Raskaaksi 2020

Tänään saunassa join oluen ja tv tä katsellessa otin punaviiniä lasiin, yhtäkkiä jäätävä pahoinvointi ja kaaressa tyhjeni vatsansisältö. Tänään on paljon herkuteltukin mutta pahaolo yllätti. Jäi sitten viini juomatta. En usko että voi vielä mahdollisesta raskaudesta johtua koska dpo 4-5 :eek:

Tänään saunassa join oluen ja tv tä katsellessa otin punaviiniä lasiin, yhtäkkiä jäätävä pahoinvointi ja kaaressa tyhjeni vatsansisältö. Tänään on paljon herkuteltukin mutta pahaolo yllätti. Jäi sitten viini juomatta. En usko että voi vielä mahdollisesta raskaudesta johtua koska dpo 4-5 :eek:
Ei sitä tiedä! :happy: Me ihmiset ollaan yksilöitä.

Omanapailua: Mä kärsin jostain hemmetin kroonisesta pahoinvoinnista. Raskaustestit negaa ja aamulla oksettaa välillä. Puolen vuoden päästä pitäisi mennä uusinta sokerirasitukseen, mutta en voi kun olen herkkä oksentelemaan aamusta jos syön jotain liian makeaa tyhjään vatsaan. Nyt varsinkin viimeisen parin kuukauden aikana on korostunut tää mun pahoinvointi... :oops: Verensokerit mulla on normaalit, mutta verenpaine matalahko.

Onko muilla kokemusta tämmösestä?

Ei sitä tiedä! :happy: Me ihmiset ollaan yksilöitä.

Omanapailua: Mä kärsin jostain hemmetin kroonisesta pahoinvoinnista. Raskaustestit negaa ja aamulla oksettaa välillä. Puolen vuoden päästä pitäisi mennä uusinta sokerirasitukseen, mutta en voi kun olen herkkä oksentelemaan aamusta jos syön jotain liian makeaa tyhjään vatsaan. Nyt varsinkin viimeisen parin kuukauden aikana on korostunut tää mun pahoinvointi... :oops: Verensokerit mulla on normaalit, mutta verenpaine matalahko.

Onko muilla kokemusta tämmösestä?
Mikä kp tai dpo sulla?

Hei kysymys, onko kenelläkään tummunut nännistä siis ihan se nänninupikka eli ei nännipiha liki mustaksi ihan ku siin ois joku mustelma?? Ei oo yhtään kipeet tissit mut ne on isommat ja turvoksissa mut nännit on siis tosi tosi tosi tummat. Ne on ennenkin tummunut mut nyt ne on ihan eri luokkaa. Ja ruskea nännipiha mikä mulla on aina ihan vaalea.

Oon ärtynyt, maha toimii liian hyvin ja sit semmonen huimaava olo ja kaikki hiki hajut yms käy nenään. Tein testin sulkeakseni pois et olis ollu joku ihme vuoto mut ei ja oviksen piti olla siis jo viikko sitten mut olikin uudet hymyt ja oireet kaksi päivää sitten. Eli ei kyl pitäisi olla mikään raskausoire kuitenkaan kun on se ehkäisy. Mut väkisin hiipii mieleen et jos oon oviksen hutiloinut niin mitä sitten. Naama on kalpea ja jotenkin kiiltävä ja silmät kiiluu päässä ja tämä alkoi jo sillon kun oletin oviksen olleen. Ja veren maku suussa, hyvin metallinen ja inha maku. Toinen on et jalat hikoaa ja mulla ei näin siis oikeasti ikinä. Hyvin hyvin harvoin hikoilen ja nyt hikoan ku oon lenkin tehnyt ja muutenkin toi atooppinen ihottuma on ihan tosi selkee. Kiva ku en tiedä onko nää sit reuman oireita

Mulla tummui nänninnipukka sellaiseksi tummanliilaksi oikein, niin kuin olis mustelma ja nännipiha tummui kans tavallisesta. Huomasin tämän keskiviikkoillalla ja torstaina tein plussan. Eli kyllä johonkin hormonitoiminnan muutoksiin/vaihteluihin yhdistäisin... Mitä oon ite huomannut oli raskaana tai ei, niin vedenjuontia lisäämällä moni hormonaalinen juttu muuttuu siedettävämmäksi (hikoilu, kuvotus, metallinmaku ym...)

Tsemppiä Jesbe:Heartpink

Mulla ei oo koskaan tullu verta oviksen aikaan, mutta kyllä nää menkat taitaa tehdä tuloaan kun kauhee menkkajomotus käy tuolla munasarjoissa.

Mulla tummui nänninnipukka sellaiseksi tummanliilaksi oikein, niin kuin olis mustelma ja nännipiha tummui kans tavallisesta. Huomasin tämän keskiviikkoillalla ja torstaina tein plussan. Eli kyllä johonkin hormonitoiminnan muutoksiin/vaihteluihin yhdistäisin... Mitä oon ite huomannut oli raskaana tai ei, niin vedenjuontia lisäämällä moni hormonaalinen juttu muuttuu siedettävämmäksi (hikoilu, kuvotus, metallinmaku ym...)

