Raskaaksi 2020

Ei vaan jaksa vahvistua haamut :/
Toki oon testannut vähän sikin sokin eri testeillä, tää on sofin 25 herkkyinen. Ihan hento haamunen siinä oikealla paikalla ja ihan koko testiviivalla on mutta... Silti luulis jo että alkas olee jo helposti nähtävissä. Lisäksi eilen alkoi jäätävä veetutus kaikkea kohtaan, ja se vaan jatkuu. Ärsyttää ihan kaikki.

Edit. Eihän se ees oikein näy tuos kuvassa :cool:

Liitteet

• IMG_20201010_113231.jpg
    IMG_20201010_113231.jpg
    26 KB · Katsottu: 196
Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille tsempeistä, niitä tarvittiin ja tarvitaan!

Eilen oli kyl yks tunteiden vuoristorata koko päivä. En oo oikein vieläkää sisäistäny kaikkea, mitä sanottiin. Ihan ku olis sumussa ollu sen loppuajan siellä klinikalla:bag:

Tästä alkaa nyt meidän polku lapsettomuushoidoissa. Ollaan nyt virallisesti jonossa IVF-hoitoihin:Heartred ja oon siitä iloinen ja huojentunut, että päästiin jonoon ja että hoidot nyt odottaa meitä ihan varmasti.
Tehtiin perus sisätutkimus, ultrattiin, otettiin näytteitä jne. Ultrassa selviskin sitten, että mun munasarjoissa ei enää juurikaan toimintaa ole ja munasoluja hälyttävän vähän:pale Tuli lääkäriin kiirettä ja konsultoi kätilöä ja toista lääkäriä, että voiko olla mahdollista näin nuorella, 25 kun vasta mittarissa. Päästiin siis tämän vuoksi pikaisesti jonoon ja sanoivat että toivovat meille nopeaa aikaa ja aloitusta hoitoihin mun kipujen ja kehon tilanteen takia:sad010
tästä syystä en oo aina bongannu ovulaatiotakaan. Mutta kahden edellisen kierron ovulaatiot tikutettuina antaa edes alle 5% mahdollisuuden että meilläkin voisi tärpätä.

Että sellaista... Onko ihan pöhköä silti toivoa ja haluta yrittää raskautumista luomuna vaikka tilanne onkin näin huono? :sad010

Älä luovu toivosta Lillati, ei ole pöhköä ollenkaan! Toivon että pääsette hoitoihin pian. Toimettomana jonottaminen voi tuntua mahdottomalta ja sulla on kuitenkin siellä munasoluja. Ota itsellesi nyt enemmän aikaa kaikille tunteille, hemmottele ittees. :Heartpink

Kauheasti voimia sinne, on varmasti tosi kova paikka. En voi edes kuvitella miltä susta tuntuu. :Heartred

Kyllä mä uskoisin, että tossa tilanteessa ei hoitoja pitkäksi aikaa jäädä odottelemaan, vai sanoivatko kauanko voisi mennä? Luulisi, että laittavat sitten monta pikkusta pakkaseen odottelemaan. :dummy::dummy1:

Ja ei ole hölmöä uskoa luomuraskauteen, kun joskus se munasolu sieltä saattaa kuitenkin irrota, vaikka todennäköisyydet ei olisi puolella.

Kyllä te sen pienen vielä saatte ja olihan siellä vielä munasoluja. :)

Tällä hetkellä jono oli puoli vuotta, koronan takia mahdollisesti nyt venähtää. Toivotaan että päästään kuitenkin jo aikaisemmin!
Ja ainakin puhetta oli, että keräävät ihan kaikki munasolut pakkaseen mitä vain saavat irti. Että olisi mahdollisimman paljon ja voisi useamman kerran yrittää, jos ensimmäisellä ei heti onnistu!
Onneksi siirsin asiakkuuteni toiseen kaupunkiin täältä, jotain hyötyä soteuudistuksesta kun voi valita:wink Täällä olisi päässyt vasta ensi käynnille joskus tammikuussa ja hoitojono on yli 8kk. Lääkäri kun on vain jokatoinen viikko paikalla keskussairaalalla??

