Raskaaksi 2020

Itsellä kun ikää tuli 30 +, niin enään en saanutkaan syödä mitä tahansa, paino alkoikin nousemaan silmissä. Nuorempana sain syödä mitä vaan ja olla liikkumatta eikä paino noussut ja olinkin bmi mukaan hieman alipainoinen. Nytkin keskenmenneestä raskaudesta pari kiloa tuli, niitä hankala saada pois, kun en halua elää missään totaali herkkukiellossa tai tiukalla dieetillä vaan kaikkea kohtuudella. Liikunnan lisääminen auttaisi myös painonhallintaan, mutku ei jaksa eikä oikein kiinnosta.
Mulla ihan sama kokemus. Syön kyllä todella terveellisesti, mutta se riittää vain pitämään tässä samassa ja laihtumisen tarvitsisi aivan kitudietin. Herkkuja ei muutenkaan syö kuin juhlissa ja silloinkin tosi kohtuudella. Alle kolmekymppisenä oli ihan sama mitä söin ja silti alipainon rajalla.

Tää on omituista, kun nivusta jomottaa melkeen kokoajan ja takareisi todella kipeä. En tiedä liittyykö toisiinsa, mutta nukkuessakin joutuu asentoa ettiä... Epäilin eka lonkaa, mutta nyt tuntuu enemmän lihaskivulta takareidessä. Tosta nivusen jomottamisesta en tiedä...
Onko kellään kokemusta lonkkakivuista tai lihaskivuista reidessä? Mistä vois johtua?

Muoks. Tuntuu nyt ihan lihaskivulta ja kipu siirtynyt jotenkin alemmas reiteen. Silloin huomaa, että joku on vinossa kun koukistaa jalan. Tulee semmoista lievää lihasta venyttävää kipua.

Painosta. Mä oon hoikka vaikka pcos ja nuorena oli anoreksia / ortoreksia ja nykyään en omista vaakaa mut pidän linjat kunnossa mut en liian kunnossa..vaaka vain ahdistaa ku mulla on reippaasti lihasvoimaa kuitenkin. .

Kp 5 tai 6 en nyt muista mut ovisoireet jo nostelee päätään.. näin mulla ollu joka lugesteron kierrossa et ovis aikaistuu

Mulla kans ylipaino historiaa. 9 vuotta takaperin laihdutin sitten vihdoin ja viimein ne kilot pois ( -40 kg) ja pysyin hyvin normaalipainossa siihen saakka kun raskauduin. Kiloja tuli 20, eikä muuten mullakaan tippuneet yhtään mihinkään imetyksen tai imettämättömyyden takia. Synnärille jäi vaan lapsen paino. :banghead: Puoltoista vuotta siihen että sain ne kilot pois, nyt toki ihan vähän lievän ylipainon puolella. Mä oon luonnostani vähän sellanen et lihoan tosi helposti, koska oon perso makealle + pcos. Oon kuitenkin ihan tyytyväinen nykyiseen, syön terveellisesti, liikun ja syön herkkuja kohtuudella. Toivon vaan ettei seuraavassa raskaudessa tulis ihan niin paljoa kiloja, niistä on niiiiin hikistä päästä eroon. :rolleyes:

Täällä oli tänään suurella varmuudella ovis! Mähän en voi koskaan tikutella ovista, kun ei se näy mulla. :scratch Mut oireet oli kyllä aika selkeet. Eli dpo 0 tänään. En oo ihan varma osuko tallettelut ihan kohdalleen, ois ehkä voinut olla parempikin ajoitus, mut eipä auta muu kuin odotella. Ehkä huomenna vois vielä kerran rykästä, jos enää jaksaa. :grin

Taas tuli samanlainen haamu/viivanpaikka 20min jäljeen RFSU:n testiin. En suosittele kyllä niitä kattomaan enää 5min jällkeen. Pregcheck nega 30 minuutinkin jälkeen, eli pisteet pregchekille!

Mulla oli kans aamulla Pregcheck täysin negatiivinen. Kuitenkin päivällä tuli halu tehdä testi, ja tein One Stepin, johon sain haamujen esi-isän tai viivanpaikan. En siis usko tuohon One Stepin testiin. Mutta testailut jatkuu taas muutaman päivän päästä. Nyt siis dpo 11.

