Raskaaksi 2020

Kuinka monta päivää ennen ovulaatiota teillä alkaa oireet? Ovistestit selviä negoja vaikka alavatsaa jomottaa ja selvät kananmuna limatkin jo o_O

Kuinka monta päivää ennen ovulaatiota teillä alkaa oireet? Ovistestit selviä negoja vaikka alavatsaa jomottaa ja selvät kananmuna limatkin jo o_O
Mulla vaihtelee noin 2-5 päivän välillä. :happy: Ovis on sinä vikana limapäivänä.

Pakko myöntää et vaakamambo on ollu täs kierros oikeesti kivaa nyt ku ei mitää käsitystä mikä kiertopäivä, tai millon ovis. :joyful::hilarious: Näyttää tekevän hyvää monilla tavoin tää kuukauden tauko yrittämällä yrittämisestä, ei vaan henkisen jaksamisen kannalta :p

Pakko myöntää et vaakamambo on ollu täs kierros oikeesti kivaa nyt ku ei mitää käsitystä mikä kiertopäivä, tai millon ovis. :joyful::hilarious: Näyttää tekevän hyvää monilla tavoin tää kuukauden tauko yrittämällä yrittämisestä, ei vaan henkisen jaksamisen kannalta :p
Juu mäkin olen unohtanut ovulaatiotestit, ruennu ompeleen ja tekeen kaikkea muuta. Viimeksi tärppäsi kun lopetettiin ''yrittämällä yrittäminen'' niin katotaan toimiiko nytkin. :p

On kyllä haamuillut ja negaillut. Täytynee huomenna soittaa johonkin, se vaan ärsyttää kun ei saa lääkäri/gyneaikoja kunnalle ja pulita yksityiselle se 200e :sad001 on tämä kyllä perseestä :sad001
Mulla oli yksityisellä yksi reilu gyne mehiläisessä. 112e makso ultraus yms...

Joskus pahimmillaan alkanut 12 päivää ennemmin oireet :D eli heti menkkavuoto ohi, nii alkoi limailut ja halut mutta ovis oli vasta kp 17. Oli muuten pitkä aika olla koko ajan yks asia mielessä :hilarious:
Mutta mulla on keskimäärin 8 päivää ennen ovista alkaa nippailee ja selviä kasvukipuja, ja limailu alkaa kans samalla, voimistuen päivä päivältä :grin kuten myös kipuilut. Ja kaikki limat päättyy heti ku voimakkaimmat kivut (eli ovis) on ohi.

Ja mulla on ihan hullut halut koko ajan. En vaan ymmärrä miksi 8 päivää ennen ovista on hullut halut kun ei siittiöt 8 päivää oo hengissä :hilarious: jonku 3-4 päivää varmaan keskiverto hyvät simpat.

Piinaa piinaa :think005 kp 20 menossa, en oo varma millon ollu ovis kun en tikuttanu. Muutamana päivänä ollu hirveitä mieliala vaihteluja :confused2 tänään tuli vähän verta pyyhkiessä, välillä ollu myös juilintaa kohdun alueella mut ajattelin että endo pesäke siellä kipuilee .. kaks viimeisintä kiertoa ollu aika lyhyitä 22-25pv mut nyt ei oo käytössä teroluttia joten ei voi tietää miten pitkä kierto edessä:confused005 kroppa lähettää vaikka minkälaista oiretta mut koitan vaan ajatella että menkat ne sieltä tulee, millä hiljennetää tuo pään sisäinen ääni, joka koko ajan kuiskii "entä jos?":banghead: pää sekoaa..

Mun oli pakko kommentoida kans tähän :grin
Mulla alkaa hyvässä lykyssä jo reilu viikko ennen kuin ovis on ees lähelläkään :hilarious:
Ei siinä muuten mitään, mut kerkeen tekee raskaus diagnoosin ainakin 5 kertaa ennen varsinaista ovulaatiota :hilarious:
No nyt kun mun kierto on ihan päin puita ja taustalla ovishäiriöitä niin en ees itseasiassa oikein tunne muita oireita kuin limailua. Aiemmin kyllä tosi selkeät oireet. Km veti mun estrogeenitasot ilmeisesti tosi matalaksi. Harmi sinällään, mut toivon, että ruokavalion ja levon avulla korjaantuu :oops:

Moi! Täällä uusi yrittäjä tulee mukaan :) Helmikuussa saimme esikoisen ja nyt jo yritämme saada uutta tulille. :oops: En tiedä mitä olette mieltä, mutta haaveilemme noin vuoden ikäerosta. Olen itse 30v ja tuntuu, että nyt on oikea aika lisääntyä. Ei nuoremmiksi enää tulla, ja siksi emme halua odottaa vuotta ennen uuden yrityksen aloittamista. Haaveilemme yhteensä kolmesta lapsesta :)

Jälkivuoto kesti peräti 6vk ja vähän sen jälkeen tuli ainakin oletettavasti menkat. Nyt siis kauhealla jännityksellä odottelen näitä seuraavia menkkoja, toiset olisivat synnytyksen jälkeen. Jotain ovisoireita ja limoja oli kp 13-15, mutta en ainakaan testeillä kiinni saanut. Tai ei ihan tasavahvoja viivoja tullut. Ihan mielenkiinnosta testailin, vaikkei yritystä ollut. Ennen raskautta kierto oli säännöllinen, aika tarkalleen 30pv. Eli nyt kolmen päivän sisällä pitäisi alkaa, jos kierto ei ole sekaisin.

Enää en imetä. Ennen oli tosi pahat pms-oireet, nyt ei ole ollut ihan samanlaista, siksi epäilyttää alkavatko kuukautiset. Viikonloppuna oli itkua ja toivottomuutta, mutta se voi mennä väsymyksenkin piikkiin :meh: Huhtikuu ollut muutenkin outo. Hormonit varmaan hakevat vielä tasojaan, kun olen raivopäissäni hakannut tyynyäkin seinään :banghead: Oisko vielä imetyksen lopetukseen liittyvää ollut tai ovulaatioon? Ollaan keskeytetyllä menty jo reilu kuukausi. Paitsi eilen ei keskeytetty, kun en millään usko ovikseen enää tässä vaiheesssa kiertoa (mikä vaihe nyt onkaan).

No kuitenkin, tässä olen :grin Kp1 odotellaan. Todennäköisesti en ala tikutella, mutta katsotaan nyt testailenko vai luotetaanko armottomaan pupuiluun :grin

Muokattu viimeksi:
Lista kuumeilijoista 2020:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

Juliet92 /27/ensimmäinen/ 3/20

Junibea/34/seitsemäs/ 3/20

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanut joulukuu 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19

Taittaralla / 28 / ensimmäinen / ya 7/19

Pepe+ / 22 / ensimmäinen / ya 8/19 / kemiallinen km 12/19

j-o-nn-a / 25 / ensimmäinen / yritys alkanut 9/19 (varhainen keskenmeno 11/19)

Maggie84/ 35/ kuudes/ tjot/ KU 06/17 ja 03/19

Hirvi/ 40++/ensimmäinen/ yritys alkoi tauon jälkeen uudestaan 01/20

Keltainenkuu/ 31 / kolmas /yritys alkanut 1/20

Boris / 40 / viides / ya 2/20

Sen / 30 / ensimmäinen / ya 12/19

Marcipa / 43 / neljäs / ya 1/20 ( ylläriplussa 11/19 ja kkm 12/19)

Saiq- / 29 / kolmas / yritys alkaa kevät -20

Heidyli92 / 27 / ensimmäinen / yritys alkaa kesällä -20

Laalaa1234 / 26 / toinen / yritys alkanut 1/20

Pingviiniemo / 22 / toinen / yritys alkanut
3/20

move88 / 32 / toinen / tjot/ya 4/20

Marianne / 28 / kolmas / ya 19

KatMa/ 37/ kolmas/kkm-19, tuulimuna - 20/ ya syksy - 18

Sofia2016m /26/ toinen / ya 6/19/Kkm 2/20

vauvakuume ♡ / 24 / kolmas / tjot 3/2020

nninas_ / 28 / kolmas / ya 03-04/2018 / ku 09/2018

Unicornflakes / 28 / ensimmäinen / ya 03/20

M_M / 27 / ensimmäinen / yritys alkanut 4/20

Maiconii / 32 / Toinen / yritys alkanut 1/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 /

Citrus90 / 29 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

piglet / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 8/19

Pikkis91 / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 3/20

Dooris / ensimmäinen / ya 7/19

Emir / 36 / kolmas / ya 8/2019

Noora992/ 27/ ensimmäinen/ 5/20

Mamiliksi / 30 / Toinen / Yritys alkaa 5/2020

Plussanneet:

Tiiane / 27 / toinen, LA 9/20

Tiarella / 26/kolmas/yritys alkanut 12/19

PP83/ 36/ toinen/ LA 10/20

Elliephant / 25 / esikoinen / yritys alkoi 10/19 / LA 11/20

Mirkku2020 / 27 / ensimmäinen / ya 6/19 / tm 10/19 rv 8+4 / la 11/2020

Bambi / 27 / kolmas / km 1/20 / LA 11/20 /

Viivi92/ 27 / ensimmäinen / ya 2/20 / La 11/20

Turvonnut/ 31 / toinen / ya 7/19 / kkm 12/20 / LA 12/20

tiuhtimus / 28 / kolmas / la 12/20

Mä ovuloin jo kp9-10, eli tosi varhain. Yleensä kp6 aina hätkähdän tuntemuksiin. Se kierron alku menee yleensä tosi nopeaa, kun eka vuoto ja sit heti melkein ovis. Sit tää loppu kierto.. aika mateleee:smiley-angelic001

No niin, nyt viimein uskallan siirtyä tuonne tammikuisiin täysin. Pakko viimein uskoa, että joku siellä on kyydissä (toistaiseksi ainakin)

Paljon plussatuulia toivotan tähän ryhmään:love7

Liitteet

• 1588044341475492356967.jpg
    1588044341475492356967.jpg
    15.9 KB · Katsottu: 211
Eilen alkoi vihdoin menkat! Ehdin kyllä jo taskaustestinkin tehdä kun yleensä on kierto 28-30 pv, mutta nyt 32. Mietin jo että ei ne tallettelut sitten ehkä ihan metsään kai mennytkään vaikka niin ajattelin :hilarious: Tai sitten oli vaan ovuloimaton kierto, kun en sitäkään kiinni saanut (mutta tosiaan testit tein aikaikkuna ulkopuolella ja liian lyhyellä pidätyksellä). Mutta nyt päästään normi yritykseen taas kiinni ja taitaa olla jo yk 10 (tai 9 jos tätä edellistä ei lasketa) :bored:

Tuo meidän lapsonen on oikeesti kohta ainut saman ikälisistä kavereistaan jolla ei ole vielä sisarusta edes tuloillaan :confused2 Toisaalta harmittaa ja ahdistaa se, mutta toisaalta arki tuon 2,5 v kanssa on jo niin erilaista kun pienen kanssa, että tästäkin nauttii kyllä niin paljon :love7

Ihanaa, kiitos vastauksista :Heartred en oo koskaan aiemmin näin tarkkaan omaa kroppaani seuraillut niin oon ihan sekasin kaikista "oireista". Aiemmin oon kyllä puhtaasti ajatellut, että ovis on sillon ku limat alkaa niin max kolmantena päivänä, näköjään ei sittenkään :whacky011 toivottavasti ollaan siis aiemmin pupuiltu ihan vääränä päivänä ja siitä plussattomuus johtuu :smiley-angelic001

Moi! Täällä uusi yrittäjä tulee mukaan :) Helmikuussa saimme esikoisen ja nyt jo yritämme saada uutta tulille. :oops: En tiedä mitä olette mieltä, mutta haaveilemme noin vuoden ikäerosta. Olen itse 30v ja tuntuu, että nyt on oikea aika lisääntyä. Ei nuoremmiksi enää tulla, ja siksi emme halua odottaa vuotta ennen uuden yrityksen aloittamista. Haaveilemme yhteensä kolmesta lapsesta :)

Jälkivuoto kesti peräti 6vk ja vähän sen jälkeen tuli ainakin oletettavasti menkat. Nyt siis kauhealla jännityksellä odottelen näitä seuraavia menkkoja, toiset olisivat synnytyksen jälkeen. Jotain ovisoireita ja limoja oli kp 13-15, mutta en ainakaan testeillä kiinni saanut. Tai ei ihan tasavahvoja viivoja tullut. Ihan mielenkiinnosta testailin, vaikkei yritystä ollut. Ennen raskautta kierto oli säännöllinen, aika tarkalleen 30pv. Eli nyt kolmen päivän sisällä pitäisi alkaa, jos kierto ei ole sekaisin.

