Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jannnin kuulumisia kurkkimassa (vaikka et vielä varmaan ole edes käynyt siellä ultrassa)
Mitä mitä mitä ihania asioita täällä on tapahtunut!!! Onnea ja rutosti tarrasukkia! oon niin iloinen sun puolesta että tirautin pienen onnenkyyneleen täällä!
KiitosMitä mitä mitä ihania asioita täällä on tapahtunut!!! Onnea ja rutosti tarrasukkia! oon niin iloinen sun puolesta että tirautin pienen onnenkyyneleen täällä!
Miten muilla menee? Mä olin hetken poissa foorumilta kokonaan, on vaan ollut sellainen olo että tarvitsin vähän taukoa näistä ajatuksista.
Tänään ivf suunnittelukäynnin jälkeen ajattelin että tuun vaan kertoo että miten meni ja niin pois päin.
Tää on nyt meidän ainoa IVF. Jos siitä ei tule mitään, niin meidän hoidot on sit siinä. Yllätyin, koska en ollut tajunnut että julkisella saa YHTEENSÄ 6 yrityskertaa, joista 5 meni insseihin ja tää viimeinen kuluu tähän ivfään. Siis tiesin toki ettei näitä loputtomasti tehdä, mutta oon ollut siinä käsityksessä että eka ivf kierros on ikäänkuin "harjoitus" jossa selvitetään se oikea annostus yms.
Jos olisin tajunnut aiemmin, tai multa ois edes kysytty mielipidettä hoitojen kulkuun, oisin ehdottomasti halunnut jäädä niihin kolmeen inssiin ja säästää loput yritykset ivfää varten. Olo on tällä hetkellä tosi lannistunut ja ahdistunut, kun tiedän että jos tää ei onnistu niin meidän yritykset on sit siinä. Vaikka lääkäri koitti vakuutella että kaikkensa yrittää ja lääkkeiden annostukset lyödään heti täysille jotta tästä saatais mahdollisimman hyvä saalis pakkaseen ja ja ja... Mutta aivan sama mitä lääkäri ja hoitaja yrittää sanoa, mua ahdistaa tää tieto ja mun aivot alkoi heti prosessoida sitä että me voidaan jäädä ikuisesti ilman omaa lasta jos tää ei kerrasta onnistu.
Mitä mitä mitä ihania asioita täällä on tapahtunut!!! Onnea ja rutosti tarrasukkia! oon niin iloinen sun puolesta että tirautin pienen onnenkyyneleen täällä!
Miten muilla menee? Mä olin hetken poissa foorumilta kokonaan, on vaan ollut sellainen olo että tarvitsin vähän taukoa näistä ajatuksista.
Tänään ivf suunnittelukäynnin jälkeen ajattelin että tuun vaan kertoo että miten meni ja niin pois päin.
Tää on nyt meidän ainoa IVF. Jos siitä ei tule mitään, niin meidän hoidot on sit siinä. Yllätyin, koska en ollut tajunnut että julkisella saa YHTEENSÄ 6 yrityskertaa, joista 5 meni insseihin ja tää viimeinen kuluu tähän ivfään. Siis tiesin toki ettei näitä loputtomasti tehdä, mutta oon ollut siinä käsityksessä että eka ivf kierros on ikäänkuin "harjoitus" jossa selvitetään se oikea annostus yms.
Jos olisin tajunnut aiemmin, tai multa ois edes kysytty mielipidettä hoitojen kulkuun, oisin ehdottomasti halunnut jäädä niihin kolmeen inssiin ja säästää loput yritykset ivfää varten. Olo on tällä hetkellä tosi lannistunut ja ahdistunut, kun tiedän että jos tää ei onnistu niin meidän yritykset on sit siinä. Vaikka lääkäri koitti vakuutella että kaikkensa yrittää ja lääkkeiden annostukset lyödään heti täysille jotta tästä saatais mahdollisimman hyvä saalis pakkaseen ja ja ja... Mutta aivan sama mitä lääkäri ja hoitaja yrittää sanoa, mua ahdistaa tää tieto ja mun aivot alkoi heti prosessoida sitä että me voidaan jäädä ikuisesti ilman omaa lasta jos tää ei kerrasta onnistu.
