Raskaaksi 2020

En mäkään saanut tän parempia viivoja. Tummimmat tuli just siihen mihin gyne ennusti ovista, mut tiedä sitten tapahtuiko oikeasti. Sulla ainakin näkee sit ens viikolla onko tapahtunut!

Mua mietityttää johtuuko noi matalista hormooneista. Mulla on ainakin ollu Ovis oireita etten usko että se jäis kokonaan tulematta :angelic:

AC9A0B84-4E7F-469F-B190-74B11DCC411F.jpeg
Moikkamoi, täällä uusi kuumeilija ilmottautuu! :greet025

Viimeinen pilleri (cerazette) tuli otettua viikkositten (sunnuntai). Alunperin miehen kans suunniteltiin alottaa vasta syksyllä, mutta hänellä mieli muuttui ja ehdotti joskos vaikka heti :grin

Menkkojen mukaan ovis pitäis olla maanantaina, katotaan kuin kroppa käyttäytyy ja sekoaa kun pillerit jäi pois ja miten helpolla kierto alkaa säännölliseksi taas..? Kovasti on kiehnännyt ja mieluusti puuhiin alkanut vaikka korostin että tässä voi mennä aikaa ja ettei saa odottaa liikoja, mutta minkästeet, söpöä miten toinen on yhtäkkiä innostunut :p

Muita pillereiden jälkeen yrittäjiä linjoilla, kuinkamones yk menossa tai jopa, kuinka monennella yrittämällä olette raskautunu aiemmin? Sais vähän perspektiiviä tähän piinaan että mitä odottaa :angelic:
Heips! Mä lopetin pillerit tammikuun lopussa (juurikin nuo samat cerazetet) kuuden vuoden syömisen jälkeen. Menkkoja odottelinkin sitten melkee kaks kk. Nyt kuitenkin yk 1 käynnissä ja ovista koitan ahkerasti metsästellä. Tänään alko tummumaan selkeemmin toinen viiva ja toivon et lähtis tummuu parin päivän sisää flo ennustais tälle päivälle ovista, mut ei viel ton testin mukaan kyl ole. Ja ensimmäinen lapsi yrityksessä.

• Tykkään
Reaktiot: M_M
M_M mä lopetin pillerit viime kesäkuussa, tärppäsi joulukuussa. Yhdessä kierrossa ei ollut mahdollisuutta puuhailla kun mies oli reissussa ja yhdessä munasolu ei ollut irronnut. Et periaatteessa yk4 tärppäsi millon oli ns mahdollisuuksia raskautua :)

Ja muoks. Oli kanssa minipillerit käytössä

Täällä ei mitään uutta auringon alla :grin

Mitä nyt luulen, että ovis oli kuitenkin myöhemmin, kuin mitä aluksi luulin ja aloitin testaamaan liian aikaisin.
Joka tapauksessa tänään ja eilen on alkanut nipistellä alavatsassa, tänään vasemmalla puolen tuntui aika napakkakin tuntemus. Vatsa oli totaali sekaisin myös, olisko kiinnittyminen, lämmöt eilen 36.4 ja sitten kohosi sinne 37 taas tänään :smiley-angelic001
Kuitenkin maha meni varmaan sekaisin tästä urtikariataipumuksesta sekä tulehtuneesta ohutsuolen alkuosasta, jossa tuo allerginen gastriitti oireilee, kun jätin hetkeksi happosalpaajan pois. Mies kanssa huomasi, että mun posket on vähän väliä lehahdelleet punaiseksi.
Musta vaan jotenkin tuntuu, että tuo hikoilu (verrattavissa vähän kuumiin aaltoihin) on osittain hormoniperäistä, välillä myös palelen. Varmaan kyllä tää elimistön pakene tai taistele - tila osaltaan pahentaa. Olen kuitenkin allergialääkkeitä sekä vatsalääkkeitä päättänyt vetää siihen asti, kunnes raskaaksi nyt joskus tulen - en pärjää ilmankaan varsinkin, kun tuo siitepölyaika.:banghead: Vaihdan valmisteet sitten raskautuessa, mutta ilman en pärjää, se on selvä.

