Raskaaksi 2020

No oho on ollu reissu sit. :sad001 Kai kivut on nyt helpottanu?
Mä en ehkees tiennyt että normikierto ei ala heti pillereiden lopetuksen ja sen tyhjennysvuodon jälkeen. Heittiks se lääkäri sen "puol vuotta" yleisesti et voi mennä jopa niin kauan vai et sun kohdalla? Kuulostaa tosi pitkältä ajalta odottaa. :nailbiting: Tsemppiä!
Ovistesti kyllä minunkin mielestä selkeesti tummunu, jospa se nyt oiski tulossa :smiley-angelic001:wink
On kyllä onneks! Selvästi helpotti, kun oon nyt syönyt gluteenittomasti. Ketutti kyllä kun ei saanut mitään kipulääkkeitä! Normaalit särkylääkkeet ei auttanu.
Tuntuu välillä kyllä hyvin monimutkaselta hommalta tää naiskehon toiminta:shifty: se puol vuotta oli semmonen, että voi mennä niinkin pitkään. Eikä osannu arvioida milloin minun kohdallani tulee tapahtumaan. Kieltämättä melko turhauttavaa. Mutta tällä hetkellä ajatus, että jos ei kesän jälkeen menkkoja kunnolla kuulu niin varaan sitten ajan yksityiselle gynelle.

Toivon hartaasti, että noi selvästi vahvemmat viivat meinaiski sit nyt, ettei tarttisi kauaa odotella ovista ja sen myötä kunnon menkkoja jos ei tärppi käy!

Mä mietin et ilmeisesti ku piinaillu niin monta vuotta niin ei osaa lopettaa vaikka tietää että ei raskaana edes ole.

Alinah josko nyt olisi eri ja voisikin olla ovulaatio tai mahdollisesti kiinnittyminen... Jännää

Niin en tiedä, ehkä teen varuiksi raskaustestin ensi viikon loppupuolella. Ovulaatiotesti on negoja ja raskaustestit..

Tai sitten nää mun menkat vaan sattuu olee nyt näin tämmöset kun vuosin kuin niagara viimeksi.. NYT ei oo paljoo mistä vuotaa, hahahah. :laughing002:laughing002:laughing002:laughing002:laughing001

Tsemppiä Juliet92! Toivotaan, ettei nyt puolta vuotta vie :smiley-angelic001 mä en kuollaksenikaan muista kauanko mulla meni pillereiden lopetuksen jälkeen. Lopetin ne jo monta vuotta sitten, silloin ei ollut syynä vauvahaaveet niin en sillä tavalla tainnut menkkoihin kiinnittää edes huomiota.

Täällä odotellaan edelleen ovista. Testeissä näkyy tosi haaleita viivoja. Alkaa usko loppua pikkuhiljaa :sorry:

Täälä kp11 ja alotettu clear bluen digillä (ostin tuon kaksoishormonitestin tällä kertaa) ovistestit eilen (nega) ja tänään hymynaama vilkkuu :bored: Voiskohan tää kierto olla nyt lyhyempi kuin edellinen (34pv)... Kierrot normaalisti ollut kierukan poiston jälkeen 28-32pv :shy: Nooh, tallettelut alotellaan toki tänään ja flokin ennustaa ovista perjantaille. Saa nähä! :happy: Oireita ei vielä oo ja lämmöt pysyny tasasina. Mullei vaan oo kokemusta tuosta vilkkuvasta hymynaamasta, voiko se olla tuossa näytöllä kauankin ennen pysyvää hymistä? :angelic:

Surettaa kovasti, että kuukautiset alkoivat. Vaikka vuotoa on vähemmän, kyllä nämä kuukautiset ovat tai sitten keskenmeno. Mieheni haluaisi mennä tutkimuksiin, vaikka ollaan yritetty vasta 4 kk. Tiedättekö, pääseekö julkisella puolella edes tutkimuksiin ennen kuin on yrittänyt vuoden? Tai pitääkö joka tapauksessa mennä yksityiselle?

Surettaa kovasti, että kuukautiset alkoivat. Vaikka vuotoa on vähemmän, kyllä nämä kuukautiset ovat tai sitten keskenmeno. Mieheni haluaisi mennä tutkimuksiin, vaikka ollaan yritetty vasta 4 kk. Tiedättekö, pääseekö julkisella puolella edes tutkimuksiin ennen kuin on yrittänyt vuoden? Tai pitääkö joka tapauksessa mennä yksityiselle?

Voi ei.. Tsemppiä @Noor85 :Heartred
Kysymykseesi en ikävä kyllä osaa vastata mutta toivottavasti pääsette, jos haluatte. Saatte ainakin mielenrauhan.

