Raskaaksi 2020

Siis onko tuota listaa menty karsimaan? Voi kuinka kiva, nyt saan etsiä omat tietoni jostain hyvin pitkältä. :banghead::banghead::banghead:

Voisiko tuon kuumeilija/odottajalistan siirtää omaksi otsikokseen, nyt tämä keskustelualue täyttyy pelkistä päivitetyistä listoista?

Mitä tällä tarkoitat?
Minua ei ainakaan häiritse sen listan päivitys ollenkaan, välillä se saattaa jäädä monen sivun taakse. Mutta nyt olikin yllätys että sitä on kokonaan muokattu ja yli puolet sinne kuuluvista käyttis nimimerkeistä on hävinnyt kuin pieru saharaan. :angelic:

Mitä tällä tarkoitat?
Minua ei ainakaan häiritse sen listan päivitys ollenkaan, välillä se saattaa jäädä monen sivun taakse. Mutta nyt olikin yllätys että sitä on kokonaan muokattu ja yli puolet sinne kuuluvista käyttis nimimerkeistä on hävinnyt kuin pieru saharaan. :angelic:

Se aloitettiin uudestaan, kun edellinen oli jossain hyvin hyvin kaukana :happy:

Kuumeilevat

Kaakkuri
/ 33-35v pari / ensimmäinen / ya 6/20, km 7/20, yk2

Pingviiniemo/ 23v pari / toinen / ya 3/20 / yk5

Amandatt / 27v / ensimmäinen / ya 7/18 / kkm 05/19, km 03/20

Sofia2016m/ 26v/ toinen / ya 6/19/ kkm 2/20 /yk6 kkm jälkeen

Vauvakuume:Heartred /25v / kolmas / tjot 3/20, ya 6/20 /

Zarar_ / 24v / esikoinen / ya 7/19, km. 1/20/ kierrot sekaisin km jäljiltä.

Miss_M / 32v / ensimmäinen / ya 03/20

Aloy /36v / ensimmäinen/ tjot 6/10, ya 7/20/ yk 2

Maiconii / 32v / toinen / ya 01/20

RouvaKettunen / 38 / 4. / yk1

Agnés / 30 / toinen / ya 6/20

Juliet92/ 27/ ensimmäinen / pillerit lopetettu 01/20 ya 03/20

Heydi / 33v / kolmas / ya 8/20 / yk1

Reggie / 27v / ensimmäinen / tjot 01/2020, kunnon yritys 06/2020 / km 06/2020

Mamiliksi / 30 / toinen / Ya 5/2020/ La 2/21, tuulimuna/kkm 07/20 rv 8+1, tyhjennys 9+1.
Uusi ya 8/2020

Siena / 30 / ensimmäinen / ya 4/20

Unelma_/ 34/ toinen/ ya 9/18, kkm 3/20 km 7/20

Skimba / n36 m23 / toinen / ya 7/20 / yk 1

PK / 33 / ensimmäinen / tjot 1/20, kemiallinen(?) 3/20 ja kkm 7/20, tjot jatkuu kun kroppa palautuu

move88 / 32 / toinen / ya 4/20

Naala / 25 / toinen / ya 5/20

Mirri / 29 / toinen / ya 3/20

Kanelinen / 26 / ensimmäinen / ya 5/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 / yk4.

Plussanneet

Moikka kaikille pitkästä aikaa tänne :greet025

Olin tietoisesti yhden lomaviikon poissa täältä, mutta sitten tulikin pidempi tauko. Toisaalta mitään uutta kerrottavaa täällä suunnalla ei ole. Kävin lukemassa viiden päivän läpi 1500 viestiä, jotta pääsisin kärryille mitä kaikille kuuluu. On kyllä ollut 5 jännää päivää, kun saanut jännitellä teidän plussauksi, joita olikin tullut paljon! Onnea kaikille :love017

Täällä tänään testattu nega kp:lla 45. Edellinen kierto oli 47 pvä ja sitä edelliset 41 ja 36. En ymmärrä yhtään, miksi kierto koko ajan pitkittyy.:smiley-ashamed005 En vaan haluaisi mennä puhumaan asiasta gynelle, koska tiedän jo etukäteen, että ensimmäinen asia joka ilmoitetaan syyksi, on ylipaino. Ja tiedän kyllä, että se on varmasti yksi iso syy siihen, miksi vielä ei ole tärpännyt. Jotenkin tuntuu, että jokainen kilo on niin kiinni tässä kropassa, että vaikka on tullut syötyä paremmin kesällä kuin keväällä, niin jokainen kilo on löytänyt paikkansa tässä kropassa.

