Raskaaksi 2020

Mulla näytti eilenkin apteekin testi vahvaa viivaa, mutta tänään sitten vihdoin myös CB. Mulla oli plussamerkintä meinaan myös eilisellä :biggrin Ehkä mää laitan että plussa vasta tänään,kun molemmat testit niin näyttää. laughing6
Ah, no sitten :grin
Veikkaisin, että laskee sen viimeisimmän plussan mukaan. Kannattaa siis varmaan merkata vain yhdelle päivälle :joyful:

Floun käyttäjät: miksi se vaihtaa tuota ovulaatiopäivää? Eilen näytti että se on tänään, ja nyt kun merkkasin tonne ton positiivisen tuloksen se näyttää että se on huomenna? :scratch
Mun alle viikon käyttökokemuksella niin siirtää oviksen aina seuraavalle päivälle viimeisimmästä ovisplussasta. Vaikka kaikkialla neuvotaan laskemaan ensimmäisestä.
Mulla siis flo mukaan dpo 4 menossa ja omien laskujen mukaan dpo 6 kun oli 3 päivää plussalla.

No ainakaan nyt ei tarvi miettiä onko menkat päällä juhannuksena. Kiva jossain mökillä huussin ja kaivoveden varassa olla menkkojen kanssa. Se on tosi ärsyttävää, pari vuotta sitten juhannuksena alkoi vuoto ekan pistoshoitoisen ovulaatioinduktio hoitokierron jälkeen juuri pari päivää ennen juhannusta. :hungover:

Mä siirryin käyttämään kuukuppia joitain vuosia sitten osittain just tän takia, että tulee helpommin toimeen retkillä ja reissuilla. Tietty jokaisella on omat rytmit ja tavat, mutta mä koin kätevänä, kun pitää mukana kupin puhdistukseen niiden omia pyyhkeitä ja vaikka vielä jonkun Savetin, niin tulee siistiä ja helppoa.

Tsemppiä :Heartred

Ah, no sitten :grin
Veikkaisin, että laskee sen viimeisimmän plussan mukaan. Kannattaa siis varmaan merkata vain yhdelle päivälle :joyful:

Joo, päättelin kans sit niin että se siirtää sitä aina päivällä. Laitoin nyt tälle päivälle merkin.
Mun alle viikon käyttökokemuksella niin siirtää oviksen aina seuraavalle päivälle viimeisimmästä ovisplussasta. Vaikka kaikkialla neuvotaan laskemaan ensimmäisestä.
Mulla siis flo mukaan dpo 4 menossa ja omien laskujen mukaan dpo 6 kun oli 3 päivää plussalla.

Joo, tää oli jännä! Ehkä toi Flo käyttää (kirjoitan koko ajan FloW) sitä että se plussa ja LH kohoaminen on suurimmalla osalla sitten 23-36 tuntia ennen munasolun irtoamista. Jännä että kivut tuli aiemmin ja tänään loppu kun seinään ja tuli plussa. No okei vähän tuntuu viä, mutta toisella puolella missä kivut oli aiemmin. o_O :laughing002Mää oon kohta oman elämäni lisääntymisopin professori :pompus:

Joo, päättelin kans sit niin että se siirtää sitä aina päivällä. Laitoin nyt tälle päivälle merkin.

Joo, tää oli jännä! Ehkä toi Flo käyttää (kirjoitan koko ajan FloW) sitä että se plussa ja LH kohoaminen on suurimmalla osalla sitten 23-36 tuntia ennen munasolun irtoamista. Jännä että kivut tuli aiemmin ja tänään loppu kun seinään ja tuli plussa. Mää oon kohta oman elämäni lisääntymisopin professori :pompus:
Tää oli myös jännä! Kaivelin netin syövereistä lisää oviskivuista ja useassa lähteessä sanottiinkin, että kipu ei tarkoita oviksen tapahtuvan juuri silloin. Kipua voi olla ennen, aikana ja jopa oviksen jälkeen! Koita tässä nyt sitten mitään arvioida :hilarious:

Itsellänikin kyllä toista yrittäessä oli pari kiertoa ihan hurjat kivut, jotka kyllä osui yksiin ovisplussien kanssa. Tärppikierrossa ei sitte ollutkaan mitään vastaavia kipuja o_O:grin

Tää oli myös jännä! Kaivelin netin syövereistä lisää oviskivuista ja useassa lähteessä sanottiinkin, että kipu ei tarkoita oviksen tapahtuvan juuri silloin. Kipua voi olla ennen, aikana ja jopa oviksen jälkeen! Koita tässä nyt sitten mitään arvioida :hilarious:

Itsellänikin kyllä toista yrittäessä oli pari kiertoa ihan hurjat kivut, jotka kyllä osui yksiin ovisplussien kanssa. Tärppikierrossa ei sitte ollutkaan mitään vastaavia kipuja o_O:grin
Mäkin päättelin limojen lisäksi, että ovis on lähellä, kun juilii kokoajan vasenta munasarjaa. Ei kuitenkaan ole vielä semmoista irtoamistunnetta, mikä tulee sitten varmaan huomenna. :happy:

Joo, tän mä tiesin! Aina löytää mielenkiintoisia asioita!

