Raskaaksi 2020

Siena hienosti näkyy, onnea!

Mä tuun täältä taustalta huutelemaan, että mulla itellä on nyt kolmesti tullu rfsu:n liuskalla niin vahva viivanpaikka, että haamuks ois voinu kuvitella - yhdessä oli jopa punaista väriä. Mikään niistä kerroista ei kuitenkaan ollu oikeesti positiivinen, en ollut raskaana. Ite luotan niihin vasta sit, kun tulee selvärajainen, selkeästi punasävyinen viiva.

Sellasta galluppia tuli muuten mieleen, että kenelläs on lemmikeitä? Ja kenellä entuudestaan lapsia niin, miten lemmikit suhtautuneet raskauteen ja sitten aikanaan vauvaan?

Itsellä 1,5v labbis-uros joka kovasti rauhoittunut ja kiltti kuin mikä ja rakastaa kaikkia eläviä otuksia. Ei hirveesti läheltä oo hirveen pieniä päässy morjestaa, mutta esim. Pari kertaa kävelyllä antanut tosi nätisi ja rauhassa n. 2v silitellä

Sivusta huutelen, meillä jo 6-vee labbisukko joka on äärimmäisen hienosti ottanut lapset vastaan vaikka ennen lapsia elänyt itse ainoana "vauvana". :joyful:

Heissan taasen pitkästä aikaa! :smiley-angelic006

Täällä kp14 tänään, ja jestas, oon kp12, kp 13 ja nyt kp14 saanut sekä aamuina ja iltoina nyt yhtä tummat viivat ovistikkuihin! Iha voittaja fiilis kun toista kertaa peräkkäin ovuloin:smiley-angelic003 ja nyt bongasin oireitakin vähän eri tavalla kuin aikaisemmin.
Tulevana perjantaina on aika lapsettomuusklinikalle ja tuntuu tosi hassulta. Jännittää, pelottaa ja oon tosi onnellinen samaan aikaan. Toivon että saadaan apu sieltä, mutta samaan aikaan pelkään että mitään apuja ei tuu tai ei toimi.
Oon yrittäny ottaa selvää eri hoitopoluista, kustannuksista ja täytettävistä papereista, mutta tosi nihkeästi löytyy mistään selkeästi tietoa. :confused004

Huomaan, että miestä alkaa jännittää. On vaisumpi ja hiljainen. Eilen illalla halusi vaan pitää mua sängyllä sylissä melkein tunnin ihan hiljaa. Harvemmin puhuu ääneen mieltään askarruttavista asioista, ja kovasti haluaisin tietää mitä mielessä liikkuu, kun näkee selkeästi että toista mietityttää ja ehkä jopa ahdistaakin tuo tuleva perjantai.

Tarkempi tissien tutkailu, niin oikeastaan arat on vaan nännit eikä koko tissit. Tiedä sitte onko hyvä vai huono asia.
Mulla ei oo vielä ainakaan mitään tissioireita *koputtaa puuta*, tai en ainakaan oo pistänyt merkille kun tähän aikaan kierrosta mulla on aina melko täyteläiset rinnat :joyful:

Heissan taasen pitkästä aikaa! :smiley-angelic006

Täällä kp14 tänään, ja jestas, oon kp12, kp 13 ja nyt kp14 saanut sekä aamuina ja iltoina nyt yhtä tummat viivat ovistikkuihin! Iha voittaja fiilis kun toista kertaa peräkkäin ovuloin:smiley-angelic003 ja nyt bongasin oireitakin vähän eri tavalla kuin aikaisemmin.
Tulevana perjantaina on aika lapsettomuusklinikalle ja tuntuu tosi hassulta. Jännittää, pelottaa ja oon tosi onnellinen samaan aikaan. Toivon että saadaan apu sieltä, mutta samaan aikaan pelkään että mitään apuja ei tuu tai ei toimi.
Oon yrittäny ottaa selvää eri hoitopoluista, kustannuksista ja täytettävistä papereista, mutta tosi nihkeästi löytyy mistään selkeästi tietoa. :confused004

