Raskaaksi 2020

mun ovisoireet vastas mahatautia vasta, ei kuitenkaan niin rajut mitä normaalissa mahataudissa olisi, joten luokittelin ovisoireiksi. Oli muutaman päivän ennen ovista. :)

ahaa! kiva et tän takia sit oon ainaki tänää saikulla töistä :facepalm: mut ei vaa kykene olla töissä, oon tyylii kokoajan kaksin kerroin ku koskee niin paljon. kaveri kyl sano et sillä ollu viikon ihan samanlaisia oireita mahan kanssa ku mulla mut ei pääse lääkärii koska korona:shifty:
 
Eikös toi tulos voi olla ihan ok tasolla? Viikkoihin nähden siis. Mulla oli ekassa raskaudessa samoilla viikoilla yli 400, mutta toihan on todella yksilöllistä ja vaihteluväli iso. Muihin ei siis suoranaisesti kannata verrata.

Onnittelut ja vauvaliimaa!

Kiitos! :happy: Kyllä tuo lukema toivoa antaa, koska viivatkin vahvistuneet vaikka lauantaina oli se vuoto. Jos vielä tällä viikolla vahvistuu, niin jotain siellä ainakin yrittää tapahtua! Jos hcg on 133, niin ainakin luulisi melko nopeasti katoavan, jos on mennyt kesken. Ellei ole tuulimuna. Mutta mihinkään ryhmään en mene ainakaan ennen varhaisultraa (kolmen viikon päästä). Jos sinne asti päästään.

Nythän tästä todellinen piina alkoi :playful: Käsittääkseni hcg-arvo 133 rv 4+1 on vielä normaali ja kaikilla hcg ei taida tuplaantua yhtä nopeasti. Muilla mitattuja lukemia? Varmaan nyt en huomenna ainakaan testaa, niin näkee paremmin vahvistuuko vai ei. Epätodellinen olo, vielä on toivonkipinä :whacky011 Ja testit vähenee muutenkin uhkaavasti, digit säästän vielä myöhempään. Taidan yrittää siirtyä vähän taka-alalle hetkeksi, kun tuun kohta hulluksi kun mietin näitä juttuja koko ajan :playful: Mitään en kuitenkaan mahda, jos kesken menee taas kerran :wacky:
 
Muokattu viimeksi:
Kannattaa muistaa tuosta buranasta ettei se oo niin suuri mörkö. Esim. Tilanne että lähellä ovulaatiota on esim. Hammas tai pää todella kipeä, keho menee kivusta stressitilaan niin sekin voi estää ovulaation. Itse ainakin joskus joutunut ottamaan ovulaatio kipuihin buranaa ja panadolia jos on ollu menoa ja silti raskautunut. Eka raskaus alkoi 3vk buranakuurin aikana ku selkä oli kipeä. Ja vielä kumin läpi :D meidän esikoinen on päättäväinen.

Et jos on verrokkina esim. Migreeni vs burana, nii ehdottomasti burana. Yks- kaks buranaa sinne tänne. Ja jos epäilyttää nii ottaa puolikkaan buranan ja max annos panadolia yhtäaikaa, nii seki auttaa paremmin ku pelkkä panadol. (Siihen vielä kuppi kahvia nii vaikuttaa muuten paremmin kofeiinin kanssa särkylääkkeet.)
Kipua kannattaa hoitaa, kiputila aiheuttaa stressiä kehoon ja stressi pitää kehon tulehdustilaa yllä. Pieniä asioita, suuria vaikutuksia. Tulehdustila taas voi vaikeuttaa raskautumista, ku keho taistelee sitä vastaan, nii siksi keho voi alkionkin tavallaan hylkiä - ei raskaudu tai tulee kemiallisia. Kiinnittyessähän keho tunnistaa hedelmöittyneen munasolun ja tavallaan vastustuskyky laskee hetkellisesti ettei keho ala hylkimään vierasta solua, (siittiö, vieras dna jne.) Jos kehossa on Tulehdustila päällä, voi tämä tärkeä prosessi sekoittua ja tulee hylkimisreaktio kun keho yrittää parantaa itseään ja näin ollen tämä luonnollinen vieraan dna hyväksyminen estyy ja tulee hylkimisreaktio.

