Raskaaksi 2022

Eipä tarttenut paria päivää odottaa saako tehdä r-testin kun tänään alkoi menkat. Ollut tässä viimepäivinä niin itkuherkkänä muutenkin että itkuksi meni kun on niin kauhean pettynyt olo. Onneksi mies osaa lohduttaa ja tsempata, vasta toinen yrityskierto oli joten ihan alussahan tässä vasta ollaan mutta eipä näille tunteille silti mitään voi :disappointed-face:

Ei hätää, minullakin näkyy 2-3 päivää tasavahvat tai lähes tasavahvat viivat ja itseasiassa vasta dpo6 oli viiva kokonaan kadonnut. Tässä kierrossa jatkoin tikutusta poikkeuksellisesti vielä oviksen jälkeen, halusin nähdä miten LH käyttäytyy. Viiva haaleni pikkuhiljaa.

kiitos vastauksesta :Yellow Heart: Ihan oikeassa olitte, tänään viiva on jo selvästi haalistunut. Pahoittelen siis räikeitä hätähousujani :Smiling Face With Halo:

nyt sit pääsee todella piinailemaan. Mä en oo ihan varma sopiiko tää mulle, aina ollut paljon rennompi fiilis kun ei oo ollut tarkkaa tietoa oviksen ajankohdasta ja puuhailtu sillon ku hyvältä tuntuu. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Nyt on tietty odotukset korkeella ja sieltä tullaan ryminällä alas jos tärppi ei käy.

Ääh, anteeksi tämä puheenaihe mutta mulla on ilmeisesti jostain syystä hemmetin hiivatulehdus, en tiedä mistä sekin nyt tuli. Googletin kotikonsteja ja olen nyt juonut karpalomehua ja ottanut lääkettä. Pitäisi saada äkkiä laantumaan kun tulevalla viikolla ois ovis odotettavissa ja pitäisi päästä tositoimiin :side_tear:

Tsempit sulle, toi on kyllä epämukava vaiva. Toivottavasti häätötoimet auttaa nopeasti ja pääsette tositoimiin!

kiitos vastauksesta :Yellow Heart: Ihan oikeassa olitte, tänään viiva on jo selvästi haalistunut. Pahoittelen siis räikeitä hätähousujani :Smiling Face With Halo:

nyt sit pääsee todella piinailemaan. Mä en oo ihan varma sopiiko tää mulle, aina ollut paljon rennompi fiilis kun ei oo ollut tarkkaa tietoa oviksen ajankohdasta ja puuhailtu sillon ku hyvältä tuntuu. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Nyt on tietty odotukset korkeella ja sieltä tullaan ryminällä alas jos tärppi ei käy.

Tsempit sulle, toi on kyllä epämukava vaiva. Toivottavasti häätötoimet auttaa nopeasti ja pääsette tositoimiin!
Jooh, kaikille ei sovi tuo oviksen tikutus! Jos huomaa että siitä saa enemmän stressiä, niin kannattaa suosiolla jättää sit välistä, ja mennä sillä mikä tuntuu hyvältä :) näin minulle ohjeistanut useampi lääkäri!

Ite tykkään olla perillä kaikesta mahdollisesta! Jos voisin asentaa itteeni jonkin mittalaitteen joka mittaa kokoajan verestä kaikkea mitä voi, niin heti asentaisin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mulla on aktiivisuusranneke ja lisäks Oura sormus. Tykkään ajatuksesta, että huomaisin niiden arvoista, jos terveydessä esim. tapahtuis yhtäkkinen notkahdus huonompaan!

Ei tarvitse pahoitella, tätä varten tämä palsta on!

