Raskaaksi 2020

Kemialliseksi jäi minun hailurat. Apteekin omaan luotan kyllä ja sekin näytti haaleeta haamua. Nyt kp4, Letrot aloitettu ja vuotoakin jopa tuli pari päivää. Tästä päättelin, että en ilmeisesti ole ovuloinut tätä viimeistä kiertoa lukuunottamatta sitten joulukuun o_O Ihmekös tuo ettei raskautta kuulu eikä kunnon menkkoja. Hemmetin kysta!

Mulla myös seilaa yritysmieliala kierron mukaan. Tässä vaiheessa taas miettii oviksen metsästystä. Menkat ei tulleet yllätyksenä viivoista huolimatta. Tiedän että limakalvo on niin ohut ettei siihen mikään kiinnity. Toivoa siis on vielä joskus raskautua ja lääkkeet toivottavasti korjaa tilanteen.

Keskustelin vasta siskon kanssa, joka sai esikoisen silloin kun mulla oli eka kemiallinen. Kertoi että takana kaksi keskenmenoa ja yli vuoden joutuivat yrittämään. Musta ihan liian vähän puhutaan raskautumisongelmista, vaikka ne on kuitenkin yleisiä. Paljon löytyy yk1 hehkutusta tai ehkäisyn läpi raskautuneita, mutta ei niinkään ongelmista. Ja vaikkei yrittämisessä mene välttämättä montaa kuukautta tai edes vuotta, niin se aika tuntuu pitkältä kun se osuu omalle kohdalle. Loppujen lopuksi aika pieni osa yrittäjistä ei tule raskaaksi hoidoistakaan huolimatta, eli todennäköisyydet on meidän puolella! Eihän se tietenkään takaa yksilön kohdalla lopputulosta, mutta mua ainakin helpottaa.

T. yk6

Kemialliseksi jäi minun hailurat. Apteekin omaan luotan kyllä ja sekin näytti haaleeta haamua. Nyt kp4, Letrot aloitettu ja vuotoakin jopa tuli pari päivää. Tästä päättelin, että en ilmeisesti ole ovuloinut tätä viimeistä kiertoa lukuunottamatta sitten joulukuun o_O Ihmekös tuo ettei raskautta kuulu eikä kunnon menkkoja. Hemmetin kysta!

Mulla myös seilaa yritysmieliala kierron mukaan. Tässä vaiheessa taas miettii oviksen metsästystä. Menkat ei tulleet yllätyksenä viivoista huolimatta. Tiedän että limakalvo on niin ohut ettei siihen mikään kiinnity. Toivoa siis on vielä joskus raskautua ja lääkkeet toivottavasti korjaa tilanteen.

Keskustelin vasta siskon kanssa, joka sai esikoisen silloin kun mulla oli eka kemiallinen. Kertoi että takana kaksi keskenmenoa ja yli vuoden joutuivat yrittämään. Musta ihan liian vähän puhutaan raskautumisongelmista, vaikka ne on kuitenkin yleisiä. Paljon löytyy yk1 hehkutusta tai ehkäisyn läpi raskautuneita, mutta ei niinkään ongelmista. Ja vaikkei yrittämisessä mene välttämättä montaa kuukautta tai edes vuotta, niin se aika tuntuu pitkältä kun se osuu omalle kohdalle. Loppujen lopuksi aika pieni osa yrittäjistä ei tule raskaaksi hoidoistakaan huolimatta, eli todennäköisyydet on meidän puolella! Eihän se tietenkään takaa yksilön kohdalla lopputulosta, mutta mua ainakin helpottaa.

T. yk6
Oon ihan samaa mieltä. Tuntuu, että puhutaan vaan hirveesti niistä onnistuneista kerroista ja alussa tuntu, että onnistumisen todennäköisyys ois joku 80% per kierto. Oli aika shokki kun selvisi, että se on vaan 25% per kierto ja kun laitetaan mukaan vielä monet hidastavat tekijät joita mullakin sattuu olemaan yksi, niin todennäköisyys laskee jo tietojen perusteella 12.5%. Toisaalta just niinkuin sä sanoitkin niin vain pieni osa ei tule raskaaksi hoidoistakaan huolimatta, mikä antaa toivoa.

Seuraan netistä semmosta pariskuntaa, joilla oli lapsettomuuden lisäksi useita keskenmenoja. Viimeisin raskaus onnistui alkiodiagnostiikalla ja selvisi, että melkeen kaikilla kehittyvillä alkioilla oli ollut jokin kromosomihäiriö. Sillä naisella oli useita raskautta haittaavia diagnooseja. Se todellakin luo toivoa elämään.

