Raskaaksi 2019

Oho tonni, rajun kuulonen pilleri:bored::stop: toivottavasti ei olisi jatkossa noin karseet olot!

Pahoittelut tepsu:sad010

Täällä tuli eilen ovisplussa, samoihin aikoihin mitä normaalisti eli vissiin ei mennyt sekasin kierto ton km takia.. Nyt vaan sit menkkoja oottelemaan et pääsee soittamaan klinikalle ja varailemaan aikoja ultraan ja passiin:grin

Älä muuta sano! Kai siihenkin tottuu... Aluksi kolme vuotta, mutta todennäköisesti vaihdevuosiin asti :hilarious: Raskauden ja imetyksen ajaksi jätettäisiin pois. Että semmonen loppuelämä :hilarious:

Apua :hungover::wideyed::woot: mutta tarviiko sit enää kun lapsiluku täynnä? Oliko siis ennen pilleriä muuta haittaa kuin että ei raskaudu? Sori ei muista :dead: ja voiskohan raskaus ja synnytys pistää hormonit kuosiin itsestään :scratch no mut ensiksi vauva syliin ja sit katot uusiks imetyksen jälkeen :love7

Apua :hungover::wideyed::woot: mutta tarviiko sit enää kun lapsiluku täynnä? Oliko siis ennen pilleriä muuta haittaa kuin että ei raskaudu? Sori ei muista :dead: ja voiskohan raskaus ja synnytys pistää hormonit kuosiin itsestään :scratch no mut ensiksi vauva syliin ja sit katot uusiks imetyksen jälkeen :love7

No mietin kans et olisko halpa ehkäisy vaan jättää tää pilleri sit tulevaisuudessa syömättä :bookworm: Mutta ilmeisesti liika prolaktiini aiheuttaa mm. osteoporoosia ja se ei sit vanhemmiten oo hirveen hyvä juttu... Sitähän ei tosin tiedä vaikka itsestäänkin korjaantuisi kun ei oikein tiedetä mikä sen nostikaan alunperin :shifty: Sitä seurataan nyt alkuun verikokeilla 3kk välein ja papereissa lukee nyt alkuun tosiaan 3 vuotta, mutta kattoo nyt. Kai joku sit sanoo kun saa lopettaa :hilarious:

Kuulostaa hurjalta Tonni! :wideyed:
Pitäiskö tota käyttää raskaana/imettäessä vaiko vasta sit niiden jälkeen taas?

Se lopetetaan heti plussaan. Luin kauheita kauhutarinoita sikiöepämuodostumista jne (ei ainakaan nyt vähennä mun "pakko alkaa testaan dpo6" meininkiä.) :nailbiting: Mutta se lääkäri kyllä rauhoitteli, että ihan normaalisti tekee testin tai on tekemättä, kunhan sitten lopettaa lääkkeen ja ilmoittaa polille jos plussa tulee.

Sit imettää sen mitä imettää (kun tätä maitoa nyt tulee ilman rakkauttakin niin luulis riittävän :shifty:) ja sitten taas imetyksen loppumisen jälkeen lääkitys. Tai kuulemma harvemmin se maidontulo edes sitten loppuu ilman lääkityksen uudelleen aloittamista.

Ei käy kyllä tonni kateeksi, toivitaan ettei sivuoireet jatku noin rankkoina!! :smile

Kiitos jukkis, tänään oon ollu jotenki tosi syvissä vesissä. Vaatteita viikatessa mieheen hiipi että tuunko aina viikkaamaan vaan meijän kahen vaatteita? Se ajatus on sitte ollu koko päivän mielen päällä, silloin tällöin täytyy vähän kyyneleitä vierittää :sad010Menkat ei siis oo alkannu eikä vatsakipua oo vielä tullu, jokupäivä tuli pyyhintävuotoo siinä kaikki tänään 28/28. Ovis päivän normaalia myöhemmin, r-testi eilen jollain pidätyksellä päikkäreitten jälkeen ihan just niin tyhjä kun aina ennenkin... pitäskö vaan hakee se rokote heti kun mahollista niin olis pakko lopettaa yrittäminen?! :confused005 :violent001

Tsemppiä Tonninsetelille sivuvaikutuksiin! :eek:
Jospa ei olis jatkossa yhtä rankat reaktiot.