Mut raivokohtaukset on nyt laantuneet, oikeestaan aika tyyni olo :grin mitä nyt nää fyysiset oireet vähän häiritsee vielä elämää. Ja tää turvotus + urtikaria voi kestää 2 viikkoakin pahana kohtauksen jälkeen, regoiden kylmään ja kuumaan :shifty: se kutina tai oikestaaan polte on aivan peestä. Onneksi sitä esiintyy nyt enää vain välillä syömisen jälkeen, mut lähes aina suihkun tai kaupassakäynnin jälkeen - tarvii pysytellä siis sisätiloissa :grin vähän kuumottaa, että jos raskaudun, käykö niin, että olen tukehtumisvaarassa koko ajan, kun allergiat pahentuvat :facepalm:

Niin ja rinnat alkaneet aristaa tänään kunnolla. Oudointa, että nenässä on finni samassa kohtaa, missä se on ollut ainoastaan ovulaation aikoihin :bored: Päätin nyt kuitenkin jättää testaamisen vasta ensi viikolle, kun kiertokin yleensä 33 päivää.
Voihan se olla et tää oli joku kemiallisen alku ja vuoto alkaa kohta. Mut aineenvaihdunta on ainakin edelleen nopea ja oon niin väsynyt et voisin vaan makailla, mut iltaa kohti piristyn :playful:

Katsotaan, voihan tää olla vaan mun yleistynyt allergiaoloni sekoittuneena sekavilla hormoneilla. :hilarious:

Hmm. Nyt iltapissasta tehty ovistesti oli haaleanpi vaikken juonut paljon ja oli kolmisen tuntis rakossakin voiks tosta päätellä mitään et jos vaikka se aamuinrn olis olluki jo LH huippu vaikkei väriltään ollu viel ovisplus?

Kp3 ja Niagara jatkuu. Ei seksiä kunnes menkat lusittu mut ihanan paljon läheisyyttä. Sitä kaipaa ja ihana kun mies vieressä antaa itkeä kuollutta ensirakkautta eikä ole turhaa mustasukkainen tuollaisesta onneksi..

Suru on suuri, en oo jaksanut mittailla lämpöjä tms mitä pitäisi koska uskon et ruumiinlämpö koholla edelleen. Mul on kylmä ku horkassa ja oksennus lensi. Rajut menkat ja hormoni muutokset

Hmm. Nyt iltapissasta tehty ovistesti oli haaleanpi vaikken juonut paljon ja oli kolmisen tuntis rakossakin voiks tosta päätellä mitään et jos vaikka se aamuinrn olis olluki jo LH huippu vaikkei väriltään ollu viel ovisplus?

Näin mä ainakin päättelen kun tikut lähtee vaalenemaan o_O

Tuli vaan mieleen et kauheeta ku menee nopeesti kuukaudet! Tää kierto on mulle viimenen et tulis tän vuoden vauva :woot:

Onkohan mitään realistista toivoa, et olis ovis olluna

Kannattaa testata monena päivänä.. mulla ovistestit näyttää aina aamulla vahvempaa viivaa kuin illalla:meh:

Yritän olla miettimättä oonko raskaana vai en, kauheen vaikeeta vaan on :sad001 kaikki pms ja kuviteltavissa olevat raskaus oireet yhtä aikaa. Vitun terolutit:mad:

Mulla omi
Kannattaa testata monena päivänä.. mulla ovistestit näyttää aina aamulla vahvempaa viivaa kuin illalla:meh:

Yritän olla miettimättä oonko raskaana vai en, kauheen vaikeeta vaan on :sad001 kaikki pms ja kuviteltavissa olevat raskaus oireet yhtä aikaa. Vitun terolutit:mad:

Mulla oli kans kaikki raskausoireet terolutien kanssa, tää kierto nyt ilman ja silti kyl on mut jotenkin erillainen :) mietin jo et kerkesinköhän ovuloida ollenkaan teroluttejen kanssa.. nyt nimittäin oon varma et se oli viime ti kun kohdunkaulakin oli sillon ihan alhaalla ja pehmee, nyt taas noussut ja kovempi.:laughing002

Mulla ei one step - testeihin tullut niin vahvaa viivaa mitä olisi pitänyt. Vahvin tuli torstaina, johon flo ennusti ovista. Sen jälkeen ei oo edes haaleeta viivaa tullut, joten uskon että ovis oli sillon. Kannattaa testailla vielä parina päivänä varmuuden vuoksi.

Mulla ei one step - testeihin tullut niin vahvaa viivaa mitä olisi pitänyt. Vahvin tuli torstaina, johon flo ennusti ovista. Sen jälkeen ei oo edes haaleeta viivaa tullut, joten uskon että ovis oli sillon. Kannattaa testailla vielä parina päivänä varmuuden vuoksi.
Kaks ylintä on eiliseltä ja alin tältä aamulta. Ja juurikin one stepin testejä on. Aattelin viel pari päivää testata. Päästään näköjään suht samoihin aikoihin jännäilemää:hilarious:
Jos tuo ylin oli nyt mahdollinen ovis niin tänään sitte ilmeisesti dpo 1 eli ens viikon keskiviikkona voi alkaa herkil testailee?:hilarious:

Liitteet

• 4D1F78E6-8AA7-4A72-9AC8-681EAD48C622.jpeg
    4D1F78E6-8AA7-4A72-9AC8-681EAD48C622.jpeg
    34 KB · Katsottu: 131

Kyllä mä uskon et ainakin ovuloin vaikka tikut ei oo niin vahvoja. Toki mietin onko munasolu sit jotenkin sekunda tai ei kypsy tarpeeksi tms :bookworm: tilaan kans tikkuja lisää, pari digi liuskaa on vielä kaapissa. Pitää vaan useamman kerran päivässä testata sit kun viiva lähtee voimistumaan. Mä en esim saanut digillä ollenkaan ovista kiinni.

Mulla nää vessassa ramppaamiset jatkuu, myös öisin. Olen nyt useamman kierron km. Jälkeen opetellut tunnustelemaan kohdun napukan sijaintia kierron eri vaiheissa ja omalla kohdalla panin merkille sen, että silloin kun menkat oli alkamassa parin kolmen päivän tai viikon sisään kohdun napukka laskeutui hyvin alas ja oli pehmeä. No nyt sen pitäisi olla kiertoni mukaan juuri tuollainen, mut se on ylhäällä ja kova :nailbiting: juuri niin kuin viime raskaudessakin. Mulla on myös jääneet nyt nää palelevat kädet ja jalat, mitkä on aina oviksen aikaan + lisänä tuo hikoilu. Kp 24 menossa ja testaaminen liian aikaista, sillä todennäköisesti tää kierto on lähemmäs 32 päivää.
Lisäksi näen hyvin samanlaisia unia, kuin viimeeksi ollessani raskaana (näen jostain syystä painajaisia käärmeistä) ja mua panettaa koko ajan, ovisliman kaltaista vv tulee :hilarious: Oudointa vaan on, että mulla on sellainen tunne, että oon raskaana, vaikka testit vielä olleet negaa :grin (mut niinhän mulla melkein aina on!)

