Raskaaksi 2019

Oon kans huomannut omassa olossa paljon alavireisyyttä ja väsymystä. Mietiskelin jopa että voinkohan olla jotenkin masentunut. Mut ehkä en kumminkaan.

Tää korona kevät on kyllä ottanut koville. Toisaalta on ollut hyvä pysähtyä perusasioiden ääreen, mutta toisaalta kun olen aika sosiaalinen, puuhakas ja omaa tilaa tarvitseva, olen kyllä kokenut olevani välillä aika ahtaalla.

Juuri nyt tosi moni kaveri on raskaana tai juuri saanut vauvan. Olisi tosi kiva olla yhdessä raskaana. Yks kaveri menee PAS:iin samoihin aikoihin kun mulla on toka inssi. Koitan jo henkisesti varautua siihen että hän onnistuu ja minä en. Ei siksi ettenkö toivoisi eniten maailmassa hänen onnistumista, mutta samaan aikaan oma epäonnistuminen tuntuu tosi musertavalta.

Onneks taas pääsee vähän erilaiseen työhön kohta, jos se tois uutta ajateltavaa. Ja sit ton inssin jälkeen vois alkaa vähän höllätä näissä omissa korona rajoituksissa ja kesällä panostaa tohon ihmisten näkemiseen ja muuhun henkiseen hyvinvointiin.

Eilen osallistuin sellaiseen massahypnoositapahtumaan rakkaudesta ja onnellisuudesta. Oli ihan rentouttava kokemus:happy: Edit. Siis online tapahtuma:hilarious: ylläripylläri. Just kaveri pisti et mentäiskö museoon, kun ne kohta aukeaa. Eka ajatus kieltämättä oli että ei helvetissä, mut ehkä kumminkin uskallan lähteä näyttämään nenää ihmisten ilmoilla:hilarious:

Massahypnoosi kuulosta hurjalta! Mut varmasti kiva kokeilla.

Itekin haaveilen siitä, että vois vähän höllätä kesällä... Tai oonhan mä jo höllännyt, viime aikoina oon käynyt siskolla kylässä ihan sisällä ja joitakin muitakin oon nyt nähnyt pitkästä aikaa.

Mulla on tosi vihanen vaihe menossa, tekee mieli kokoajan ampua kaikkia polveen. Tämä vie tietysti kaikki voimat. Töissä on hankala olla, kun en jaksais keneltäkään yhtään mitään. Harvase päivä tekis mieli mennä polille raivoamaan, että mikä perkele siinä suunnitteluajan saamisessa kestää ja eikö hoitolähete voi muka samaan aikaan olla jo vetämässä, tai tehkää ees inssejä ootellessa. Eihän se toki niitten vika oo, resurssit on mitkä on. Koronahommat tietysti pahentaa asiaa, kun saa vaan kotona maustua omassa liemessään. Voi vittu että vituttaaki. Kiitos ja anteeksi.:hilarious:

Massahypnoosi kuulosta hurjalta! Mut varmasti kiva kokeilla.

Itekin haaveilen siitä, että vois vähän höllätä kesällä... Tai oonhan mä jo höllännyt, viime aikoina oon käynyt siskolla kylässä ihan sisällä ja joitakin muitakin oon nyt nähnyt pitkästä aikaa.

Ei mitään niin hurjaa miltä kuulostaa:hilarious: se on siis lähinnä sellaista mindfullness rentoutumista. Silloin vauva-aikana harrastin paljonkin youtubesta noita unihypnooseja, että sain uudestaan nopeasti unenpäästä uudestaan kiinni:hilarious: suosittelen ihan kaikille yhtään univaikeuksien kanssa kamppaileville erittäin lämpimästi. Yhä edelleen mulla on kuulokkeet yön ajan puhelimessa kiinni, että jos satun heräämään keskellä yötä, ni pistän siitä heti rentoutuksen pyörimään:hilarious: joskus mun kaveri suositteli ja kyllä aattelin että huhheijaa mitähän kuraa taas, mut on toiminut mulla tosi hyvin uniongelmiin.

Muokattu viimeksi:
Mulla oli viime vuosi se kun tuntu et kaikki kaverit oli raskaana/raskautui, ja olihan niitä lähes kymmenen. Sit kamppaili vielä ihan samojen tunteiden ja ajatusten kanssa kuin mitä puhuitte ja lapsettomuustunteet oli kipeimmillään. En hirveesti jaksanu tavata näitä kavereita silloin. Tällä hetkellä kun hoito on niin lähellä niin on paljon helpompaa. Mutta välillä ajatukset eksyy että mitäs jos tää hoito ei tuo plussaa. Mitä jos ollaan vuoden päästä edelleen tässä samassa tilanteessa. Miten sitten pystyisin jatkaa tätä "normaalia" elämää ja miten syvälle sitä sitten painuu.

