistaakseni meillä kuuluisi työterveyteen gyne, mutta vaatii lähetteen työterveyslääkäriltä… noh, kokeillaan ensin näin ja jos ei etene niin maksan sitten itse hedelmällisyyteen erikoistuneen lääkärin vastaanoton.

Siis mitähän tuo "pelkkä raskaustoive" oli tarkoittavinaan? 😵

Nyt on kyllä vähän lupaavasti pistellyt alavatsan alueella, sopivasti sopisi kiinnittymiseen 😁

Sain tänään haalean haamun testiin jonka puolisokin jopa näki, saapas nähdä 😊 Keskiviikkona testailen uudestaan.. Aamulla oli kyllä selvästi huono olo

Edit: jotenkin aattelen silti että se on vain viivanpaikka mikä näkyy vaikka se tuli melko pian testin tekemisen jälkeen näkyviin 😅

Siis mitähän tuo "pelkkä raskaustoive" oli tarkoittavinaan? 😵

Nyt on kyllä vähän lupaavasti pistellyt alavatsan alueella, sopivasti sopisi kiinnittymiseen 😁
Varmaan liittyy tuohon, että kun mulla ei ole mitään ns työkykyyn vaikuttavia oireita kuten väsymys, vetämättömyys, aggressiivisuus, painonnousu, hiustenlähtö jne mitä tuo kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa, niin eivät hoida ”pelkkää raskaustoivetta” työterveydessä 🤔

Toivotaan et nippailut olisi enne kiinnittymisestä🤩🤞

Varmaan liittyy tuohon, että kun mulla ei ole mitään ns työkykyyn vaikuttavia oireita kuten väsymys, vetämättömyys, aggressiivisuus, painonnousu, hiustenlähtö jne mitä tuo kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa, niin eivät hoida ”pelkkää raskaustoivetta” työterveydessä 🤔

Toivotaan et nippailut olisi enne kiinnittymisestä🤩🤞
Ai niin joo, totta! Kuulosti vain niin kauhealta vähättelyltä että pisti silmään 😁

täällä kans dpo4 ja ehkä se pitää jo perjantaina testata 😂🙈 mutta toki nämä keskenmeno kokemukset on opettaneet ettei se plussa kyllä kerro mitään raskauden jatkumisesta 🙄 huoh.
Mulla tänään dpo7 ja kaapissa yks herkkä testi 😬 kuumottelis aivan hulluna huomenna jo tehä se, mutta oon päättäny oottaa kans perjantaihin. Katsotaan pitääkö päätös 🫢😂

Täällä tänään dpo 6-7, luulisin että 6, eikä mitään haluja edes testata koska en jaksa sitä pettymystä minkä negatiivinen testi tuo. Oireita ei ole suuntaan eikä toiseen, pieniä tuntemuksia välillä tuolla jossain alhaalla.

Onko täällä muita joilla satunnaisesti kipeytyy nännit/rinnat oviksen jälkeen? Ei siis joka kierrossa?

Hei,
Mä taas uskallan tulla varovaisesti huutelen tänne..

Puolison kanssa ollaan hakeuduttu hoitoihin ja oltiin 'pitkään' jonossa.
Vihdoin alkuvuodesta meille löytyi luovuttaja ja ajattelin et Jes nyt mennään.

Vana mitä vielä.. kaksi kiertoa menny ihan ohi koska ovis osunut viikonlopulle.. 🙄
No tän viikon pe pitäis alkaa tulittaa ovista ja toivottavasti sunnuntaina löytyisi nii pääsisin maanantaina inssiin!

Täällä tänään dpo 6-7, luulisin että 6, eikä mitään haluja edes testata koska en jaksa sitä pettymystä minkä negatiivinen testi tuo. Oireita ei ole suuntaan eikä toiseen, pieniä tuntemuksia välillä tuolla jossain alhaalla.

Onko täällä muita joilla satunnaisesti kipeytyy nännit/rinnat oviksen jälkeen? Ei siis joka kierrossa?
Mulla tulee tosi usein arat rinnat/nännit. Se, et milloin se tulee niin vaihtelee tosi paljon… joskus 6pv oviksen jälkeen alkaa jo, ja toisinaan vasta 3 pv ennen menkkoja, tai mitä tahansa tältä väliltä. Ja joskus ei kipeydy ollenkaan 🤷‍♀️

Takaisin