Raskaaksi 2024

Täällä menossa kp17 ja ovista vielä odotelles! Aiemmissa 33pv kierroissa ovis tullut kp20-21 eli tällä viikolla pitäisi olla tulossa!
Limat jo vähän lisääntyneet ainakin tukemaan tätä! Ovistestailunkin olen jo aloittanut mutta niissä ei vielä mitään ihmeellistä.

Mä niin toivoisin että tää olis se meidän kierto :Beating Heart:
 
Hei ! Olen uusi täällä. Aiempia lapsia on. Olemme yrittäneet yli vuoden. Letrot olleet käytössä 4kk. Ovulaatioplussa kp15 29.4.24
Pyyhkiessä kerran pieni tuhruvuoto ja minimaalinen hyytymä kp27/28 ja kp28 testasin apteekin herkällä hennon haamun. Ja perään digi joka myös plussa. Nyt ollut vatsakipuja koko viikonlopun varsinkin vasemmalla munasarjoissa ja keskellä alavatsaa. Ei mitään vuotoja mutta tänään tein rfsu herkän testin eli kp 32/28 ja edelleen todella haalea ja pregchekin testi antoi vielä haaleamman. Onkohan peli menetetty ?
 

Liitteet

  • IMG_9921.jpeg
    IMG_9921.jpeg
    286.2 KB · Katsottu: 123
Hei ! Olen uusi täällä. Aiempia lapsia on. Olemme yrittäneet yli vuoden. Letrot olleet käytössä 4kk. Ovulaatioplussa kp15 29.4.24
Pyyhkiessä kerran pieni tuhruvuoto ja minimaalinen hyytymä kp27/28 ja kp28 testasin apteekin herkällä hennon haamun. Ja perään digi joka myös plussa. Nyt ollut vatsakipuja koko viikonlopun varsinkin vasemmalla munasarjoissa ja keskellä alavatsaa. Ei mitään vuotoja mutta tänään tein rfsu herkän testin eli kp 32/28 ja edelleen todella haalea ja pregchekin testi antoi vielä haaleamman. Onkohan peli menetetty ?
En osaa mitään varmaksi sanoa ja aina on toivoa ennen kuin menkat alkaa. Mutta jos viiva ei ole vahvistunut silmin nähden niin toki on vaara että kyseessä kemiallinen 🙄

miten sulla on muuten nuo Letrot vaikuttaneet? itsellä resepti niihin, mutta vasta ensi kierrosta lähtien. Ovis tulee kyllä nytkin ajallaan oireiden ja testien mukaan ja kierto noin 30 päivää. 🤷‍♀️
 
En osaa mitään varmaksi sanoa ja aina on toivoa ennen kuin menkat alkaa. Mutta jos viiva ei ole vahvistunut silmin nähden niin toki on vaara että kyseessä kemiallinen 🙄

miten sulla on muuten nuo Letrot vaikuttaneet? itsellä resepti niihin, mutta vasta ensi kierrosta lähtien. Ovis tulee kyllä nytkin ajallaan oireiden ja testien mukaan ja kierto noin 30 päivää. 🤷‍♀️
1tbl päivässä ei mitään tapahtunut ja nyt oli joka toinen 1tbl ja jokatoinen 2tbl ja tämä nyt tuloksena. Mulla ei ovulaatiota laisinkaan ilman. Tulee vaan tosi paha olo niistä.
 
Luin täältä myös artikkelin missä sanotaan että "Jo 10 päivän pidättäytymisen jälkeen sperman laadussa alkaa tapahtua kielteisiä muutoksia: siittiöiden liikkuvuus laskee ja laatu heikkenee."