Mun tarvitsee käydä apteekissa ostamassa lisää allergialääkkeitä, ajattelin varuiks vaihtaa setiritsiiniin ja sit omeprazoliin, jos nyt tässä ei ne menkat alakaan. Testejä tarvitaan myös lisää, jos menkat ei ehdi alkaa ennen sitä :grin

Niin ja kahvia join tänään kupillisen ja alkoi maistumaan ihan kuselta :hilarious::grin
Siis mikä juttu tää kusihomma on, et kaikki maistuu tai haisee sille :laughing002 Mieskin haisi mun mielestä eilen, vaikka pesulla oli käynyt :grin
kyllä mä nauran itelleni, jos ne menkat alkaakin ja oli vaan harvinaisen voimakas hormonimyrsky :grin

Nyt on kp 17 menossa ja flo ennusti eiliselle ovista 30kp mukaan. Mä en toisaalta voi olla varma vielä kierron pituudesta kun vasta nyt eka kierto meneillään ekojen menkkojen jälkee kuuden vuoden cerazette syömisten jälkeen minä aikana ei ollu menkkoja olleskaa

Mulla ovis on tosi nopea, että tikkuun ei tule kuin aika munkilla nuo viivat, pitää olla ajoissa :grin digi voisi olla varmempi, en ole testannut, kun ne on niin tyyriitä. Kuitenkin oon todistetusti ovuloinut ja gynekin sen varmistanut ja raskautunut, enkä meinaa siltikään saada samanvahvuisia viivoja, vaikka kaikki oireet on. Oon todennäköisesti hyvin matalahormoninen ihminen, että mulle se positiivinen tulos on sillon, kun ne viivat on "lähes tasapaksut", eivät siis koskaan oo olleet kirkuvat. Joten pitäisin ihan potentiaalisena sitä, että se ovis oli jo, jos viivat lähteneet haalistumaan. :) Sain tästä aikanaan aloittaessa yrityksen tosi paljon stressiä aikaiseksi, mutta enää en jaksa, koska tiedän, mistä kyse. Mulle ei sovi mitkään tavan rfsu testit, voin heittää niillä vaikka vesilintua. Ainoastaan tosi herkillä oon saanut oviksen kiinni, lähes yhtä vahvoin viivoin. Hormonitoiminta muuttui ilmeisesti mulla km jälkeen ja sillon oon vahvimmat viivat sitten saanut. Tulipa sekava vastaus, mutta jospa sait tolkkua :grin

Mulla ovis on tosi nopea, että tikkuun ei tule kuin aika munkilla nuo viivat, pitää olla ajoissa :grin digi voisi olla varmempi, en ole testannut, kun ne on niin tyyriitä. Kuitenkin oon todistetusti ovuloinut ja gynekin sen varmistanut ja raskautunut, enkä meinaa siltikään saada samanvahvuisia viivoja, vaikka kaikki oireet on. Oon todennäköisesti hyvin matalahormoninen ihminen, että mulle se positiivinen tulos on sillon, kun ne viivat on "lähes tasapaksut", eivät siis koskaan oo olleet kirkuvat. Joten pitäisin ihan potentiaalisena sitä, että se ovis oli jo, jos viivat lähteneet haalistumaan. :) Sain tästä aikanaan aloittaessa yrityksen tosi paljon stressiä aikaiseksi, mutta enää en jaksa, koska tiedän, mistä kyse. Mulle ei sovi mitkään tavan rfsu testit, voin heittää niillä vaikka vesilintua. Ainoastaan tosi herkillä oon saanut oviksen kiinni, lähes yhtä vahvoin viivoin. Hormonitoiminta muuttui ilmeisesti mulla km jälkeen ja sillon oon vahvimmat viivat sitten saanut. Tulipa sekava vastaus, mutta jospa sait tolkkua :grin
Mun omaan silmää toi mun vahvin viiva on aika lähellä jo tasavahvaa mut ei ihan kuitenkaan. Mielenkiinnolla ja malttamattomana odotan tulosta. En sit tiiä onko toi hyvä vai huono juttu kärsimättömän ihmisen näkökulmast et noi viivatki on niin tulkinnanvarasia jutttuja:grin
Miten nopeesti sulla sit näky raskaustestis viivat? Ku mietin tota et jos ovistikuis näkyy haaleempana matalien hormonien takia ni vaikuttaako myös raskaustestiin et näkyy vasta myöhemmillä dpo päivil?

Takaisin