Raskaaksi 2020

Oon miettiny tosi paljon noita alkavia hoitoja ja välillä on tosi kova luotto siihen, et raskaus alkaa, mut välillä taas ei oo yhtään.
Sit oon yrittäny miettiä senkin kautta, et raskautuminen on pari kertaa tapahtunu ihan tuosta noin vaan, niin jotenkin toivon et nytkin alkais, pienellä avustuksella. Hirveen kaksjakoset fiilikset.

Mulla on myös ristiriitaisia fiiliksiä, kun raskaus on kuitenkin aina välillä alkanut, niin miksei voisi ihan hyvin alkaa vaikka nytkin. Toisaalta olen varma, että ei kuitenkaan ala näin nopeasti km jälkeen. Sitten myös ristiriitaista on se, että toivon sitä plussaa niin kovasti, mutta samalla pelkään että jos nyt tulisikin plussa, niin miksi sekin raskaus ei kuitenkin päättyisi keskenmenoon, niin kuin aiemmat neljä.. Äh, pitää ehkä vaan olla liikaa miettimättä, menee ihan solmuun :scratch

Jannn näyttää lupaavalta! Toivottavasti saadaan vihdoin sinutkin siirrettyä odottajien joukkoon ❤️

Täällä taas uusi kierto, vanhat itkut. Positiivista sentään, että kierto käynnistyi pitkästä aikaa kellontarkasti kuin ennen vanhaan konsanaan, vaikka keho muutoin tuntui sekaisin olevankin.

...niin toki, sillon oon ollu 13v nuorempi. Ehkä silläkin on vaikutusta asiaan. Tosin me ollaan oltu lähes aina nykyisen kanssa ilman ehkäisyä eli viimeiset 6v, joten täytyy olla ongelmaa muussakin, kuin iässä. Vaikkei testien perusteella hirveesti sitä vikaa ole.
No. Nää on nyt vaan tämmösiä juupas eipäs pohdintoja sunnuntai aamuun.

Eilen ja toissapäivänä herkistyin jostain aivan typerästä ja sit tuli mieleen chard, ku hällä se oli eka sellanen juttu. Mut sit aattelin et oon ihan typerä :hilarious::hilarious:

Reissussa on aina aivan ihanaa, mutta kyllä kotonakin on. Ihana oli tulla kotiin ja nähdä koirat ja hengittää raikasta ilmaa.
Paino oli lähestulkoon sama, kuin ennen reissua. Ennennäkemätöntä. Ehkä aamulenkeillä oli vaikutusta asiaan, kun sai edellisen päivän kalja- ja viinipöhöt liikkeelle :smiley-angelic006 Nyt pari viikkoa melko vähillä hiilareilla ja treeniä, niin paino ois vähän laskenu suunnittelukäyntiin. Mahdetaankohan siellä punnita :bag::sick009

Nyt tuli pc puikkoon näin vahva parin tunnin pidätyksellä :woot: eilen en saanut kuin haalean, toki saattoi olla laimeampi pissa. Mut kyl mulla nyt on luottoa jo vähän :rolleyes::smiley-angelic001

Jännääääää, täällä jännitän sun puolesta :smiley-angelic001 voi vitsi kun lähtis nyt vaan vahvistuun vauhdilla!

Jos olisin jannn, en tiedä miten päin olisin :hilarious: Tsemppiä ja täällä jännätään myös!

Omanapa ja dpo0/1. Yritettiin taas kovasti vielä keskenämme. Jostain aina herää se pieni toivo näinkin monen pettymyksen jälkeen, tilasin MediGoo testejä tällä kertaa :hilarious:

Jos olisin jannn, en tiedä miten päin olisin :hilarious: Tsemppiä ja täällä jännätään myös!

Omanapa ja dpo0/1. Yritettiin taas kovasti vielä keskenämme. Jostain aina herää se pieni toivo näinkin monen pettymyksen jälkeen, tilasin MediGoo testejä tällä kertaa :hilarious:

En tiedäkään :hilarious: ajattelen koko ajan et varmaan huomenna testit negaa..
Ajattelin huomenna tehdä mun vikan medigoon ja pari muutakin testiä :rolleyes: medigoo on 10herkkyys

Toivon tärppejä kaikille tavalla tai toisella :love7

Reissussa on aina aivan ihanaa, mutta kyllä kotonakin on. Ihana oli tulla kotiin ja nähdä koirat ja hengittää raikasta ilmaa.
Paino oli lähestulkoon sama, kuin ennen reissua. Ennennäkemätöntä. Ehkä aamulenkeillä oli vaikutusta asiaan, kun sai edellisen päivän kalja- ja viinipöhöt liikkeelle :smiley-angelic006 Nyt pari viikkoa melko vähillä hiilareilla ja treeniä, niin paino ois vähän laskenu suunnittelukäyntiin. Mahdetaankohan siellä punnita :bag::sick009

Meillä ei ainakaan punnittu, riitti lappuihin täytetyt tiedot. Mutta ainahan noissa voi olla paikkakohtaisia eroja :confused005. Kyllä kunnioitettava suoritus reissussa saada pidettyä paino, mulla yleensä kunnon turvotus reissuilla :hungover:.

