Raskaaksi 2020

Ahaa, tuota en tiennytkään että kolme päivää pitää olla koholla, kiitos tiedosta! Mittaan samalla tavalla joka aamu, mutta en siis aivan ohjeiden mukaan (mittaan kainalosta kunhan olen noussut, en suoraan sängyssä).

Tänään kipeytyi heti rinnat, että aika luottavainen olen siihen että ovulaatio on joka tapauksessa tapahtunut. En ole ihan hirveästi asiaa ennen seuraillut, mutta nyt parissa viime kierrossa on kipeytynyt vain toinen rinta (oikea molemmilla kerroilla :scratch), ja nyt tuntuisi kipeytyneen molemmat. Jotenkin ajattelin edellisissä, että voisko yhden rinnan kipeytyminen olla jotenkin sidoksissa siihen kummalta puolen munasolu on irronnut? Tosin mulla siis oikea kahdesti peräkkäin, niin se ei tietenkään siihen teoriaan sovi niin hyvin.

Mielenkiinnosta kyselen teiltä, vaihteleeko rintatuntemukset kierrosta toiseen, vai onko aina samat? Missä vaiheessa kiertoa rinnat yleensä kipeytyy? Ja onko kellään tietoa että mikä takalleen hormonitoiminnassa tuota rintojen aristelua aiheuttaa? Nopea googlaus tuotti vain tuloksen, että hormonit sen aiheuttaa :laughing021

Täällä taas ei ole minkäänlaisia rintatuntemuksia ylipäätään. Aina vaan roikkuvat menossa mukana ilman tuntemuksia :hilarious: Joskus eläissäni ihan jossain yksittäisessä kierrossa on olleet arat rinnat loppukierrosta. Ja sitten esikoisen raskaudessa viikoilla 6-7, jonka jälkeen katosi. Toukokuussa alkaneessa ja heinäkuussa keskeytetyssä kkm/tuulimunassa rinnat eivät kipeytyneet missään vaiheessa, jota pidinkin outona. Keltarauhanen?

Huomenta! :happy: Juuri nyt äsken huomasin, että alavatsa on arka laajemmalta alalta, vasemmalla tuntuu muniksen kohdalla aremmalta kuin oikealla. Veikkaan että vasemmalta lähti.

Itse miellän kohdallani niin, että tämä on sellaista "jälkikipua" ovulaation jälkeen. Täsmäisi toukokuisen kierron kanssa. Voi toki sinulla oli eri juttu tai sitten ovuloit nopeasti.

Toivottavasti ovuloin nyt hitaammin kuin toukokuussa. Silloin vastaavat laajemmat alavatsakivut tulivat jo seuraavana aamuna ovisplussasta ja nyt sitä seuraavana. Ehkä sain la heti kiinni sen, kun Lh lähti vähänkään nousemaan.

Mutta nyt heitän pallon takaisin! Onko huono merkki/mitä tarkoittaa, että ovulaatiotesti on jo kolmatta päivää positiivinen? La o+ klo12 aikaan ja sen jälkeen on vain tummunut? Ei kai munasolu ole jäänyt jumiin?

Aamun ekasta..

View attachment 93466

Mä oon untuvikko tikkuasioissa, mutta mulla oli viime kierrossa myös muutaman päivän vahva ja mulla ystävä on sanonu, että hällä oli aikoinaan joka kierrossa sama juttu,oviksen jälkeen tummeni myös ihan äärimmilleen ja siitä hiipui sitten pikkuhiljaa. Eli oletan kyllä ihan normaaliksi tämän perusteella. Siinä on kuitenkin niin pitkä haitari ajan suhteen, millon ovis tapahtuu plussan bongauksesta. Jos nyt tunteina tuosta laskee kun bongasit ekan kerran, niin ei ole kuitenkaan kolmea vuorokautta, vaan alle kaksi.:happy:

pyydän jo heti alussa anteeks omanapailun mut satuin eilen tekemää ovulaatiotestistin kun tultiin mökiltä ja se näytti haaleaa viivaa ja yleensä mulla on viivat hävinny oviksen jälkeen. tein sitten 3h pidätyksen jälkeen raskaustestin joka oli puhdas nega. nyt aamulla tein molemmat testit samasta pissasta ja ovistestii se viiva on tummunu eiliseen verrattuna mutta raskaustesti vielki nega. tietty olen nyt googletellu asiaa ja en oikein ymmärtäny et voiko sit menkkojenki aikana toi ovistesti tummuu :bookworm::think005 voiku olis jo torstai ni tietää tuleeko täti kylään vaiko ei..

Mulla on kans välillä noita rintatuntemuksia, mutta todella satunnaisesti ja siten ettei niistä ehkä voi päätellä mitään.

perjantain nega vissiin meni vähän enemmän tunteisiin kun piti saada muutama siiderikin juoda viikonloppuna :dead:. ajattelin silti vielä testata tällä viikolla, ellei menkat tule ennen sitä.

Tän aamun on tuntunu et holahtaa kokoajan vv. Toivottavasti ei työkaverit ihmettele ku ravaan vessassa :angelic:. Jotain ihmeellistä alavatsakipua oli eilen illasta, mutta se nyt voi olla mitä vaan.

Dpo14 ja millään ei enää malttais olla testailematta. Taitaa olla pakko hakea testi lähikaupasta :smiley-ashamed004
Juuri tuntemuksia ei edelleenkään ole kumpaakaan suuntaan, paitsi nämä rinnat on arat olleet jo pidempään. Ehkä jotain menkkapolttoja ollut muutamana päivänä, näistä ei kyllä osaa sanoa muuta kun että menkat olis alkamassa.
Mulla on niin hankala näiden oireiden perusteella edes arpoa raskautta ylipäätänsä kun jokaisessa aijemmassa raskaudessa oireet on ollut niin lieviä että oikeastaan vasta testi on kertonut raskaudesta. :confused005
Huomena olis kuitenkin kp30/30 että ei tässä kauaa enää tarttis arpoa, jos testi on nega, niin huomena alkaa menkat, vai odottaako huomiseen ja testaa jos ei ala, ei en malta odottaa! :laughing001

HepHep! Joku kyseli että onko ovulaatiota odotettavissa tällä viikolla, niin nostan käen pystyyn ja ilmoittaudun siihen joukkueeseen. Tiiä tuosta sitte että millon, voipi olla jo keskiviikkona (ne mun olemattomat menkat alko toissa viikonloppuna ja loppu ku seinään parin päivän jälkeen > kirjottelinkim viime viikolla, että hanat aukesi, mut ei ne mitää auennu, Kertalurahdus ja siitäkin selvisin pikkuhousunsuojalla). Mut varaudun siihen että tästä ainakin viikko eteenpäin pitänee olla lapsenteko puuhissa. Oikealla puolella alavatsassa tuntemuksia, viime kierrossa olikin aikamoinen rytinä vasemmalla.

Täällä oli jo anoppi udellut (pojaltaan), että joko oon raskaana laughing7:banghead:. Ristiriitaset fiilikset tuosta utelusta, kun se tietää taustan. Oli kuulemma mies todennut, et ei, ku ei o lääkärin lupaa :grin. ...edelliskierto kun oli kumipelleilyä.

Dpo 8 ja jäätävät nivuskivut heti aamusta, sekä menkkamaista jomoa. Ihan sellanen olo et menkat alkas ihan just. Toivottavasti ei :sorry:

Tein hulluna ihmisenä jo pari testiä, alempi aamun ekasta jo kuivanut,siinä näky ehkä jotain hyvin hyvin hyvin haaleeta. Ja tokasta hyvin hyvin haaleeta, mutta näkyvää. 5min kohdalla näytti tältä, käänsin kuvan negatiiviksi. Siis dpo on vasta 8 ja sofi 25 antaa haamua, toivottavasti ei tarkoita kemiallista, viallista testiä tms. Käänsin negatiiviksi tuon kuvan et näkee paremmin. Koska viiva tosiaan oli nii hentoinen vaaleanpunainen, nii negatiivikuvasta sen näkee selkeemmin.
Tosin oon jostain joskus lukenu, että km jälkeen vois hcg nousta nopeammin, ku keho muistaa. Mut nähtäväksi jää tarkoittaako mitään. Keltarauhaskipuja ainakin on, tuikkii välillä niin maan perkuleesti. Päätä juilii myös, janottaa, Pissattaa koko ajan. Sekä vilu on. Nää toki kaikki voi olla myös PMS oireita.

Ps. Todennäköisesti tuo kuva menee sutuksi, mut ehkä siitä jotain selkoo saa :)

Edit. Lisäsin vielä tuosta aamun tokasta tehdyn testin original kuvan. Aamun toka pissa on mulla aina toimivin pissa :hilarious:

Tuollasta hentoa viivaa sain viime raskaudessa jo dpo 9, et huomenna meinaan testata taas :rolleyes:

Liitteet

• Screenshot_20200907_104156.jpg
    Screenshot_20200907_104156.jpg
    29.1 KB · Katsottu: 183
  • IMG_20200907_105113.jpg
    IMG_20200907_105113.jpg
    14.8 KB · Katsottu: 191
Tuli muuten mieleen millaisia kiertoja muilla on ollut tänä vuonna tai lähiaikoina?

Itsellä meni jotakuinkin näin helmi-syyskuussa:

Kierto 0: Synnytys helmikuussa, jälkivuoto 6vk, jonka jälkeen jotain epämääräistä aikaa ja pieni kuukautisvuoto.
Kierto 1: Kokonaiskesto 40vrk ja ei tikutettu ovisplus ultran perusteella kp25, ei yritystä, luteaalivaihe noin 14vrk.
Kierto 2: Kokonaiskesto tuntematon raskautumisen takia, ovisplus kp16.
Kierto 3: Tyhjennyskierto, jälkivuoto 2,5 viikkoa, kokonaiskesto 36vrk, ei ovulaatiota, tuhrua ennen kp1.
Kierto 4: Ovisplus nyt kp14.

Tämä taitaa olla ensimmäinen normaali kierto tänä vuonna. On oikein urakalla sekoitettu kuukautisia.

Muokattu viimeksi:
Noniin, täällä alkoi tänään normaali ovikseen liittyvä tiputtelu. En tosiaan saanut tässä kierrossa ovista kiinni, mutta kai siellä on jotain tapahtunut. Oli monena päivänä kovat jomoilut ja limaa. En tiedä tarkasti kyllä, että koska se oletettu ovis sitten oli. Mutta ainakin nyt vuotaa niinku normaalistikin. Nyt myös jomoilee aika ikävästi.
:arghh::smiley-angelic001

Tuli muuten mieleen millaisia kiertoja muilla on ollut tänä vuonna tai lähiaikoina?

Itsellä meni jotakuinkin näin helmi-syyskuussa:

Kierto 0: Synnytys helmikuussa, jälkivuoto 6vk, jonka jälkeen jotain epämääräistä aikaa ja pieni kuukautisvuoto.
Kierto 1: Kokonaiskesto 40vrk ja ei tikutettu ovisplus ultran perusteella kp25, ei yritystä, luteaalivaihe noin 14vrk.
Kierto 2: Kokonaiskesto tuntematon raskautumisen takia, ovisplus kp16.
Kierto 3: Tyhjennyskierto, jälkivuoto 2,5 viikkoa, kokonaiskesto 36vrk, ei ovulaatiota, tuhrua ennen kp1.
Kierto 4: Ovisplus nyt kp14.