Onko joillain kuitenkin raskaus onnistunut siitä huolimatta jos on ollut vähän pidempi tauko seksissä ja ainoastaan kerran päässyt hyödyntämään ovista?
Täällä 🖐️ taukoa oli useampi viikko ja kerran harrastettiin seksiä ovisplussa päivänä, nyt rv30
 
Nyt vaikuttaa lupaavalta.. mulla on tosi aristavat rinnat.. ovis oli testin mukaan viime la kp 14 ja nyt siitä ei siis ole kuin vasta pari päivää. Mutta yleensä ei tässä kohtaa kiertoa vielä rinnat arista vaan vasta noin viikkoa ennen menkkoja... Mutta voisko hedelmöitys heti alkaa antaa tämmöistä oiretta 🤔 voiko johtua vaan runsaammasta seksistä 😅 tänään tunsin myös nipistelyä kohdun alueella mutta ei kai ihan näin pian voisi kiinnittyäkään 🤔 kun nyt kp 17! Luin kyllä että aikaisimmat oireet voisi tulla jo 3-5 päivää hedelmöitys kestä mutta vaikea uskoa. Jotain silti eri tavalla kuin noissa keskeytetyissä kierroissa.. etkä keho myös vaan reagoi siihen spermaan pitkästä aikaa 🫢 mutta kyllä tämä taas toiveita nostaa. Jaiks että on taas tätä piinailua. Plussaonnea kaikille ❤️❤️❤️
 
Nyt vaikuttaa lupaavalta.. mulla on tosi aristavat rinnat.. ovis oli testin mukaan viime la kp 14 ja nyt siitä ei siis ole kuin vasta pari päivää. Mutta yleensä ei tässä kohtaa kiertoa vielä rinnat arista vaan vasta noin viikkoa ennen menkkoja... Mutta voisko hedelmöitys heti alkaa antaa tämmöistä oiretta 🤔 voiko johtua vaan runsaammasta seksistä 😅 tänään tunsin myös nipistelyä kohdun alueella mutta ei kai ihan näin pian voisi kiinnittyäkään 🤔 kun nyt kp 17! Luin kyllä että aikaisimmat oireet voisi tulla jo 3-5 päivää hedelmöitys kestä mutta vaikea uskoa. Jotain silti eri tavalla kuin noissa keskeytetyissä kierroissa.. etkä keho myös vaan reagoi siihen spermaan pitkästä aikaa 🫢 mutta kyllä tämä taas toiveita nostaa. Jaiks että on taas tätä piinailua. Plussaonnea kaikille ❤️❤️❤️
Raskausoireet alkavat vasta kiinnittymisestä, mutta sitä ennen siellä on se keltarauhanen joka voi esimeriksi nippailla tai aiheuttaa muita oireita. Mulla esimerkiksi silloin kun on käytössä vahvempi keltarauhastuki tulee aivan täysin samat oireet kun on ollut raskauksissa. Tsemppiä sinne yritykseen ja toivotaan pikaista pysyvää tärppiä 🌈
 
Heippa kaikki! Oon tässä ketjussa uusi mutta foorumi on tuttu. Kaksi lasta ennestään, kaksi raskauden menetystä takana ja varovainen toive kolmannesta lapsesta elää yhä. Nyt on vähän hassu tilanne ja kaipaan näkemyksiä.

Ekat kuukautiset geneettisen keskeytyksen jälkeen alkoi 22.3. Sitten 28.3. eli kuukautisten juuri loputtua oli jälkitarkastus, jossa lääkäri ultrasi. Kertoi että kierto on alkuvaiheessa, näki hyvänkokoisia follikkeleita. 1.-2.4. välisenä yönä oli yhdyntä, ja 2.4. selvät ovislimat ja muutkin tutut oireet. Flo:n mukaan oviksen olis kuulunut olla vasta 6.4. eli reilusti oli ajoissa ilmeisesti koska viikonloppuna ei ollut minkäänlaisia oviksen merkkejä.

Nyt sitten tänään, oletettavasti dpo 6 tein hetken mielijohteesta raskaustestin. Siihen tuli heti näkyviin päivänselvä punertava haamuviiva. Miten voi olla näin aikaisin? Ovis ei mitenkään ole voinut olla vielä aiemmin, kun se nytkin oli useita päiviä etuajassa, ja edellinen yhdyntä on tapahtunut ennen kuukautisia, 17.3. Eli myös ennen ultraa, jolloin lääkäri olis kyllä nähnyt jos olisi raskaus alkanut jo aiemmin. Silloin testinkin pitäisi olla nyt vahva.

