Raskaaksi 2024

Toi on niin tuttua kun tuntuu että K A I K K I muut vaan raskautuu, varsinkin jotkut just joita seuraa tai tutut, ei niin läheiset, niin mussa saa aikaa niin negatiivisia tunteita🫣 Mutta uskon että meidän vuoro tulee vielä. Alkuvuodesta jaksoin kirjoitella kans enempi, nyt alan olla selvinnyt harmituksesta ettei meille tule tänä vuonna vauvaa, josko sitten helmikuinen 25😉 Taas toiveikkaana kohti ensi viikon ovista☺️
 
Mulla on ollut taukoa foorumista. Oon aloittanut uuden työn, oli muuttoa ja muuta, niin en ole täällä ehtinyt pyörimään. Kierto venynyt pitkäksi, lähemmäs 40 päivää eikä vuoda mut testit negaa. En tiedä mitä mun kroppa sekoilee, lähinnä olo on kyllä kun kuolemansairaalla ja pinna kireällä, et toivon nyt et uusi kierto käynnistyisi.🤨🙄
Olin jo elätellyt toiveita raskaudesta, mut tämä testikin sen kertoo, et omaa kuvitelmaa 😅 huoh.
20240504_131827.jpg
 
Täälläkin epätoivoiset fiilikset, kaikki muut tuntuu raskautuvan ja vauvauutisia saa harva se päivä lukea somesta, samaan aikaan kun itsellä kierrot heittää häränpyllyä😩

Nytkin menossa dpo15 ja eilen tehty testi tietysti negatiivinen... Mutta menkkoja ei myöskään kuulu 🙃
 
Moikka ja onnea kaikille plussanneille!🥰

Hieman omaa napaa; ensimmäin kierto menossa jossa ovulaation jälkeiseen aikaan tukena cyclogestit sekä tuttuun tapaan letrot kp3-7. Tänään dpo9 ja tunsin aamulla järkyttävän vihlaisun alamahasta joka laittoi melkein kaksin kerroin. Kipu säteili ihan kohtuun saakka. Ihmettelenkin nyt, että voiko kiinnittyminen tapahtua vasta näin myöhään? 🤔Minulla ei siis ole mitään kuukautiskipuja koskaan eli sen puolesta olen onnekas enkä yhdistä tätä niihin..
 
Täällä dpo 7 ja kunnon limat. 🫣 Aina herättää toiveita, vaikka ei edes uskalla toivoa. Ei haluais taas pettyä, vaikka eihän meillä nyt kauaa vielä yritystä ole takana. Pitäis malttaa odotella testien kanssa vielä jokunen päivä vähintään. 😩
 
Moikka ja onnea kaikille plussanneille!🥰

Hieman omaa napaa; ensimmäin kierto menossa jossa ovulaation jälkeiseen aikaan tukena cyclogestit sekä tuttuun tapaan letrot kp3-7. Tänään dpo9 ja tunsin aamulla järkyttävän vihlaisun alamahasta joka laittoi melkein kaksin kerroin. Kipu säteili ihan kohtuun saakka. Ihmettelenkin nyt, että voiko kiinnittyminen tapahtua vasta näin myöhään? 🤔Minulla ei siis ole mitään kuukautiskipuja koskaan eli sen puolesta olen onnekas enkä yhdistä tätä niihin..
Voi olla muustakin kuin kiinnittämisestä johtuvaa. Mulla oli ton tapainen tosi kova vihlaisu ekassa raskaudessa joskus dpo 10-12 paikkeilla. Tein siitä parin päivän päästä silloin plussatestin. Toivottavasti vihlaisu olis sullakin hyvä merkki!
 
