Raskaaksi 2019

Omanapa explosion, noniiiiiiin. Nyt on käyty endokrinologin puheilla. Luoja, että olin paskat housussa aamun :dead: Itseasiassa sieltä marraskuulta saakka.

Tämä naislääkäri näytti verikoetulokset, myös ne multa ennen lääkärikäyntiä piilotetut :smiley-angelic002 Ja kävi magneettikuvat läpi. Hyperprolaktinemia ilman selkeää syytä tuli diagnoosiksi. Pään magneettikuvassa näkyi vaan aivot ja aivolisäke, ilman mitään ylimääräistä :smiley-angelic006 Verikokeissa kaikki muut oli reilassa paitsi juuri prolaktiini! TSH oli taas tullut joulukuun 3,3 nyt 1,7. Eli kaippa jotenkin kulkee tuo prolaktiini yhdessä vammakilpparin kanssa...

Tärkeintä on, että sain nyt lääkityksen! Lääkärin mukaan alkaa ihan parissa viikossa toimia ja menkoista pitäisi tulla taas normaali monsuuni ja kierron pituus muuttua järkeväksi ja ennakoitavaksi. Tärkeintä on tietenkin suurempi todennäköisyys raskaudelle JOS onnistumattomuus on ollut tästä kiinni :smiley-angelic003 Yksi nappi kerran viikossa ainakin kolme vuotta. Jos tää sillä hoituu, niin halleluujah :wideyed:

Mahtavaa! :)

Omanapa explosion, noniiiiiiin. Nyt on käyty endokrinologin puheilla. Luoja, että olin paskat housussa aamun :dead: Itseasiassa sieltä marraskuulta saakka.

Tämä naislääkäri näytti verikoetulokset, myös ne multa ennen lääkärikäyntiä piilotetut :smiley-angelic002 Ja kävi magneettikuvat läpi. Hyperprolaktinemia ilman selkeää syytä tuli diagnoosiksi. Pään magneettikuvassa näkyi vaan aivot ja aivolisäke, ilman mitään ylimääräistä :smiley-angelic006 Verikokeissa kaikki muut oli reilassa paitsi juuri prolaktiini! TSH oli taas tullut joulukuun 3,3 nyt 1,7. Eli kaippa jotenkin kulkee tuo prolaktiini yhdessä vammakilpparin kanssa...

Tärkeintä on, että sain nyt lääkityksen! Lääkärin mukaan alkaa ihan parissa viikossa toimia ja menkoista pitäisi tulla taas normaali monsuuni ja kierron pituus muuttua järkeväksi ja ennakoitavaksi. Tärkeintä on tietenkin suurempi todennäköisyys raskaudelle JOS onnistumattomuus on ollut tästä kiinni :smiley-angelic003 Yksi nappi kerran viikossa ainakin kolme vuotta. Jos tää sillä hoituu, niin halleluujah :wideyed:

Mahtavaa!!! Ei ollut isompi ongelma! Tuntuu hyvältä sinun puolesta. :smiley-bounce016

Ihan mahtavaa!! Sitte ootellaan sitä kuuluisaa viivaa tikkuun :dance011

Voi hitsi ei ollut vielä kuin 10mm (kaksi eli kaksosriski taas) munia, ja limakalvo reilu 5mm. Eli pistokset jatkuu kunnes tulee plussa ovistestiin ja samalla pistän sit Ovitrellen :nailbiting: ja samana päivänä inssi kun tulee plus. Halusin itse näin. Nyt tulee oikealta puolelta munat kun tärppikierrossa tuli vasemmalta.. no toivotaan että oikealtakin puolelta voi tärpätä :p
Toivon että toi gonal ei nyt kehitä niitä munia hujauksessa, mutta vaikka sunnuntaina olisikin plus niin sit ma inssi.. ja toiv keho ajoissa antaa lh plussan! Aamuisin testaan. Jos to mennessä ei plussaa niin sit ultraan/inssiin..