Ei vaan jaksa vahvistua haamut :/
Toki oon testannut vähän sikin sokin eri testeillä, tää on sofin 25 herkkyinen. Ihan hento haamunen siinä oikealla paikalla ja ihan koko testiviivalla on mutta... Silti luulis jo että alkas olee jo helposti nähtävissä. Lisäksi eilen alkoi jäätävä veetutus kaikkea kohtaan, ja se vaan jatkuu. Ärsyttää ihan kaikki.

Edit. Eihän se ees oikein näy tuos kuvassa :cool:

Mä ainakin nään ja haamu kuitenkin on vielä. Toivottavasti oli vaan laimee pissa. Vahvistumisia!

Nyt oikeesti lopetan, hulluks tässä vaan tulee. Tää on siis pcn puikko.

Liitteet

• IMG_20201010_125712.jpg
    IMG_20201010_125712.jpg
    12.9 KB · Katsottu: 215
tänään ollut taas tosi itku päivä.. siivosin mein yläkertaa et sitä päästäis remppaa joskus, ni meni niin tunteiluks ku katteli kaikkii muistoo ymym. kaikki muukin kyl itkettää. itkettää seki ku katon mun miestä ja kuinka se vaa on niin hyvän näkönen ja ihana:smiley-ashamed005

nyt kans sit miettiny et pitäsköhän mun jo täs kuus soittaa johkuu et pääsis lapsettomuus tutkimuksiin, vaikka miehen kanssa ollaan kyllä puhuttu,et vasta vuoden vaihteessa soitellaan, jos ei ennen sitä tule plussaa testiin. odottavan aika on pitkä :smiley-angry003minne sitä sit kannattaa soittaa jos julkiselle menee? terkkulaa vai sit johkuu naisten polille?

Kiitos kaikille tsempeistä, niitä tarvittiin ja tarvitaan!

Eilen oli kyl yks tunteiden vuoristorata koko päivä. En oo oikein vieläkää sisäistäny kaikkea, mitä sanottiin. Ihan ku olis sumussa ollu sen loppuajan siellä klinikalla:bag:

Tästä alkaa nyt meidän polku lapsettomuushoidoissa. Ollaan nyt virallisesti jonossa IVF-hoitoihin:Heartred ja oon siitä iloinen ja huojentunut, että päästiin jonoon ja että hoidot nyt odottaa meitä ihan varmasti.
Tehtiin perus sisätutkimus, ultrattiin, otettiin näytteitä jne. Ultrassa selviskin sitten, että mun munasarjoissa ei enää juurikaan toimintaa ole ja munasoluja hälyttävän vähän:pale Tuli lääkäriin kiirettä ja konsultoi kätilöä ja toista lääkäriä, että voiko olla mahdollista näin nuorella, 25 kun vasta mittarissa. Päästiin siis tämän vuoksi pikaisesti jonoon ja sanoivat että toivovat meille nopeaa aikaa ja aloitusta hoitoihin mun kipujen ja kehon tilanteen takia:sad010
tästä syystä en oo aina bongannu ovulaatiotakaan. Mutta kahden edellisen kierron ovulaatiot tikutettuina antaa edes alle 5% mahdollisuuden että meilläkin voisi tärpätä.

Että sellaista... Onko ihan pöhköä silti toivoa ja haluta yrittää raskautumista luomuna vaikka tilanne onkin näin huono? :sad010
Mun läheisellä ystävällä todettiin sama tilanne kun hän oli 27. Esikoinen sai sitten hoidoilla alkunsa, kun kaveri oli 29. Mutta elämä yllätti ja 33-vuotiaana ystävä huomasi olevansa ihan luomusti raskaana ja saivat vauva syliin saakka

tänään ollut taas tosi itku päivä.. siivosin mein yläkertaa et sitä päästäis remppaa joskus, ni meni niin tunteiluks ku katteli kaikkii muistoo ymym. kaikki muukin kyl itkettää. itkettää seki ku katon mun miestä ja kuinka se vaa on niin hyvän näkönen ja ihana:smiley-ashamed005