Pakko käydä kuittaamassa aiempiin viesteihini. Ovis ei ollutkaan ajoissa, vaan päivän myöhässä.🤦🏻 eilinen meni niin jäätävissä oviskivuissa et ei ollu kaukana et sorrun pandoliin.. Tänä aamuna eka tero naamaan ohjeiden mukaan ja olo on kieltämättä aika skeptinen tämän kierron suhteen. Olo on oudon neutraali, ei huonoa oloa, ei tissit kipeenä tms, mitä kaikkea nyt useimmiten oviksesta lähtien on ollu. Ihme kyllä on jos tässä kierrossa ois lykästäny, jotenkin ei oikeen nyt uskoa oo.😥
 
Täällä odotellaan ovista. Pitäisi näinä päivinä alkaa ilmottelemaan itsestään. Jotenkin tämä kevään tulo on saanut raskautumispaniikin väistymään ja luottamaan tulevaisuuteen. Se tapahtuu mikä tapahtuu. 💁‍♀️

Jos ei ehditä hommailemaan tai muusta syystä homma ei onnistu niin sitten ei onnistu. Jos onnistuu niin sehän on sitten vaan lisää iloa jo valmiiksi hyvään elämään. 😊
 
Hei onko täällä ennen menkkoja kellään pahoinvointia? Tämä nyt riivaa mua ihan urakalla, mut kierto ei tahdo käynnistyä ja testit olleet tosiaan tota negaa tänäkin aamuna. Tosi ärsyttävää 😅🤢
 
Hei onko täällä ennen menkkoja kellään pahoinvointia? Tämä nyt riivaa mua ihan urakalla, mut kierto ei tahdo käynnistyä ja testit olleet tosiaan tota negaa tänäkin aamuna. Tosi ärsyttävää 😅🤢
Hep.🙋🏻 melkeimpä joka kierto, niissä missä jotain yrittänyt tapahtua on ollut pahempi. Voin samaistua tuohon, et on melko raivostuttavaa se pahoinvointi nega-testejä katsellessa. Alkuyrityksestä oli jopa toiveet aika korkealla, nyt oppinu jo et turha sitä ainakaan minkään sortin oireena pitää vaikka kuinka arabialaista joutua halailemaan joissakin kierroissa.🙄
 
Viisaammille kysymyksiä kierron eri vaiheen pituuksien merkityksistä. Olipa vaikeesti nimetty, mutta siis ku on follikulaari- ja luteaalivaihe niin voiko siitä suoraan jotain tulkita/veikata jos ne on liian lyhyet tai liian pitkät?
Premom huutaa❗tästä kierrosta et luteaali oli liian lyhyt, 10 päivää. Pääsääntösesti näyttäs luteaali olevan 13 päivää, se vissiin on ok? Entä toi toisen pituus? Se heittelee enempi, keskiarvoksi 10 kierrosta tulee 13,5. Onko lisäksi tarkasteltava näitä kahta suhteessa toisiinsa?

En tiiä onko ihan tyhmä kysymys ja tästä näkee kuin vähän lisääntymisestä ymmärrän, mut miettii taas vaan et jos se ois jostain ihan pienestä lääketuesta tms kiinni, mitä lapsettomuuspoli ei vaan tajuu tutkia. Toki googletin nämä kysymykset, myös englanniksi, mutta lisätietoa tahtoisin kokemuspohjalta.
 
Hei onko täällä ennen menkkoja kellään pahoinvointia? Tämä nyt riivaa mua ihan urakalla, mut kierto ei tahdo käynnistyä ja testit olleet tosiaan tota negaa tänäkin aamuna. Tosi ärsyttävää 😅🤢
Miulla välillä etoo ennen menkkoja ihan huolella... ihanaa 🙃
 
Onko täällä kellään kokemusta noista clear bluen ovistesteistä?

Käytin tässä kierrossa niitä violetteja joissa pitäisi ensin tulla vilkkuva hymynaama ennen pysyvää hymynaamaa, no tein perjantaina ekan testin, se oli nega, lauantaina tein aamulla yhden ja illalla toisen, molemmat negoja ja sunnuntaina tein päivällä, niin tuli suoraan pysyvä hymynaama, sen jölkeen tein ihan normi testin ja se oli myös positiivinen. Ei ole koskaan ennen käynyt näin, aina tullut se vilkkuva ennen pysyvää hymynaamaa 🤔
 
Onko täällä kellään kokemusta noista clear bluen ovistesteistä?

