Raskaaksi 2021

Ei voi.. muutenkin lyhyt kierto. Vahvat ovisviivat testattu viim.viikon to. o_O

Mutta onhan toi viiva toosi haalee.

Mutta käyn ostaa eri merkkisiä testejä ja testailut jatkuu :dance011

Okei no sitten, en oo ees tiennyt että dpo 7 voi saada jo viivoja :shy: kun alkio kiinnittyy siinä mailla ja menee yleensä pari päivää että hcg alkaa erittymään. Mutta sulla sitten ollut nopea kiinnittyminen.

Moikka!

Yrityksen pitkittyessä olen alkanut kaivata vertaistukea. Mahtuuko tähän porukkaan vielä?

En ole ihan varma, ahdistaako yleinen yritysryhmä, jossa onnistumisia tulee muille nopeammin, mutta toisaalta haluaisin pitää hyvää fiilistä ja tsemppiä itselläkin vielä yllä.

Aloitettiin yrittäminen kesällä 2020 ja raskauduttiin yk5. Valitettavasti tuo raskaus meni kesken rv9 ja kohtu tyhjennettiin lääkkeellisesti. Fyysinen toipuminen oli nopeampaa, mutta henkinen puoli kesti huomattavasti pidempään (ja osittain edelleenkin olen rikki). Yhden välikierron ajan pidettiin taukoa ja sitten jatkettiin yritystä. Keväällä ahdistuin yrittämisestä aika paljonkin ja pari kuukautta meni todella epätoivoisissa tunnelmissa. Käytiin huhtikuussa perustutkimuksissa (aukkari, labrat, sperma) ja niissä oli kaikki kunnossa. Tämä helpotti hetkeksi ja olin varma, että pian tärppää.

Nyt käynnissä yhteensä yk13, yk 9 keskenmenon jälkeen. Kesällä lopetin oviksen testaamisen, koska minulla on selkeät ovisoireet. Haluaisin myös kyetä ottamaan vähän rennommin, enkä yrittää pakonomaisesti.

Varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin meitä ei vielä "huolita", koska välissä on tuo onnistunut raskautuminen, joten vuoden tulokseton yrittäminen tulee täyteen vasta loppuvuodesta. Toisaalta, kun noissa (yksityisellä tehdyissä) perustutkimuksissa ei mitään ongelmaa selvinnyt ja kiertokin on tasainen, en oikein tiedä, minkälaisesta lääketieteellisestä avusta olisi hyötyä?

Nyt haluaisin yrittää purkaa ajatuksiani ryhmässä anonyymina, josko siitä olisi apua mielelle, ei tarvitsisi yksinään oman pään sisällä näitä pitää.

Joten, vieläkö mahtuisi mukaan? :)

Mukaan vaan :angelic:
Itsekin vasta palailin tänne kirjoittelemaan tauon jälkeen, kun meni liian stressaavaksi :oops: Meillä ehkäisyn lopettamisesta tulee loppuvuodesta vuosi. Lapsettomuuspolille on lähete ja loppuvuodesta aletaan tutkimaan. Helpottavaa saada vertaistukea, vaikka tätä ei tietenkään toivoisi kenellekään :sad001

Kiitos kaikille :)

Kevään pahimmista epätoivon ja stressin hetkistä olen tullut paljon eteenpäin, onneksi! Haluaisin nyt syksyn myötä keksiä jonkin toisen asian, johon keskittyä. Olen pohtinut, minkälaisilla asioilla voisin samaan aikaan vaikuttaa hedelmällisyyteen suotuisasti, lievittää stressiä ja saada ajatuksia pois kierron kyttäämisestä. Olisiko hyviä ideoita? Jonkinlaista elämäntapojen fiksausta olen miettinyt, josko aloittaisi jonkin uuden liikuntaharrastuksen, alkaisi tehdä rentoutumisharjoituksia, opettelisi uusia hyviä kasvisruokia tms? Myös hedelmällisyyteen vaikuttavat lisäravinteet kiinnostavat, onko näistä muilla kokemusta?

Oi, täällähän tapahtuu!! Jännät ajat monella menossa. :smiley-bounce013 Mimosalla ainakin aika selvät sävelet ilmeisesti ja Jadinellakin vielä antaa varaa toivoa. :)

Tervetuloa myös uusille! :smiley-angelic003
Fallille :Heartred ja tervetuloa takaisin, kun sen aika on.