Mä en tiedä miten paljon uskaltaa kesälläkään höllentää koska jos tulee pakastetun alkion siirtoja niin edelleen pitäs olla täysin terve muuten peruuntuu :nailbiting: en kyl jaksais yhtään et kesäkin menee lähes näkemättä läheisiä ja ilman mitään suunnitelmia, mutta siirtoihin pääsy voittaa silti sata-nolla. Toisaalta meillä tulee jokatapaukses jonkin verran altistusta kun mies on käynyt koko ajan töissä normaalisti, kaupassa pitää käydä ja munkin on pakko mennä yliopistolle kesällä jotta valmistuisin joskus.

En mäkää tiiä miten kestän jos en saa vuosiin tai koskaan lasta.
Miks aina oviksen jälkeen tulee olo et ei taaskaan.. ne kivut saa uskomaan et jotain tapahtuu mut sen jälkeen..Blääh..

Mä en tiedä miten paljon uskaltaa kesälläkään höllentää koska jos tulee pakastetun alkion siirtoja niin edelleen pitäs olla täysin terve muuten peruuntuu :nailbiting: en kyl jaksais yhtään et kesäkin menee lähes näkemättä läheisiä ja ilman mitään suunnitelmia, mutta siirtoihin pääsy voittaa silti sata-nolla. Toisaalta meillä tulee jokatapaukses jonkin verran altistusta kun mies on käynyt koko ajan töissä normaalisti, kaupassa pitää käydä ja munkin on pakko mennä yliopistolle kesällä jotta valmistuisin joskus.

Se hyvä tossa kesätauossa kyllä on (jos siinä ylipäänsä omasta näkökulmasta voi hyviä asioita löytää) että väkisinkin tää lapsihomma on sitten tauolla. Tai luomuyrityksen varassa. Mä tässä oon jotenkin ollut vähän ahdistunut tästä tulevasta inssistä. Oon kerännyt vähän sellaista orastavaa ragea, et epäilen mahtaakohan purkautua miten tuolla vastaanotolla. Ärsyttää kun siellä ensikäynnillä on kirjattu mitä sattuu ja sekin ärsyttää että sitä mun munasarja juttua on pidetty follikkelina ainakin 5 kuukautta, mut todennäköisesti kauemmin:mad::bag:

Mua ahdistaa se, että vuosi sitten oltiin tässä samassa tilanteessa, nyt vaan ollaan 4 alkiota köyhempiä ja 2 keskenmenoa "rikkaampia".. Koen ettei olla edistytty yhtään, jokainen askel eteenpäin on 3 taaksepäin. Mun kunto on rapistunut ja oon lihonutkin vähän.. Sekdär.lapsettomuus ahdistaa ja oma kroppa ahdistaa.

Oon sentään saanut sen rautainfuusion, jos jotain hyvää haluaa kaivella. Tutkimuksista on nyt myös löytynyt fosfolipidivasta-aineita koholla, niistä kontrollit syksyllä. Mitenköhän pitkälle venähtää että päästään taas siirtoon.. No joo, ehkä se on hyvä että jotain syitä on löytynyt!

Heippa.saako yksi pidempään toivonut kysellä mielipidettä?
Raskauden on annettu tulla jo 10/18 alkaen mutta mitään ei kuulu.6/19 hankin ovistestit ja sitten yritettiinkin ihan hermostumiseen asti.kunnes alkuvuodesta heitin hanskat naulaan ja luovutin.kiertokin heitteli.toive ollut kaiken aikaa kuitenkin elossa ja nyt sain lääkäriltä terolutit kiertoa tasaamaan.pitäis syödä kp 15-24.
Mutta jos ovis tapahtuukin vasta myöhemmin? Voinko alkoittaa noit terolutit ohjeen vastaisesti vasta testatun oviksen jälkeen ja jatkaa siitä sen 10 päivää?

Kiitän mielipiteistä :)

Ps tähän teidän ryhmään kirjoitin kun toive kuitenkin ollut sieltä 2019 asti.

Heippa.saako yksi pidempään toivonut kysellä mielipidettä?
Raskauden on annettu tulla jo 10/18 alkaen mutta mitään ei kuulu.6/19 hankin ovistestit ja sitten yritettiinkin ihan hermostumiseen asti.kunnes alkuvuodesta heitin hanskat naulaan ja luovutin.kiertokin heitteli.toive ollut kaiken aikaa kuitenkin elossa ja nyt sain lääkäriltä terolutit kiertoa tasaamaan.pitäis syödä kp 15-24.
Mutta jos ovis tapahtuukin vasta myöhemmin? Voinko alkoittaa noit terolutit ohjeen vastaisesti vasta testatun oviksen jälkeen ja jatkaa siitä sen 10 päivää?