Ehkäpä meidän eilinen mahdollinen ovisplussa ei mennyt hukkaan, tänään ainakin oli oikein onnistuneet tallettelut heti aamusta :Relieved Face:

MUTTA nyt oon kuitenkin alkanut epäilemään oliko se edes plussa. Tai onko mussa jotain muuta vikaa. Aluksi olin ihan fiiliksissä kun kerrankin jostain testistä saa positiivisen tuloksen ja päätin jo että jatkossa teen pelkästään ovistestejä kun raskaustesteihin niitä plussia ei kerta tuu :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Uteliaana kuitenkin halusin tietää miten ne ovistestit lähtee käyttäytyyn plussan jälkeen, joten jatkoin testailuja tänään kun paketillinen niitä tuli ostettua. Nyt oon sit aivan stressissä, kun ne näyttää aika vahvaa viivaa edelleen. Eilisessä testissä testiviiva vahvistui lopulta kontrolliviivaa tummemmaksi, ja tänään aamullakin oli vielä ainakin tasavahva. Nyt illallakin melkein tasavahva, korkeintaan ihan vähän haaleampi testiviiva kuin kontrolliviiva. Oon ymmärtänyt että monilla se lh-huippu menee tosi nopeaa ohi ja testiviiva haalistuu, ja nyt oon sit googlettanut itelleni kaikki mahdolliset ongelmat, vähintään pco:n, tai ainakaan munarakkula ei puhkea ja ovulaatiota ei tapahdukaan. Oon ihan maani myynyt ja luovuttanut koko raskauden suhteen. Huooh, miten tää onkin tällaista tunteiden vuoristorataa, ei sovi mun mielenterveydelle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Juu, ei tosiaan mitään hätää, ihan normaalia se on, että ovistestit näyttävät useampana päivänä plussaa! Minullakin näyttää, ja kyllä ihan todistetusti ovuloin, kun on takana kaksi raskautta ja yksi lapsi. :Smiling Face With Smiling Eyes: Lähinnä tuosta lyhyestä LH-huipusta varoitellaan, että joillakin naisilla LH-huippu menee niin nopeasti ohi, että pitää testata kahdesti päivässä. Jos nyt ei tyyliin viikon ajan tule ovisplussaa tai useamman kerran kierron aikana, niin ei syytä huoleen.

Hei, täällä uusi kuumeilija :Smiling Face With Smiling Eyes:

Oon lukenu tätä keskustelua ja nyt päätin, että hyppään tänne mukaan. Pelkästään lukemallakin oon saanut tähän vauvakuumeeseen vertaistukea ja kiitos siitä teille kaikille :red-heart:

Ollaan 24v & 22v pari ja haaveiltu lapsesta tosissaan jo pari vuotta, mutta nyt vasta on tullut varmuus, että tämä on oikea hetki aloittaa yrittäminen. Meillä siis nyt vasta yk1 ja tällä hetkellä piinaillaan (dpo9). Yhden negatiivisen testinkin jo hätäpäissäni tein eilen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En tikuttanut ovulaatiota, mutta omien tuntemusten mukaan oletan, että oli silloin kuin sovelluksen perusteella pitikin olla. Todennäköisesti ostan seuraavaan kiertoon myös ovulaatiotestit... En usko, että tästä ekasta vielä tärppää.

Tekis mieli puhua vauvajutuista koko ajan, mutta mies mieluummin pitäis koko asian poissa mielestä. Pettymysten pelossa haluaa kuulemma ajatella asiaa vasta sitten, kun raskaustesti näyttää kunnolla plussaa.

Oon lukenu tätä keskustelua ja nyt päätin, että hyppään tänne mukaan. Pelkästään lukemallakin oon saanut tähän vauvakuumeeseen vertaistukea ja kiitos siitä teille kaikille :red-heart:

Ollaan 24v & 22v pari ja haaveiltu lapsesta tosissaan jo pari vuotta, mutta nyt vasta on tullut varmuus, että tämä on oikea hetki aloittaa yrittäminen. Meillä siis nyt vasta yk1 ja tällä hetkellä piinaillaan (dpo9). Yhden negatiivisen testinkin jo hätäpäissäni tein eilen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En tikuttanut ovulaatiota, mutta omien tuntemusten mukaan oletan, että oli silloin kuin sovelluksen perusteella pitikin olla. Todennäköisesti ostan seuraavaan kiertoon myös ovulaatiotestit... En usko, että tästä ekasta vielä tärppää.