En ehtinyt eilen kirjoitella, kun oli iltavuorossa hoppua ja sitten väsyneenä nukkumaan. :dead: Mutta menkat ovat alkaneet nyt ihan kunnolla, ei siis enää epäilystäkään tuloksesta. Viini- ja muut "kielletyt herkut" ostoksille siis suuntaan minä! :wacky:

Kevään pahimmista epätoivon ja stressin hetkistä olen tullut paljon eteenpäin, onneksi! Haluaisin nyt syksyn myötä keksiä jonkin toisen asian, johon keskittyä. Olen pohtinut, minkälaisilla asioilla voisin samaan aikaan vaikuttaa hedelmällisyyteen suotuisasti, lievittää stressiä ja saada ajatuksia pois kierron kyttäämisestä. Olisiko hyviä ideoita? Jonkinlaista elämäntapojen fiksausta olen miettinyt, josko aloittaisi jonkin uuden liikuntaharrastuksen, alkaisi tehdä rentoutumisharjoituksia, opettelisi uusia hyviä kasvisruokia tms? Myös hedelmällisyyteen vaikuttavat lisäravinteet kiinnostavat, onko näistä muilla kokemusta?

Minä ainakin tein elämäntaparemontin. Vähennän nyt tietoisesti sokerin syömistä, yritän syödä mahdollisimman terveellisesti ja liikun enemmän. Lisäksi lopetettiin pepsin lähes joka iltainen litkiminen :grin Saa ainakin jotain muuta ajateltavaa.

Meillä meni esikoista yrittäessä yli vuosi. Kun tuli vuosi täyteen, päätin lopettaa asian jatkuvan miettimisen ja aloin harrastaa juoksua. Otin jonkun nettikurssin, jossa sain viikon treenit aina kerralla ja tavotteeksi juosta 5km. Ikinä en ole liikunnasta tykännyt, mutta tähän juoksemiseen oikein hurahdin. Noh, 5km ei ikinä tultu juostua, kun raskauduin aika pian tän harrastuksen alettua. :hilarious: Olisin raskaanakin voinut vielä toki jatkaa, mutta itselle liikkuminen lisäsi raskauspahoinvointia. :yuck: En siis sano, että tällä välttämättä oli osuutta raskautumiseen, mutta ainakin laski stressiä ja antoi muuta ajateltavaa. Oli myös ihanaa, että oli joku tavoite, jonka saavuttamiseen pystyi itse vaikuttamaan. :happy:

tuli muuten mieleen millainen AMH-arvo sulla on (ja ikä) kun sanoit että harmaalla alueella? lääkäreillä tuntuu olevan aika erilaisia mielipiteitä näistä...

ja tervetuloa Meplusbebe, aina mahtuu mukaan :) täälläkin yks jolla yritys alkanu jo 1,5v sitten... pahoittelut keskenmenosta :Heartred
Ikää on 35 ja AMH oli muistaakseni 1.14... alaraja munikäisille oli ehkä 0,9 mutta en nyt sanoisi että tuo on hyvä...

Ikää on 35 ja AMH oli muistaakseni 1.14... alaraja munikäisille oli ehkä 0,9 mutta en nyt sanoisi että tuo on hyvä...
okei. kiinnosti just millaiset näkemykset arvoista kenelläkin on...mulla oli nimittäin AMH 1,58 ja ikää 33, edellinen lääkäri sanoi että tää arvo olis ihan ok, mutta nykyinen taas että tän ikäisellä ainakin 2-3 olis hyvä. eli oli sitä mieltä et on hieman turhan alhainen. kiinnostavaa vertailla.

Tuo on kyllä kova paikka, kun lähipiirissä moni raskautuu niin helposti ja ovat sitten raskaana, kun itsellä yritys päällä ja tulosta ei tapahdu :oops: Yritän kyllä aina olla iloinen muiden puolesta, mutta onhan se välillä tosi hankalaa. Toivottavasti saatte apua lapsettomuus polilta ja kerrothan sitten miten siellä meni? Meilläkin kun se on pian edessä :)

Mä olen kyllä aidosti iloinen muiden puolesta, mutta kieltämättä jos lapsettomaksi jää niin voi olla vähän ikävämpi fiilis kuulla raskausuutisia jne... :oops:
Käyn täällä vaihtelevasti, yritän muistaa tulla kertomaan millaista oli!