Ainoa vaihtoehto siis kai on, että todella testi näyttää raskauden jo dpo6? Vai onko? Ennen kuukautisten alkamista sain jo negatiivisen testituloksen eli ei myöskään pitäis olla mitään jäänyt keskeytyksestä kohtuun, lääkärikin tarkisti että tyhjä ja toipunut on. Pregcheckin liuskatesti kyseessä. Edellisessä raskaudessa sain huomattavasti haaleamman haamun dpo 9. Pää on pyörällä 😳
Tän jälkeen on tullut pelkkiä viivanpaikkoja 😔 Eli se siitä.
 
Tänään kp 30, enkä ole pariin päivään edes viitsinyt testata 😁 Harmittaa etten testannut ovista, luulin että se vähentäisi stressiä mutta paskat 😁 Aiemmin mun kierrot olleet n. 23 päivää, joten tää tuntuu ihan yli pitkältä. Lopetin minipillerit viime kuussa, joten varmasti jotain heittoa on nyt. Miten teillä on kierrot käyttäytynyt minipillereiden lopetuksen jälkeen?
 
Nyt vaikuttaa lupaavalta.. mulla on tosi aristavat rinnat.. ovis oli testin mukaan viime la kp 14 ja nyt siitä ei siis ole kuin vasta pari päivää. Mutta yleensä ei tässä kohtaa kiertoa vielä rinnat arista vaan vasta noin viikkoa ennen menkkoja... Mutta voisko hedelmöitys heti alkaa antaa tämmöistä oiretta 🤔 voiko johtua vaan runsaammasta seksistä 😅 tänään tunsin myös nipistelyä kohdun alueella mutta ei kai ihan näin pian voisi kiinnittyäkään 🤔 kun nyt kp 17! Luin kyllä että aikaisimmat oireet voisi tulla jo 3-5 päivää hedelmöitys kestä mutta vaikea uskoa. Jotain silti eri tavalla kuin noissa keskeytetyissä kierroissa.. etkä keho myös vaan reagoi siihen spermaan pitkästä aikaa 🫢 mutta kyllä tämä taas toiveita nostaa. Jaiks että on taas tätä piinailua. Plussaonnea kaikille ❤️❤️❤️
Kuulostaa tutulta.😅 mulla on samaa rintojen arkuutta, mutta myös jäätävä turvotus ollu niissä kierrossa, kun jotain yrittänyt tapahtua.🙈 lisäks on tuota alavatsakipua ollu oviksesta lähtien ja pahimmat kivut yleensä dpo 4-6, tässä kierrossa tosin taisivat venyä vielä 7 ja 8🤔 on siis ollut myös niitä kertoja kun tietää et turha herätellä toiveita onnistumisesta, kun ei turvota, ei oo tissit hellänä, ei oo alavatsakipuja selkeästi tai pahoinvointia.

Tämä kierto kuuluu näköjään taas siihen et jotain vissiin yrittää tapahtua.🙄 lippu ei vaan oo kyllä kovin korkealla tän kierron suhteen, mutta joskohan ens kiero olisi sit se meidän! Kävin tänään alkukäynnillä neuvolalääkärillä ja sain samantien Terot ens kiertoon, muutettiin muu lääkitys raskauteen sopivaksi ja ultrassa kaikki ok. Jos ei nuilla tepsi niin sit kesän jälkeen lähete lapsettomuuspolille. Ensimmäistä kertaa ehkä nyt alkaa uskomaan, et joskohan tämä tästä, eikä välttämättä sunnuntaina todennäköisesti alkava vuoto romahduta koko maailmaa niinku aikaisemmin, kun on napit valmiina odottamassa.

Tosin myönnän, oon jo tikkua uittanut, mutta ei niissä oo taas samaa tuttua hailuraa kummempaa ollut. 🤦🏻 Kieltämättä sitä silti toivoo et josko kuitenkin..
 
Tänään kp 30, enkä ole pariin päivään edes viitsinyt testata 😁 Harmittaa etten testannut ovista, luulin että se vähentäisi stressiä mutta paskat 😁 Aiemmin mun kierrot olleet n. 23 päivää, joten tää tuntuu ihan yli pitkältä. Lopetin minipillerit viime kuussa, joten varmasti jotain heittoa on nyt. Miten teillä on kierrot käyttäytynyt minipillereiden lopetuksen jälkeen?
Miulla palautuu ihan nopeasti normaaliksi. Toisaalta niistä minipillereistä ei ihan hirveästi ole alun alkaenkaan ollut hyötyä, kun ovuloin ellen syö vahvemmalla annoksella.