Tekis mieli puhua vauvajutuista koko ajan, mutta mies mieluummin pitäis koko asian poissa mielestä. Pettymysten pelossa haluaa kuulemma ajatella asiaa vasta sitten, kun raskaustesti näyttää kunnolla plussaa.

Tervetuloa mukaan! Tää on kyllä ihanaa kun saa täällä avoimesti jakaa ajatuksia ja tuskailla, ei miehet ihan samalla tavalla ymmärrä tätä oman kropan kuuntelua ja onhan meillä naisilla niin ihana, ihmeellinen ja hirvittäväkin hormonitoiminta ettei ne tätä kaikkea millään voi ymmärtää. :tears: Mä olen ainakin todennut, että helpompi purkaa täällä ajatuksiaan ennemmin kuin aiheuttaa miehelle paineita tästä yrittämisestä, häntäkin kun jännittää ja stressaa tämä muutenkin. :smiling-eyes::folded:

Tervetuloa mukaan! Tää on kyllä ihanaa kun saa täällä avoimesti jakaa ajatuksia ja tuskailla, ei miehet ihan samalla tavalla ymmärrä tätä oman kropan kuuntelua ja onhan meillä naisilla niin ihana, ihmeellinen ja hirvittäväkin hormonitoiminta ettei ne tätä kaikkea millään voi ymmärtää. :tears: Mä olen ainakin todennut, että helpompi purkaa täällä ajatuksiaan ennemmin kuin aiheuttaa miehelle paineita tästä yrittämisestä, häntäkin kun jännittää ja stressaa tämä muutenkin. :smiling-eyes::folded:

Kiitos :Smiling Face With Smiling Eyes:

Totta, tää on varmasti ihan tarpeeks jännittävää hänelle ilman miun jatkuvia vauvapuheitakin :Face With Tears Of Joy: Just sen takia kiva päästä tänne juttelemaan ja lukemaan muiden kokemuksia, koska vaikka tähän yrittämiseen on ryhdytty yhdessä parina, niin tässä omien tuntemusten ja kierron seuraamisessa on lopulta aika yksin oman päänsä sisällä.

Samaa mieltä.. Ei näitä hormonien vaikutuksia jaksa miehelle purkaa (ainakaan kuukaudesta toiseen), kun ei niitä ymmärrä kuitenkaan sen paremmin.
Oon todennut sille nykyään vaan, että nyt olis taas vaikeemmat 2viikkoa edessä kun ovulaatio on ohi..:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Piinapäivien dpo5 meneillään ja samat oviksen jälkeiset oireet kuin joka kuukausi. Eli ainakaan vielä ei oo mitään tavallista poikkeavia oloja havaittu, mitkä vois viitata esim. kiinnittymiseen... :Sleuth Or Spy:

Tervetuloa mukaan Mariam! :) Ihan samaa mieltä muiden kanssa, että tuntuu kivalta että pääsee välillä purkamaan ajatuksia muiden kanssa, joilla samanlaiset jutut pyörii mielessä! Kyllä mäkin välillä miehelle puran näitä juttuja, mutta ei hän aina ihan kaikista nuansseista saa kiinni vaikka myötätuntoisesti suhtautuukin :D

Ja innolla seurailen piinapäiväilijöiden tunnelmia! Voikun siellä tarraisi monella nyt kiinni kyytiläinen! Minä täällä vasta kp6:ssa tylsistelen :D

Tää on ihan paras paikka höpistä raskaus ja vauva jutuista ku miehet ei välttämättä jaksa ihan nii paljoo kuunnella niitä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Nii ja toisekseen asioista puhuminen teille versus miehelle. Tässä hyvä esimerkki tältä päivältä.
Mulla siis yleensä on aina rinnat kipeet tasan viikko ennen menkkoja ja nyt ei oo rinnat kipeenä:Grinning Face With Smiling Eyes: Voisko tää olla raskaus oire. Tätä teki varmasti mietitte nyt. No mitä mies miettii. Sitä että saako siis panna rintojen väliin ku ei oo kipeet:Face With Tears Of Joy:

Joo mieheltä ei heru ymmärrystä. Oon miettiny oisko mun kipeet rinnat raskausoire ja se vaan jankkaa et "älä odota liikoja, onhan sulla ennenki ollu ne kipeet". On ollu, mutta aina ovulaatio-oireena, ei ikänä pms oireena. Siksi nyt ihmettelen sitä, ja yli viikon kestänyttä alavatsasärkyä. En haluaisi odottaa liikoja, mutta en osaa olla odottamatta. En pysty. Dpo11 tänään, huomenna vois taas testata aamulla.

Olin jo asennoitunut niin, että ens kierrossa uus yritys, mutta eilen alkoi koko päivän kestänyt pahoinvointi. Luonnollisesti illalla jo mieleen hiipi ajatus, että pakko olla raskausoire, vaikka näin aikaista onkin :tears: Tämmöinen huonovointisuus ei oo mulle mitenkään yleistä tai tyypillistä. Pahoinvointi jatkuu edelleen ja tein testin: puhdas nega. Mikä lie vatsatauti tämäkin.

Joo mieheltä ei heru ymmärrystä. Oon miettiny oisko mun kipeet rinnat raskausoire ja se vaan jankkaa et "älä odota liikoja, onhan sulla ennenki ollu ne kipeet". On ollu, mutta aina ovulaatio-oireena, ei ikänä pms oireena. Siksi nyt ihmettelen sitä, ja yli viikon kestänyttä alavatsasärkyä. En haluaisi odottaa liikoja, mutta en osaa olla odottamatta. En pysty. Dpo11 tänään, huomenna vois taas testata aamulla.

Jännityksellä odottelen :smiling-eyes::Two-hearts:

Mun piinailu päättyi jälleen ja näyttäisi vuoto alkaneen taas. Meillä hirveen vähän on miehen kanssa puhuttu koko vauvanteosta ja oireita olen lähinnä itsekseni tunnustellut ja täällä käsitellyt. Nyt täytyy kyllä palaveri pitää miehen kanssa, vuosi tätä yritystä tuli täyteen ilman minkäänlaista tulosta. Ollaan molemmat kolmekymppisiä, ettei tässä viitsisi montaa vuotta kattella ensimmäistä yritellessä..

Negatiivinen, testasin rfsu herkällä (dpo12). Ehkä se on uskottava, että ei onnistunut tässä kierrossa.

Hei kaikille uusille tuttavuuksille:smiling-eyes:

Täälä on tosi outo tilanne kp28/26 ja dpo 14. Mulla alkaa yleensä tiputteluvuoto viikko-pari päivää ennen menkkoja. Nyt ei ole näkynyt minkäälaista tiputtelua. Eilen tein 3h pidätyksellä onestepin herkällä negan ja myös aamulla sillä huonolla clearbluella mihin pitäisi tulla plussa tai miinus. Oon odotellut pari min ja jos ei viivoja näy niin huitassu roskiin. Viikonloppuna oli etovaa oloa ja meinas oksu tulla pari kertaa, pissattaa hurjan paljon paitsi yöllä ja vähänkin jos jotain tekee niin hengästyttää:Grinning Face With Smiling Eyes: voinko olla raskaana vai mitä mun säännölliselle kierrolle tapahtuu? Onko teillä kestäny ennenkuin plussa on tullut testiin? Olisi vaan kiva tietää onko kaikki toivo jo menetetty vai voisiko olla vielä jotain? :Hugging Face: mukavaa viikon alkua kaikille:Smiling Face With Heart Shaped Eyes:!!

Mulla kesti viikko olla menkat myöhässä ennenkuin rt näytti plussaa kun oli kemiallinen raskaus. Pelkään, että nyt ois sama homma kun on oireita muttei plussaa.

Takaisin