Olemme miehen kanssa päättäneet, että yritystä jatketaan lokakuuhun ja sen jälkeen pidetään taukoa. Meillä häät vuoden päästä lokakuussa, enkä halua siellä olla juuri synnyttäneenä tai viimeisillään raskaana. Mikäli kierrot on näin pitkiä, niin se käytännössä tarkoittaa enää yhtä kiertoa :smiley-angry017

Mulla oli kans vuotoa ja kipuja pari viikkoa sit, ja tuli sellasia limasia klönttejä muutama. Huomenna 17+0 ja hyvin pikkutyyppi hyörii ja pyörii tuolla masussa. Älä siis vielä luovu toivosta :Heartred

Mulla nää kivut on ihan selkeitä supistuksia. Nyt jo kovempia kuin menkoista :/
Vuoto on lisääntynyt. Tein pitkästä aikaa raskaustestinkin, nii ei tullu tullu tasapaksuja viivoja, vaan testiviiva tuli hitusen jälkijunassa ja jäi vaaleammaksi ku kontrolli, kun rv 5-6 tuli välittömästi samaan testiin ensin testiviiva ja se oli kontrollia vahvempi. Ja kyse vielä 10 herkkyisestä testistä. Eli ilmeisesti voi olla tuulimunakin joka nyt vuotaa pois :( kun täälä ei päässy ar ultraan koska korona sitä ja tätä. Esikoisesta pääsi. Koska täälä aina yleensä varmistetaan raskaus ultralla ekalla neuvolakäynnillä.

Täällä veikkaan ettei ovulaatiota tapahtunut.. Viivat eivät menneet tasavahvoiksi, eikä ollut kipuja. Nyt puikossa jopa haaleammat viivat. Odotellaan mitä tapahtuu.. :joyful:Taitaa tulla pitkä kierto jos ovulaatio yrittää tulla uudestaan.. Kokemuksia tällaisesta? Liuskassa about yhtä vahva kuin eilenkin. Pidättelen vielä tätä pissaa vähän aikaa ja testaan uudestaan.. :hilarious::joyful:

20200810_102926.jpg

Muokattu viimeksi:
Näköjään tipuin jo pois, niin lisään itseni uudestaan!

Kuumeilevat

Kaakkuri

Mamiliksi / 30 / toinen / Ya 5/2020/ La 2/21, tuulimuna/kkm 07/20 rv 8+1, tyhjennys 9+1.
Uusi ya 8/2020

PK / 33 / ensimmäinen / tjot 1/20, kemiallinen(?) 3/20 ja kkm 7/20, tjot jatkuu kun kroppa palautuu

Citrus90 / 30 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

Plussanneet

Ja olo on nyt tosi turta. En oo itkenyt yhtään. Tunnen surua, mutta enemmänkin pettynyt olo. Ja huijattu olo taas. Ei oikein oo tunteita just nyt. Eikä sellasta että pitäs asiasta puhua miehenkään kanssa. Molemmat käsittele asian ensin päässä, sitten vasta puhutaan jos siltä tuntuu. Tää on nyt kuitenkin jo kolmas kerta 1,5 vuoteen. Ekassa km se itku tuli heti kun näki verta. Tokassa vasta ku alkoi pelottavin vaihe olla ohi, ja nyt menee kuin menee.
Itku varmasti tulee joskus, mut ilmeisesti pää suojelee taas viimeiseen asti. Viime keskenmenossa vasta kun vuoto oli lähes loppunut, alkoi itku ja sitä kesti varmaan 6 viikkoa päivittäin.
Viime viikolla koin sellasen olon, että oon niin onnellinen tuosta esikoisesta, että miksi edes haluan toista, kun sitten en voi antaa kaikkea aikaani esikoiselle. Sit ajatus tuntui typerältä jälkikäteen. Et sisarus antaa esikoiselle niin paljon että ennemmin niin. Varmaan jotain vaistoa, vaikka nyt en osannut aatella että tääkin menis kesken. Tosin perjantaina oli olo et pitäs tehdä varuuksi digitesti, mut en tehnyt koska yritin luottaa kehooni.

