Kannattaa muistaa tuosta buranasta ettei se oo niin suuri mörkö. Esim. Tilanne että lähellä ovulaatiota on esim. Hammas tai pää todella kipeä, keho menee kivusta stressitilaan niin sekin voi estää ovulaation. Itse ainakin joskus joutunut ottamaan ovulaatio kipuihin buranaa ja panadolia jos on ollu menoa ja silti raskautunut. Eka raskaus alkoi 3vk buranakuurin aikana ku selkä oli kipeä. Ja vielä kumin läpi :D meidän esikoinen on päättäväinen.
Et jos on verrokkina esim. Migreeni vs burana, nii ehdottomasti burana. Yks- kaks buranaa sinne tänne. Ja jos epäilyttää nii ottaa puolikkaan buranan ja max annos panadolia yhtäaikaa, nii seki auttaa paremmin ku pelkkä panadol. (Siihen vielä kuppi kahvia nii vaikuttaa muuten paremmin kofeiinin kanssa särkylääkkeet.)
Kipua kannattaa hoitaa, kiputila aiheuttaa stressiä kehoon ja stressi pitää kehon tulehdustilaa yllä. Pieniä asioita, suuria vaikutuksia. Tulehdustila taas voi vaikeuttaa raskautumista, ku keho taistelee sitä vastaan, nii siksi keho voi alkionkin tavallaan hylkiä - ei raskaudu tai tulee kemiallisia. Kiinnittyessähän keho tunnistaa hedelmöittyneen munasolun ja tavallaan vastustuskyky laskee hetkellisesti ettei keho ala hylkimään vierasta solua, (siittiö, vieras dna jne.) Jos kehossa on Tulehdustila päällä, voi tämä tärkeä prosessi sekoittua ja tulee hylkimisreaktio kun keho yrittää parantaa itseään ja näin ollen tämä luonnollinen vieraan dna hyväksyminen estyy ja tulee hylkimisreaktio.
Toki tämä ei aina mene kaikilla näin, mutta pieni mahdollisuus on ja se on hyvä pitää mielessä. Kuitenkaan stressaamatta asiaa.
Oon joskus jutellut tästä gynen kanssa.ja Ihan omissa opinnoissani kun Opiskelin ravitsemusterapeutiksi ja siinä käsiteltiin kehontulehdustiloja ja vaikutuksia. Ja ruuan merkitystä siinä.
Jos pitkään joutuu syödä buranaa max annoksella, nii asia toinen. Sama disperin/aspirinillä, joka myös tulehduskipulääke. Pieni annos ei haittaa, suuri annos voi haitata.
Mutta omaa harkintaa käyttäen, me ollaan kaikki erilaisia :) ja muistaa että se rentous ois tärkeää. Itse aloin harrastaa youtubesta kotijoogaa ku oon huomannut ett pää koppa alkaa välillä käydä remontin takia ylikierroksilla ja niska-hartia seutu jumiintuu.
Ps. Mun ravitsemusterapeutti opinnot on paussilla, korona ja raskaus ja km. Ja taas korona. Nii katsoo jos jatkuu sitten joskus toivottavasti äippäloman jälkeen