Toki tämä ei aina mene kaikilla näin, mutta pieni mahdollisuus on ja se on hyvä pitää mielessä. Kuitenkaan stressaamatta asiaa.
Oon joskus jutellut tästä gynen kanssa.ja Ihan omissa opinnoissani kun Opiskelin ravitsemusterapeutiksi ja siinä käsiteltiin kehontulehdustiloja ja vaikutuksia. Ja ruuan merkitystä siinä.

Jos pitkään joutuu syödä buranaa max annoksella, nii asia toinen. Sama disperin/aspirinillä, joka myös tulehduskipulääke. Pieni annos ei haittaa, suuri annos voi haitata.

Mutta omaa harkintaa käyttäen, me ollaan kaikki erilaisia :) ja muistaa että se rentous ois tärkeää. Itse aloin harrastaa youtubesta kotijoogaa ku oon huomannut ett pää koppa alkaa välillä käydä remontin takia ylikierroksilla ja niska-hartia seutu jumiintuu.



Ps. Mun ravitsemusterapeutti opinnot on paussilla, korona ja raskaus ja km. Ja taas korona. Nii katsoo jos jatkuu sitten joskus toivottavasti äippäloman jälkeen :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos! :happy: Kyllä tuo lukema toivoa antaa, koska viivatkin vahvistuneet vaikka lauantaina oli se vuoto. Jos vielä tällä viikolla vahvistuu, niin jotain siellä ainakin yrittää tapahtua! Jos hcg on 133, niin ainakin luulisi melko nopeasti katoavan, jos on mennyt kesken. Ellei ole tuulimuna. Mutta mihinkään ryhmään en mene ainakaan ennen varhaisultraa (kolmen viikon päästä). Jos sinne asti päästään.

Nythän tästä todellinen piina alkoi :playful: Käsittääkseni hcg-arvo 133 rv 4+1 on vielä normaali ja kaikilla hcg ei taida tuplaantua yhtä nopeasti. Muilla mitattuja lukemia? Varmaan nyt en huomenna ainakaan testaa, niin näkee paremmin vahvistuuko vai ei. Epätodellinen olo, vielä on toivonkipinä :whacky011 Ja testit vähenee muutenkin uhkaavasti, digit säästän vielä myöhempään. Taidan yrittää siirtyä vähän taka-alalle hetkeksi, kun tuun kohta hulluksi kun mietin näitä juttuja koko ajan :playful: Mitään en kuitenkaan mahda, jos kesken menee taas kerran :wacky:

varovaisesti onnea ja saavilliset vauvaliimaa! Tutkin kanssa taulukoita ja jopa vaan 18 voi olla normaali arvo 4+1 kun se on niin yksilöllistä miten nousee! Saitko kontrollin hcg mittaukseen? Tyyliin jos mittauttaisi loppuviikosta niin tietäisi että nouseeko? Tsemppiä piinapäiviin, nää epätietoisuudet on ihan persiistä!
 
Kannattaa muistaa tuosta buranasta ettei se oo niin suuri mörkö. Esim. Tilanne että lähellä ovulaatiota on esim. Hammas tai pää todella kipeä, keho menee kivusta stressitilaan niin sekin voi estää ovulaation. Itse ainakin joskus joutunut ottamaan ovulaatio kipuihin buranaa ja panadolia jos on ollu menoa ja silti raskautunut. Eka raskaus alkoi 3vk buranakuurin aikana ku selkä oli kipeä. Ja vielä kumin läpi :D meidän esikoinen on päättäväinen.