Mut miulla kyllä muuten heittää kierrot välillä. Ja etenkin nyt, kun on ollut yritystä päällä, on kierto sekoillut ja välillä ollut todella runsaita kuukautisia. Lieneekö sit jääneen kiinnittymisyrityksiksi. 🤷‍♀️
 
Täällä piinaillaan, dpo 2 ja kp 25/28-?. Kertaalleen vaan hyödynnettiin myöhäistä ovisplussaa, kun mies oli mun reissussa ollessa pitänyt omaa kivaa. :Face With Tears Of Joy: 🤯 En tiiä itkistkö vai nauraisko tuota kun kaikki edelliset kierrot jne olis antaneet olettaa että ovis olis ollut ennen mun reissua tai viimeistään reissun aikana. Saa nhdä onko luteaali nyt kuinka pitkä ja onko tää nyt joku uus normaali. Edellinen ovis+ oli kp18 enkä muista että esikoista yrittäessä olis näin pitkiä olleet. Oli nyt kuitenkin kiva saada se kunnon plussa kiinni - Apteekin testejä oli tällä(kin) kertaa mihin ne tummat viivat sitten tuli. Digit loppui jo paljon ennen, samoin onestep ja pc liuskat.
 
Te keillä on jo tehtynä lähete lapsettomuuspolille, onko siis tehty mitä tutkimuksia alle ja miten teillä muuten siis kaikki edennyt? Toki kiinnostaa muutenkin se eteneminen ketkä on jo pidemmällä?
 
Te keillä on jo tehtynä lähete lapsettomuuspolille, onko siis tehty mitä tutkimuksia alle ja miten teillä muuten siis kaikki edennyt? Toki kiinnostaa muutenkin se eteneminen ketkä on jo pidemmällä?
Meillä esikoinen letro alkuinen ja tehty tutkimukset minulle että miehelle. Miehelle vain siemennestenäyte. Minulta tutkittiin sokeriarvot, kilpirauhaset, yleisiä verikokeita ja rauta-arvoja. ultrattu munasarjat ja kohtu. Amh arvoja tms ei tutkittu.
 
Te keillä on jo tehtynä lähete lapsettomuuspolille, onko siis tehty mitä tutkimuksia alle ja miten teillä muuten siis kaikki edennyt? Toki kiinnostaa muutenkin se eteneminen ketkä on jo pidemmällä?
Meillä oli aika yleislääkärille jossa kävimme yhdessä miehen kanssa. Kyseli perusasioita, sitten vielä haastatteli meitä erikseen ja tutki genitaalialueet ja laittoi lähetteen myös verikokeisiin. Tosin itse olin jo käynyt ennen tätä aikaa.
 
Te keillä on jo tehtynä lähete lapsettomuuspolille, onko siis tehty mitä tutkimuksia alle ja miten teillä muuten siis kaikki edennyt? Toki kiinnostaa muutenkin se eteneminen ketkä on jo pidemmällä?
Soitin tk nii sieltä sai lähetteen labroihin (pvk, kilpparit, progesteroni, jotkut sukupuolitautitestit ja papa). Annettiin myös kiireetön lääkäriaika, sen peruin koska menin yksityiselle gynelle josta saatiin suoraan lähete eikä tarvinu odottaa kahta kuukautta ensin sitä lääkäriaikaa josta laitettais vasta se lähete, täällä kiireettömät lääkäriajat meni niin pitkälle.
Ite oon käyny kahesti gynellä jossa ultrattu, miehelle ei määrätty tk:sta mitään testejä etukäteen jota ihmettelen että miksei esim spermanäytettä tarvi käyä antamassa etukäteen 😄

Tässä on nyt hyvä hetki kysyäkkin muilta joilla on jo pidemmässä vaiheessa, kauan muilla on kestäny lähetteen eteenpäin laitosta että koko hommasta on seuraavan kerran kuulunu mitään?
 
Takaisin
Top