Muokattu viimeksi:
Flo muutti et ovis olis nyt vkloppuna. Ja kuulemma tänään jo sininen päivä ja ei kyl oo. Ihme kyl mun sylki muuttuu aina ku ovuloin ihan ällöksi ja sit ku sylki tuli altaaseen niin oli kuin raaka kananmuna.. kiva kiva näköjään ovislimaa tulee suusta. Hyi.

Kuitenkin on oireet alkanut ja ne on aika selkeät ja Flo kerää dataa ja nyt on kunnon ovisoireet ja tuntuu että se nyt tulee.

Oli pakko testata ei hymy mut ihan yhtä vahvat viivat. Mulla toinen on tummempi ku ovuloin eli sitä odotan. Mähän tunnetusti helposti raskaudun mut ei se pysy niin raskaustestin ostoon en käy jos menkat ei jää pois ja ehkäisynä niin sanotusti luget. Mut nyt pitää olla tarkkana ja ostin kondomit. Huoh ku mä haluun yrittää! Saispa äkkiä ne hoidot! Tänään ne soitti et piikit aloitetaan piakkoin siis tähän autoimmuunisairauksien hoitoon

Syökö teidän miehet vitskuja?

Mun ukko vetää macatabletteja ja sit semmonen vigor jossa on l arginiini ja joku muu. Se onki energinen tapaus kyllä.

Itse syön helokkiöljykspselit ja B-Complex ja macaa ja magnesiumia tietty ja nyt oon juonut greippimehua et onko limoihin vaikutusta. No onhan sillä...

Syökö teidän miehet vitskuja?

Mun ukko vetää macatabletteja ja sit semmonen vigor jossa on l arginiini ja joku muu. Se onki energinen tapaus kyllä.

Itse syön helokkiöljykspselit ja B-Complex ja macaa ja magnesiumia tietty ja nyt oon juonut greippimehua et onko limoihin vaikutusta. No onhan sillä...
Mun mies syö kalaöljyä ja perus monivitamiineja. :happy:
Mä syön mama vitamiineja ja äitiys omegoja. Viimeksi, kun otettiin verikoe niin sanoivat että mun arvot oli tosi hyvät, varmaankin just vitamiinien ja omegojen takia. En koe, että ruokavalio ainakaan auttaa asiaa mun kohalla...

Täällä olisi dpo 8. Oireita eilisestä alkaen, tissikipu, satunnaisia vihlaisuja häpyluun seudulla. Ja nenää niistäessä tuli hieman verta. Edellisissä raskauksissa koin ensimmäiset nenäverenvuodot, mitä mulla ei ikinä aikaisemmin ole ollut. Viikon päästä alkaisi menkat jos nyt ei ole tärpännyt:arghh: :angel5

Muuten tuli mieleen, että nyt olen viisaampi kuin ensimmäisen raskauden alussa. Söin möllerin omegoja ja niissä oli A-vitamiinia, jota ei saa syödä raskauden alussa ylimäärästä. Ekassa neuvolassa sanoivat, ettei saisi syödä joten nytkin, kun aletaan yrittää kunnolla, niin syön äitiys omegoja sen sijaan.

Äh, ärsyttää näin kierron loppuvaiheilla (kp24/28-29?) olla niin tietoinen omista sisuskaluista :wacky: Jokainen tuntemus alavatsan seudulla kyllä rekisteröityy ja pistää miettimään ja toivomaan. Nytkin turvottaa ja on sellaista menkkajuilimista...tissit on kans turvonneet ja alkaneet kipeytyä. Saa nähdä. :confused005 Odottelen menkkojen alkua pe-su välille...äsken jo kaupassa katselin raskaustestejä, mutta maltoin vielä mieleni :rolleyes:

Parempi ois kun vois olla liikaa kyttäämättä joka oiretta :nailbiting:

Mulla oli aika samanlainen nyt kemiallisessa. Tee huomenna uusi!

Pahottelut kemiallisesta :sorry:
Ja joo, aattelin et jos malttais oottaa ees ylihuomiseen uutta testiä. Mul ei oo ku yks jäljellä ja pääsen vast torstaina kauppaan ku mies tekee 12h vuoroja ni sillä auto. Julkisiin en nyt korona-aikana uskalla mennä :shifty:

Mä oon pitäny palstataukoa pari viikkoa, kun jotenki niin veti mielen matalaks ettei sit viime kierrosta tärpännytkään...
Nyt yritettiin äitienpäivänä saada viimeistä lapsosta alulle :p
No jaa, mies siihen päälle totes et tää olis sit viimeinen yritys :sad001 nyt lähinnä masentaa. Pitänee vaan yrittää sopeutua ajatukseen ettei meille sitä iltatähteä ny suotu... Harmittaa kyllä vietävästi, kun itse olisin valmis yrittämään vaikka viis vuottakin vielä! Ja toinen on jo nyt luovuttamassa (yk4)...
Monilla onkin jo piinapäivät pitkällä, löytyykö muita lähipäivinä ovuloineita/ovuloivia? Noor85 tais olla ainakin?

