Raskaaksi 2020

Terve taas kaikille pitkästä aikaa! Onnea kaikille plussanneille!

Olen pitänyt taukoa foorumilta, kun siitä tuli vain surullinen ja stressaantunut olo. Vieläkään en ole raskaana, yk7. Ovulaatiotestien tekeminen on mennyt ihan plörinäksi viime ja tässä kuussa, mutta peitot ovat heiluneet ahkerasti. Jospa olisin nyt raskaana? Juuri oli virtsatietulehdus, ja nyt on hiivatulehdus, ihanaa...

Mieheni kävi testissä, ja sperman laatu on tosi hyvä! Että ainakaan sitä ei tarvitse nyt stressata.
Täällä sama fiilis aina kierron lopussa... Dpo:t kun alkaa, niin jaksaa taas kirjoitella enemmän. :)
Mulla on nyt Yk4, mutta ei onneksi aika tunnu matelevan niin paljoa, kun elämä pitää kiireisenä ja laihduttaminen korvaa sitä onnistumisen tarvetta.

Ihana muuten, että sun mies kävi testeissä ja kaikki hyvin. Se jo vie turhaa taakkaa pois.

Varmistan vaan et se taisi olla just nää rfsu testaa varhain testit mitkä vilkuttaa sitä viivanpaikkaa testiaikana ainakin?
Ainakin rfsu liuska ja CB early oli ihan blancoja :bookworm:
IMG_20200709_104331.jpg IMG_20200709_105613.jpg IMG_20200709_110757.jpg

Tää nyt ei sovi näiden iloisten uutisten keskelle mutta laitampa silti :hilarious:
Mä ajattelin, että nyt kun muutetaan, niin kehystän ison taulun kuvalla ja lisään siihen yhden itse tekemistä runoistani ja ripustan tuon taulun sitten makkarimme seinälle. Näin edellinen raskaus säilyy mielessäni vähän aina.

Tein yhden koevedoksen, muttei tää nyt oo ehkä kuitenkaan siihen sopiva, tarvii ottaa joku hiukan yksinkertaisempi, mutta halusin jakaa tekeleeni teidän kanssa, koska musta tästä tuli nyt aika kaunis. :)

" Kaunis enkeli hentoinen,
kuljit kanssamme hetken sen.
Vaan polkus sua nyt johdattaa,
yli laaksojen se kuljettaa,
siellä sä saat levähtää.

Matkan varrella, tuulen hiljaista huminaa,
purojen kirkasta solinaa, taivaan tähtösiä,
kultaisia ja hopeisia.

Matkan varrella, vain me kaksi,
Rakkaus, joka puettu, on surun säveliksi.
Kaunis enkelini hentoinen,
Sydämessä jälki kultainen.

Taivaankannen helminauhalla tahdot sä
kävellä ja pilvenreunalla maailmaa katsella.
Höyhenen lailla voit sä leijailla.

Luojan syliin sinut saattelen,
uneen hiljaa peittelen.
On aika jo mennä,
kuiskaan: rakas enkelini lennä.

Pieni enkeli hentoinen,
jäi kaipaukseni hiljainen.
Mut siel sun on hyvä olla,
Taivaan Isän käden alla."

Oh God, kylmät väreet, pala kurkkuun ja tippa linssiin. Kyllä on kaunis runo ja muisto pienelle joka kerkesi hetken kuulua elämälle ja elämäänne :love017:sad010

Oh God, kylmät väreet, pala kurkkuun ja tippa linssiin. Kyllä on kaunis runo ja muisto pienelle joka kerkesi hetken kuulua elämälle ja elämäänne :love017:sad010
Sama täällä, silmät kastui :sad010 kaunis runo :Heartred

Kiitos molemmille :angelic:
Musta tää oli siinä mielessä ihan hyvä, vaikka sanoma ehkä hiukan raskas, mutta jotenkin runossa ei oo niin maailmanlopun meininki, että on enempi sellainen lohdullinen :)

Oireina vaan ajoittain arat rinnat mut enemmän närästys ja heikottaa jos ei syö ja juo. Unettaa mut kuitenkin energiaa riittää.