Tepsu, täällä oltu myös jotenkin syvissä vesissä... Epätietoisuus raastaa:rolleyes: kun tietäisi että tämä paska joskus vielä loppuu, mutta eihän sitä kukaan voi luvata. Täytyy yrittää vain uskoa että joskus asiat järjestyy:Heartred

Eikö? Mä olin edelleen siinä uskossa että suositellaan sitä yrittämisen lopettamista :gen014

Mä sain rokotteen just ja vähän ristiriitaisesti eka oli ohje että pitäisi pitää taukoa, mut thl:n tuoreimmassa ohjeessa sitä ei enää ole.

Mut esim kun sain linkin siitä et rokotteeseen saa ilmoittautua ja varata ajan niin siinäkin oli se 2kk tauko ohjeistus. Toisaalta siinä kyllä puhuttiin et annetaan eri rokotekin, joka ei oo ees enää jaossa työterveydessä. Et ota tästä nyt selvää.. :confused005

Joka tapauksessa mulla sattui rokotus päivästä seuraavaan ovis ja kyl me sit talleteltiin kuitenkin. Mun arvio nyt oli kylmästi se, että todennäköisyys raskautua on meillä kuitenkin pieni, ja jos plussaan niin sit murehdin sen asian sitten ja mietitään työterveyden lääkärin kanssa se toinen rokote ja sen riskit/hyödyt.

Ymmärrän, itsekin tuntuu ihan käsittämättömältä että kkm on jo yli vuosi ja tässä sitä edelleen odotellaan plussaa.. Mutta kyllä meidän vuoro vielä tulee! Oliko teillä hoitoihin jo lähete ja ensikäynti tulossa?
Ei ole, me mennään ihan vaan luomuna. Kaksi yhteistä lasta jo on, kolme yhteensä. Ei me päästä hoitoihin. Yksityiseen ei ole varaa. Oon mun esikoisen omaishoitajana kotona ja miehellä epäsäännölliset tulot.

Jukkapalmu,no niin on.. Toivotaan että siellä pysyy kierto normaalina!
Mä join kans greippimehua pitkästä aikaa tähän kiertoon. Jotenkin tässä on pikkuhiljaa jääny kaikki "poppaskonstit"..

Sofia, onnea sinne toiselle 5veelle <3

Tonni, hienoa että syy löytyi ja lääke jolla kroppa normalisoituis ja hommat vois lähteä eteenpäin! Mutta kääk mitkä voinnit se pilleri teki, oli kyllä tuju pikkupommi..

Tepsu, toivotaan nyt kovasti ettei se täti kurvaisi paikalle <3

Täällä kp22 dpo7. Eilen oli jonkin verran alavatsan jomottelua ja tänäänkin vähän ja tänään ollu ihan jäätävä väsy. Ollu jotenkin rankka talviloma. Oon ollu vaan yksin lasten kanssa kotona.
Yhtään ei huvittais aamuherätykset ja arkikaan kyllä, jotenkin vaan sitkuteltava sinne kesälomaan. En malta oottaa et päästää maalle, sielu itkee verta aina tän talvikauden aikana.

Ei ole, me mennään ihan vaan luomuna. Kaksi yhteistä lasta jo on, kolme yhteensä. Ei me päästä hoitoihin. Yksityiseen ei ole varaa. Oon mun esikoisen omaishoitajana kotona ja miehellä epäsäännölliset tulot.

Jukkapalmu,no niin on.. Toivotaan että siellä pysyy kierto normaalina!
Mä join kans greippimehua pitkästä aikaa tähän kiertoon. Jotenkin tässä on pikkuhiljaa jääny kaikki "poppaskonstit"..

Sofia, onnea sinne toiselle 5veelle :Heartred

Tonni, hienoa että syy löytyi ja lääke jolla kroppa normalisoituis ja hommat vois lähteä eteenpäin! Mutta kääk mitkä voinnit se pilleri teki, oli kyllä tuju pikkupommi..