Jannn, jännät paikat siellä. Pidän peukkuja :angelic:.

On: ei mitään uutta, edelleen kp1 odotusta. Flo ennustaa huomiselle. Yritän malttaa testauksen tiistaille. :hilarious:

Meillä ei ainakaan punnittu, riitti lappuihin täytetyt tiedot. Mutta ainahan noissa voi olla paikkakohtaisia eroja :confused005. Kyllä kunnioitettava suoritus reissussa saada pidettyä paino, mulla yleensä kunnon turvotus reissuilla :hungover:.

Jannn, jännät paikat siellä. Pidän peukkuja :angelic:.

On: ei mitään uutta, edelleen kp1 odotusta. Flo ennustaa huomiselle. Yritän malttaa testauksen tiistaille. :hilarious:

Mullaki yleensä +5kg :wtf:
Mut nyt oli varmaan vähän takaraivossa tuo tuleva käynti, et ei sais oikein nousta.
Enkä syöny karkkia yhtään. Ja muutkin sokerilliset herkut rajoittu yhteen munkkiin :grin

Tsemppiä @Elea82 !!!

@jannn eikä, mä en kans malta odottaa miltä huomenna näyttää. Kaikki sormet ja varpaat on ristissä :smiley-angelic001

samaistun hoitopohdintoihin, @amandatt ja @MyyräMatikainen … varsinkin tässä kun vielä odottelen kiertoa alkavaks, niin kaikki tuntuu jotenkin ”helpolta”. Mut voin vaan kuvitella mitä vuoristorataa sitä tulee taas menemään tunteet ivf:n aikana.

menkat ei siis alkaneet tänäänkään, joten täysin luvalla pääsen huomiseen rokotteeseen :grin sit sais kyllä vuoto alkaa, niin sais hommat käyntiin!!! Äidille meinasin kertoa nyt tässä vaiheessa hoidoista, ihan jo sen punktion saattajatarpeenkin takia, et ei tuu sit kriisiä jos mies ei pääsekään tai lapsi sairastuu tai jotain.

Moikka pitkästä aikaa, en tiedä muistaako kukaan enää mua, mutta aattelin tulla kertomaan kuulumisia. Heinäkuista siis odotin, mutta saatiin elokuinen :)
Eli täälä ollaan jakauduttu! 7.8. Poika syntyi rytinällä. 21.30 eka supistus ja siitä 45 min niin alkoi lapsivettä tihkua ja supistuksista katos lähes täysin väli. Kiireellä esikoinen hoitoon ja itse sairaalaan, jossa oltiin perillä klo 23 jälkeen. Poika syntyi klo 1.30. Painaen 3200g.
Itse koin taas 1,5 litran verenhukan, kuten pari vuotta sitten keskenmenossa. Tää oli pelottava Kokemus kun verenpaineet laski todella nopeasti ja ihan rimaa hipoen vältin nukutuksen ja kaavinnan. Tällä kertaa hemoglobiini ei laskenut ihan alle sadan(km se laski 140- alle 90), mutta mulle luvattiin punasolutankkaus osastolle, että toipuisin nopeammin, mutta osastolla sainkin vaan todella huonoa kohtelua. En pysynyt tolpillani, mutta mut jätettiin yksin vauvan kanssa ja käskettiin hakea ruoka ajoissa keittiöltä. Kukaan ei auttanut vaikka sanoin että jalat ei oikein kanna ja pyörryttää.
Hortoilin n. 8 tunnin kuluttua synnytyksestä hakemaan jäähtynyttä ruokaani viimeisillä hetkillä, ennen kuin keittiö olisi sen noutanut pois. Jouduin ottamaan istumataukoja matkan varrella, kun silmissä vaan musteni.
Halusin nopeata kotiutusta, koska vauvalla oli kaikki hyvin, ja mun mielestä hoitajat oli tosi töykeitä. Kotona olisi ollut enemmän hoitajia(mies ja esikoinen) . En saanut lähteä , syynä että vauvan sokereita haluttiin seurata 2 päivää, koska en käynyt sokerirasituksessa, vaikka olin mittaillut paasto ym arvoja itsekseni, ja yhtään vikaa ei missään vaiheessa ollut. Ja sen piti riittää nopeaan kotiutumiseen,kutrn raskausaikana oltiin keskusteltu neuvolassa ym.
Sitten vielä illasta keksivät alkaa kerätä vielä vauvan kakkaa, eli mekonium näytteet(huumeseula) kun olin kertonut etten haluaisi olla osastolla montaa päivää, jos vauvalla on kaikki hyvin, ja vetosin paniikkihäiriööni ja että kotona pärjään paremmin eikä sielä tarvi pelätä paniikkikohtauksia. Näin ollen pitivät meitä sielä 3 päivää. Missasivat vielä tärkeimmän näytteet sillä vauva kakkas jo salissa jossa kätilö heitti tietysti kakkavaipan roskiin. Ja missään vauvan tiedoissa ei ole tästä mekonium keräyksestä!? Vaikka pitäisi olla. Ja vielä ennen kotiinlähtöä halusivat tarkistaa vauvan sokerit vaikka 2 päivän seuranta oli jo ohi ja kaikki arvot ollu priimaa. Vauvan jalan pohjat ollu tämän 2 viikkoa aivan haavoilla. Ottivat bilirubiini takin 2 kertaan vaikka arvot oli ekallakin jo priimaa. Tuntui että halusivat syyn pitää meitä sielä tosi pitkään. Kunnon piinaavat päivät. Olin niin onnellinen kun pääsin kotiin, vaikka oma kunto oli aika tutiseva ja korvissa vaan humisi. En enää ikinä mene tuonne synnyttäneiden osastolle. Esikoisen aikaan kaikki oli toisin, ja sielä oli tosi ihania hoitajia.