Oonkohan ihan sekasin kun tuli haikea olo että itellä ei oo pistokset käynnissä:laughing002 mutta jann toi vois ollakin hyvä et samana päivänä inssi kun plussa. Mulla on hyvä kutina tästä nyt:angelic:

Mä pistin viestiä akupunktiosta, aattelin jos saisi aikoja niin kävisin ennen passia. Ja otin nyt myös greippimehut ja vehnänalkioöljyt käyttöön. Tuleepahan olo että tekee jotain:sorry: ovistesti ei vielä plus aamulla, nyt kp13.

Kovasti kiitoksia kaikille :smiley-angelic003 Ihana kun on (taas ainakin hetkellisesti) mieltä tässä touhussa. Ja aikas optimiaikaan tosiaan alkaa tuo lääkitys. Tässä kun on alkanut oleen näitä 40-45 päivän kiertoja yhden päivän vuodoilla. Kauemmin jos olis varronnut niin olisi koko homma saattanut jumahtaa toimimasta!

Nyt eletään kp14 ja oviksesta ei tapansa mukaan vielä tietoakaan, hyvä vaan, ukko menossa koronatestiin räkäisen nokkansa kanssa... Pakkoko sielä salilla on käydä :smiley-angry005 Tänään otan ensimmäisen napin illalla lääkärin ohjeiden mukaan. Kehoitti aloittamaan viikonloppua vasten kun saattaa aiheuttaa pahaa pahoinvointia. Sanoin, että kasvattakoot vaikka hännän, tänne ne nappulat :hilarious: Josko ensi kierrossa sitten olisi jo vaikutuksia havaittavissa vaikka sen limakalvon suhteen :smiley-angelic001

Oonkohan ihan sekasin kun tuli haikea olo että itellä ei oo pistokset käynnissä:laughing002 mutta jann toi vois ollakin hyvä et samana päivänä inssi kun plussa. Mulla on hyvä kutina tästä nyt:angelic:

Mä pistin viestiä akupunktiosta, aattelin jos saisi aikoja niin kävisin ennen passia. Ja otin nyt myös greippimehut ja vehnänalkioöljyt käyttöön. Tuleepahan olo että tekee jotain:sorry: ovistesti ei vielä plus aamulla, nyt kp13.

Ymmärrän ton haikeuden, päivän kohokohta on mulla pistäminen :hilarious: onneksi saan pistää Ovitrellen, lääkäri meinas eka et ei tarvi mut koska olin jo ostanut niin sano et ei siitä haittaakaan ole, saanpahan hetkeks taas viivat rtestiin :hilarious:
Viimeksi oli inssi ovitrellestä seuraavana päivänä, aika aikasin nyt mut parempi että siittöt valmiina siellä odottelemassa. Niinkun taidetaankin jo täällä tietää, niin lääkäri sanoi että ennen suositeltiin miehelle pidätysajaksi 2-5 (vai 3-5) pvää ja nykyään se on 1-3pvää. Itse toivon et saatais ajoitettua 2 päivään..nyt vaan ei oikein tiedä milloin se ovisplussa pärähtää.. teen kyllä iltaisin liuskat ja aamulla liuska plus digi.

Tonni ihanaa että tommosella ihmepillerillä pitäis kohta olla asiat kunnossa :hello2

Ymmärrän ton haikeuden, päivän kohokohta on mulla pistäminen :hilarious: onneksi saan pistää Ovitrellen, lääkäri meinas eka et ei tarvi mut koska olin jo ostanut niin sano et ei siitä haittaakaan ole, saanpahan hetkeks taas viivat rtestiin :hilarious:
Viimeksi oli inssi ovitrellestä seuraavana päivänä, aika aikasin nyt mut parempi että siittöt valmiina siellä odottelemassa. Niinkun taidetaankin jo täällä tietää, niin lääkäri sanoi että ennen suositeltiin miehelle pidätysajaksi 2-5 (vai 3-5) pvää ja nykyään se on 1-3pvää. Itse toivon et saatais ajoitettua 2 päivään..nyt vaan ei oikein tiedä milloin se ovisplussa pärähtää.. teen kyllä iltaisin liuskat ja aamulla liuska plus digi.

