Täytyy päästä purkamaan taas. Juttelin kaverin kanssa ja meni taas kyllä niin fiilis. Tiedän, että noi mun hailurat on olemattomia, mutta silti.... Hekin yrittää siis lasta, joten ymmärrän turhautumisen mutta anyways, käytiin seuraava keskustelu:
Minä: jokohan sitä vähän uskaltaisi innostua ihan vähän.
Kaveri: mä en ainakaan uskalla innostua ennen ekaa ultraa, jos joskus plussaan.
Minä: Joo en minäkään täysin uskalla ennen ultraa, varsinkin kun on niitä keskenmenoja useampi. Mutta ajattelin, että parempi yrittää iloita, jos kaikki meniskin hyvin.
Kaveri: No me ollaan kuitenki yritetty jo pitkään ilman yhtään plussaa.
Keskustelu jäi siihen. Kyllä tiedän miten paljon se keljuttaa, välillä tuntuu, että kaikki ympärillä plussaa ja saa vauvoja ja ite vain tahkoo samassa tilanteessa. Mutta silti, en kertaakaan oo toisen iloon vastannut omalla synkistelyllä. Tahdon, että kaveri voi omaa turhautumista minulle purkaa ja toisinpäin, mutta siihen on oma aikansa. Ja en itse ainakaan koe oloani yhtään sen onnekkaammaksi vaikka plussia matkalle mahtuu, niistä ei kuitenkaan oo yhtään vauvaa syntynyt.
Paras kaverikin sanoi, kun laitoin haaleasta viivasta kuvan, että älä suotta innostu liikaa, ettei sitten tule suru. Ymmärrän, että hänkin yrittää suojella, mutta kyllä se paskalle tuntuu, että läheisetkin ajattelee, että ei siitäkään viivasta vauvaa tule.
Voi hyvä luoja, mä en kehtais. Mä olen kokenut kateutta läheisten plussista, mutta en kertaakaan ole siitä vihoitellut.
Mulla kanssa kokemusta tollasesta asenteesta, aina kun kerron jotain kivaa niin vastaus on tommonen, oli asia mikä hyvänsä.
Tsemppiä sulle ja älä välitä vaan keskity nyt itteesi.

Edit. Ja mä koen, että on hirveempää saada plussia ja kattoa kun ne menee kesken, kuin olla ilman plussaa. Esikoisen aikaan ei tullut plussan plussaa ennen pysyvää raskautta ja nyt kun on tullut plussia, jotka haalistuu niin paljon enemmän sattuu...
Muokattu viimeksi:
. Normisti ei ongelmia. Oon ollut nyt vielä tosiaan vehnättömällä, et ei pitäs niin kauheesti turvotellakkaan
. Oon raskauksissa alkanut käyttää jo viiko 5-6 äitiyshousuja koska omat ei enää mahdu. Oon aika pitkä ja ”hoikka”, ni se turvotus on tullut mulle aika nopeasti ja aina mahaan. Kokeilin myös kohdunsuuta ja se on jossain todella ylhäällä. Aamulla kun miehen kanssa touhuiltiin, se kysyi mitä unta oon nähnyt kun oon niin märkä jo valmiiks
. Kaikista hulluinta on et näin unta että mulla tuli kiinnityvuotoa, et ihan niinkin seksistinen uni
. No ruokailu on ollut vaikeeta, inhottaa esimerkiks kaneli ihan hirveesti, niinkun aijemmin raskauksissa. 

. Kuopus on nyt 11 kk ja oon tehnyt osa-aikatyötä pari kk, niin et on saanut rahaa muttei ole tarvinnut laittaa pieniä hoitoon. Olen siis ollut väsynyt välillä, koska yöunet jääneet pariin tuntiin toisinaan eikä lapsenteko ole ollut nyt päällimmäisenä mielessä. Mut nyt ovis olis tulossa varmaan taas lopuviikosta. Tilasin Kotitesti.fi paketin pikana perjantaina, ovis- ja raskaustestit on molemmat loppu.
Tekisi hirveästi mieli testata, että pääsisi epätietoisuudesta pois, mutta en oikein pääse kauppaan yksin ostamaan (enkä kehtaa miehelle kertoa