Ja mukava kuulla, että täällä muitakin kamppailee painon kanssa. Eilen sitten tänne kirjoittelun jälkeen puhuin myös miehelle jälleen asiasta ja päätettiin nyt yhdessä lähteä muuttamaan tapoja. Ennen koronaa käytiin aktiivisesti salilla, mutta kun kuntosali meni kiinni, jäi myös liikkuminen. Ja molemmat kun viihdytään myös kotisohvalla loistavasti, niin ei kotona kuntoiluun ole riittänyt motivaatiota.

Mulla oli kans aamulla Pregcheck täysin negatiivinen. Kuitenkin päivällä tuli halu tehdä testi, ja tein One Stepin, johon sain haamujen esi-isän tai viivanpaikan. En siis usko tuohon One Stepin testiin. Mutta testailut jatkuu taas muutaman päivän päästä. Nyt siis dpo 11.

Ja mukava kuulla, että täällä muitakin kamppailee painon kanssa. Eilen sitten tänne kirjoittelun jälkeen puhuin myös miehelle jälleen asiasta ja päätettiin nyt yhdessä lähteä muuttamaan tapoja. Ennen koronaa käytiin aktiivisesti salilla, mutta kun kuntosali meni kiinni, jäi myös liikkuminen. Ja molemmat kun viihdytään myös kotisohvalla loistavasti, niin ei kotona kuntoiluun ole riittänyt motivaatiota.
Kiva että oot saanu miehen mukaan! :) Meillä on semmoinen ongelma, että miehen on vaikea olla mukana mun laihdutus projekteissa. Heti kun sekin jättää herkut pois tukeakseen mua, niin senkin paino alkaa pudota mikä ei ole hyvä juttu kun se on hoikka. Jostain syystä se säännöllinen herkuttelu pitää sen painon yllä, eikä pelkkä ruoka riitä.

Toisaalta huvittaa, että mies jää miinukselle ja mä en. :hilarious:

Tänään aamulla tehty testi näyttää negaa. Taidetaan siis lähteä kohti yk3:sta.

Kysympäs nyt kun jäi mietityttämään. Onko kenellekään muulle tullut Clearbluen plus- testiin testi-ikkunaan vinoa sinistä viivaa vielä sen vaakaviivan alapuolelle? Itse sain sellaisen ja tietty jäin sitä miettimään vaikka tiedän testin olleen nega. Mutta yleensä negatestit ovat olleet täysin valkoisella pohjalla ja tämä vino viiva jäi nyt vaan mietityttämään. :woot:

Kiva että oot saanu miehen mukaan! :) Meillä on semmoinen ongelma, että miehen on vaikea olla mukana mun laihdutus projekteissa. Heti kun sekin jättää herkut pois tukeakseen mua, niin senkin paino alkaa pudota mikä ei ole hyvä juttu kun se on hoikka. Jostain syystä se säännöllinen herkuttelu pitää sen painon yllä, eikä pelkkä ruoka riitä.

Toisaalta huvittaa, että mies jää miinukselle ja mä en. :hilarious:

Täällä sama. Mies voi syödä mitä haluaa ja aina se on hoikka. Turhauttaa välillä ku se vetää hampurilaisia ja sipsejä mun nenän edessä vaikka tietää et ite yritän pudottaa painoa, eikä pysty yhtään ymmärtää.. :banghead::grin

@Pikkis91
Itselleni ei oo tullut.. Voisiko olla, että väri levinnyt? Vaikea sanoa, kun ei näe itse :) Laita kuvaa jos pystyt.

ON: Itehän uskaltauduin testaamaan uudelleen.. One step herkkä puikko edelleen se sama haamu mutta apteekin oma herkkä pelkkä nega.. :sad001 Toki mullon vasta Dpo 10 eikä saa heittää kirvestä kaivoon. Nyt on vielä digi jäljellä mutta teen seuraavan testin vasta jos kuukautiset myöhästyy...