Vv holvaa vaan ja enemmän kuin ikinä. Ja on ihan eri koostumus.

Nännit on tummunut ja samettimainen pinta jotenkin...

Nivusiin nippailee ja suihkuun ku menin niin molempien muniksien kohti lantiolla tuntui repivää kipuu joka säikäytti mut ei ole kovaa kipua... Huoh, olikohan oireet tässä. Eli PMS uupui lopulta täysin ja oireet hävisi eli hyvin oireeton loppupeleissä.

Ja kyllä viivat on kaikki nähny se on niin selkeä livenä et itken vaan

Piti palata silti kuitenkin tänään vaikka ajattelin pitäväni itseni erossa vaikka menkkojen loppuun asti. Mutta taas täällä :D

Ensiksikin, täällä on ollut paljon isoja tunteita liikkeellä. Saattoi tiivisteet hajota pari kertaa silmistä... Ja ihanaa Jesbe, onnea ja tarrasukkia! Oon niin onnellinen sun puolesta :Heartred

Ja sit siihen syyhyn miksi palasin näin äkkiä. Tai voiko tätä edes palaamiseksi laskea? Anyways :laughing001

VV ja menkkajuttuvaroitus jos joku ei halua lukea semmosesta niin FYI loppuviestissä on vaan siitä :D
Siis oonko mä vaan ihan totaalisesti unohtanut, mikä menkkojen koostumus yleensä on? Edelliset meni siteellä, jotenkin ajattelin että helppo seurata määriä että miten menee. Eilen oli tosiaan eka menkkapäivä ja siteellä mentiin ja tänään sit päätin vaihtaa kuukuppiin koska vihaan niitä holahduksen tunteita:laughing021 Eilen jo huomasin tavallista liukkaamman meiningin kun vessassa pyyhki. Tänä aamuna suihkussa käydessä se vv:n määrä oli jo ihan naurettava ja tuossa kun kävin tyhjäämässä kuukupin niin 1/3 oli läpinäkyvää vv:tä. Mä en tosiaankaan muista tämmöstä että se vv vaan holvais ja holvais. Jos vertaa edellisiin menkkoihin niin tämä toka päivä on muutenkin kevyempi. Viime kerralla meni tokana päivänä 3 sidettä täyteen päivän aikana. En toki sit tiedä oliko se siitä, että ne oli ekat menkat tyyliin 2 vuoteen koska minipillerit. Vai onko mun menkat vaan tämmöset vai mitä ihmettä :laughing025

Piti palata silti kuitenkin tänään vaikka ajattelin pitäväni itseni erossa vaikka menkkojen loppuun asti. Mutta taas täällä :D

Ensiksikin, täällä on ollut paljon isoja tunteita liikkeellä. Saattoi tiivisteet hajota pari kertaa silmistä... Ja ihanaa Jesbe, onnea ja tarrasukkia! Oon niin onnellinen sun puolesta :Heartred

Ja sit siihen syyhyn miksi palasin näin äkkiä. Tai voiko tätä edes palaamiseksi laskea? Anyways :laughing001

VV ja menkkajuttuvaroitus jos joku ei halua lukea semmosesta niin FYI loppuviestissä on vaan siitä :D
Siis oonko mä vaan ihan totaalisesti unohtanut, mikä menkkojen koostumus yleensä on? Edelliset meni siteellä, jotenkin ajattelin että helppo seurata määriä että miten menee. Eilen oli tosiaan eka menkkapäivä ja siteellä mentiin ja tänään sit päätin vaihtaa kuukuppiin koska vihaan niitä holahduksen tunteita:laughing021 Eilen jo huomasin tavallista liukkaamman meiningin kun vessassa pyyhki. Tänä aamuna suihkussa käydessä se vv:n määrä oli jo ihan naurettava ja tuossa kun kävin tyhjäämässä kuukupin niin 1/3 oli läpinäkyvää vv:tä. Mä en tosiaankaan muista tämmöstä että se vv vaan holvais ja holvais. Jos vertaa edellisiin menkkoihin niin tämä toka päivä on muutenkin kevyempi. Viime kerralla meni tokana päivänä 3 sidettä täyteen päivän aikana. En toki sit tiedä oliko se siitä, että ne oli ekat menkat tyyliin 2 vuoteen koska minipillerit. Vai onko mun menkat vaan tämmöset vai mitä ihmettä :laughing025
Onpas jännä. :eek:
En ole ennen kuullutkaan Vv:stä ja menkoista samaan aikaan.