Kiitän mielipiteistä :)

Ps tähän teidän ryhmään kirjoitin kun toive kuitenkin ollut sieltä 2019 asti.

:welcome Saa tänne kirjoittaa enemmänkin:grin

Itse aloittaisin vasta testatun ovulaation jälkeen. Mulle on ohjeistettu ottamaan pari päivää ovulaation jälkeen. Ensikäynnillä polillakin vähän hymisteltiin (sori mun nega asenne:grin) kun sanoin et mun pitää aloittaa ne kyllä heti ovulaation jälkeen tai vuodan kun seula seuraavat viikot. Nyt kun on ollut noi letrot, ni on suht vähäisillä vuodoilla selvinnyt ilman keltarauhastukea. Jos aloittaa liian aikaisin, voivat häiritä ilmeisesti ovulaatiota(?):pompus:

Jottei nyt tule väärinkäsityksiä, niin olen kyllä saanut tyksissä äärimmäisen ystävällistä palvelua:grin tää on nyt vaan tää mun henkinen rage, kun pakko yrittää ilmeisesti etsiä syyllisiä jostakin:grin:banghead: ehkä eniten vaan ärsyttää se, kun kaikki jankuttaa että tää kaikki näyttää niin hyvältä. Mutta mun näkökulmasta on vähän vaikea havaita olevansa normaali, kun munasarjassa möllöttää kuukaudesta toiseen jotain ylimääräistä ja vuoda 3 viikkoa kuukaudesta verta:mad:

Mä en ole yleensä millään tavalla yliluonnollisiin asioihin tai etiäisiin tai mihinkään vastaaviin uskova ihminen, mutta nyt on pasmat ihan sekaisin. Eilen kun ajelin Kuopioon lähes koko matkan satoi vettä, välillä räntääkin, mutta kun lähdin kotiin päin niin aurinko paistoi. Sitten näin vielä kurjen pellolla, ja näistä "merkeistä" tuli niin valtava toivon puuska, että pillahdin itkuun.

Tänään sitten meidän ikkunaan lensi joku pikkulintu ja kuoli. Ensimmäinen asia joka mulle siitä tuli mieleen oli että nyt tää siirto epäonnistuu. Melkoista vuoristorataa joutuu vielä varmaan elämään, jos kaikki vähänkin normista poikkeavat tapahtumat on olevinaan jotain merkkejä :bag:

Kp15 meneillään, hemmetti, hymy sen kuin vilkkuu, käyköhän niin ettei sitä ovulaatio+ tulekaan, plääh :meh:

Mä en ole yleensä millään tavalla yliluonnollisiin asioihin tai etiäisiin tai mihinkään vastaaviin uskova ihminen, mutta nyt on pasmat ihan sekaisin. Eilen kun ajelin Kuopioon lähes koko matkan satoi vettä, välillä räntääkin, mutta kun lähdin kotiin päin niin aurinko paistoi. Sitten näin vielä kurjen pellolla, ja näistä "merkeistä" tuli niin valtava toivon puuska, että pillahdin itkuun.

Tänään sitten meidän ikkunaan lensi joku pikkulintu ja kuoli. Ensimmäinen asia joka mulle siitä tuli mieleen oli että nyt tää siirto epäonnistuu. Melkoista vuoristorataa joutuu vielä varmaan elämään, jos kaikki vähänkin normista poikkeavat tapahtumat on olevinaan jotain merkkejä :bag:
Itse olisin varmaan ihan samanlainen. Puhun usein karmastakin, vaikken siihen oikein uskokaan. Jos näin olisi eivät vanhemmiksi sopimattomat saisi lapsia. Eikös sen karman pitäisi uskomuksen mukaan kiertää takaisin sekä hyvässä että pahassa :hilarious:

Toi on kyllä paha:bag: meidän naapurilla on musta kissa ja se sattuu tosi usein kulkemaan tien yli, kun oon liikenteessä. JOKA kerta ajattelen, et EI :smiley-angry019 TAAS:hilarious::banghead:

En mäkää tiiä miten kestän jos en saa vuosiin tai koskaan lasta.
Miks aina oviksen jälkeen tulee olo et ei taaskaan.. ne kivut saa uskomaan et jotain tapahtuu mut sen jälkeen..Blääh..

Alku kierrossa jaksaa taas onnistua mut sitku alkaa dpo5 hiipiin niin mä oon jo heittämässä rukkasia tiskiin. Tänään taas ollu sellanen olo että vmp..

Takaisin