Käytin tässä kierrossa niitä violetteja joissa pitäisi ensin tulla vilkkuva hymynaama ennen pysyvää hymynaamaa, no tein perjantaina ekan testin, se oli nega, lauantaina tein aamulla yhden ja illalla toisen, molemmat negoja ja sunnuntaina tein päivällä, niin tuli suoraan pysyvä hymynaama, sen jölkeen tein ihan normi testin ja se oli myös positiivinen. Ei ole koskaan ennen käynyt näin, aina tullut se vilkkuva ennen pysyvää hymynaamaa 🤔
Clearblueta suositellaan tehdyksi aamun ekasta näytteestä eli kerran päivässä testaaminen riittää. Joka kierrossa ensimmäinen testi on ns. Nollatesti eli näyttää tyhjää ympyrää vaikka hormonitaso olisi koholla (paitsi jos on jo ovishuippu ja siinä tapauksessa tulee pysyvä hymynaama). Tämmöisissä tapauksissa missä vilkkuva hymynaama jää välistä on kyse siitä yleensä että on aloitettu testaus myöhään eli hormonitasot on jo koholla nollatestiä tehdessä. Violetit tunnistaa vähintään neljä hedelmällisintä päivää ja siksi niillä testailu pitää aloittaa ajoissa 😊
 
Clearblueta suositellaan tehdyksi aamun ekasta näytteestä eli kerran päivässä testaaminen riittää. Joka kierrossa ensimmäinen testi on ns. Nollatesti eli näyttää tyhjää ympyrää vaikka hormonitaso olisi koholla (paitsi jos on jo ovishuippu ja siinä tapauksessa tulee pysyvä hymynaama). Tämmöisissä tapauksissa missä vilkkuva hymynaama jää välistä on kyse siitä yleensä että on aloitettu testaus myöhään eli hormonitasot on jo koholla nollatestiä tehdessä. Violetit tunnistaa vähintään neljä hedelmällisintä päivää ja siksi niillä testailu pitää aloittaa ajoissa 😊
Mulla kävi näin viime kierrossa. Kp8 aloitin testaamaan ja kp13 hyppäs suoraan tyhjästä pysyvään hymynaamaan. Kierto oli kyllä muutenkin outo sekoilu 🤷🏽‍♀️
 
Mulla on pahoinvointia ollut melkein joka kierto yrityksen aloittamisen jälkeen. Selkeästi niinä kiertoina kun jotain oikeasti yrittää tapahtua (kuten Tinttarakin sanoi) on pahempi. Itselle tuo progesteronipahoinvointi on sitä, että tulee huonon olon aaltoja pitkin päivää, ja itsellä etenkin kun seison tai kävelen. Sit jos/kun alkaa hcg nousta, niin tulee lisäksi semmosta yökkäilyoloa kun katsoo tai ajattelee joitain ruokia. Tässäkin kierrossa aivan jäätävä progesteronipahoinvointi ja sit yksi ilta alkoi tuo toisenlainenkin voimistua, niin ehdin jo innostua, mutta aamulla sit oli oireet taas lähdössä. Meinaa pakka levitä tässä kun lähes joka kierto yrittää jotain tapahtua ja joka kerta kamalat oireet (ja sit sitä ehtii siinä 3-5 päivän aikana jo vähän innostua), ja sit ei tulekaan mitään muuta kuin kuukautiset.

Soiteltiin terveyskeskukseen tänään, ja saatiin aika parin kuukauden päästä tutkimuksiin. Meinasivat ensin, että vuosi pitää olla takana yritystä ja mitään poikkeuksia ei tehdä, mutta vetosin myoomaan, ja se riittikin syyksi. Auttaa ihan valtavasti kun tiedän ettei tarvitse ikuisuutta odottaa tutkimuksia, ja että on nyt edes joku suunnitelma jos epäonnistumiset jatkuu.

Lämmöt oli aamulla jo sitä luokkaa, että uusi kierto alkaa ihan just. Toissapäivänä vielä korkeammat kuin koskaan ennen, eilen normaali luteaalivaiheen lämpö, ja tänään jo alkukierron lämmöt. Että kunnon rysähdys sieltä pilvilinnoista.
 