Lapsettomuuslääkäri sanoi että aamupäivällä on hyvä aika testailla, eli ei heti aamupissasta välttämättä :)

Noin 5 vuotta sitten se paine saada lapsia oli valtava, itse en nähnyt olevani valmis. Äitikin on lopettanut kyselyt, ehkä se luulee, että olemme tyytyväisiä vuoroviikon pitämään seuraa koululaispojalle. Siskoilla on se "sitten kun on teidän vuoro..." tapa puhua, en ole heille sanonut mitään mun raskausongelmista, koska en jaksa heidän sääliä. "Voi kyllä se teillä onnistuu kohta!" Mikä on pahempaa kuin sääli, joka voidellaan sellaisella kliseisellä kommentilla. Ei ne tiedä meidän tilannetta, ei ne voi luvata että meille tulee lasta!
Ikä on ehkä se ainoa paine nyt, en minä halua välttämättä olla 60 vuotias kun lapsi täyttää 20. Mutta minkäs sille voit. :hungry:

Siis tiedän että ihmiset yrittää vaan sanoa jtn positiivista, mut juuri tuo "kyllä te vielä onnistutte, kyllä te vielä lapsen saatte" alkaa ärsyttää. Mistä ne sen tietää ollaanko me juuri se pariskunta joka ei ikinä saa lapsia...?! :sour:
Mä olen siihenkin varautunut, ei tipu sitten niin korkealta..

Siis tiedän että ihmiset yrittää vaan sanoa jtn positiivista, mut juuri tuo "kyllä te vielä onnistutte, kyllä te vielä lapsen saatte" alkaa ärsyttää. Mistä ne sen tietää ollaanko me juuri se pariskunta joka ei ikinä saa lapsia...?! :sour:
Mä olen siihenkin varautunut, ei tipu sitten niin korkealta..
Vähän hävitty fiilis täälläkin on, pessimistinen ei pety, paitsi vähän. Mutta mikä pessimisti haluaa olla oikeassa? Ita a lose-lose situation! Minä olen antanut periksi, mutta silti taistelen. Eli hyvin ristiriitainen fiilis ja vaikka sanoo, että ei usko että tämä kierto loppuu positiiviseen testiin, niin haluaa että on väärässä! Siksi, aika hassu tilanne!

:HeartpinkIhanaa tulin lueskelemaan teidän kuulumisia ja täällä ollaan hengessä mukana jännittämässä taas mahdollisia viivojen vahvistumisia ja myöhässä olevia kuukautisia :)

Mulla alkuvuodesta poistettu kierukka ja sen jälkeen kierto on ollut säännöllinen 29 päivää. Kaks yrityskiertoa nyt takanapäin ja tänään alkoi menkat kp 26, eli yllättäen kierto olikin lyhyempi kuin mitä on viimeiset puoli vuotta ollut. Tikutin ovista ekaa kertaa tässä kierrossa enkä sitä plussaa koskaan saanut, nyt tuli tietysti mieleen että aloinkohan testaamaan liian myöhään kun tää olikin tällänen pikakelauskierto. :sad001

Mulle iski kyllä niin kamala stressi ja pakkomielle siitä testaamisesta, että pohdin tässä nyt kuumeisesti että tilaanko ovistestejä vai yritänkö nyt vaan muodostaa rennompaa meininkiä itselleni ilman ovistestejä. Ristiriitaista, koska toisaalta taas kiinnostaisi hirveesti tietää ovuloinko ollenkaan ja jos niin milloin, ikää on kuitenkin jo 36v. ja silleen. Ruuhkavuosia eletään 4- ja 6-vuotiaiden kanssa, eli sessyilyn ajoittaminenkin on välillä tarpeen. :grin ei kyllä tuu joka toinen päivä harrasteltua läpi kierron, että ois hyvä jos sais tikuttamalla optimoitua mahikset!!