Kuumeilevat

Kaakkuri

Uusi ya 8/2020

Citrus90 / 30 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

Tirlitan / 32 / toinen / kkm 02/18 / ya 7/20

Plussanneet

Ja olo on nyt tosi turta. En oo itkenyt yhtään. Tunnen surua, mutta enemmänkin pettynyt olo. Ja huijattu olo taas. Ei oikein oo tunteita just nyt. Eikä sellasta että pitäs asiasta puhua miehenkään kanssa. Molemmat käsittele asian ensin päässä, sitten vasta puhutaan jos siltä tuntuu. Tää on nyt kuitenkin jo kolmas kerta 1,5 vuoteen. Ekassa km se itku tuli heti kun näki verta. Tokassa vasta ku alkoi pelottavin vaihe olla ohi, ja nyt menee kuin menee.
Itku varmasti tulee joskus, mut ilmeisesti pää suojelee taas viimeiseen asti. Viime keskenmenossa vasta kun vuoto oli lähes loppunut, alkoi itku ja sitä kesti varmaan 6 viikkoa päivittäin.
Viime viikolla koin sellasen olon, että oon niin onnellinen tuosta esikoisesta, että miksi edes haluan toista, kun sitten en voi antaa kaikkea aikaani esikoiselle. Sit ajatus tuntui typerältä jälkikäteen. Et sisarus antaa esikoiselle niin paljon että ennemmin niin. Varmaan jotain vaistoa, vaikka nyt en osannut aatella että tääkin menis kesken. Tosin perjantaina oli olo et pitäs tehdä varuuksi digitesti, mut en tehnyt koska yritin luottaa kehooni.

Oon niin pahoillani! Todella epäreilua ja mun kaikki sympatiat on sun puolella. Ootteko käynyt jossain testeissä? Katsomassa esim sun kilpirauhasarvoja?

Onko kukaan käyttänyt ovistestejä plussan testaamiseen? Ajattelin ettei turhaan "tuhlaa" raskaustestejä negoihin, niin käyttäisi mieluummin ovisliuskoja :p

edit: itse ja lapsi flunssassa. lapsi kävi koronatestissä viikonloppuna, tuloksia vielä odotellaan. oma testi vasta keskiviikkona ja tulokset tulee ties milloin. Tämä viikko menee siis saikulla :sad001 Eli ehtii liikaakin miettimään itse keksittyjä raskausoireita :hilarious:

Minulla ovistesti lähti raskaana ollessa tummuun, että toimi:)

View attachment 92689[/QUOTE]
Täällä veikkaan ettei ovulaatio tapahtunut.. Viivat eivät menneet tasavahvoiksi eikä ollut kipuja. Nyt puikossa jopa haaleammat viivat. Odotellaan mitä tapahtuu.. :joyful:Taitaa tulla pitkä kierto jos ovulaatio yrittää tulla uudestaan.. Kokemuksia tällaisesta?

View attachment 92689

hei mä testaan nyt noilla apteekin testeillä ja eilen tummu, ei ihan tasavahvaksi mutta kuitenkin ja tänään tuli ihan hailura, kävin tänään aamulla gynellä ja tiedän ettei ovulaatio oo vielä tapahtunut niin itsellä saattaa olla nyt vaan joku dippi? Eli jatka testailua!

om:
Kävin siis gynellä tänään kun endo kipuja on tullut viimeisen puolen vuoden aikana lisää. Otettiin myös papa kun kohdunupukka on tosi herkkä vuotelemaan verta. Toisessa munasarjassa oli nähtävästi kysta (ei näkynyt kunnolla) joka selittää osan kivuista mutta näyttäisi siltä että mulla on endo pahentunut tässä puolen vuoden aikana ihan tosissaan.
Positiivista oli että toisessa munasarjassa oli monta folliklelia ja joista isoin näytti siltä että ovis olisi parin päivän sisällä. Jossain kohtaa oli myös puhetta täällä siitä limiksen paksuudesta niin 7mm on kuulemma alaraja mihin alkio voi kiinnittyä, itsellä se oli vähän päälle joka kuulemma riittää ihan hyvin raskautumiseen. Jutteli myös että voisi jopa sanoa että mun toinen munasarja on vähän yliaktiivinen mutta kuulemma ei ole viitteitä pcso:sta...mene sitten ja tiedä.