No ainakaan nyt ei tarvi miettiä onko menkat päällä juhannuksena. Kiva jossain mökillä huussin ja kaivoveden varassa olla menkkojen kanssa. Se on tosi ärsyttävää, pari vuotta sitten juhannuksena alkoi vuoto ekan pistoshoitoisen ovulaatioinduktio hoitokierron jälkeen juuri pari päivää ennen juhannusta. :hungover:

Menkat ja mökkijuhannus tääläki oli pelkona, mut viime kierron kemiallinen siirsi onneks menkkoja 3 päivää eteenpäin (kunhan ovulaatio nyt ei tulis mitenkään etuajassa) eli sopivasti juhannus perjantai/lauantailta sinne seuraavaan alkuviikkoon. Tietty toivottavasti ei tarttis menkkoja ootella vaan tuliskin se plussa :Heartred
Vaikka meidän mökillä on sentään juokseva vesi, mutta kaikki palju, veneily, savusauna, uiminen ym. Muu aktiviteetit on menkkojen aikaa todella vaikeeta. Menkat on sellanen asia et ne haluaa potea kotona sängyn tai sohvan pohjalla särkylääkkeiden ja suklaan kanssa.

Viime juhannus meni elämäni ensimmäisten ovistikkujen kanssa mökillä :hilarious:

Mulla vaihtuu kivut ja oikea kipuilu on ihan järkyttävän kipee. Ahdas munatorvi ja kasvanut ovaario eli se varmaan syynä.

Tässä kierrossa limat muttei kipua. Nyt nippailee oikealla ja ku menin kumarassa oleen hetken niin vihlasi koko vatsaa. Kummia oloja tässä kierrossa...

Juliet92 /27/ensimmäinen/ 3/20
Junibea/34/seitsemäs/ 3/20

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanut joulukuu 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Taittaralla / 28 / ensimmäinen / ya 7/19

Pepe+ / 22 / ensimmäinen / ya 8/19 / kemiallinen km 12/19

j-o-nn-a / 25 / ensimmäinen / yritys alkanut 9/19 (varhainen keskenmeno 11/19)

Maggie84/ 35/ kuudes/ tjot/ KU 06/17 ja 03/19

Hirvi/ 40++/ensimmäinen/ yritys alkoi tauon jälkeen uudestaan 01/20

Keltainenkuu/ 31 / kolmas /yritys alkanut 1/20

Boris / 40 / viides / ya 2/20

Sen / 30 / ensimmäinen / ya 12/19

Marcipa / 43 / neljäs / ya 1/20 ( ylläriplussa 11/19 ja kkm 12/19)

Saiq- / 29 / kolmas / yritys alkaa kevät -20/LA 1/21

Kuunvarjo / 28 / ensimmäinen / yritys alkaa 12/20

Laalaa1234 / 26 / toinen / yritys alkanut 1/20

Pingviiniemo / 22 / toinen / yritys alkanut
3/20

move88 / 32 / toinen / tjot/ya 4/20

Marianne / 28 / kolmas / ya 19

KatMa/ 37/ kolmas/kkm-19, tuulimuna - 20/ ya syksy - 18

Sofia2016m /26/ toinen / ya 6/19/Kkm 2/20

vauvakuume ♡ / 24 / kolmas / tjot 3/2020

nninas_ / 28 / kolmas / ya 03-04/2018 / ku 09/2018

Unicornflakes / 28 / ensimmäinen / ya 03/20

M_M / 27 / ensimmäinen / yritys alkanut 4/20

Maiconii / 32 / Toinen / yritys alkanut 1/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 /

Citrus90 / 29 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

piglet / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 8/19

Pikkis91 / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 3/20

Dooris / ensimmäinen / ya 7/19

Noora992/ 27/ ensimmäinen/ 5/20

Mamiliksi / 30 / Toinen / Yritys alkaa 5/2020

Laakeripuu / 36 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/17 / kkm 2/20

Tuutsi / 20 / ensimmäinen / yritys alkanut 02/20

Foreverfever/ 28 / neljäs / ya 10/19 / Kkm 3/20

Sora / 26 / toinen / ya 03/20

Lumiprinsessa / 25 / toinen / tjot 12/19

Vaiana / 30 / kolmas / tjot ( kk-kierto ei ole alkanut) 5/20

Rouva W / 22/ ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

kajo. / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

Tirrinen / 27 / neljäs / Yritys alkanut 3/20

amandatt / 27 / ensimmäinen / ya 7/2018 / kkm 06/2019, km 03/

Oonaemmiina / 34 / kolmas / yritys alkanut 5/20

danonina / 34 / neljäs / 6/20

tytsi22 / 26 / kolmas / yritys alkanut 6/20

Plussanneet:

Tiiane / 27 / toinen, LA 9/20

Tiarella / 26/kolmas/yritys alkanut 12/19

PP83/ 36/ toinen/ LA 10/20

Niemja / 29 / neljäs / LA11/20

Elliephant / 25 / esikoinen / yritys alkoi 10/19 / LA 11/20

Mirkku2020 / 27 / ensimmäinen / ya 6/19 / tm 10/19 rv 8+4 / la 11/2020

Bambi / 27 / kolmas / km 1/20 / LA 11/20 /

Viivi92/ 27 / ensimmäinen / ya 2/20 / La 11/20

Turvonnut/ 31 / toinen / ya 7/19 / kkm 12/20 / LA 12/20

tiuhtimus / 28 / kolmas / la 12/20

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0 / LA 12/20

Saiq-/29/kolmas/LA 1/21

Emir / 36 / kolmas / LA 1/2021

Alcyone / 43 / toinen / yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019 / LA 12/20

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19 / LA 1/21
Tyhmä kysymys mutta miten tälle listalle "pääsee" :dance008

Mä taas laskeskelin että seuraava ovis osuu mökki juhannukselle, eikä mitään mahdollisuutta siellä talletella kun miehen suku tulee olemaan siellä myös. Ekaa yrittäessä vielä pystyi livahtamaan jonnekin, mutta nyt nuo 3 lasta kulkee kaikkialle mukana. Täytyy siis vaan toivoa että tästä kierrosta tärppää, ja jos ei niin ovis ajoissa tai myöhässä.

Joo, on kyllä sellaista tieteenlajia tää naisen kehontoiminta että! :grin

Onko muut muute huomanneet eroa oviskivuissa vasemmalla ja oikealla puolella? Vaihtuuko esim. joka toinen kuukausi :wideyed:
Olen huomannut että oikealla puolella hädin tuskin tunnen ovulaatiota, mutta vasemmalla puolella tuntuu paljon voimakkaampana.

Mä en oo ehtiny tarkkailla kroppaani vielä niin spesifisti et huomaisin eroja oikealta tai vasemmalta kasvavasta follista :grin
Kävin tänään gynellä perus-check näin yrityksen alkuun ja kun viimeisin gynekäynti lienee jälkitarkastus synnytyksen jälkeen vuonna 2013,niin oli jo aikakin. Kaikki ok ja munasarjat näytti paremmalta kuin ok ikään nähden. Oon siis 38v ja aiemmat lapset tulleet hoidoilla kun olin 29v ja 31v (male factor syynä).

Oikealla näkyi hieno folli ja vasemmalla kans mutta se oli vähän litistynyt. Kohdun limakalvo oli hyvän paksuinen ja oikean mallinen ja ovis on luultavasti neljän päivän päästä (nyt kp 10). Oon helpottunut et ainakin päällisin puolin kaikki suunnilleen toimii :smiley-angelic001
Nyt ei auta kun yrittää parhaansa tässä viikonlopun ja alkuviikon aikana :p

Kp5 ja odottava aika on pitkä. Jotenkin nii. Innoissaan tästä kierrosta :smiley-bounce013 yk2. Flo merkannut tärppi päiväksi 9.6. Jospa nyt :smiley-angelic001 ihaninta että mies yhtä paljon mukana tässä.

Mä taas laskeskelin että seuraava ovis osuu mökki juhannukselle, eikä mitään mahdollisuutta siellä talletella kun miehen suku tulee olemaan siellä myös. Ekaa yrittäessä vielä pystyi livahtamaan jonnekin, mutta nyt nuo 3 lasta kulkee kaikkialle mukana. Täytyy siis vaan toivoa että tästä kierrosta tärppää, ja jos ei niin ovis ajoissa tai myöhässä.

Käytte ”kävelyllä” kahdestaan kun sukulaiset viihdyttää lapsia. ”Uiminenkin” on hyvä vaihtoehto :wink:hilarious: Juhannus saunaankin kun livahtaa kahdestaa niin saa tehtyä juhannustaikoja Meilläkin kuopus sai alkunsa 2016 juhannuksena :rolleyes::angel4

Käytte ”kävelyllä” kahdestaan kun sukulaiset viihdyttää lapsia. ”Uiminenkin” on hyvä vaihtoehto :wink:hilarious: Juhannus saunaankin kun livahtaa kahdestaa niin saa tehtyä juhannustaikoja Meilläkin kuopus sai alkunsa 2016 juhannuksena :rolleyes::angel4
Muuten hyvä idea, mutta eivät oikein lapsia halua ottaa vastuulleen kuin pakon edessä (osa synnytyksistä), perustelut kun ovat omansa jo hoitaneet ja nuo meidän 3 on aika ehtiväisiä tapauksia :rolleyes: Eikä enää olla heiltä edes kyselty kun joka kerta vastaus on ollut ei jos oltaisiin haluttu käydä kaksin leffassa tms. Tykkäävät kyllä olla lasten kanssa kunhan mies tai minä ollaan paikalla. Eipä siinä jos yksi kierto jää väliin, ei vielä kannata sitä murehtia, vielä toiveet korkealla tästä kierrosta.

Takaisin