Huomaan, että miestä alkaa jännittää. On vaisumpi ja hiljainen. Eilen illalla halusi vaan pitää mua sängyllä sylissä melkein tunnin ihan hiljaa. Harvemmin puhuu ääneen mieltään askarruttavista asioista, ja kovasti haluaisin tietää mitä mielessä liikkuu, kun näkee selkeästi että toista mietityttää ja ehkä jopa ahdistaakin tuo tuleva perjantai.
Muaki ahdisti juuri tuo tiedon puute, mun miestä ei muka edes jännittänyt, vaikka ihan varmasti jännitti. Mua ainakin jännitti ensikäynti niin että meinasin oksentaa. Mutta tsemppiä, hyvin se menee ja varmasti saatte avun! Meilläkin on ollut pitkä matka hoitoihin pääsyssä, mutta nyt ollaan vihdoin hoitoputkessa ja kasvatan pienen pientä toivoa siitä että kannan mukanani pientä ihmisen alkua. :smiley-angelic001:Heartred

Sellasta galluppia tuli muuten mieleen, että kenelläs on lemmikeitä? Ja kenellä entuudestaan lapsia niin, miten lemmikit suhtautuneet raskauteen ja sitten aikanaan vauvaan?

2 kissaa täällä. Välillä kyllä pohdituttaa et miten nää suhtautuu raskauteen ja vauvaan. Nää ei hirveästi ole päässyt vauvoja tutkimaan ja silloin kun ovat päässeet niin se on ollut niin nopea hetki ja jännittävää kissallekkin että sihistelyksihän se on aina mennyt.
Koitan kyllä kovasti ymmärtää näitä, sillä ne ei ole tottuneet ihmisiin, muihin ku muhun ja mieheen, joten niillä kestää pitkä aika tottua uusiin juttuihin. Uskon kyllä et ne hyväksyy kyllä vauvan pikkuhiljaa kun tajuavat että se kuuluu perheeseen eikä oo vaan kylässä. :) Ja meidän kissat on jo niin vanhoja että ne vaan nukkuu enimmäkseen niin ei se vauva siinä enää niiden maailmaa mullista.

Kaks kissaa ja koira täällä :smug: meillä oli kaks koiraa ja kaks kissaa eksän kanssa kun poika syntyi, hyvin ottivat vastaan tulokkaan. Jopa yltiöhulttio berninpaimenkoira rauhottui vauvan lähellä ilman käskyjä :smug:

Milalai, näkyy! Ihanaa :happy: Ja Sienalla kans loistoviivat jo! :smiley-angelic001 Tarrasukkia :Heartpink
Reggielläkin näkyy jotain!!! :Heartpink

pingviiniemo, joo siis se LH huippu voi olla niinkin nopea, ja LH-huipusta 24-36h irtoaa munasolu. Eli kun ovis koittaa niin ei testi enää oo plussaa:dontknow Mut loistavaa ovisoireita! :Heartpink

omanapailu;
Kp5 ja enää pientä tuhrua. Mua pyydettiin tänään että voisinko pitää luennon loppuvuodesta mielenterveysasioissa :hello2 ehkä mä olen jonkinsortin pisteen sitten työurallani saavuttanut :biggrin
Näin kaveria, joka laittoi kynnetkin kuntoon mulle ja sanoi että musta näkee kyllä että olen alakuloinen. Ehkä tästä matalakiidosta noustaan vielä:notworthy
Perjantaina aattelin alotella kp9 oviksen tikuttelua :bounce

Vielä tosin mietin peruisko kuitenkin lapsettomuuspolin ajan :confused2 en vaan oikein osaa päättää. Yksityinen, joten tutkimuksia saadaan jos halutaan mutta... Tiiä nyt sit voiko kemiallisesta päätellä että luomustikin voitais onnistua.

@Siena ja @Milalai onnea ja tarrasukkia❤️ @Reggie en näe itse vielä kovin hyvin, mutts toivotaan,että mulla vaan hiekkaa silmis ja tulis sulle oikee räiskyvä viiva viel:angelic:

Kauhee väsymys vaivaa täällä. Mieliala vaihtelee koko ajan. On kyllä tässä ollut paljon stressiä ja rankat viikot takana niin enemmän niiden aiheuttamaksi miellän... tääl on kyllä niin innokasta testausporukkaa taas, et tekis mieli itekin ruveta kohta dippailemaan:hilarious: no jos perjantaihin dpo 10 malttais.