Mutta ollaan nyt oltu pian 2viikkoa kotona ja vauva on maailman ihanin vauva.

Meillä ei tämä poitsu halunnut ultrassa näyttää sukupuolta, joten meille tuli ihan yllärinä toinen poika.

Toivottavasti te kaikki loputkin pian plussaatte ja saatte sen oman ihanan pienen käärön, tai vaikka kaksi :)

Moikka pitkästä aikaa, en tiedä muistaako kukaan enää mua, mutta aattelin tulla kertomaan kuulumisia. Heinäkuista siis odotin, mutta saatiin elokuinen :)
Eli täälä ollaan jakauduttu! 7.8. Poika syntyi rytinällä. 21.30 eka supistus ja siitä 45 min niin alkoi lapsivettä tihkua ja supistuksista katos lähes täysin väli. Kiireellä esikoinen hoitoon ja itse sairaalaan, jossa oltiin perillä klo 23 jälkeen. Poika syntyi klo 1.30. Painaen 3200g.
Itse koin taas 1,5 litran verenhukan, kuten pari vuotta sitten keskenmenossa. Tää oli pelottava Kokemus kun verenpaineet laski todella nopeasti ja ihan rimaa hipoen vältin nukutuksen ja kaavinnan. Tällä kertaa hemoglobiini ei laskenut ihan alle sadan(km se laski 140- alle 90), mutta mulle luvattiin punasolutankkaus osastolle, että toipuisin nopeammin, mutta osastolla sainkin vaan todella huonoa kohtelua. En pysynyt tolpillani, mutta mut jätettiin yksin vauvan kanssa ja käskettiin hakea ruoka ajoissa keittiöltä. Kukaan ei auttanut vaikka sanoin että jalat ei oikein kanna ja pyörryttää.
Hortoilin n. 8 tunnin kuluttua synnytyksestä hakemaan jäähtynyttä ruokaani viimeisillä hetkillä, ennen kuin keittiö olisi sen noutanut pois. Jouduin ottamaan istumataukoja matkan varrella, kun silmissä vaan musteni.
Halusin nopeata kotiutusta, koska vauvalla oli kaikki hyvin, ja mun mielestä hoitajat oli tosi töykeitä. Kotona olisi ollut enemmän hoitajia(mies ja esikoinen) . En saanut lähteä , syynä että vauvan sokereita haluttiin seurata 2 päivää, koska en käynyt sokerirasituksessa, vaikka olin mittaillut paasto ym arvoja itsekseni, ja yhtään vikaa ei missään vaiheessa ollut. Ja sen piti riittää nopeaan kotiutumiseen,kutrn raskausaikana oltiin keskusteltu neuvolassa ym.
Sitten vielä illasta keksivät alkaa kerätä vielä vauvan kakkaa, eli mekonium näytteet(huumeseula) kun olin kertonut etten haluaisi olla osastolla montaa päivää, jos vauvalla on kaikki hyvin, ja vetosin paniikkihäiriööni ja että kotona pärjään paremmin eikä sielä tarvi pelätä paniikkikohtauksia. Näin ollen pitivät meitä sielä 3 päivää. Missasivat vielä tärkeimmän näytteet sillä vauva kakkas jo salissa jossa kätilö heitti tietysti kakkavaipan roskiin. Ja missään vauvan tiedoissa ei ole tästä mekonium keräyksestä!? Vaikka pitäisi olla. Ja vielä ennen kotiinlähtöä halusivat tarkistaa vauvan sokerit vaikka 2 päivän seuranta oli jo ohi ja kaikki arvot ollu priimaa. Vauvan jalan pohjat ollu tämän 2 viikkoa aivan haavoilla. Ottivat bilirubiini takin 2 kertaan vaikka arvot oli ekallakin jo priimaa. Tuntui että halusivat syyn pitää meitä sielä tosi pitkään. Kunnon piinaavat päivät. Olin niin onnellinen kun pääsin kotiin, vaikka oma kunto oli aika tutiseva ja korvissa vaan humisi. En enää ikinä mene tuonne synnyttäneiden osastolle. Esikoisen aikaan kaikki oli toisin, ja sielä oli tosi ihania hoitajia.