Vuoden yrittämisen jälkeen, aikasemmin jos jotain gynekologista vaivaa (esim. endometrioosi, pcos). Ja jos ikää yli 35-vuotta, suositellaan 6kk yrittämisen jälkeen. 4kk yritystä ei oo lapsen yrittämisen kannalta pitkä aika, vaikka yrittäjälle tuntuu tietysti tuskallisen pitkältä. Muistaakseni terveellä pariskunnalla raskautumisen mahdollisuus joka kuukaus oli vain n. 25% luokkaa. Ei oo helppoa tämä. :sad001 Tsemppiä ja kärsivällisyyttä sinne, uskon että teille se plussa vielä siunaantuu! :3some

Vaihdoin nimimerkkiä ni piti päivittää tonne :happy8

Lista kuumeilijoista 2020:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

Juliet92 /27/ensimmäinen/ 3/20

Junibea/34/seitsemäs/ 3/20

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanut joulukuu 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19

Taittaralla / 28 / ensimmäinen / ya 7/19

Pepe+ / 22 / ensimmäinen / ya 8/19 / kemiallinen km 12/19

j-o-nn-a / 25 / ensimmäinen / yritys alkanut 9/19 (varhainen keskenmeno 11/19)

Maggie84/ 35/ kuudes/ tjot/ KU 06/17 ja 03/19

Hirvi/ 40++/ensimmäinen/ yritys alkoi tauon jälkeen uudestaan 01/20

Keltainenkuu/ 31 / kolmas /yritys alkanut 1/20

Boris / 40 / viides / ya 2/20

Sen / 30 / ensimmäinen / ya 12/19

Marcipa / 43 / neljäs / ya 1/20 ( ylläriplussa 11/19 ja kkm 12/19)

Saiq- / 29 / kolmas / yritys alkaa kevät -20

Heidyli92 / 27 / ensimmäinen / yritys alkaa kesällä -20

Laalaa1234 / 26 / toinen / yritys alkanut 1/20

Pingviiniemo / 22 / toinen / yritys alkanut
3/20

move88 / 32 / toinen / tjot/ya 4/20

Marianne / 28 / kolmas / ya 19

KatMa/ 37/ kolmas/kkm-19, tuulimuna - 20/ ya syksy - 18

Sofia2016m /26/ toinen / ya 6/19/Kkm 2/20

vauvakuume ♡ / 24 / kolmas / tjot 3/2020

nninas_ / 28 / kolmas / ya 03-04/2018 / ku 09/2018

Unicornflakes / 28 / ensimmäinen / ya 03/20

M_M / 27 / ensimmäinen / yritys alkanut 4/20

Maiconii / 32 / Toinen / yritys alkanut 1/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 /

Citrus90 / 29 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

piglet / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 8/19

Pikkis91 / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 3/20

Dooris / ensimmäinen / ya 7/19

Emir / 36 / kolmas / ya 8/2019

Noora992/ 27/ ensimmäinen/ 5/20

Plussanneet:

Tiiane / 27 / toinen, LA 9/20

Tiarella / 26/kolmas/yritys alkanut 12/19

PP83/ 36/ toinen/ LA 10/20

Elliephant / 25 / esikoinen / yritys alkoi 10/19 / LA 11/20

Mirkku2020 / 27 / ensimmäinen / ya 6/19 / tm 10/19 rv 8+4 / la 11/2020

Bambi / 27 / kolmas / km 1/20 / LA 11/20 /

Viivi92/ 27 / ensimmäinen / ya 2/20 / La 11/20

Turvonnut/ 31 / toinen / ya 7/19 / kkm 12/20 / LA 12/20

tiuhtimus / 28 / kolmas / la 12/20

Kiitos, Maiconii ja Dooris! Täytä vasta vuoden lopussa 35, eli siinä rajalla ollaan. Mitään gynekologisia vaivoja minulla ei ole. Mielestäni voisimme odottaa ainakin pari kuukautta vielä ja kysellä vaikka kesällä mahdollisuutta lisätutkimuksiin, jos lasta ei kuulu. Koronan takia on muutenkin niin vaikea saada aikaa kiireettömiin vaivoihin.

Kiitos, Maiconii ja Dooris! Täytä vasta vuoden lopussa 35, eli siinä rajalla ollaan. Mitään gynekologisia vaivoja minulla ei ole. Mielestäni voisimme odottaa ainakin pari kuukautta vielä ja kysellä vaikka kesällä mahdollisuutta lisätutkimuksiin, jos lasta ei kuulu. Koronan takia on muutenkin niin vaikea saada aikaa kiireettömiin vaivoihin.

Joo en muista missä näin mut koronan takia on ilmeisesti laitettu kaikki lapsettomuushoidot jäihin. En tiedä mihin asti kylläkään? Koittakaa keskittyä kaikkeen mukavaan että jaksaa paremmin yrittämisen aiheuttamaa stressiä, vaikka tietysti helpommin sanottu kuin tehty. :):sorry:

Tsemppiä Juliet92! Toivotaan, ettei nyt puolta vuotta vie :smiley-angelic001 mä en kuollaksenikaan muista kauanko mulla meni pillereiden lopetuksen jälkeen. Lopetin ne jo monta vuotta sitten, silloin ei ollut syynä vauvahaaveet niin en sillä tavalla tainnut menkkoihin kiinnittää edes huomiota.