nyt kans sit miettiny et pitäsköhän mun jo täs kuus soittaa johkuu et pääsis lapsettomuus tutkimuksiin, vaikka miehen kanssa ollaan kyllä puhuttu,et vasta vuoden vaihteessa soitellaan, jos ei ennen sitä tule plussaa testiin. odottavan aika on pitkä :smiley-angry003minne sitä sit kannattaa soittaa jos julkiselle menee? terkkulaa vai sit johkuu naisten polille?
Jos teillä on vuoden yritys täysi mitä julkisella vaaditaan, niin soittaisin jo nyt. Ihan vain koska jonot on tosi pitkiä ja koronan vuoksi ne venyy ja paukkuu entisestään. Ihan omaan terveyskeskukseen soitto ja pyyntö lapsettomuustutkimuksiin. :)

Sori pommittelen näitä mun hailuroita näköjään nyt aamuin illoin.:bag: Jonkin sortin testihullu kun oon.:hilarious: Muutama päivä sitte kerkesin jo tilata lisää herkkiä testejä seuraavaa kiertoa ajatellen, ja tänään posti ne sitten toimitti. Tein äsken parin tunnin pidätyksellä. En jaksa opetella ton aijjaan tms käyttöä, joten saatte kattella näitä suttusia kuvia täällä.:grin

Selvästi näkyy!! :smiley-bounce013

ON: dpo 6-7, ihan hirvee pissatus koko ajan o_O yöllä vessassa käydessä tuli myös kamala kramppi alavatsaan, hellitti kyllä nopeasti. Mut ihan menkkamainen tunne.

Lillati piti kommenttia laittaa et mulle sanottiin että todennäköisesti en ikinä luomuna raskaudu tai pysy raskaana ilman tukilääkitystä. No nyt pyörin jo rvk19 ja mahasta kyllä näkee et pieni on kyydissä. Muutenkin ilman hoitoja yllätyksenä kierrosta joka oli megapitkä ja ovisplussia sateli tyyliin 10 kertaa koko kierrossa joista loput ilmoitti raskaudesta. Ja mulla takana monta km/tm/kemiallista joten aina pitää uskoa. Toki itse en uskonut enkä oikein vieläkään, on niin pessimisti koska vuodesta 2014 kuitenkin aktiivisesti halunnut. Vikaa siis oli, kierto päin peetä ja silti plussa pärähti ja vieläpä siitä tokasta ovisplussasta mikä oli yllätys, luulin et viikkoi oli vähemmän. Testiin raskaus näkyi yllättävän myöhään ja hailuna vaikka ekas ultrassa vastasi viikkoja pieni.

Toivottavasti tää vähän avasi et hoitoja käyty läpi itkun kanssa ja lopulta täysin luomuna ja ilman tukilääkitystä. Ongelmia oli eli tosi vaikea eka kolmannes ja kestikin huono olo ja migreenit pitkään mutta nyt olo alkaa olla siedettävä

Mä ainakin nään ja haamu kuitenkin on vielä. Toivottavasti oli vaan laimee pissa. Vahvistumisia!

Niin tottahan se haamu kuin haamu luo toivoa, ja pissa oli laimeahko. Mutta jotenkin vaan toivois että jo vahvistuis :grin viimeksi plussatessa sain dpo 12 illasta selkeen haamuviivan. Pitää yrittää testailla vielä illasta. Lämmöt ainakin koholla edelleen. Kohdussa jännää tunnettu ja kipua välillä, ei menkkamaista vaan puristavaa.