Et jos on verrokkina esim. Migreeni vs burana, nii ehdottomasti burana. Yks- kaks buranaa sinne tänne. Ja jos epäilyttää nii ottaa puolikkaan buranan ja max annos panadolia yhtäaikaa, nii seki auttaa paremmin ku pelkkä panadol. (Siihen vielä kuppi kahvia nii vaikuttaa muuten paremmin kofeiinin kanssa särkylääkkeet.)
Kipua kannattaa hoitaa, kiputila aiheuttaa stressiä kehoon ja stressi pitää kehon tulehdustilaa yllä. Pieniä asioita, suuria vaikutuksia. Tulehdustila taas voi vaikeuttaa raskautumista, ku keho taistelee sitä vastaan, nii siksi keho voi alkionkin tavallaan hylkiä - ei raskaudu tai tulee kemiallisia. Kiinnittyessähän keho tunnistaa hedelmöittyneen munasolun ja tavallaan vastustuskyky laskee hetkellisesti ettei keho ala hylkimään vierasta solua, (siittiö, vieras dna jne.) Jos kehossa on Tulehdustila päällä, voi tämä tärkeä prosessi sekoittua ja tulee hylkimisreaktio kun keho yrittää parantaa itseään ja näin ollen tämä luonnollinen vieraan dna hyväksyminen estyy ja tulee hylkimisreaktio.

Toki tämä ei aina mene kaikilla näin, mutta pieni mahdollisuus on ja se on hyvä pitää mielessä. Kuitenkaan stressaamatta asiaa.
Oon joskus jutellut tästä gynen kanssa.ja Ihan omissa opinnoissani kun Opiskelin ravitsemusterapeutiksi ja siinä käsiteltiin kehontulehdustiloja ja vaikutuksia. Ja ruuan merkitystä siinä.

Jos pitkään joutuu syödä buranaa max annoksella, nii asia toinen. Sama disperin/aspirinillä, joka myös tulehduskipulääke. Pieni annos ei haittaa, suuri annos voi haitata.

Mutta omaa harkintaa käyttäen, me ollaan kaikki erilaisia :) ja muistaa että se rentous ois tärkeää. Itse aloin harrastaa youtubesta kotijoogaa ku oon huomannut ett pää koppa alkaa välillä käydä remontin takia ylikierroksilla ja niska-hartia seutu jumiintuu.



Ps. Mun ravitsemusterapeutti opinnot on paussilla, korona ja raskaus ja km. Ja taas korona. Nii katsoo jos jatkuu sitten joskus toivottavasti äippäloman jälkeen :rolleyes:

totta, ei kipua tarvitse sietää jos ei sen kanssa pärjää. Teillä ollut kyllä päättäväinen kaveri :grinJokasella se oma raja, mihin tarvitsee. Ihminen jolla on raskautumisen suhteen kaikki lähtökohdat muuten kunnossa, ei varmaan buranasta hetkahda, mutta kun on mukana muitakin heikentäviä tekijöitä, niin mieluummin etsii vaihtoehtoisia hoitokeinoja kuin burana.

Mä sairastan migreeniä, on ollut 25vuotta jo riesana, burana ei auta, vie kyllä muun päänsäryn pois, mutta migreeniin se ei tepsi. Kolmiolääkkeitä on pakko ollu ottaa kierrossa, mutta niistä on ollu todella vaikea löytää oikeaa tietoa, vaikuttaako. Triptaaneista on vaan ympäripyöreää asiaa. Mutta joo, migreeni on sellanen, että kun se oikeasti jysähtää ja on taipumus staattiseen vielä, niin mielellään ottaa heti tropit kun voi.
 
Kiitos! :happy: Kyllä tuo lukema toivoa antaa, koska viivatkin vahvistuneet vaikka lauantaina oli se vuoto. Jos vielä tällä viikolla vahvistuu, niin jotain siellä ainakin yrittää tapahtua! Jos hcg on 133, niin ainakin luulisi melko nopeasti katoavan, jos on mennyt kesken. Ellei ole tuulimuna. Mutta mihinkään ryhmään en mene ainakaan ennen varhaisultraa (kolmen viikon päästä). Jos sinne asti päästään.