Siis onko tuota listaa menty karsimaan? Voi kuinka kiva, nyt saan etsiä omat tietoni jostain hyvin pitkältä. :banghead::banghead::banghead:

Uusi lista tehtiin kun joku ei löytäny vanhaa, no mulla ois ollut se ylhäällä, muistaakseni sivu 498. Ja siinä vanhassa oli niin paljon nimiä jotka ei enää täällä kirjoittele, niin minusta on kiva että aloitettiin uusi siivottu lista. Jokainen varmaan omat tietonsa muistaa, jos sattuu tippumaan, niin voi lisätä uudelleen.

Etsin se viimeisimmän vanhan listan ja se on nyt sivulla 560, jos sitä tarvitaan vielä.. En mene takuuseen siitäkään miten ajantasalla on.. Moni kyllä putoaa pois jos tehdään uusi.. Varsinkin plussanneet.. Mutta joo tiiä miten sitten :nailbiting::joyful:

hei mä testaan nyt noilla apteekin testeillä ja eilen tummu, ei ihan tasavahvaksi mutta kuitenkin ja tänään tuli ihan hailura, kävin tänään aamulla gynellä ja tiedän ettei ovulaatio oo vielä tapahtunut niin itsellä saattaa olla nyt vaan joku dippi? Eli jatka testailua!

om:
Kävin siis gynellä tänään kun endo kipuja on tullut viimeisen puolen vuoden aikana lisää. Otettiin myös papa kun kohdunupukka on tosi herkkä vuotelemaan verta. Toisessa munasarjassa oli nähtävästi kysta (ei näkynyt kunnolla) joka selittää osan kivuista mutta näyttäisi siltä että mulla on endo pahentunut tässä puolen vuoden aikana ihan tosissaan.
Positiivista oli että toisessa munasarjassa oli monta folliklelia ja joista isoin näytti siltä että ovis olisi parin päivän sisällä. Jossain kohtaa oli myös puhetta täällä siitä limiksen paksuudesta niin 7mm on kuulemma alaraja mihin alkio voi kiinnittyä, itsellä se oli vähän päälle joka kuulemma riittää ihan hyvin raskautumiseen. Jutteli myös että voisi jopa sanoa että mun toinen munasarja on vähän yliaktiivinen mutta kuulemma ei ole viitteitä pcso:sta...mene sitten ja tiedä.

Ehkä mullakin sitten kävi noin. En jotenkin usko, että se tuli :bored: Viivat oli tosi lähellä tasavahvuutta eilen. Mutta vähän vastaava juttu oli ekassa kierrossa synnytyksen jälkeen. Tuli limat ja kaikki, mutta viivat eivät olleet tasavahvoja. Sitten joku 10 päivää myöhemmin vasta ovis tuli. Tiiä sitten. Mulla oli viime viikolla ke limakalvo 7mm. Ja sehän paksuuntuu vissiin ovulaatioon asti. Veikkaan että nyt jo yli 10mm. Silloin johtofolli oli 14mm. Paljonko sulla oli? Mulla hcg:tä vielä ripaus veressä la testin perusteella, niin siinä varmaan syy ovulaation epäonnistumiseen.

Ikävä juttu tuo sun endon pahentuminen, tosi kurjaa :sad001

Muokattu viimeksi:
Oon niin pahoillani! Todella epäreilua ja mun kaikki sympatiat on sun puolella. Ootteko käynyt jossain testeissä? Katsomassa esim sun kilpirauhasarvoja?