Tonni ihanaa että tommosella ihmepillerillä pitäis kohta olla asiat kunnossa :hello2

Mulla on jäänyt jääkaappiin yks ovitrelle, ehdin ostamaan sen ivf irrotukseen mut sit se vaihtuikin lennosta gonapeptyliin. Toi ajoitus seksin kanssa noissa insseissä oli vähän ärsyttävää, ettei tuu liian pitkää/lyhyttä pidätystä miehelle. Toivotaan et pärähtää äkkiä ovis sinne! :)

Ainiin ja oli jännä kun lääkäri sanoi, että jos en halua kaksosriskiä, niin toinen folli voidaan poistaa :nailbiting: en siis halua että poistetaan. Sanoin että ennenkin on ollut kaksosriski ja ei ole välttämättä kumpikaan hedelmöittynyt. Pikemmin niin käy nytkin kuin että molemmat..mutta jos tulee molemmat niin sit tulee :) ja mitä jos vähintään toinen on tyhjä?! Nyt on vaan paremmat mahikset että edes toinen hedelmöittyisi.. mut juuh en oikein jaksa uskoa että tästä mitään tulee, varsinkin jos tämä pieni reumaoireilu vaikuttaa negatiivisesti.. ehkäpä ennen ivf täytyy käydä pistelemässä kortisonia piikillä 1-2niveleen..:oops:

Mulla on jäänyt jääkaappiin yks ovitrelle, ehdin ostamaan sen ivf irrotukseen mut sit se vaihtuikin lennosta gonapeptyliin. Toi ajoitus seksin kanssa noissa insseissä oli vähän ärsyttävää, ettei tuu liian pitkää/lyhyttä pidätystä miehelle. Toivotaan et pärähtää äkkiä ovis sinne! :)

Ma-ke ois passeli :) mut jos follit kasvaa vain pari milliä päivässä niin tuskin ennen ke tulee..toiv ei to/pe, ois töiden kannalta huono :nailbiting: kuinkakohan paljon gonal kiihdyttää follien kasvua..lääkäri laski että vasta ke/to paikkeilla plussa, itse veikkaan ti/ke.

Se oli muuten jo kolmannesta päivästä kun simppojen laatu romahtaa huomattavasti.

Huoh oon koko viikon ihmetellyt kun käsi kipeänä, no jännetuppitulehdus sieltä napsahti ja saikkua:troll: ootin viikonlopun töitä et olisi saanut ajatuksia muualle, tälleen kotona ne tuppaa kiertämään kehää ja paisumaan pään sisällä:rolleyes:

Huoh oon koko viikon ihmetellyt kun käsi kipeänä, no jännetuppitulehdus sieltä napsahti ja saikkua:troll: ootin viikonlopun töitä et olisi saanut ajatuksia muualle, tälleen kotona ne tuppaa kiertämään kehää ja paisumaan pään sisällä:rolleyes:

Miten tommoset hoidetaan? Pelkällä saikullako?

Kp 27/29 eli menkkojen alkuun pari päivää. ei vieläkään mitään mihinkään suuntaan ei verta eikä kyllä uskoa raskauteenkaan...

Meinaatko Tepsu testailla? :rolleyes:

Vähän panikointia :hello
Olin jostain syystä kuvitellut, että gonalin kanssa ei tule itsestään lh huippua välttämättä, mut kai tulee? Ilmeisesti :hilarious: pelottaa vaan että ei tule ovisplussaa ja munat vaan kasvaa ja kasvaa. Lääkäri sanoi että vasta torstaina uusintaultra jos ei plussaa ala näkymään..mutta uskoisin ja toivon että viim ke aamuna plussa. Torstai olis tosi huono töidenkin kannalta :facepalm:

Nyt vielä ovisliuska ihan haalea :shifty: tänään munat ehkä 12-13mm. Voikohan gonal kiihdyttää entisestään kasvua? Ja mitä jos en enää pistäisi, eikö ne jatkaisi kasvua itsestään? Pistoksia niin pitkään määrätty kun 300 gonalista riittää 50 annoksia, eli huomenna vika 50 ja maanantaina vielä extrat mitä piikistä löytyy..:woot: tosi outoa että nyt kehittyy näin paljon hitaammin kuin ennen km. Ehkä km ja tyroksiini vaikuttaa...