Onpas jännä. :eek:
En ole ennen kuullutkaan Vv:stä ja menkoista samaan aikaan.

Joo siis en minäkään! Koitin vielä googlettaa enneku kirjoitan tänne että jos se on joku juttu mutta ei mitään! Ainoastaan tätä perus infoa miten kroppa toimii ja sitä kuinka vv:tä tulee ennen ja jälkeen kuukautisten ja oviksen aikaan ja muuten vaan ja ja. Mutta siis ei yhtään mitään vv:stä ja menkoista samaan aikaan. Ja siis tätä ihan oikeasti tulee ja paljon!

Täytyy tulla suosittelemaan, kun mulla on semmoinen ongelma että pikkuhousun suoja ei ikinä pysy paikallaan, kun se liima siinä alla ei ole tarpeeksi vahva pitämään sen siteen paikallaan. No nyt olen löytänyt täydellisen suht kevyen arkisuojan, joka pysyy paikallaan koko päivän ilman niitä siivekkeitä!!!

Semmonen kuin Always Dailies Extra Protect. Niissä on myös ihana tuoksu ja se liima on tosi vahva.
Kestää myös pienen kuukautisvuodonkin. :hilarious::hilarious::hilarious:

Ja sitten vakavampiin asioihin:
Eli Kotitesti.fi Sofi ultimate puikko on ruennut antamaan kunnollisia viivanpaikkoja, melkeen haamutasoa. :shifty:
Testaan huomenna varuiksi uudestaan, mutta en usko että ovulaatio ois väärin arvioitu kun oireet oli niin vahvat.
Täytyy tehä niitä testejä sillä asenteella ettei tiiraile kuin hullu. :grin

Joo siis en minäkään! Koitin vielä googlettaa enneku kirjoitan tänne että jos se on joku juttu mutta ei mitään! Ainoastaan tätä perus infoa miten kroppa toimii ja sitä kuinka vv:tä tulee ennen ja jälkeen kuukautisten ja oviksen aikaan ja muuten vaan ja ja. Mutta siis ei yhtään mitään vv:stä ja menkoista samaan aikaan. Ja siis tätä ihan oikeasti tulee ja paljon!

Nyt tuli mieleen, että mulla oli viimekierrossa paikat liukkaammat menkkojen aikaan, sen keskenemon vuoksi, kun oli vielä raskausmateriaalia sisällä. Ootko saanu testeihin haamuja ennen menkkoja? Mulla loppui se kosteus siihen, kun materiaali poistui kokonaan.

Ja siis on mahdollista, että keho tekee ovulaatiota jo. Sillä menkkojen jälkeen ovis voi olla piankin jos tiedossa on lyhyt kierto.

Nyt tuli mieleen, että mulla oli viimekierrossa paikat liukkaammat menkkojen aikaan, sen keskenemon vuoksi, kun oli vielä raskausmateriaalia sisällä. Ootko saanu testeihin haamuja ennen menkkoja? Mulla loppui se kosteus siihen, kun materiaali poistui kokonaan.

Ja siis on mahdollista, että keho tekee ovulaatiota jo. Sillä menkkojen jälkeen ovis voi olla piankin jos tiedossa on lyhyt kierto.

Ei haamun haamua, dpo12 koitin normitestillä aamulla vahvasta, puhdas nega. Menkat alkoikin sitten dpo14 eli eilen. Oliko ne minkälaiset menkat sulla muuten? Runsaammat, tavalliset tai niukemmat? Entä kivut verrattuna normiin?