"Virallisesti" yk4 kai nyt, mutta sitä ennen siis 10v ilman ehkäisyä tjottailen. Tässä vaiheessa on tehty vasta verikokeita, ja niitä on vielä tulossa lisää jahka tässä uusi kierto alkaa. 26.10 on ultra ja 2.11 on ensimmäinen soittoaika hedelmällisyysklinikalle, sillon kuulee sit tuloksia noista verikokeista ja ultrasta (ultraaja ei täällä saa kommentoida mitä näkee, ainoastaan tutkii ja lähettää tulokset sitten lääkärille).

Saa nähdä miten käy ja mitä tuumaavat. Mähän alunperin lähdin hakemaan apua yleislääkäriltä tähän luteaaliin, mut se totesi että hän määräis vaan pillereitä ja että noi hedelmällisyysklinikan lääkärit osaa neuvoa sit muita vaihtoehtoja. Vähän musta tuntui järeältä ratkaisulta tähän tilanteeseen, kun en ole varma lähdettäiskö me kokeilemaan mitään lääkkeitä vahvempaa hoitomuotoa, mutta tällä mennään nyt sitten.

ainiin, teillä oli tää pidempi historia tässä :) no hyvähän se on jos kerralla kunnolla tutkitaan! Tsemppiä ja toivottavasti luteaaliasian vastaanotto on parempi kuin meikäläisen kohdalla :thumright

Hienoja viivoja, onnea Siena ja Milalai vielä :Heartred

Reggielle vahvistumista!

ja muille kaikille tsemppiä tilanteisiin :)

ON: dpo2 ja vaan odotellaan. Selkä vihoittelee tosi pahasti, on pitäny panadolia syödä. Mietin voiko ovulaatiokin pahentaa sitä, ei se mahdottomuus olis, kun muistelen et viime kierrossakin oli pahimmillaan just oviksen aikaan :think005 vaikka lihasperäistä taitaa ollakin.

2 kissaa täällä. Välillä kyllä pohdituttaa et miten nää suhtautuu raskauteen ja vauvaan. Nää ei hirveästi ole päässyt vauvoja tutkimaan ja silloin kun ovat päässeet niin se on ollut niin nopea hetki ja jännittävää kissallekkin että sihistelyksihän se on aina mennyt.
Koitan kyllä kovasti ymmärtää näitä, sillä ne ei ole tottuneet ihmisiin, muihin ku muhun ja mieheen, joten niillä kestää pitkä aika tottua uusiin juttuihin. Uskon kyllä et ne hyväksyy kyllä vauvan pikkuhiljaa kun tajuavat että se kuuluu perheeseen eikä oo vaan kylässä. :) Ja meidän kissat on jo niin vanhoja että ne vaan nukkuu enimmäkseen niin ei se vauva siinä enää niiden maailmaa mullista.

Kun mä olin pieni, äiti joutu antamaan kissan pois, koska se tuli nukkumaan aina mun kasvojen päälle, kun olin vauva. Eli tarkkana saa olla ettei käy huonosti. Kaikki kissat ei tee niin, mutta varoittavana esimerkkinä kerron! kissoilla on myös ne himputin kynnet ja jotku kissat leipoo vielä aikuisena, niin siinä on vauvan kasvot vaarassa.

Meillä on kaks kissaa ja saksanpaimenkoira. Kissoja varten joutuu todennäköisesti tekemään jonkun suojan, ettei pääse pinnasänkyyn, kun se aika koittaa. Juurikin edellämainituista syistä.

Siihen aikaan, kun ensimmäisen lapsen sain, mulla oli kolme koiraa. Koirille tuotiin synnäriltä vauvan harso haisteltavaksi kotiin pari päivää ennen kotiutumista. Ei mitään ongelmia. Kun vauva nukku, koirat nukku vieressä vahtimassa. Näin muakin vahdittiin kun olin pieni. :grin

