Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla vaihtelee noin 2-5 päivän välillä.Kuinka monta päivää ennen ovulaatiota teillä alkaa oireet? Ovistestit selviä negoja vaikka alavatsaa jomottaa ja selvät kananmuna limatkin jo![]()
Ovis on sinä vikana limapäivänä.
Näyttää tekevän hyvää monilla tavoin tää kuukauden tauko yrittämällä yrittämisestä, ei vaan henkisen jaksamisen kannalta Juu mäkin olen unohtanut ovulaatiotestit, ruennu ompeleen ja tekeen kaikkea muuta. Viimeksi tärppäsi kun lopetettiin ''yrittämällä yrittäminen'' niin katotaan toimiiko nytkin.Pakko myöntää et vaakamambo on ollu täs kierros oikeesti kivaa nyt ku ei mitää käsitystä mikä kiertopäivä, tai millon ovis.Näyttää tekevän hyvää monilla tavoin tää kuukauden tauko yrittämällä yrittämisestä, ei vaan henkisen jaksamisen kannalta
![]()
Mulla oli yksityisellä yksi reilu gyne mehiläisessä. 112e makso ultraus yms...On kyllä haamuillut ja negaillut. Täytynee huomenna soittaa johonkin, se vaan ärsyttää kun ei saa lääkäri/gyneaikoja kunnalle ja pulita yksityiselle se 200eon tämä kyllä perseestä
![]()
Näkeekö ultraamalla jos jotain on jäänyt kohtuun?Mulla oli yksityisellä yksi reilu gyne mehiläisessä. 112e makso ultraus yms...
Kyllähän siellä näkis. Jos kysyisit neuvolasta pääsisitkö labraan mittauttaan hcg-arvon.Näkeekö ultraamalla jos jotain on jäänyt kohtuun?
Joskus pahimmillaan alkanut 12 päivää ennemmin oireet :D eli heti menkkavuoto ohi, nii alkoi limailut ja halut mutta ovis oli vasta kp 17. Oli muuten pitkä aika olla koko ajan yks asia mielessäKuinka monta päivää ennen ovulaatiota teillä alkaa oireet? Ovistestit selviä negoja vaikka alavatsaa jomottaa ja selvät kananmuna limatkin jo![]()

jonku 3-4 päivää varmaan keskiverto hyvät simpat.
kp 20 menossa, en oo varma millon ollu ovis kun en tikuttanu. Muutamana päivänä ollu hirveitä mieliala vaihteluja
tänään tuli vähän verta pyyhkiessä, välillä ollu myös juilintaa kohdun alueella mut ajattelin että endo pesäke siellä kipuilee .. kaks viimeisintä kiertoa ollu aika lyhyitä 22-25pv mut nyt ei oo käytössä teroluttia joten ei voi tietää miten pitkä kierto edessä
kroppa lähettää vaikka minkälaista oiretta mut koitan vaan ajatella että menkat ne sieltä tulee, millä hiljennetää tuo pään sisäinen ääni, joka koko ajan kuiskii "entä jos?":banghead: pää sekoaa..Kuinka monta päivää ennen ovulaatiota teillä alkaa oireet? Ovistestit selviä negoja vaikka alavatsaa jomottaa ja selvät kananmuna limatkin jo![]()

Huhtikuu ollut muutenkin outo. Hormonit varmaan hakevat vielä tasojaan, kun olen raivopäissäni hakannut tyynyäkin seinään :banghead: Oisko vielä imetyksen lopetukseen liittyvää ollut tai ovulaatioon? Ollaan keskeytetyllä menty jo reilu kuukausi. Paitsi eilen ei keskeytetty, kun en millään usko ovikseen enää tässä vaiheesssa kiertoa (mikä vaihe nyt onkaan).Kuinka monta päivää ennen ovulaatiota teillä alkaa oireet? Ovistestit selviä negoja vaikka alavatsaa jomottaa ja selvät kananmuna limatkin jo![]()