Mä oon pitäny palstataukoa pari viikkoa, kun jotenki niin veti mielen matalaks ettei sit viime kierrosta tärpännytkään...
No jaa, mies siihen päälle totes et tää olis sit viimeinen yritys :sad001 nyt lähinnä masentaa. Pitänee vaan yrittää sopeutua ajatukseen ettei meille sitä iltatähteä ny suotu... Harmittaa kyllä vietävästi, kun itse olisin valmis yrittämään vaikka viis vuottakin vielä! Ja toinen on jo nyt luovuttamassa (yk4)...
Monilla onkin jo piinapäivät pitkällä, löytyykö muita lähipäivinä ovuloineita/ovuloivia? Noor85 tais olla ainakin?
Munkin mies myönsi, että on hieman surullinen, kun ei tullut raskaustestiin uutta positiivista. :Heartred
Ehti jo olla innoissaan toinen...

Heippa!
Tulen tännekin kuumeilemaan.
Kolmas tosiaan toiveissa meille.
Esikoinen on 07/16 syntynyt ja meidän pikku kakkonen syntyi 12/18. Esikoinen tarttui aikoinaan mukaan yk1, mutta toista saimme yrittää melkein vuoden. Toisen yrityksessä koimme aikaisen km.
Olin jo varma, että lapsiluku on täynnä(olen mm. myynyt kaiken vauvatavaran ja vaatteet pois:facepalm:), mutta niin vain se tyhjän sylin tunne iski.

Mies näytti asialle viime viikolla vihreää valoa, vaikka on hieman kauhuissaan :hilarious: Olemme aloittaneet yrityksen, mutta eipä minulla ole vielä edes kierto alkanut toisen synnytyksen jäljiltä. Toivotaan, että pian jotain tapahtuisi.. ainakin vastaa jomottelee, joten eiköhän pian.
Imetän vielä muutaman kerran päivässä, mutta tarkoitus on tässä hiljalleen lopetella.

Seurailen nyt siis tässä mukana ja odotan että päästään todella yrittämään, kun kierto alkaa.

Plussatuulia kaikille puhallan!

Miksi sun mies noin nopeasti on luovuttamassa, että tuo äitienpäivä olis nyt viimeinen yritys? :eek:

Heippa!
Tulen tännekin kuumeilemaan.
Kolmas tosiaan toiveissa meille.
Esikoinen on 07/16 syntynyt ja meidän pikku kakkonen syntyi 12/18. Esikoinen tarttui aikoinaan mukaan yk1, mutta toista saimme yrittää melkein vuoden. Toisen yrityksessä koimme aikaisen km.
Olin jo varma, että lapsiluku on täynnä(olen mm. myynyt kaiken vauvatavaran ja vaatteet pois:facepalm:), mutta niin vain se tyhjän sylin tunne iski.

Mies näytti asialle viime viikolla vihreää valoa, vaikka on hieman kauhuissaan :hilarious: Olemme aloittaneet yrityksen, mutta eipä minulla ole vielä edes kierto alkanut toisen synnytyksen jäljiltä. Toivotaan, että pian jotain tapahtuisi.. ainakin vastaa jomottelee, joten eiköhän pian.
Imetän vielä muutaman kerran päivässä, mutta tarkoitus on tässä hiljalleen lopetella.

Seurailen nyt siis tässä mukana ja odotan että päästään todella yrittämään, kun kierto alkaa.

Plussatuulia kaikille puhallan!
Mahtavaa kun tulee lisää kuumeilijoita! :welcome
Toivottavasti kolmonen tulee pian teidän perhettä täydentämään.
Plussatuulia sinnekkin. :happy:

Huhu olipa viiva kuulkaa digin testis! Ei vielä hymy mut ihan varmasti kohta tulee!!

Oireita alko olla niin et piti pikkupidätyksel testaa ja toi ylin on siis eilinen, sitte on tän aamun ja lopulta toi minkä tein hetken mielijohteesta et hiton kovaa tahtia tummuu. Huomenna tai ylihuomenna sitte hymy.

Rinnat kipeet, ellotusta hieman ja sit semmonen höpö olo mitä tulee ku hormonit heittää ja tää mun siivous into on ihme jo ku mulla on jo kolmatta viikkoa hirvee raivosiivoaminen käynnissä... Se kyl laantui hetkeksi menkkojen aikana ja jälkeen ja nyt nosti päätään taas. Oon huomannut et oviksen aikana ja sit tiettyyn aikaan luteaalissa mä siivoan ihan hulluna.

Plussatuulia kaikille!!

Liitteet

• IMG-20200511-WA0047.jpeg
    IMG-20200511-WA0047.jpeg
    20.6 KB · Katsottu: 174
Takaisin