Nythän tästä todellinen piina alkoi :playful: Käsittääkseni hcg-arvo 133 rv 4+1 on vielä normaali ja kaikilla hcg ei taida tuplaantua yhtä nopeasti. Muilla mitattuja lukemia? Varmaan nyt en huomenna ainakaan testaa, niin näkee paremmin vahvistuuko vai ei. Epätodellinen olo, vielä on toivonkipinä :whacky011 Ja testit vähenee muutenkin uhkaavasti, digit säästän vielä myöhempään. Taidan yrittää siirtyä vähän taka-alalle hetkeksi, kun tuun kohta hulluksi kun mietin näitä juttuja koko ajan :playful: Mitään en kuitenkaan mahda, jos kesken menee taas kerran :wacky:

Mä kans mietin että eikö tuo oo ihan hyvä arvo noille viikoille :woot: ja kun pitäis melkein olla niitä omia arvoja mihin verrata, kun nuo vaihteluväli on niin suuria. Voi että, pidetään niin peukkuja että jatkuu! Tsemppiä piinailuun :bag:
 
On kyllä erikoiset ja varmasti raskaat tilanteet Kaakkurilla, Mamiliksilla ja Tammenterholla!

Pistää tosiaan miettimään, että ei se raskautuminen ja raskauden jatkuminen ole todellakaan mikään itsestäänselvyys. Ennen kuin jätettiin ehkäisy pois, niin oli sellainen tunne että juujuu kerrasta sitä raskautuu ja kun plussa tulee testiin, niin se on siinä eikä ole huolta huomisesta. Antaa kyllä näkökulmaa lukea muiden kokemuksia. Toivon niin kovasti, että kaikilla teillä tulisi pian selvyys tilanteisiin ja tietenkin mieluusti vielä se positiivinen versio!:Heartred

ON, huomenna herätessä pitäisi oma piina olla suht koht purkissa tältä kierrolta, kun menkat joko alkaa tai ei. Onneksi ne alkaa aina yöllä ja ikinä ei ole ollut pitempää kiertoa kuin 32 päivää. Oloja ei ole mihinkään suuntaan, joten en osaa kyllä yhtään arvuutella lopputulemaa. :happy3 Tää yk5 on ollut kyllä pisin ja piinaavin kierto tähän asti!
 
Kannattaa muistaa tuosta buranasta ettei se oo niin suuri mörkö. Esim. Tilanne että lähellä ovulaatiota on esim. Hammas tai pää todella kipeä, keho menee kivusta stressitilaan niin sekin voi estää ovulaation. Itse ainakin joskus joutunut ottamaan ovulaatio kipuihin buranaa ja panadolia jos on ollu menoa ja silti raskautunut. Eka raskaus alkoi 3vk buranakuurin aikana ku selkä oli kipeä. Ja vielä kumin läpi :D meidän esikoinen on päättäväinen.

Et jos on verrokkina esim. Migreeni vs burana, nii ehdottomasti burana. Yks- kaks buranaa sinne tänne. Ja jos epäilyttää nii ottaa puolikkaan buranan ja max annos panadolia yhtäaikaa, nii seki auttaa paremmin ku pelkkä panadol. (Siihen vielä kuppi kahvia nii vaikuttaa muuten paremmin kofeiinin kanssa särkylääkkeet.)
Kipua kannattaa hoitaa, kiputila aiheuttaa stressiä kehoon ja stressi pitää kehon tulehdustilaa yllä. Pieniä asioita, suuria vaikutuksia. Tulehdustila taas voi vaikeuttaa raskautumista, ku keho taistelee sitä vastaan, nii siksi keho voi alkionkin tavallaan hylkiä - ei raskaudu tai tulee kemiallisia. Kiinnittyessähän keho tunnistaa hedelmöittyneen munasolun ja tavallaan vastustuskyky laskee hetkellisesti ettei keho ala hylkimään vierasta solua, (siittiö, vieras dna jne.) Jos kehossa on Tulehdustila päällä, voi tämä tärkeä prosessi sekoittua ja tulee hylkimisreaktio kun keho yrittää parantaa itseään ja näin ollen tämä luonnollinen vieraan dna hyväksyminen estyy ja tulee hylkimisreaktio.