Tänään aamulla meinas itku tulla kun vuoto alkoi. Kun toivoin ensimmäistä, kuvittelin ettei se raskauden kaipuu ja vauvahaaveilu voisi enää koskaan olla niin voimakasta, kun sen lapsen saisi ja saisi vihdoin olla äiti. :Heartred Näin se vaan yllättää taas, kuinka romuna kuukautisten alettua on ja kuinka vetää mielen matalaksi pariksi päiväksi kaiken sen jännittämisen ja toivomisen jälkeen. Sanomattakin selvää, että olen olemassa olevista aarteistani maailman kiitollisin enkä enää oikein tiedä uskallanko elämältä kolmatta toivoa. Sille on nyt kuitenkin annettu mahdollisuus olevinaan rennosti, tulee jos on tullakseen -asenteella mitta paskan marjat sanon minä :woot: Toi tjottailumeininki on meikäläisen tunteikkaalle luonteelle ihan vierasta…

Hainpa tuossa lempparipullon roseeta ja meinaan sitä nyt sit illalla litkiä. Viikonloppuna tiedossa mukavaa menoa joten eiköhän se siitä. Mutta vähän sellanen blööh -olo nyt. Vatsakin menkkakipuilee ettei vaan hetkeksikään alkaneet kuukautiset unohdu!!!

Ainiin ja tervetuloa uusille palstalaisille, tännehän mahtuu mutta varoituksen sanana, tämä foorumi ei kyllä ainakaan itselläki ole ”helpottanut” vaan päinvastoin vauvakuume syventynyt ja syventynyt näitä plussia fiilistellessä :grin:grin:grin:Heartpink Vertaistuki on kuitenkin helpottavaa ja ihanaa.

Ei muuta kun :sign19:sign17 kaikille keskikiertolaisille ja meille puolukkapäiväisille skool!

Hain äsken vielä 4 pregcheckiä ja 1 digin. Tein pregcheckin heti kotiin päästyä ja tässä tulos.

Tarvii sanoa et oon aika ihmeissäni, koska ajattelin että tässä kierrossa ei ole mahiksia, koska ajoitus oli niin huono.

Lisäksi ajattelin ettei nyt oo ollut edes mitään oireita, mut onhan niitä ollut.

- Hengästyminen, oli myös viime raskaudessa
- Pissa hätä koko ajan
- lisääntyneet unet
- repäisy kivut, näitä tosin on ollut myös muuten
- Viini oksetti
- maha turvoksissa.

Liitteet

• B785325B-BC8E-4192-AFF3-195DE31D9966.jpeg
    B785325B-BC8E-4192-AFF3-195DE31D9966.jpeg
    803 KB · Katsottu: 269
Hain äsken vielä 4 pregcheckiä ja 1 digin. Tein pregcheckin heti kotiin päästyä ja tässä tulos.

Tarvii sanoa et oon aika ihmeissäni, koska ajattelin että tässä kierrossa ei ole mahiksia, koska ajoitus oli niin huono.

Lisäksi ajattelin ettei nyt oo ollut edes mitään oireita, mut onhan niitä ollut.

- Pissa hätä koko ajan
- lisääntyneet unet
- Viini oksetti
- maha turvoksissa.

Onnittelut Mimosa-18! :hello2

- Pissa hätä koko ajan
- lisääntyneet unet
- Viini oksetti
- maha turvoksissa.

Paljon onnea!! :love7
Tosi selvä viiva, eikä tarvii yhtään tihrustaa! :hello2Eikös sulla ollu vasta dpo9? Aika vahva viiva jo siihen nähden kyllä! :happy093.

On: vasta dpo6!! Miten maltan olla testaamatta :hilarious:
Mietin, että pitäisikö jo sunnuntaina tehdä eka kun olis dpo8. Tuskin mitään näkyy, mutta saisipahan testihimoja taltutettua. Tai sitten teen ovistestejä odotellessa kun niitä on kaapissa :hilarious:

Aika peruskierto oireiden perusteella. Alavatsaa jomottelee menkkamaisesti, elohiiri ollut eilen ja tänään alavatsalla. Pissattaa kokoajan, mutta juon varmaan vettä niin paljon, että johtuu siitä. Lisäksi vaihtelevasti runsas vv. Uutena tässä kierrossa on se, että vv on ajoittain selvästi kellertävää. Aiemmin siitä tänne jo kirjoitin, kun ekan kerran sitä ilmeni dpo4. Mutta mitään tulehdukseen viittaavia oireita ei ole, joten luulisin, että on keltarauhasen aiheuttamaa. Jännää kun ei ole ennen ollut tämmöstä. Tässä kierrossa odotukset on tosi korkealla, kun talletukset meni niin nappiin. Mutta vielä saa useemman päivän jännittää :banghead:

Muita samoilla päivillä? :anyone:)

Muokattu viimeksi:
Takaisin