Mulla oli myös kierukan poiston jälkeen tosi niukat menkat. Ei heti alettu yrittää raskautta, mutta puolen vuoden jälkeen kierukan poistosta kysyin terveysasemalta että onko näin niukka vuoto normaalia. Käskettiin vaan seurata tilannetta, kun kuitenkin kuukautiset tulivat säännöllisesti. No sitten kun oli muutama kk yritetty raskautta ja olin kuitenkin ovulaation saanut kiinni joka kierrossa niin kävin oman mielenrauhan vuoksi yksityisellä ultrassa jossa todettiin limakalvon olevan liian ohut. Olin itse epäillytkin tätä, mutta gyne kyllä sanoi että vuoto voi olla niukkaa vaikka limakalvo olisikin ok. Kävin muistaakseni heti kuukauden päästä uudestaan ultrassa ja silloinkin limakalvo oli liian ohut kierron vaiheeseen nähden. Oli puhetta, että vaikka sain ovulaation testeillä kiinni niin se voi myös olla jotenkin liian heikko jolloin limakalvokaan ei paksune tarpeeksi. Gyne ei kuitenkaan ollut hirveän huolestunut, sanoi vaan että voidaan tutkia tarkemmin jos haluan. Ajattelin että katsellaan vielä hetki ja aloin omatoimisesti syömään vitamiineja ja Donafertyä ovulaation buustaamiseksi (vaikkei mulla ole PCOS:ää). Jo seuraavassa kierrossa mulla olikin kemiallinen raskaus, mutta onneksi saatiin heti sen perään pysyvä tärppi ja nyt menossa rv 16. :) Kemiallisenkin jälkeen menkat olivat kyllä melko niukat, mutta ilmeisesti limakalvo kuitenkin vahvistui. Luulen itse, että Donafertyllä oli tässä vaikutusta (koska myös ovulaatio aikaistui sen aikana) mutta varma en tietenkään voi olla oliko kyse vain sattumasta.
Voihan olla, että sulla on kyse jostain muusta tai tuo niukka vuoto voi myös olla normaalia, mutta ei siitä ainakaan haittaa ole jos pääset gynelle tsekkaamaan asian. :)
Soitin tänään kunnalliselle puolella ja just näin hoitaja siellä epäili. Sano, että hyvä juttu kuukautisten ollessa säännölliset vaikkakin niukat. Epäili kanssa sitä limakalvoa liian ohueksi ja sano ettei sille tässä vaiheessa hirveästi mitään voi tehdä. Ei ollut ollenkaan huolissaan tilanteessa, sanoi että elimistön palautumiseen voi mennä pitkäkin aika hormonaalisen ehkäisyn lopetettua. Minulla ei tosissaan ole ollut moneen vuoteen menkkoja. Rauhoitti kuitenkin mielen tämä puhelu ja vielä loppuun sanoi, että vuoden päästä jos ei onnistu tai kierrot menevät epäsäännölliseksi niin uusi yhteys.