Tämä taitaa olla ensimmäinen normaali kierto tänä vuonna. On oikein urakalla sekoitettu kuukautisia.
Mielenkiintoista muuten kirjata vähän koostetta!

yk1: 33 päivän kierto tyhjennysvuodon jälkeen, kun olin lopettanut pillerit. odotin ovista aiemmin joten yritykset meni ihan harakoille. luulin olevani raskaanakin, luultavasti olivat ovisoireita.
yk2: kierto 26 päivää, aloin mittailla lämpöjä ja ovis niiden perusteella kp15.
yk3: kierto 26 päivää, ovis ~kp14.
yk4: kierto 24 päivää, ovis ~kp11.
yk5: kierto 27 päivää, ovis ~kp15. oviksen aikaan lämpöä ja flunssaa, eli muuten vaan kipeenä.
yk6 meneillään, kp12 ovista ei vielä bongattu.

Muokattu viimeksi:
En voinut vastustaa ovulaatiotestin tekemistä, kun on kuitenkin jo kp 13. No oli kyllä todella haalea viiva vielä, eli menee todennäköisesti useampi päivä, ennenkuin voin odottaa hymynaamaa cb:n testiin.

Juliet92 - onhan tuossa vielä toivoa, kun on noin aikaiset dpo:t.

Täällä lensi muuten laatta aamusta. Ei ole hetkeen ollut näin voimakasta pahoinvointia oviksesta. :hungover:

Voin kyllä usein huonosti oviksen aikoihin, mutta että näin huonosti.:whacky011

Jännittää tärppäiskö nyt, kun kivutkin on koko alavatsalla. :smiley-angelic001

Hei onpa ollut kiva lukea muiden esittelytekstejä! Ehkä voisin tähän lyhyesti kertoa myös jotain meistä. Meillä siis yritetään pikkusisarusta lokakuussa -19 syntyneelle pojalle. Itse oon 31 ja mies 29. Yritystä meillä on takana vasta kuukausi, joten kiirettä onnistumisen kanssa ei näennäisesti ole. Itse on luonteeltani vähän sellainen kaikki mulle ja mieluiten heti -ihminen ja siksi yrittäminen pelottaakin, jos ei ota onnistuakseen nopeasti. Ekalla kerralla meillä kävi niin hyvä tuuri, että raskauduin ensi yrittämällä, yhdestä yhdyntäkerrasta. Nyt meillä tosiaan ovulaatioviikonloppu takana ja läheisyyttä on ollu torstaina, perjantaina, lauantaina ja tänään eli ei se siitä ainakaan voi kiinni jäädä tällä kertaa :hilarious:

Jännityksellä olen seuraillut teidän muiden tilanteita. Onnea kaikille plussanneille, tsemppiä piinaililjoille ja voimia kaikille niille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia. :Heartpink

No nyt testasin apteekin testillä, joku haamujen esi-isä sieltä tuli. Mitä tää nyt on, oonko vai enkö :sad015

Liitteet

• Snapchat-1515667630.jpg
    Snapchat-1515667630.jpg
    7 KB · Katsottu: 197
  • Negative Image_9ea0e5f3-9fef-4aae-92ea-1d3d8cc1a69f.jpg
    Negative Image_9ea0e5f3-9fef-4aae-92ea-1d3d8cc1a69f.jpg
    7.4 KB · Katsottu: 192
No nyt testasin apteekin testillä, joku haamujen esi-isä sieltä tuli. Mitä tää nyt on, oonko vai enkö :sad015

Mikä Dpo menossa?
Onhan toi mun silmään haaleempi.
Onkohan vaan liian aikaista. :sad001

Kovasti tsemppiä sinne, että plussaksi muuttuis. :Heartred

Mikä Dpo menossa?
Onhan toi mun silmään haaleempi.
Onkohan vaan liian aikaista. :sad001

Kovasti tsemppiä sinne, että plussaksi muuttuis. :Heartred
Tummimmasta o+ niin dpo9 vasta. Ne aiemmat oli siis 6,5mIu testeillä ja tää viimeisin 10mIu. Tiedän, että pitäisi malttaa olla testaamatta, mutta miten se muka onnistuu :(

Takaisin