Toki tämä ei aina mene kaikilla näin, mutta pieni mahdollisuus on ja se on hyvä pitää mielessä. Kuitenkaan stressaamatta asiaa.
Oon joskus jutellut tästä gynen kanssa.ja Ihan omissa opinnoissani kun Opiskelin ravitsemusterapeutiksi ja siinä käsiteltiin kehontulehdustiloja ja vaikutuksia. Ja ruuan merkitystä siinä.

Jos pitkään joutuu syödä buranaa max annoksella, nii asia toinen. Sama disperin/aspirinillä, joka myös tulehduskipulääke. Pieni annos ei haittaa, suuri annos voi haitata.

Mutta omaa harkintaa käyttäen, me ollaan kaikki erilaisia :) ja muistaa että se rentous ois tärkeää. Itse aloin harrastaa youtubesta kotijoogaa ku oon huomannut ett pää koppa alkaa välillä käydä remontin takia ylikierroksilla ja niska-hartia seutu jumiintuu.



Ps. Mun ravitsemusterapeutti opinnot on paussilla, korona ja raskaus ja km. Ja taas korona. Nii katsoo jos jatkuu sitten joskus toivottavasti äippäloman jälkeen :rolleyes:


Joo totta, hyvin kirjoitettu kyllä.:happy:
Lähinnä itse mietin siis sitä, että ennemmin sitten täytyy vielä skipata tämäkin kierto, jos jotain suurempia vaikutuksia on. Mutta tosiaan kiitos, tosta tekstistä selkeni paljon.:happy::bookworm:
Toki omalla kohdalla näyttää nyt siltä, että ei tarvitsekaan noiden syömistä kipujen takia jatkaa. Pääasiassa niitä alkuun otin ohjeistuksen mukaan vähentämään leikkaushaavan turvotusta ja sitä kautta edistämään toipumista.:happy:
 
Kiitos! :happy: Kyllä tuo lukema toivoa antaa, koska viivatkin vahvistuneet vaikka lauantaina oli se vuoto. Jos vielä tällä viikolla vahvistuu, niin jotain siellä ainakin yrittää tapahtua! Jos hcg on 133, niin ainakin luulisi melko nopeasti katoavan, jos on mennyt kesken. Ellei ole tuulimuna. Mutta mihinkään ryhmään en mene ainakaan ennen varhaisultraa (kolmen viikon päästä). Jos sinne asti päästään.

Nythän tästä todellinen piina alkoi :playful: Käsittääkseni hcg-arvo 133 rv 4+1 on vielä normaali ja kaikilla hcg ei taida tuplaantua yhtä nopeasti. Muilla mitattuja lukemia? Varmaan nyt en huomenna ainakaan testaa, niin näkee paremmin vahvistuuko vai ei. Epätodellinen olo, vielä on toivonkipinä :whacky011 Ja testit vähenee muutenkin uhkaavasti, digit säästän vielä myöhempään. Taidan yrittää siirtyä vähän taka-alalle hetkeksi, kun tuun kohta hulluksi kun mietin näitä juttuja koko ajan :playful: Mitään en kuitenkaan mahda, jos kesken menee taas kerran :wacky:

Mulla oli kesken menneessä raskaudessa 4+3 hcg vasta 40. Siitä lääkäri sanoi, että kaikki ei ole alkanut hyvin. Mulla oli kyllä silloin jo vuotoakin. Itse olisin tuosta lukemasta kyllä ihan toiveikas! :Heartred
 
Kiitos! :happy: Kyllä tuo lukema toivoa antaa, koska viivatkin vahvistuneet vaikka lauantaina oli se vuoto. Jos vielä tällä viikolla vahvistuu, niin jotain siellä ainakin yrittää tapahtua! Jos hcg on 133, niin ainakin luulisi melko nopeasti katoavan, jos on mennyt kesken. Ellei ole tuulimuna. Mutta mihinkään ryhmään en mene ainakaan ennen varhaisultraa (kolmen viikon päästä). Jos sinne asti päästään.