Koiran tulee saada oma rauha, oli lapsi minkä ikäinen tahansa. Meillä on alusta asti opetettu, ettei koiraa mennä härppimään kun se syö tai nukkuu. Mustasukkaisuutta ei ole koirilla ilmennyt, ne on saaneet mun aikaa lenkkien merkeissä ja silloin, kun vauva/lapsi ei oo esimerkiksi sylissä ja hoito tms kesken. Oon syntymästä asti ollut koiroen kanssa tekemisissä, kuten omatkin lapset ja maalaisjärjellä ja määrätietoisella asenteella yhteiselo on hyvinkin helppoa. On yksilöitä, jotka ei vauvojakaan siedä, mutta yleensä siihen vaaditaan huonoja kokemuksia sekä laiminlyöntiä hoidon, huomion ja lauman arvojärjestyksen suhteen, että hankaluuksia ilmenee. :happy:

Koirat oon tutustuttanu vauvaan kuten koiranpennutkin, peppu edellä moikkaamaan :grin tällöin ei tule tilannetta, jossa uusi asia tyrkätään uhkaavasti suoraan kohti. Saavat haistella ja hoksata, että tuttu haju.

Ihania plussatuulia täällä ollu! Vahvistumisis haamuille

on: flon mukaan ovis eilen, harvinaisesti nii ei oo vielkään kunnin limoja tullu, yleensä siis suunnilleen oviksen aikaan tulee kunnon limat nyt ei mitään oonkohan vaan liian ajoissa vai voiko ovis tulla myös ilman limoja, yleensä mulla siis kunnon limat.

no talletellaan noin jokatoinen päivä ja nyt muutama päivä putkeen kun arvioitu ovis.

Anteeksi omanapailu, luen myöhemmin väliin jääneet viestit. Pakko vaan heti päivittää tän illan testit. Mua ihan itkettää kun PC:kin antaa jo melko selvää viivaa, voiko olla että nää oikeesti vahvistuu tällä kertaa :Heartred Dpo 13.

View attachment 94567 View attachment 94568
Ihanaa! Tarrasukkia sinne pino!
Monesko Yk tää oli? :3some:Heartred

Reggiellä saattaa näkyä jotain, mutta vielä täytyy odotella. Toivottavasti plussa pärähtää. :Heartred

Hei! Kiitos vastauksista. Talletellaan varmuuden vuoksi ja niinhän se taitaa olla että oviksen aikaan testi on jo nega. :thumleft

Sienalla hienot viivat, vahvistuksia! <3

Itsellä pieni stressi päällä kun tuntuu ettei nuo viivat vahvistu riittävästi. Tietysti kun koko ajan testaa ja varmistelee niin eihän sitä eroa huomaakaan. Aamuviivat on kuitenkin vahvistuneet ihan ok. En yhtään tiedä onko kyseisten testien ominaisuus tällainen haaleus kun en ole ennen niihin plussia saanut. Yksi testi jäljellä, sen teen huomenna. Viikonloppuna kokeilen sitten mitä pc sanoo..

Ihanaa! Tarrasukkia sinne pino!
Monesko Yk tää oli? :3some:Heartred

Reggiellä saattaa näkyä jotain, mutta vielä täytyy odotella. Toivottavasti plussa pärähtää. :Heartred

Hei! Kiitos vastauksista. Talletellaan varmuuden vuoksi ja niinhän se taitaa olla että oviksen aikaan testi on jo nega. :thumleft

Tää oli yk 6. :) Yritän nyt jättää testailut vähän vähemmälle ja luottaa siihen, että olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Nyt on ainakin paljon vahvemmat viivat kuin viimeksi kemiallisessa. Digin kyllä ehkä voisin vielä tehdä joku päivä. :joyful:

Kiitos kaikille ja tsemppiä omiin tilanteisiin! :love017:Heartred

Tuli mieleen et pysykö teidän kierto samana mitä se oli pillerien aikaan vai muuttuiko se paljonkin? :confused004

Tuli mieleen et pysykö teidän kierto samana mitä se oli pillerien aikaan vai muuttuiko se paljonkin? :confused004
e-pillerithän estää ovulaation eli sillon tuleva vuotokin on oikeastaan vaan tyhjennysvuotoa eikä varsinaiset menkat :) mulla ainakin tyhjennysvuoto tuli pillereillä just sillon kun halusinkin (söin joko yhden tai kaksi laattaa kerralla, ja vuoto alkoi kolmantena pillerittömänä päivänä). luonnollinen kierto taas oli esikoista yrittäessä 28 ja nyt toista yrittäessä 26.

Takaisin