Vasta kolmannen sairaalassa todetun keskenmenon jälkeen alkais tutkimukset, meillä tää nyt tulee olemaan vasta toinen sairaalassa todettu, kun ekasta ei otettu rv 6 ultraan, vaan sanottiin että tod. Näk. hoituu itsekseen, sitten vasta uudestaan yhteyttä ja testi ei haalene.
Mutta en kyllä jaksaiskaan mitään ylimääräisiä tutkimuksia. Meillä kun on entuudestaan yksi lapsi, joten meillei oo mitää pakottava tarve toiselle lapselle, haavekin on ollut vasta vähän päälle vuoden. Ennemmin olin varma että yksi lapsi riittää.
Mutta ei mun veriarvoissa ainakaan alle vuosi sitten mitään vikaa ollut, kun muusta syystä otettiin laaja verenkuva, missä oli kilppari arvot ym. Eli siihen mennessä oli keskenmeno jo takana. Ei näille vaan aina oo syytä.
Ehkä meidät on vaan tarkoitettu yksilapsiseksi perheeksi, tai ehkä meitä joskus vielä onnistaa. Ei tiedä. Nähtäväksi jää. Hirveen tunteeton olo vaan on, että kai tänkin vaan jollain tavalla sisällä tiesi, vaikka kuinka olin varma(tai sit vaan toivoin) että tää raskaus menee loppuun asti.

Milalai, voimiksia suruun, jos tosiaan niin kurjasti on nyt käynyt :Heartred Ikäviä ja isoja asioita :sorry:

Surulle ja kaikelle on kyllä vielä aikansa :Heartpink

Ei varmasti nyt siltä tunnu, eikä lohduta mieltä yhtään, mutta voihan se olla, että mieli vielä muuttuu uudesta yrityksestä, kun aikaa on mennyt riittävästi. Oletekko miettineet tutkimuksiin lähtöä? Pääsisit niihin selvittelyihin, kun sulla kolme keskenmenoa ilmeisesti peräkkäin. Tietysti oman mielen mukaan menette ja, jos tosiaan näyttää siltä, että tämä oli teidän kohdalla tässä, niin toivotan oikein paljon onnenenkeleitä teille jatkoon, elämään ja kaikkeen. :hug013

Muoks. Luinkin tuon aiemman kommenttisi, joten unohda kysymykseni :)

Ehkä mullakin sitten kävi noin. En jotenkin usko, että se tuli :bored: Viivat oli tosi lähellä tasavahvuutta eilen. Mutta vähän vastaava juttu oli ekassa kierrossa synnytyksen jälkeen. Tuli limat ja kaikki, mutta viivat eivät olleet tasavahvoja. Sitten joku 10 päivää myöhemmin vasta ovis tuli. Tiiä sitten. Mulla oli viime viikolla ke limakalvo 7mm. Ja sehän paksuuntuu vissiin ovulaatioon asti. Veikkaan että nyt jo yli 10mm. Silloin johtofolli oli 14mm. Paljonko sulla oli? Mulla hcg:tä vielä ripaus veressä la testin perusteella, niin siinä varmaan syy ovulaation epäonnistumiseen.

Ikävä juttu tuo sun endon pahentuminen, tosi kurjaa :sad001

Joo tosi pskaa kun jatkuvasti on kipuja, toivon vaan nyt että se papa on puhdas. Jotenkin tuntuu että kaikki ei oo kunnossa mutta saatan olla vaan epäluuloinen ja negatiivinen.

johtofolli oli 13mm, kuulemma ihan hyvä

Milalai, voimiksia suruun, jos tosiaan niin kurjasti on nyt käynyt :Heartred Ikäviä ja isoja asioita :sorry:

Surulle ja kaikelle on kyllä vielä aikansa :Heartpink

Ei varmasti nyt siltä tunnu, eikä lohduta mieltä yhtään, mutta voihan se olla, että mieli vielä muuttuu uudesta yrityksestä, kun aikaa on mennyt riittävästi. Oletekko miettineet tutkimuksiin lähtöä? Pääsisit niihin selvittelyihin, kun sulla kolme keskenmenoa ilmeisesti peräkkäin. Tietysti oman mielen mukaan menette ja, jos tosiaan näyttää siltä, että tämä oli teidän kohdalla tässä, niin toivotan oikein paljon onnenenkeleitä teille jatkoon, elämään ja kaikkeen. :hug013

Muoks. Luinkin tuon aiemman kommenttisi, joten unohda kysymykseni :)

Kiitos :Heartred
Me oltiin jo ennen tätä raskautta sovittu, että jos ei siitä kierrosta tärppää, nii pidetään taukoa tai lopetetaan yrittäminen kokonaan. Eihän sitä voi koskaan tietää josko se fiilis vielä tulis, että haluaa jatkaa, mutta just nyt ei tunnu siltä.

Takaisin