Siis meinaatko että mulla vois olla nyt ovis? 2 viikkoa edellisen jälkeen? Siis tää on ihan kummallista! :grin

Eikä. Tuliko teillekin huonoja uutisia. Voimia ❤️

Kiitos kaikille pahoitteluista :Heartred

No joo tuli kyllä valitettavasti. Ilmankos epäilytti onko siellä ketään kasvamassa, kun oireet olivat niin vähäiset. Vielä olemattomammat kuin ekassa raskaudessa, joka oli helppo. Ei tullut rintojen arkuutta kuten edellisessä. Viikon päästä ultrataan uudestaan, koska lääkäri oli näkevinään kohdussa jonkun "laatan." :confused005 On pakko tarkistaa ja toki ymmärrän tämän. Harmittaa vaan turhaan odottaa, koska samalla menetän aikaa ja pelottaa että ei keskeytyslääkkeet tehoa niin hyvin viikkoa myöhemmin.

Ei vaan ole mitenkään mahdollista että olisin vasta rv 5, johon tämä epämääräinen löydös sopisi. Ei ne kaikki kymmenet ovulaatio- ja raskaustestit voi olla väärässä. Selkeät viivat tuli lopulta ja digiin 3+, vaikkakaan ei 5+3 tullutkaan, taisi olla huono merkki?
Ja kokenut kätilö ja lääkäri oli ja hyvät laitteet. En ole se yksi miljoonasta joku tulee uudelleen raskaaksi jo raskaana ollessa :happy118

Eilen 8+1 hcg oli lähes 31 000.. Ihan mielenkiintoista oli tietää, olisin toivonut matalaa tulosta, niin saisi tämän ehkä nopeammin päätökseen :sad001 Stressaa ihan kauheasti koko tyhjennys homma, että miten onnistuu. On huono aavistus vaan. Vuotaisipa itsekseen pois nyt, ettei tulisi infektiota. Valkovuoto on nimittäin tosi outoa ja viittaa ehkä tulehdukseen. Vatsa myös ollut vähän sekaisin pari päivää. En todellakaan halua kaavintaan.

Mutta tuomiovaihtoehtoja on tuulimunaraskaus, kkm tai myöhemmin alkanut raskaus tai joku muukin vielä pahempi vaihtoehto on. Kunhan nyt ei ainakaan syöpä tai kohdunulkoinen ole, tai mikään edelliseen synnytykseen liittyvä juttu.. ei ainakaan äkkiseltään mitään muualla kuin kohdussa näkynyt. Toista munasarjaa, olikohan vasenta, ei meinannut löytää. Ei tainnut löytää ollenkaan.

Minkäs teet, näin nyt kävi.. Hanurista on kyllä kerrassaan, mutta eteenpäin mennään ja jatkan yritystä vaikka maailman tappiin saakka tulipa sitten sata keskenmenoa tai mitä muita lie :bored::finger005Aloin jo syödä rautaa, että tuleva vuoto ei vie perikatoon.

Muokattu viimeksi:
Oireina vaan ajoittain arat rinnat mut enemmän närästys ja heikottaa jos ei syö ja juo. Unettaa mut kuitenkin energiaa riittää.

Vv holvaa vaan ja enemmän kuin ikinä. Ja on ihan eri koostumus.

Nännit on tummunut ja samettimainen pinta jotenkin...

Nivusiin nippailee ja suihkuun ku menin niin molempien muniksien kohti lantiolla tuntui repivää kipuu joka säikäytti mut ei ole kovaa kipua... Huoh, olikohan oireet tässä. Eli PMS uupui lopulta täysin ja oireet hävisi eli hyvin oireeton loppupeleissä.

Ja kyllä viivat on kaikki nähny se on niin selkeä livenä et itken vaan
Oliko sulla kuivaa kautta ollenkaan vai onko vv ollu runsasta siitä oletetusta oviksesta asti? Elättelen toiveita, että tää kosteus tarkottais plussaa :hilarious:

Oon kyllä niin onnellinen sun puolesta :Heartred

Takaisin