Nythän tästä todellinen piina alkoi :playful: Käsittääkseni hcg-arvo 133 rv 4+1 on vielä normaali ja kaikilla hcg ei taida tuplaantua yhtä nopeasti. Muilla mitattuja lukemia? Varmaan nyt en huomenna ainakaan testaa, niin näkee paremmin vahvistuuko vai ei. Epätodellinen olo, vielä on toivonkipinä :whacky011 Ja testit vähenee muutenkin uhkaavasti, digit säästän vielä myöhempään. Taidan yrittää siirtyä vähän taka-alalle hetkeksi, kun tuun kohta hulluksi kun mietin näitä juttuja koko ajan :playful: Mitään en kuitenkaan mahda, jos kesken menee taas kerran :wacky:
Mulla rv 6 oli jotain 200-300 luokkaa ja määrittelivät sairaalassa (jouduin vatsakipujen vuoksi) että on kohdun ulkoinen, myöhemmin siis selvis tuo et oli 6+1 sinä päivänä. Seur pv muistaakseni päälle 400
Sit siutä 2 päivän päästä kun olis pitäny ottaa tyhjennyspilerit , oliki hcg jotain 3000-4000 ja löytyi sikiö jonka sydän löi ja vastasi viikkoja 6+4

Että ei se hcg aina nouse niiku oppikirjoissa ja minun "kohdunulkoinen" on nyt 6-vuotias ihana tyttö
 
Mamiliksi siis ihanaa!! Tuo Hcg taso on hyvä. Nyt uusintamittaus ja jos nousussa niin kyllä se vaan nyt on sitten todentotta! :happy:

Kaakkuri oli sulla sen verran selkeet plussat että luottaisin niihin! :smug:

Tervetuloa uusille! Piinailijoille tsemppiä, lupaavia oireita :joyful:

omanapa;
Työterveyshoitajalle sovittu keskustelukäynti tänään. Hän oli ehdottomasti sitä mieltä et saikku on nyt tarpeen ja hyvä että ainakin huomiseen asti sitä on kirjoitettu. Vannotti että pitäis huomenna lääkäriltä pyytää lisää, mutta en mä nyt oikein tiedä :sorry:

Tänään taas mielialan suhteen helpompi päivä, mutta suurta pettymystä kaikkeen on ilmassa. Pettymys siihen, että joko tikut valehtelee tai sit on jotain vialla, mä kun ajattelin et ei mulle vois käydä hyvin ja nyt se on käsillä se tilanne et suuntaan tai toiseen ni heti huomenna tämä tilanne ei tuu helpottamaan. Pettymys siihen, että tää tilanne vie multa työkuntoisuuden - ja syyttelyt itselle että miksen voi suhtautua tähän yhtään kevyemmin kuin mitä nyt on ollut. Pelko että tää kostautuu jos oon töistä poissa ja nekin tulevaisuuden suunnitelmat että saisin jatkoa sieltä lentää roskakoriin. :banghead: Pelko, etten enää ikinä tuu luottamaan yhteenkään kotitestiin, ja ettei julkisella puolella tämä kokemus merkkaakaan yhtään mitään - eli luotettava joskus sitten CB (koska mähän en tee enää yhtään testiä liian aikaisin, ja testinä vaan CB digitaalinen). :dead:
Miehen pettymystä pelkään eniten, tuntuu että olisin syyllinen sen pettymykseen - vaikka järkikin sanoo että hitot tämä mun syy on että näin käy! :facepalm:

Luulenpa silti että mulle parasta olis nyt vaan torstaista alkaen jatkaa töissä, vaikka tth oli sitä mieltä että pidempi saikku nyt. :bored:
 
Tämä onkin ollut jaossa jo aiemminkin täällä:


HCG-hormonin määrät raskauden aikana:
Ei raskaana olevilla:
alle 5 mIU/ml

Raskaana olevilla:
Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000mIU/ml
 
Onnea plussanneille ja hirveästi tarrasukkia matkaan :love7 toivottavasti tammenterhon tilanne pian selviää, kävin tuon saman läpi viime kierrossa ja se on niin paskaa.