Kiitos
Onpa erikoista, että teidän kanssa ei edes keskusteltu tosta asiasta kolmen inssin jälkeen. Ihan vaan vaikka sillä mielellä, et "voidaan toki jatkaa insseillä, mut oottehan tietoisia, että hoitoja tehdään yhteensä kuusi kappaletta ja siihen sisältyy sekä inssit että ivf:t". kiukuttaa teidän puolesta mut toisaalta, yks ivf voi tuoda onnistumisen heti ja lisäksi alkioita pakkaseen myöhempiä yrityksiä varten
Siis whaat en ole ikinä kuullut, että se menee noin! Eli jos ei tekis yhtään inssiä niin sais muka 6ivf? Tuskin. Mut oon käsittänyt, et yleensä tehdään 3 inssiä max koska enempi ei kannata, ja sit myöskään 3 ivf harvoin kannattaa, ainakaan julkisen näkökulmasta. Olisihan niiden pitänyt sanoa 3 inssin jälkeen et nyt kannattaa ivf?? Argh :arghh: Onneks on sit vielä yksityinen, jos tuo eka ei onnistuisi (monella tärppää ekasta tuoresiirrosta tai sit pas), ja jos tää eka ivf tuottaisi esim vain 0-1 alkiota niin ymmärtääkseni sitten ainakin pitäisi saada lisää ivf. Jotkut saa neljännen ivf jos tulokset huonoja. Mut ei voi mennä noin..törkeetä
Meille tuli just ivf-lasku tänään itseasiassa. Pitkällä viljelyllä ja pakastusmaksulla 2900€ + miehen osuus (simppojen pesu ja käsittely) 170€. Plus sit kaks ultraa kotikaupungin yksityisellä a 135€, ja lääkkeet (en oo laskenut mut lääkekattoon jäi vielä noin satanen matkaa) ja infektiokokeet multa 150€ ja mieheltä 250€ (eikö, ihana ero hinnassa riippuen paikasta..).Täytyy vaan toivoa parasta. Joo ja siis... Ei mulle annettu edes mahdollisuutta vaikuttaa asiaan mitenkään. Meille puhuttiin aivan aivan ekalla käynnillä viime kesänä, että voidaan tehdä jopa 6 inssiä ja sit vasta IVF, mut sehän riitelee täysin sitä vastaan että saadaan vain yhteensä 6 hoitokertaa... Ja insseissä tai folliultrissa ei kertaakaan otettu sitä esille, että hoitokertoja olisi yhteensä sen 6.
Mä oon vaan tosi pettynyt siihen miten tää on hoidettu, et meillä ei oo ollu mitään päätösvaltaa asian suhteen eikä asiasta keskusteltu missään vaiheessa.
IVF kierrosta puhuttiin sen verran että todennäköisesti laitetaan kaikki pakkaseen jos mitään saadaan niin pitkälle. Nyt otetaan välikierto muuton ajaksi ja syyskuussa aloitetaan pistokset sit loppukuusta.
Yksityiseen meillä ei oo varaa, koska lahjasoluhoidot on ihan hiton kalliita ja ei voida oikein lainaakaan ottaa koska just otettiin talolaina... Ehkä sit vuosien päästä ollaan jostain selkänahasta revitty rahat yhteen hoitokiertoon..
Täytyy vaan toivoa parasta. Joo ja siis... Ei mulle annettu edes mahdollisuutta vaikuttaa asiaan mitenkään. Meille puhuttiin aivan aivan ekalla käynnillä viime kesänä, että voidaan tehdä jopa 6 inssiä ja sit vasta IVF, mut sehän riitelee täysin sitä vastaan että saadaan vain yhteensä 6 hoitokertaa... Ja insseissä tai folliultrissa ei kertaakaan otettu sitä esille, että hoitokertoja olisi yhteensä sen 6.
Mä oon vaan tosi pettynyt siihen miten tää on hoidettu, et meillä ei oo ollu mitään päätösvaltaa asian suhteen eikä asiasta keskusteltu missään vaiheessa.
IVF kierrosta puhuttiin sen verran että todennäköisesti laitetaan kaikki pakkaseen jos mitään saadaan niin pitkälle. Nyt otetaan välikierto muuton ajaksi ja syyskuussa aloitetaan pistokset sit loppukuusta.
Yksityiseen meillä ei oo varaa, koska lahjasoluhoidot on ihan hiton kalliita ja ei voida oikein lainaakaan ottaa koska just otettiin talolaina... Ehkä sit vuosien päästä ollaan jostain selkänahasta revitty rahat yhteen hoitokiertoon..