Tai sitten oli vaan ovuloimaton kierto, kun en sitäkään kiinni saanut (mutta tosiaan testit tein aikaikkuna ulkopuolella ja liian lyhyellä pidätyksellä). Mutta nyt päästään normi yritykseen taas kiinni ja taitaa olla jo yk 10 (tai 9 jos tätä edellistä ei lasketa) 
Toisaalta harmittaa ja ahdistaa se, mutta toisaalta arki tuon 2,5 v kanssa on jo niin erilaista kun pienen kanssa, että tästäkin nauttii kyllä niin paljon 
en oo koskaan aiemmin näin tarkkaan omaa kroppaani seuraillut niin oon ihan sekasin kaikista "oireista". Aiemmin oon kyllä puhtaasti ajatellut, että ovis on sillon ku limat alkaa niin max kolmantena päivänä, näköjään ei sittenkään
toivottavasti ollaan siis aiemmin pupuiltu ihan vääränä päivänä ja siitä plussattomuus johtuu 
Tervetuloa!Moi! Täällä uusi yrittäjä tulee mukaan :) Helmikuussa saimme esikoisen ja nyt jo yritämme saada uutta tulille.En tiedä mitä olette mieltä, mutta haaveilemme noin vuoden ikäerosta. Olen itse 30v ja tuntuu, että nyt on oikea aika lisääntyä. Ei nuoremmiksi enää tulla, ja siksi emme halua odottaa vuotta ennen uuden yrityksen aloittamista. Haaveilemme yhteensä kolmesta lapsesta :)
Jälkivuoto kesti peräti 6vk ja vähän sen jälkeen tuli ainakin oletettavasti menkat. Nyt siis kauhealla jännityksellä odottelen näitä seuraavia menkkoja, toiset olisivat synnytyksen jälkeen. Jotain ovisoireita ja limoja oli kp 13-15, mutta en ainakaan testeillä kiinni saanut. Tai ei ihan tasavahvoja viivoja tullut. Ihan mielenkiinnosta testailin, vaikkei yritystä ollut. Ennen raskautta kierto oli säännöllinen, aika tarkalleen 30pv. Eli nyt kolmen päivän sisällä pitäisi alkaa, jos kierto ei ole sekaisin.
Enää en imetä. Ennen oli tosi pahat pms-oireet, nyt ei ole ollut ihan samanlaista, siksi epäilyttää alkavatko kuukautiset. Viikonloppuna oli itkua ja toivottomuutta, mutta se voi mennä väsymyksenkin piikkiinHuhtikuu ollut muutenkin outo. Hormonit varmaan hakevat vielä tasojaan, kun olen raivopäissäni hakannut tyynyäkin seinään :banghead: Oisko vielä imetyksen lopetukseen liittyvää ollut tai ovulaatioon? Ollaan keskeytetyllä menty jo reilu kuukausi. Paitsi eilen ei keskeytetty, kun en millään usko ovikseen enää tässä vaiheesssa kiertoa (mikä vaihe nyt onkaan).
No kuitenkin, tässä olenKp1 odotellaan. Todennäköisesti en ala tikutella, mutta katsotaan nyt testailenko vai luotetaanko armottomaan pupuiluun
![]()
Mekin päätettiin aloittaa yritys kun esikoinen vasta 4kk. Ensimmäinen ei tullut helposti ja halutaan kaveri pikkumiehelle. Mullakin tuli menkat pian synnytyksen jälkeen ja ne oli ihan oikeat kuukautiset kun ultrattiin. Kierto on kanssa ollut mulla parempi synnytyksen jälkeen ja ovulaatiokin bongattu viimekuussa.

Ei sitä ainakaan kannata muihin verrata, meilläkin lähipiirissä tosi paljon perheitä noin kahden vuoden lasten ikäerolla, mutta jokaisella on oma tilanne ja toiset ei haluakaan niin aikaisin. (esim me, nyt jos tärppäisi niin melkein kolme vuotta tulisi ikäeroa, paras ystäväni sai juuri toisen lapsen 4,5v ikäerolla edelliseen). joten koita olla miettimättä niitä muita, vaikka vaikeaa se tietysti on varsinkin jos oma kuume on kovaEilen alkoi vihdoin menkat! Ehdin kyllä jo taskaustestinkin tehdä kun yleensä on kierto 28-30 pv, mutta nyt 32. Mietin jo että ei ne tallettelut sitten ehkä ihan metsään kai mennytkään vaikka niin ajattelinTai sitten oli vaan ovuloimaton kierto, kun en sitäkään kiinni saanut (mutta tosiaan testit tein aikaikkuna ulkopuolella ja liian lyhyellä pidätyksellä). Mutta nyt päästään normi yritykseen taas kiinni ja taitaa olla jo yk 10 (tai 9 jos tätä edellistä ei lasketa)
Tuo meidän lapsonen on oikeesti kohta ainut saman ikälisistä kavereistaan jolla ei ole vielä sisarusta edes tuloillaanToisaalta harmittaa ja ahdistaa se, mutta toisaalta arki tuon 2,5 v kanssa on jo niin erilaista kun pienen kanssa, että tästäkin nauttii kyllä niin paljon
![]()
tsemppiä joka tapauksessa! arki tuon ikäisten kanssa on kyllä mahtavaa, meillä siis 2v2kk nyt
yritittekö ensimmäistä kauan?No niin, nyt viimein uskallan siirtyä tuonne tammikuisiin täysin. Pakko viimein uskoa, että joku siellä on kyydissä (toistaiseksi ainakin)
Ei muutakun onnea odotukseen :)Tervetuloa!Mekin päätettiin aloittaa yritys kun esikoinen vasta 4kk. Ensimmäinen ei tullut helposti ja halutaan kaveri pikkumiehelle. Mullakin tuli menkat pian synnytyksen jälkeen ja ne oli ihan oikeat kuukautiset kun ultrattiin. Kierto on kanssa ollut mulla parempi synnytyksen jälkeen ja ovulaatiokin bongattu viimekuussa.
Tsemppiä ja plussatuulia!![]()
Tuntuu, että pari viikkoa on kulunut ihan jäätävän hitaasti. Onneksi pääsee kohta yrittämään