Voi luoja mikä lauantai. Miten joku näin pieni voi melkein tappaa?!
20210305_174844.jpg

:hungover::hungover::hungover: Alkaa elämä voittaa. Perjantaina illalla otin ton ruuan kanssa ja lauantaina heräsin oloon, joka kieli kolmen tequila pullon juomisesta. Pää oli räjähtämispisteessä ja yrjöön vaadittiin kyljen vaihto sängyssä. Miehen flunssakin oli yön aikana tarttunut :hilarious::hilarious: Ei mitään, kampaajalle oli aika varattu. Yrjösin parkkipaikalla autossa ja kerran kampaamon vessassa.

Sitten tottakai koronatestiin flunssan takia (vaikka siis miehen testi olikin negatiivinen, mutta koska neuroosi...) Takas kotiin ja sänkyyn. Söin koko päivän aikana Jacky vanukkaan ja kolme karkkia. No koronatesti nega ja NYT on nälkä :hilarious:

Googlasin jo puoliintumisaikoja ja muuta hätäpäissäni. On kyllä tehokas nappi! Alkaa laskee prolaktiinia kolmessa tunnissa ottamisesta ja puoliintumisaika tolla annoksella 79 tuntia :wideyed: Ja tärkeä huomio, en valita! Ite olisin googlailemalla kaivannut näitä kokemuksia etukäteen. Ainakin toi pilleri sit jotain tekee, kärsimyksestä päätellen. Ens lauantai samoissa merkeissä ilmeisesti :hilarious::hungover:

Voi luoja mikä lauantai. Miten joku näin pieni voi melkein tappaa?!
View attachment 100516

:hungover::hungover::hungover: Alkaa elämä voittaa. Perjantaina illalla otin ton ruuan kanssa ja lauantaina heräsin oloon, joka kieli kolmen tequila pullon juomisesta. Pää oli räjähtämispisteessä ja yrjöön vaadittiin kyljen vaihto sängyssä. Miehen flunssakin oli yön aikana tarttunut :hilarious::hilarious: Ei mitään, kampaajalle oli aika varattu. Yrjösin parkkipaikalla autossa ja kerran kampaamon vessassa.

Sitten tottakai koronatestiin flunssan takia (vaikka siis miehen testi olikin negatiivinen, mutta koska neuroosi...) Takas kotiin ja sänkyyn. Söin koko päivän aikana Jacky vanukkaan ja kolme karkkia. No koronatesti nega ja NYT on nälkä :hilarious:

Googlasin jo puoliintumisaikoja ja muuta hätäpäissäni. On kyllä tehokas nappi! Alkaa laskee prolaktiinia kolmessa tunnissa ottamisesta ja puoliintumisaika tolla annoksella 79 tuntia :wideyed: Ja tärkeä huomio, en valita! Ite olisin googlailemalla kaivannut näitä kokemuksia etukäteen. Ainakin toi pilleri sit jotain tekee, kärsimyksestä päätellen. Ens lauantai samoissa merkeissä ilmeisesti :hilarious::hungover:

Onneksi se on vain kerran viikossa! Mutta toivottavasti ei yhtä rajut sivuoireet enää silloin :wtf: kuinka kauan syötkään noita?

Onneksi se on vain kerran viikossa! Mutta toivottavasti ei yhtä rajut sivuoireet enää silloin :wtf: kuinka kauan syötkään noita?

Älä muuta sano! Kai siihenkin tottuu... Aluksi kolme vuotta, mutta todennäköisesti vaihdevuosiin asti :hilarious: Raskauden ja imetyksen ajaksi jätettäisiin pois. Että semmonen loppuelämä :hilarious:

Takaisin