ON: mua masentaa ja ahdistaa. Juttelin yhden plussanneen kaverin kanssa, joka jostain ihme syystä koko ajan ajattelee, ettei hänen raskaus jatku loppuun saakka. Nyt sanoi taas syyksi, ettei hän ole raskautta ansainnut, koska hänellä on erinäisiä sairauksia, jotka tekevät raskaudet riskiraskauden. Tää tuntui musta tosi pahalle, koska mulla on myös lääkitystä vaativia sairauksia ja useita keskenmenoja takana ja siksi kommentti särähti korvaan. Kuulosti nimittäin minusta siltä, että kaveri kautta rantain yritti sanoa, ettei mun kannata edes yrittää enää koska kesken menee kuitenkin "koska liian sairaiden ei pitäisi lisääntyä".
 
Omanapailua: Oon koko päivän ollut todella itkuherkkä. Vähän väliä tekee mieli purskahtaa itkuun. Alavatsaan koskee, sitä juilii, polttaa ja olo on epämukava, vaikka menkat ei vielä ole alkaneet (illasta alkavat tai aamusta huomenna). Naamakin kaunis pizzanaama, mikä ei yhtään paranna olotilaa kun kipeitä finnejä puskee pintaan 5 kipaleen päivävauhtia:bag:
Vihaan menkkoja, vihaan sitä miltä musta tuntuu niiden aikana, vihaan sitä miten kipeä mä oon niiden aikana. Oon henkisesti ihan loppu... Yk8 lähtee käyntiin, mutta en mä enää tiedä jaksanko mä kestää näitä kipuja enää uudelleen, haluan vain luovuttaa:sad010
 
Onnea plussanneille ja hirveästi tarrasukkia matkaan :love7 toivottavasti tammenterhon tilanne pian selviää, kävin tuon saman läpi viime kierrossa ja se on niin paskaa.

ON: mua masentaa ja ahdistaa. Juttelin yhden plussanneen kaverin kanssa, joka jostain ihme syystä koko ajan ajattelee, ettei hänen raskaus jatku loppuun saakka. Nyt sanoi taas syyksi, ettei hän ole raskautta ansainnut, koska hänellä on erinäisiä sairauksia, jotka tekevät raskaudet riskiraskauden. Tää tuntui musta tosi pahalle, koska mulla on myös lääkitystä vaativia sairauksia ja useita keskenmenoja takana ja siksi kommentti särähti korvaan. Kuulosti nimittäin minusta siltä, että kaveri kautta rantain yritti sanoa, ettei mun kannata edes yrittää enää koska kesken menee kuitenkin "koska liian sairaiden ei pitäisi lisääntyä".

Joo muistankin sen sun tapauksen ja pisti niin surulliseksi ettei tosikaan että pitää käydä noin. :inpain: Ja nyt (vaikka helpommin sanottu kuin tehty), sun kaverien oletukset moisesta on semmosia ettei sun tarvitse ottaa siitä ressiä. Hekin varmaan käyvät jonkinlaista tunnemyräkkää läpi - melkoisia itsesyytöksiäkin havaittavissa heillä. Voimia ihan hurjasti nyt, jotta saat ahdistuksen hellittämään! :Heartpink
 
Reggie: Jätä vaan tuollaiset kommentit omaan arvoonsa! Jos toinen tuntee syyllisyyttä raskautumisestaan tai että sairaudet määrittää sitä ansaitseeko tulla äidiksi vai ei, niin sehän kertoo vain hänestä. Älä yhtään syyllisty tai ahdistu että yrität ja toivot raskautta! Ihanaa että nykyään on niin hyvät mahdollisuudet saada apua jos syystä tai toisesta on jotain ongelmaa mikä vaikuttaa elämään ja vaikeuttaa esimerkiksi raskauden alkua. Toivon sinulle pikaista plussaa! :Heartred
 
varovaisesti onnea ja saavilliset vauvaliimaa! Tutkin kanssa taulukoita ja jopa vaan 18 voi olla normaali arvo 4+1 kun se on niin yksilöllistä miten nousee! Saitko kontrollin hcg mittaukseen? Tyyliin jos mittauttaisi loppuviikosta niin tietäisi että nouseeko? Tsemppiä piinapäiviin, nää epätietoisuudet on ihan persiistä!