Mulla on pahoinvointia ollut melkein joka kierto yrityksen aloittamisen jälkeen. Selkeästi niinä kiertoina kun jotain oikeasti yrittää tapahtua (kuten Tinttarakin sanoi) on pahempi. Itselle tuo progesteronipahoinvointi on sitä, että tulee huonon olon aaltoja pitkin päivää, ja itsellä etenkin kun seison tai kävelen. Sit jos/kun alkaa hcg nousta, niin tulee lisäksi semmosta yökkäilyoloa kun katsoo tai ajattelee joitain ruokia. Tässäkin kierrossa aivan jäätävä progesteronipahoinvointi ja sit yksi ilta alkoi tuo toisenlainenkin voimistua, niin ehdin jo innostua, mutta aamulla sit oli oireet taas lähdössä. Meinaa pakka levitä tässä kun lähes joka kierto yrittää jotain tapahtua ja joka kerta kamalat oireet (ja sit sitä ehtii siinä 3-5 päivän aikana jo vähän innostua), ja sit ei tulekaan mitään muuta kuin kuukautiset.

Soiteltiin terveyskeskukseen tänään, ja saatiin aika parin kuukauden päästä tutkimuksiin. Meinasivat ensin, että vuosi pitää olla takana yritystä ja mitään poikkeuksia ei tehdä, mutta vetosin myoomaan, ja se riittikin syyksi. Auttaa ihan valtavasti kun tiedän ettei tarvitse ikuisuutta odottaa tutkimuksia, ja että on nyt edes joku suunnitelma jos epäonnistumiset jatkuu.

Lämmöt oli aamulla jo sitä luokkaa, että uusi kierto alkaa ihan just. Toissapäivänä vielä korkeammat kuin koskaan ennen, eilen normaali luteaalivaiheen lämpö, ja tänään jo alkukierron lämmöt. Että kunnon rysähdys sieltä pilvilinnoista.

No tämäpä merkillistä!
Mulla tuo pahoinvointi on tosi samaa, mitä oli pojan raskausaikanakin ja omituisinta on omalla kohdallani se, että se on minulla aina ollut pahinta juuri iltaisin, ei aamuisin 😅😂 niin raskaana kuin ilmankin..

Mut tosi vaikeahan tästä on sanoa yhtään mitään. En oo jaksanut testata edes enää, kun negoja olleet kaikki edelliset testit parilta viime päiviltä. Tämä kierto vaan kumman pitkittynyt. Vatsaa koskee, mutta en osaa siitäkään sanoa mitään - oikeasti todennäköisesti jos olisin raskaana, ei olisi mitään oireita. Niin oli esikoisen kohdallakin, vuoto ei vaan alkanut mut muut oireet alkoi ehkä vasta joskus rv 6 paikkeilla. Sitä ennen ei mitään 😁

Mut luulen kans et ihan vaan omia sekoiluja nää, et joku ihme hormonihäiriö tässä kierrossa. Kp 38 mennään jo, ja viimeeksi kp 36 oli nega 😁
 
Muokattu viimeksi:
Huoh.. saas nyt nähdä menikö tallettelut liian myöhäiseksi, kun sunnuntaina ei ollut mahdollisuutta, kun ovisplussa yllättäen tulikin. Vasta eilen illalla päästiin asiaan. Tosin eilen oli koko päivän sellaista paineen tunnetta alavatsassa jota on usein ennen ovista. Toivottavasti siis ei ollut liian myöhäistä.

Onko muilla täällä millaisia ovisoireita? Itsellä yleensä alkaa limat n. 5 päivää ennen ja lisääntyy koko ajan, päivää ennen usein sellainen paineen tunne kun jotain poksahtaisi kohta tuolla jossain alavatsalla, hajut käy vahvemmin nenään ja himot päällä. Nämä yleensä itsellä melkein joka kierrossa. Oviksen jälkeen usein kipeytyy nännit.
 
Takaisin
Top