Tepsu, toivotaan nyt kovasti ettei se täti kurvaisi paikalle :Heartred

Täällä kp22 dpo7. Eilen oli jonkin verran alavatsan jomottelua ja tänäänkin vähän ja tänään ollu ihan jäätävä väsy. Ollu jotenkin rankka talviloma. Oon ollu vaan yksin lasten kanssa kotona.
Yhtään ei huvittais aamuherätykset ja arkikaan kyllä, jotenkin vaan sitkuteltava sinne kesälomaan. En malta oottaa et päästää maalle, sielu itkee verta aina tän talvikauden aikana.

Aa niin on ne rajoitukset jos on yhteisiä lapsia..
Mulla kanssa rankka talviloma. Meillä oli lapsi vapaa voiko loppu ja silloin sain ajatuksia vähän muualle
Nyt huomenna taas herätys kukonlaulun aikaan :inpain: ehkä se arki alkaa taas tästä rullaamaan, tsemppiä! Onneksi kevät on ihan tuloillaan:angelic:

Voi luoja mikä lauantai. Miten joku näin pieni voi melkein tappaa?!
View attachment 100516

:hungover::hungover::hungover: Alkaa elämä voittaa. Perjantaina illalla otin ton ruuan kanssa ja lauantaina heräsin oloon, joka kieli kolmen tequila pullon juomisesta. Pää oli räjähtämispisteessä ja yrjöön vaadittiin kyljen vaihto sängyssä. Miehen flunssakin oli yön aikana tarttunut :hilarious::hilarious: Ei mitään, kampaajalle oli aika varattu. Yrjösin parkkipaikalla autossa ja kerran kampaamon vessassa.

Sitten tottakai koronatestiin flunssan takia (vaikka siis miehen testi olikin negatiivinen, mutta koska neuroosi...) Takas kotiin ja sänkyyn. Söin koko päivän aikana Jacky vanukkaan ja kolme karkkia. No koronatesti nega ja NYT on nälkä :hilarious:

Googlasin jo puoliintumisaikoja ja muuta hätäpäissäni. On kyllä tehokas nappi! Alkaa laskee prolaktiinia kolmessa tunnissa ottamisesta ja puoliintumisaika tolla annoksella 79 tuntia :wideyed: Ja tärkeä huomio, en valita! Ite olisin googlailemalla kaivannut näitä kokemuksia etukäteen. Ainakin toi pilleri sit jotain tekee, kärsimyksestä päätellen. Ens lauantai samoissa merkeissä ilmeisesti :hilarious::hungover:

Apua:nailbiting: onneksi ei tarvi ottaa tota pilleriä joka ilta:dead: toivottavasti pidemmässä käytössä helpottaa sivuoireet!

Tsemppiä jokaiselle omaan tilanteeseen, olette mielessä:Heartred pidän kovasti täällä peukkuja edelleen taustalla. Olisi jo jokaisen teidän vuoro:Heartpink

Ahh ja nyt kun alan olemaan jo oma hurmaava itseni, ilahdutan teitä seuraavalla löydökselläni :hilarious:

Screenshot_20210307-212837_Instagram.jpg

Mitenkäs Jannn onko inssi koska? Pääsee piinailemaan sun puolesta :angelic:

Täällä huomenna viimeinen Tero naamaan ja odottelemaan menkkoja niin pääsee laittelee laastarit ja tilaileen ultra aikaa.

Huomenna inssi :rolleyes: tai siis oletan että huomenna plussa ovistestissä, lähellä on jo. Vaikka ei olis niin pakko mennä..:bag: mut ihan varmasti se olis plussa jossain vaiheessa sit huomenna. Tänään on jo aika kovia kipuja ollut, toiv ei vielä munat karanneet tai kasvattanut lisää. Pistelin 7 päivää gonalia :inpain:

Mitenkäs Jannn onko inssi koska? Pääsee piinailemaan sun puolesta :angelic:

Täällä huomenna viimeinen Tero naamaan ja odottelemaan menkkoja niin pääsee laittelee laastarit ja tilaileen ultra aikaa.

Mulla pitäis ens viikon lopussa alkaa menkat, sit tablettia huiviin ja ultraa:dance011
Laskeskelin että menee siirto varmaan pääsiäisen jälkeen, jos ei nyt tuu mitään ylläreitä:angelic:
Ja jann tsemppiä inssiin! Tuu kertoo sit speksit:Heartred

Takaisin