Siis mulla on iha helvetilliset himot sänkypuuhiin päällä ja mies eilen illasta katto mua pitkään ku totesin et teksi vähän mieli.. :smiley-ashamed005 ja sitten ainoo mitä se sano nauraen, oli että:
"Herra jumala rakas, sähä oot suorastaa mun luoma nymfi!" :laughing021 siinä sit yritin selitellä et no ei voi mitää ja että ei mul aina.. mut sen ilme kerto et ei usko sitä :laughing001
Ehkä tää joskus helpottaa :biggrin

"Kun mikään ei riitä.. millä saamme tämän jatkumaan.." :Heartred:Heartred

Lillati voihan! Ihanaa kuitenkin että nyt lähdettiin tositoimiin näinkin reippaasti, eikä tosiaan tarvii täysin toimettomana ootella vaan. Hemmottelette ihtiänne, toisianne ja onhan sitäkin käyny et luomuplussa just tullut kun olis pitänyt hoidot aloittaa :Heartpink

Milalai Sais nyt vahvistua kunnolla! Samoin reggiellä:Heartpink

omanapa;
Poika nousi sitten jo kuudelta aamulla :confused1 mies kerkes jo ennen kuutta lähtee metälle ja kymmenen tuntia siellä jo mennyt. :) Pari hirveä ilmeisimmin saaliina, ei huonompi kauden aloitus. :happy: Myö pojan kanssa hengailtiin miehen porukoilla jonkun aikaa, mut sit olikin pakko päästää jätkä pleikkarin ääreen :wacky: alko mennä itellä hermo jatkuvaan ininään :hilarious:
Sentään sain steekattua neuleen ja etureunat pikkuhiljaa valmiit, ens viikolla postiin :joyful: kp9, ovistikut negaa mutta nyt ei tärkeintä olekaan mulle se + vaan et on asianmukasesti seurattu kierto - gynelle mennessä osaa sit kertoo jos ovis jää tulematta. :rolleyes:

Lillati voihan! Ihanaa kuitenkin että nyt lähdettiin tositoimiin näinkin reippaasti, eikä tosiaan tarvii täysin toimettomana ootella vaan. Hemmottelette ihtiänne, toisianne ja onhan sitäkin käyny et luomuplussa just tullut kun olis pitänyt hoidot aloittaa :Heartpink

Milalai Sais nyt vahvistua kunnolla! Samoin reggiellä:Heartpink

omanapa;
Poika nousi sitten jo kuudelta aamulla :confused1 mies kerkes jo ennen kuutta lähtee metälle ja kymmenen tuntia siellä jo mennyt. :) Pari hirveä ilmeisimmin saaliina, ei huonompi kauden aloitus. :happy: Myö pojan kanssa hengailtiin miehen porukoilla jonkun aikaa, mut sit olikin pakko päästää jätkä pleikkarin ääreen :wacky: alko mennä itellä hermo jatkuvaan ininään :hilarious:
Sentään sain steekattua neuleen ja etureunat pikkuhiljaa valmiit, ens viikolla postiin :joyful: kp9, ovistikut negaa mutta nyt ei tärkeintä olekaan mulle se + vaan et on asianmukasesti seurattu kierto - gynelle mennessä osaa sit kertoo jos ovis jää tulematta. :rolleyes:

Täälläkin on hirvestys startattu ja saaliiksi tuli vaan yks hirvi, eli ei hyvi alkanu :D mies silminnähden pettynyt ku sen lisäks koira ei antanu puoleen tuntiin kiinni :wacky: mut kyl se siitä huomenna on taas uus päivä yrittää!

Ja toivotaa et noi haamulaiset vahvistuu! Mä niiin toivon! Malttamattomana odotan koska itse pääsee jännäilee.. :D
Ps. Tsemppiä sulle !

Saa nähdä vieläkö huomenna vahvistuu niin et testiviiva ois vahvempi :hilarious: Kaks päivää ollu jo tasavahvat/lähestulkoon tasavahvat.

Liitteet

• 1CD58749-CB36-437B-A262-B3BE0CF4EB1B.jpeg
    1CD58749-CB36-437B-A262-B3BE0CF4EB1B.jpeg
    15.4 KB · Katsottu: 133
  • BC1445F5-C01A-4681-A3DF-CC88220F06CE.jpeg
    BC1445F5-C01A-4681-A3DF-CC88220F06CE.jpeg
    32.1 KB · Katsottu: 139
Takaisin