Kiitos :happy: Kontrollia en kehdannut kysyä, koska tää yksikin mittaus oli jo tiukassa. Luulen kyllä, että raskaustestejä tekemällä näkee nouseeko hcg. Kun vaikka se nousu olisi epänormaali tai normaali, voi tässä käydä huonosti tai hyvin.

Eivät kuitenkaan kai voi keskeytyslääkkeitä antaa ainakaan ennen varhaisultraa, kun voi olla kohdunulkoinenkin. Ja pakko tää on loppuun asti katsoa. Motissa ollaan, pakko vaan odottaa ultraa tai vuotoa :nailbiting::joyful:

Pöksyihin tuli jo jotain märkää kaupassa ja olin ihan varma, että nyt se vuoto alkoi.. No ei alkanutkaan. Mitään mainittavia oireitakaan ei ole. Ei ollut viimeksikään oikein mitään kuin vasta sen dpo20-testauksen jälkeen. Tai no se puhelimen tahallinen hajottaminen oli (dpo9) :laughing002 Turvotuksestakaan ei voi mitään päätellä, kun aina loppukierrossa turvottaa :joyful:
 
Lillati, Reggie, Tammenterho halauksia teille :smiley-angelic003 ja kaikille muillekin tarvitsijoille!!

liityn synkistelijöiden joukkoon...punertavaa vuotoa tuli taas pyyhkiessä, parin tunnin päästä sen näkee alkoiko vuoto kunnolla :grumpy: en tykkää tollasista ennakkovaroitteluista, edellisestä tuhrusta kesti yli kaks vuorokautta ennenkuin vuotoa tuli uudelleen! sais vaan alkaa menkat kertarytinällä jos on tullakseen :mad: edelleen on outo olo eikä menkkamainen, mutta tänään se nähdään. oon niin pettynyt jo valmiiksi. :smiley-angry017
 
Lillati, Reggie, Tammenterho halauksia teille :smiley-angelic003 ja kaikille muillekin tarvitsijoille!!

liityn synkistelijöiden joukkoon...punertavaa vuotoa tuli taas pyyhkiessä, parin tunnin päästä sen näkee alkoiko vuoto kunnolla :grumpy: en tykkää tollasista ennakkovaroitteluista, edellisestä tuhrusta kesti yli kaks vuorokautta ennenkuin vuotoa tuli uudelleen! sais vaan alkaa menkat kertarytinällä jos on tullakseen :mad: edelleen on outo olo eikä menkkamainen, mutta tänään se nähdään. oon niin pettynyt jo valmiiksi. :smiley-angry017

No eikä! Itken jos ne sulla alkaa :sad001:confused1 Anteeksi jos ylitsemppasin, mutta oli niin äärimmäisen lupaavia juttuja sulla kierrossa ja oireissa. Hitto sentään :sad001

Reggielle myös tsempit, jotenkin ihan kauheeta :sad001 Oon pahoillani, jos nää minunkin kirjoitukset tuo jutun mieleen kun on itselläkin epäuskoinen olo edellisen raskauden päätyttyä keskeytykseen.

Omanapailua: Oon koko päivän ollut todella itkuherkkä. Vähän väliä tekee mieli purskahtaa itkuun. Alavatsaan koskee, sitä juilii, polttaa ja olo on epämukava, vaikka menkat ei vielä ole alkaneet (illasta alkavat tai aamusta huomenna). Naamakin kaunis pizzanaama, mikä ei yhtään paranna olotilaa kun kipeitä finnejä puskee pintaan 5 kipaleen päivävauhtia:bag:
Vihaan menkkoja, vihaan sitä miltä musta tuntuu niiden aikana, vihaan sitä miten kipeä mä oon niiden aikana. Oon henkisesti ihan loppu... Yk8 lähtee käyntiin, mutta en mä enää tiedä jaksanko mä kestää näitä kipuja enää uudelleen, haluan vain luovuttaa:sad010

Jaksamisia Lillati :Heartred:hug013
 
Takaisin
Top