Täällä odotellaan edelleen ovista. Testeissä näkyy tosi haaleita viivoja. Alkaa usko loppua pikkuhiljaa :sorry:
Kiitos:Heartbigred zemppiä sinnekin oviksen metsästykseen.

Mitenkäs se ovistestin tekoajankohta menikää? Oon nyt noi kaks edellist tehny alku iltapäiväst. Tänään tein aamupissasta ja haaleammalta näyttää

Liitteet

• 155792A6-C14C-4358-8561-44A39048C3CA.jpeg
    155792A6-C14C-4358-8561-44A39048C3CA.jpeg
    22.2 KB · Katsottu: 183

Tuo on mielestäni hyvä suunnitelma. Jos ei parin kuukauden sisään tärppää, niin varaatte lääkäriajan ja saatte sitä kautta hommaa eteenpäin. Siinä prosessissa kuitenkin menee kaikkine testeineen aikaa, joten ei kannata myöskään liian pitkälle venyttää menemistä (kuten itse tein...). Hedelmällisyyshoitoja aletaan taas pikkuhiljaa tekemään, esimerkiksi Kuopiossa laittavat jo hommaa pyörimään. Täällä Tampereella pitää vissiin vielä hetki odotella. Ja jos saatte lääkäriltä lähetteen hoitojen puolelle, sitäkin pitää jokunen kuukausi odottaa (ainakin meillä Taysiin oli n. 2 kk viime vuoden lopulla). Toivottavasti kuitenkin teillä tärppäisi vielä ihan lähiaikoina ilman apuja :)

Mulla pärähti kuukautiset kehiin viikonloppuna, en siis raskautta vielä odottanutkan, vaikka sainkin ovulaation tikutettua vajaa pari viikkoa sitten. Viime kierto kesti kyllä yli 40 päivää, en tiedä mikä juttu sen kanssa oli, ehkä imetys vaikutti siihen tai sitten tämä painonpudotukseni ehkäpä? Tuntui että vauva oli tissillä normaalia enemmän, johtui varmaan tulevista hampaista , sekin saattoi vaikuttaa kiertoon.
Normaalisti mun kierto aika säntillinen 28 päivää.
Toukokuussa meinataan kyllä vältellä vielä ovista, tai siis minä välttelen, että saan vielä jonkun kilosen pois. Eihän se sitten kesäkuussakaan todennäköisesti heti tärppää, että siinä voi maltillisesti vielä tiputtaa pari kiloa kesällä ja ehkä syksylläkin, kun odottaa tärppiä.

Kiitos:Heartbigred zemppiä sinnekin oviksen metsästykseen.

Mitenkäs se ovistestin tekoajankohta menikää? Oon nyt noi kaks edellist tehny alku iltapäiväst. Tänään tein aamupissasta ja haaleammalta näyttää

Oon lukenu aika monestakin paikkaa, että aamupissasta ei kannattais tehä.. toki jotkut testit niin ohjeistaa. Ylipäätään varmaan kannattaa tehdä jokapäivä samaan aikaan, niin pystyy vertaileen.
Ite tosin teen aamupissasta koska clearbluen digi niin ohjeistaa ja testaan liuskoilla iltapäivästä toisen :)

Oon lukenu aika monestakin paikkaa, että aamupissasta ei kannattais tehä.. toki jotkut testit niin ohjeistaa. Ylipäätään varmaan kannattaa tehdä jokapäivä samaan aikaan, niin pystyy vertaileen.
Ite tosin teen aamupissasta koska clearbluen digi niin ohjeistaa ja testaan liuskoilla iltapäivästä toisen :)
No niin vähän ajattelinki! Täytyy tonne kolmeen asti ootella ja tehdä sitten toinen ja kattoo miltä näyttää. Noita raskauskeijun halpoi one steppei käytän.

Huoh kp24 ja lämmöt dippasi taas ja hirmu ahdistava olo yöllä hiki valuu ja huono olo. Unettomuus oli kaverina mut nyt taas lounastauko mennyt ku siivosin. Mikähän ihme into iski mut näin täällä..

Alle tunnin pidätyksellä päiväpissasta Clear bluen early testillä. Dpo 6-7. Oikeasti itken jos neljän viikon takainen kemiallinen tässä vielä kummittelee koska olen käsittänyt että kierto ei voi alkaa mikäli edellisen raskauden hcg on elimistössä. Eihän tuo ois edes sinertävä silloin? Ihmettelen vaan tätä dpota että voiko niin aikasin näyttää kuin dpo 6 jonka oviksessa tosi vahvat viivat usean päivän. Olin kyllä merkannut kalenteriin myös että 17.4 olis ollut myös ovis+, kivut ja limat mutta en oikein muista eli se olis dpo10-11, vähän pelottavaa jos kaksi ovista oliskin ollut....

Pää pyörällä.

Liitteet

• IMG_20200427_134026.jpg
    IMG_20200427_134026.jpg
    8.1 KB · Katsottu: 215
Takaisin