Enää en imetä. Ennen oli tosi pahat pms-oireet, nyt ei ole ollut ihan samanlaista, siksi epäilyttää alkavatko kuukautiset. Viikonloppuna oli itkua ja toivottomuutta, mutta se voi mennä väsymyksenkin piikkiin :meh: Huhtikuu ollut muutenkin outo. Hormonit varmaan hakevat vielä tasojaan, kun olen raivopäissäni hakannut tyynyäkin seinään :banghead: Oisko vielä imetyksen lopetukseen liittyvää ollut tai ovulaatioon? Ollaan keskeytetyllä menty jo reilu kuukausi. Paitsi eilen ei keskeytetty, kun en millään usko ovikseen enää tässä vaiheesssa kiertoa (mikä vaihe nyt onkaan).

No kuitenkin, tässä olen :grin Kp1 odotellaan. Todennäköisesti en ala tikutella, mutta katsotaan nyt testailenko vai luotetaanko armottomaan pupuiluun :grin
Tervetuloa! :welcome Mekin päätettiin aloittaa yritys kun esikoinen vasta 4kk. Ensimmäinen ei tullut helposti ja halutaan kaveri pikkumiehelle. Mullakin tuli menkat pian synnytyksen jälkeen ja ne oli ihan oikeat kuukautiset kun ultrattiin. Kierto on kanssa ollut mulla parempi synnytyksen jälkeen ja ovulaatiokin bongattu viimekuussa.

Tsemppiä ja plussatuulia! :dummy1::dummy:

Eilen alkoi vihdoin menkat! Ehdin kyllä jo taskaustestinkin tehdä kun yleensä on kierto 28-30 pv, mutta nyt 32. Mietin jo että ei ne tallettelut sitten ehkä ihan metsään kai mennytkään vaikka niin ajattelin :hilarious: Tai sitten oli vaan ovuloimaton kierto, kun en sitäkään kiinni saanut (mutta tosiaan testit tein aikaikkuna ulkopuolella ja liian lyhyellä pidätyksellä). Mutta nyt päästään normi yritykseen taas kiinni ja taitaa olla jo yk 10 (tai 9 jos tätä edellistä ei lasketa) :bored:

Tuo meidän lapsonen on oikeesti kohta ainut saman ikälisistä kavereistaan jolla ei ole vielä sisarusta edes tuloillaan :confused2 Toisaalta harmittaa ja ahdistaa se, mutta toisaalta arki tuon 2,5 v kanssa on jo niin erilaista kun pienen kanssa, että tästäkin nauttii kyllä niin paljon :love7
Ei sitä ainakaan kannata muihin verrata, meilläkin lähipiirissä tosi paljon perheitä noin kahden vuoden lasten ikäerolla, mutta jokaisella on oma tilanne ja toiset ei haluakaan niin aikaisin. (esim me, nyt jos tärppäisi niin melkein kolme vuotta tulisi ikäeroa, paras ystäväni sai juuri toisen lapsen 4,5v ikäerolla edelliseen). joten koita olla miettimättä niitä muita, vaikka vaikeaa se tietysti on varsinkin jos oma kuume on kova :nailbiting: tsemppiä joka tapauksessa! arki tuon ikäisten kanssa on kyllä mahtavaa, meillä siis 2v2kk nyt :Heartred yritittekö ensimmäistä kauan?

Tervetuloa! :welcome Mekin päätettiin aloittaa yritys kun esikoinen vasta 4kk. Ensimmäinen ei tullut helposti ja halutaan kaveri pikkumiehelle. Mullakin tuli menkat pian synnytyksen jälkeen ja ne oli ihan oikeat kuukautiset kun ultrattiin. Kierto on kanssa ollut mulla parempi synnytyksen jälkeen ja ovulaatiokin bongattu viimekuussa.

Tsemppiä ja plussatuulia! :dummy1::dummy:

Kiitos! :) Niin eipä siitä takeita täälläkään ole, että nopeasti tulisi, vaikka eka tulikin sutjakasti. Mie oon aika varma, että mullakin ne oli menkat. Kun jälkivuoto oli jo kokonaan ollut noin 1,5vk poissa ja se vuoto oli kuitenkin niin menkkamaista. Hitaasti kuluu päivät niitä taas odotellessa. Nää onkin ainoat joita odottelen :stop: Tuntuu, että pari viikkoa on kulunut ihan jäätävän hitaasti. Onneksi pääsee kohta yrittämään :hilarious:

Kiva kuulla, että kierto on parantunut sulla! Toivotaan sinne nopeampaa tärppiä :)

Takaisin