Tsemppiä Jesbe:Heartpink
Just tulin lenkiltä koiran kanssa ja hikoilin ihmeen kaupalla. Syke noussut ja muutenkin juuri tuo tumma liila väri on nipukassa ja se on aivan uutta. Toissapäivänä tuntuneet räjähdyskivut voisi olla ovulaatio, mahd kiinnittyminen tai ihan vaan jotain täysin muuta. Mulla toi nännin muutos noin radikaalisti pisti laskemaan päiviä ja oletettu ovis oli niin et sisään ja tämä oli vahinko ja sen jälkeen pari päivää ennen kuin tuli toinen hymy oltiin ilman suojaa ja ei keskeytetyllä. En oo aiemmin noin pitkältä ajalta raskautunut, jotenkin siittiöt ei minussa elä mut laitto miettii et pakko ottaa yhteys johonkin ku kaveri kysy et miten ne noin tummat ja isot on. Kuulemma mun jano ja nännit ja sit hajuherkkyys ja minulle tavaton äksyily on erilaisia mitä aiemmin niin vähän nyt seuraan ja ensi kierrosta jos ei rauhoitu niin soitan gynelle oireet ku ei noi rinnat kipeät oo yhtään niinkuin aina on. Kiitos vastauksesta <3

Just tulin lenkiltä koiran kanssa ja hikoilin ihmeen kaupalla. Syke noussut ja muutenkin juuri tuo tumma liila väri on nipukassa ja se on aivan uutta. Toissapäivänä tuntuneet räjähdyskivut voisi olla ovulaatio, mahd kiinnittyminen tai ihan vaan jotain täysin muuta. Mulla toi nännin muutos noin radikaalisti pisti laskemaan päiviä ja oletettu ovis oli niin et sisään ja tämä oli vahinko ja sen jälkeen pari päivää ennen kuin tuli toinen hymy oltiin ilman suojaa ja ei keskeytetyllä. En oo aiemmin noin pitkältä ajalta raskautunut, jotenkin siittiöt ei minussa elä mut laitto miettii et pakko ottaa yhteys johonkin ku kaveri kysy et miten ne noin tummat ja isot on. Kuulemma mun jano ja nännit ja sit hajuherkkyys ja minulle tavaton äksyily on erilaisia mitä aiemmin niin vähän nyt seuraan ja ensi kierrosta jos ei rauhoitu niin soitan gynelle oireet ku ei noi rinnat kipeät oo yhtään niinkuin aina on. Kiitos vastauksesta :Heartred
Onko teillä siis oikea yritys vai millainen homma kun puhuit vahingosta?

Onko teillä siis oikea yritys vai millainen homma kun puhuit vahingosta?
Ei ole yritys. Me nyt ollaan ilman kunnes mä pääsen hoitoihin mutta kyl tää on ollu melko outoa ehkäisyä ku menty ns varmoilla päivillä näin sekavan kierron mukaan et kyl meil on joku idiotismi. Mut ei siis yleensä keskeytetty tai sitten suoja mut useimmiten ennen ovista ja just jälkee ei oo seksiä ja sit koko luteaali ollaan ilman ehkäisyä ja sit sanoin pari pv ennen ku tuli toi uusinta ovis vai mikä lie olikaan et ollaan varuiksi ilman ja sitä ennen oli niinku kaks päivää aiemmin ja vasta tänään oli taas seksii et hyvin epätodennäköistä et raskaana olisin mut oireet kyl puhuu sen puolesta tai pahan hormonihöiriön nii aloitan taas proget ja sehän ei haittaa vaikka oliski raskaana (en ole) ja sit kierto ehkä jatkuu normina ku nyt on kaikki hikoilut, hajut yms ja etovat olot mitä oli ku lähdin oottaa ja viime kierrossa oli myös oireita mut ei ihan näin reippaasti erilaista. Reagoin siis helposti hormoneihin

Eli periaatteessa molemmat tiedetään kaikki riskit mut minimoidaan ja mun kans se on just täyttä ajoitusta ja nyt ei osu kohdilleen jos yhtään oikein tulkitsen

Täällä menossa kp17 ja dpo7. Punaviiniä oon juonut joka ilta tilkan sitten oletetun oviksen. Vatsa ollut sekaisin viimeiset pari päivää, enkä osaa yhdistää mihinkään ruokaan. Rinnat hellät. Lämmöt aika tasaiseen pysyneet 37.3 asteessa. Ei muuta ihmeellistä. Vähän sellanen hassu olo :shifty:

Eli periaatteessa molemmat tiedetään kaikki riskit mut minimoidaan ja mun kans se on just täyttä ajoitusta ja nyt ei osu kohdilleen jos yhtään oikein tulkitsen
Toivottavasti pääsette aloittamaan sitten ihan yrityksen luvankin kanssa, melko stressaavaa etsiä varmoja päiviä. Teitä ei siis haittaa kuitenkaan vaikka saisitte? :rolleyes:

On: Eli tein juuri raskaustestin joka näyttää selkeetä haamua. Mulla ne pitkään kummitteli kemiallisen jälkeen ja mielestäni nytviime viikolla kertaalleen sain negattua ja aloin tikuttamaan oviksia joka vahvoilla viivoilla tulikin.
Nyt ois dpo 5-6. Aloinkin miettimään että onko se sittenkin ollut jo aiemmin vai voiko edes näin pian dpo 5-6 näyttää testikään. Nyt meni pakka taas ihansekaisin. Toisaalta pelkään jos sen edellisen raskauden hcg vieläkin kummittelee mikä nyy ois hullua.