Ja aivan ihanaa äitienpäivää teille, joille tämä titteli on siunaantunut! :smiley-angelic003

Muokattu viimeksi:
Vähän surkeesti näkyy tässä kuvassa, mutta paljain silmin oli ihan selkeä tommonen vino viiva. Oisko sitten tuota värin leviämistä. Saan kyllä nykyään aina näihin testeihin ihmeellisiä viivoja. :laughing001

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille! :Heartred

Liitteet

• IMG_20200510_071856.jpg
    IMG_20200510_071856.jpg
    30.8 KB · Katsottu: 235
Ihanaa äitienpäivää äideille! :Heartred

Mä sain laulun, paras lahja :happy8

Kp35, ei mitään actionia. Eilen juili vähän alavatsalla ja autossa tuli huono olo.

Tarkkaileeko kukaan muu kohdunnapukkaa kierron aikana? Pohdin kun mulla se on edelleen tosi ylhäällä (ollut jo jostain kp10 asti) mutta en oo ennen siihen kiinnittäny huomiota niin en tiedä tarkoittaako jotain....

Itse sitten sain mieluisan äitienpäivälahjan: menkat nimittäin alkoi ja vatsaan koskee! :p:grin Aiempaa enemmän sattuu kyllä.

40 päivää tää kierto sitten kesti! Huh! Nyt alkaa virallisesti yk1! :happy:

Mamiliksi ja kp1!

Ihanaa äitienpäivää äideille! :Heartred

Mä sain laulun, paras lahja :happy8

Kp35, ei mitään actionia. Eilen juili vähän alavatsalla ja autossa tuli huono olo.

Tarkkaileeko kukaan muu kohdunnapukkaa kierron aikana? Pohdin kun mulla se on edelleen tosi ylhäällä (ollut jo jostain kp10 asti) mutta en oo ennen siihen kiinnittäny huomiota niin en tiedä tarkoittaako jotain....

Kiitos! Itse tarkkailen. Itsellä ei oo menkat tiedossa, jos on ylhäällä. Kolme päivää sitten meni vähitellen alemmas ja pehmeni, ja veikkasinkin että su alkaa vuotaa, niin nyt tänään alkoi tosiaan vuoto. Toivottavasti sulla ois tärpännyt. Tai sitten ovulaatio tullut sullakin myöhään? :)

kp42 ja menkkoja ei edelleenkään kuulu. Raskaustestit loppu ja uudet tulee todennäköisesti maanantaina, eli sinne asti jännäilen.
:happy:

Noh kävin sitten apteekissa ''malttamaton'' ja ainoa herkkä testi siellä oli apteekin herkkä, joka antaa noita iki-ihania viivanpaikkoja. Tein sellasen ja 10min sisään tuli toinen haamulainen siihen, jonka pessimisti mieskin näki. Teen illasta toisen ja katon tuleeko edelleen tai tuleeko vahvempi. Luotto ei ole kuitenkaan kovin suuri, kun huono kokemus noista testeistä...
Yritin kyllä tällä kertaa varmistaa, että tein kaiken oikein, joten kuppia käytin näytteenottoon, enkä suoraan tikkuun.

Noh kävin sitten apteekissa ''malttamaton'' ja ainoa herkkä testi siellä oli apteekin herkkä, joka antaa noita iki-ihania viivanpaikkoja. Tein sellasen ja 10min sisään tuli toinen haamulainen siihen, jonka pessimisti mieskin näki. Teen illasta toisen ja katon tuleeko edelleen tai tuleeko vahvempi. Luotto ei ole kuitenkaan kovin suuri, kun huono kokemus noista testeistä...
Yritin kyllä tällä kertaa varmistaa, että tein kaiken oikein, joten kuppia käytin näytteenottoon, enkä suoraan tikkuun.
Toivottavasti lähtee vahvistumaan!

Laita kuvia niin zoomaillaan :)

Täällä menossa dpo 9 käsittääkseni, eikä vieläkään mitään oireita. Mutta jos tämä nyt on se yleisin kiinnittymispäiväkin vasta, niin ei kait siitä pidä olla huolissaan. Mites te muut samoilla päivillä menevät, onko tullut lämpödippeja tms? :) Koska ei yhtään tunnu tärpänneeltä, niin yritän olla testaamatta kuin aikaisintaan keskiviikkona, jos ei menkat ole alkaneet siihen mennessä... katsotaan miten onnistuu :hilarious:

Takaisin