Mutta ollaan nyt oltu pian 2viikkoa kotona ja vauva on maailman ihanin vauva.

Meillä ei tämä poitsu halunnut ultrassa näyttää sukupuolta, joten meille tuli ihan yllärinä toinen poika.

Toivottavasti te kaikki loputkin pian plussaatte ja saatte sen oman ihanan pienen käärön, tai vaikka kaksi :)
Onneksi olkoon!
Harmi, että sielä osastoaika meni ihan pilalle :sorry: mutta todella kiva kuulla susta ja ihanaa, että synnytys sujui ja kotona kaikki hyvin :smug: Täälä on vielä hetki aikaa, että saa oman pienen syliin asti mutta on tää maha-aikakin ihan kivaa, ainakin vielä :shy::shy:
Ihanaa vauva-arkea teille sinne :Heartred:Heartred

Ai niin, tuossa vajaa pari viikkoa sitten mies heräs aiemmin ja sit se kysy aamulla, et arvaa mikä lintu lähti lammesta aamulla. Veikkasin joutsenta. Ei ollu. Se oli haikara, johon mies sitten "olikohan sillä jotain asiaa meille". En kestä :arghh::Heartblue

Milalai muistan sut, vaikka en täällä vuosi sitten pahemmin kirjoitellut :)

Ei nää nyt oikein vahvistu...?:sorry:

Liitteet

• IMG_20210823_050455__01.jpg
    IMG_20210823_050455__01.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 126
Kattelin plussa vai ei ryhmästä Chardin ja toisen ivf alkuisia testejä, ja suht samoja oli kuin mulla. Huomenna pitäis kyl alkaa jo tummumaan :smiley-angelic001 oireitakin sais tulla..

Milalai muistan sut, vaikka en täällä vuosi sitten pahemmin kirjoitellut :)

Ei nää nyt oikein vahvistu...?:sorry:

Kyllä tos alimmas nyt ainakin mun silmään se viiva paremmin näkyy ku muissa! Ja se on kuitenkin niin yksilöllistä toi miten nopsaan alussa alkaa viivat näkymään. Uskotaan vielä parasta ja jännätään tulevia testejä :Heartpink:Heartpink

Tässä nämä testit verrattuina eilisiin, on ihan vähän vahvistunut.. oireetonta on..
Ja sit CB&pc puikko tokasta pissasta

Liitteet

• IMG_20210823_064942__01.jpg
    IMG_20210823_064942__01.jpg
    2 MB · Katsottu: 127
  • IMG_20210823_070256__01.jpg
    IMG_20210823_070256__01.jpg
    2 MB · Katsottu: 130
pc on kyllä paras, ei tuosta voi erehtyä! toki eri asia mitä se lopulta tarkoittaa. toivotaan tosiaan et nyt olis tapahtumassa <3 :smiley-angelic001

noniin, arvasin et tässä käy näin, ensin stressaan et vuoto ei alkais et ehdin rokotukseen, ja nyt sit stressaan et vuoto alkais että sais hommat alulleen :smiley-ashamed005

pc on kyllä paras, ei tuosta voi erehtyä! toki eri asia mitä se lopulta tarkoittaa. toivotaan tosiaan et nyt olis tapahtumassa :Heartred :smiley-angelic001

noniin, arvasin et tässä käy näin, ensin stressaan et vuoto ei alkais et ehdin rokotukseen, ja nyt sit stressaan et vuoto alkais että sais hommat alulleen :smiley-ashamed005

Kyllä se pian alkaa :) kp2 alkaa pistelyt?

Takaisin