Mainittakoon vielä että viiva lähti lähes heti näkymään, enkä niitä ehkä aiemmin näin selkeänä ole nähnyt kun kemiallisen jälkeen hcg jäi kummittelemaan.

Liitteet

• IMG_20200426_090917.jpg
    IMG_20200426_090917.jpg
    14.6 KB · Katsottu: 358
  • IMG_20200426_091837.jpg
    IMG_20200426_091837.jpg
    30.4 KB · Katsottu: 249
ON: Päätin tässä kuussa palata ovistestauksen pariin, mulla on siis käytössä CB:n dualhormonet. Kp8 tein ekan testin, tyhjää ympyrää näytti, eilen jätin väliin kun tuntui et taisin lähteä liian aikaisin testaamaan, ja tänään kp10 testasin uudestaan. Ja siis mitä ihmettä, sieltä tuli vilkkuva hymynaama jo nyt. :wideyed:

Ihmettelen tätä suuresti siis siksi, että oon parissa aiemmassa kierrossa käyttänyt samaa ovistestiä, ja kummallakin kerralla mulle on tullut kaksi päivää vilkkuvaa hymiötä ennen pysyvää (= positiivinen). Jos menisi samalla rytmityksellä nytkin, olisi ovistesti plussa jo kp 12. Mikä tuntuu mulle kyllä ihan hirveän aikaiselta, mun lyhyimmissäkin kierroissa posi on tullut siinä kp15.

Että jaa-a, saa nähdä millainen ihmekierto tässä nyt oikein on meneillään. Toisaalta ei mulla ole tosiaan kuin kaksi verrokkikiertoa tästä "2 vilkkuvaa + pysyvä hymy"-rytmityksestä, se on kuitenkin aika vähän, ehkä tässä kierrossa tuleekin sitten vilkkuvaa pidempään tmv. Toisaalta mietin myös, että kun jätin tuon yhden päivän välissä testaamatta, että menikö se testihärpäke jotenkin sekaisin. :woot:

Hämmentävää! :think005 Mutta ehkä pitää tehdä ovistestailut loppuun nyt maltilla ja analysoida kierron ihmeellisyyttä ja mahdollisia syitä muutoksiin sitten tarkemmin.

Pähkäilen täällä, että onko miulla sittenkin valekuukautiset vai kuukautiset. On ollut niin vähän vuotoa. Nyt kp3. Ekana päivänä oli kipuja niin paljon, että otin särkylääkettä, mutta sen jälkeen ei ole ollut kuin hieman kipuja. Odottelen vielä ainakin huomiseen ennen kuin teen varmuuden vuoksi raskaustestin.

Koitetaan kestää, me kaikki odottajat! :headphone:

En mä taaa tajua mitä tää mun kroppa sekoilee, ei yöllä ollu sit hanat auennukaan, oli kuivunutta verta vähän vaan siteensä. Ja ne eilisen illan menkkajomotkin jäi sinne eiliseen. P.S tein eilen ovis sekä raskaustestit kumpikin oli negat.

T. Ihan pihalla Alinah yk2 kp26.

Ensi viikon perjantaina 4 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja raskaustestin tekoa. Ajattelin skipata jälkitarkastuksen, oon unohtanut soittaa neuvolaan. Soittelen sinne huomenna. Kysyn, että mitä tehdään jos testi näyttää vielä positiivista. Pientä turhruvuotoa edelleen tulee. Mutta muita vaivoja ei ole.

Ensi viikon perjantaina 4 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja raskaustestin tekoa. Ajattelin skipata jälkitarkastuksen, oon unohtanut soittaa neuvolaan. Soittelen sinne huomenna. Kysyn, että mitä tehdään jos testi näyttää vielä positiivista. Pientä turhruvuotoa edelleen tulee. Mutta muita vaivoja ei ole.
Paljon sulla ehti olla viikkoja?

En mä taaa tajua mitä tää mun kroppa sekoilee, ei yöllä ollu sit hanat auennukaan, oli kuivunutta verta vähän vaan siteensä. Ja ne eilisen illan menkkajomotkin jäi sinne eiliseen. P.S tein eilen ovis sekä raskaustestit kumpikin oli negat.

Voisko olla kiinnittymiskipuja ja -vuotoa? :)

Takaisin