Raskaaksi 2019

Sitä pitäs varmaam osaa kysyy koska kukaan ei oo koskaan maininnu asiasta mitään, mutta nythän mä tiiän. Haluuko ne sit yleensä jotenkin ultrata, seurata mitä tapahtuu? Että millanen aika ekalla kerralla kannattaa varata kun ne ultrat ei oo ikävä kyllä ilmasia se on kuiyenkin sen 200 kerta (pääsisköhän jossain vaikka perhe artilla halvemmalla mä voisin vaikka lähinpään sen 60km ajaakkin)

Mä en tiedä, mutta oon ymmärtänyt että perheartella ultraa kätilöt? Ne ei saa varmaan kirjoittaa reseptejä? Eikä niillä välttämättä ole parhainta tietoa lapsettomuudesta ainakaan noin tutkinnon pohjalta.

Ekalla letrokierrolla ultrataan että näkee vasteen lääkkeelle. Että tuleeko folli/tuleeko liian monta follia, mutta sen jälkeen voi jatkaa käyttöä. Oliko sulla se joku hoitokontakti missä oot käynyt? Saako sinne esim. Puhelinaikaa missä voisi keskustella lapsettomuudesta ja letrojen aloituksesta ja sitten aloitus kierrossa varaisi ultran?

Sitä pitäs varmaam osaa kysyy koska kukaan ei oo koskaan maininnu asiasta mitään, mutta nythän mä tiiän. Haluuko ne sit yleensä jotenkin ultrata, seurata mitä tapahtuu? Että millanen aika ekalla kerralla kannattaa varata kun ne ultrat ei oo ikävä kyllä ilmasia se on kuiyenkin sen 200 kerta (pääsisköhän jossain vaikka perhe artilla halvemmalla mä voisin vaikka lähinpään sen 60km ajaakkin)

Yleensä vähintään ekalla lääkekierrolla tulee olla ultra joskus kp 10-12 että nähdään vaste. Onko tulossa mitään vai jopa liikaa tietyllä annoksella. Sen jälkeiset ultrat on aika lääkäristä riippuvaisia, jotkut haluu ultrata ja jotku ei mut kyl yksityisellä pitäs myös asiakkaan sana painaa et haluaako mite usein ultras käydä.

Tepsu ja sinpura, en muista ulkoa mutta eikö teillä kuitenkin jo ole se vuosi yritystä täynnä? Tai ainakin lähellä? Sehän on se rajapyykki jonka jälkeen saa hakeutua julkiselle hoitoon, jos yksityisen rahanmeno on kynnyskysymys. Toki nyt on tietty myös korona ja kohta kesätauot, että odottamistahan se sitten on, jos siihen ryhtyy. Yksityiseltä uskoisin letrot irtoavan aika helposti, varsinkin jos se vuosi on täynnä tai lähellä.

Ultraaminen vähintään kerran on suositeltavaa, että näkee millainen vaste on. Oon täällä monesti sanonutkin, että mulle letrot kasvatti 11 follia. Mun AMH on toki myös ihan pilvissä, joten monille ei varmaan ihan noin montaa kasva, mutta ois sekin kiva tietää jos ei kasva yhtäkään.

Täällä on kyl hormonitoiminta sekaisin. Mulla on línea negra tosi näkyvä ja maha on kova niinku ei pysty venyttää ja kohtu oikealle puolelle kallellaan aina niin siihen pistää välillä mut selkeästi vasenta välillä juilii niin irtoaa kyl sieltä jotaki. Mies ollu taas ihan kiinni ja hyvä ettei koko ajan saa olla toppuuttamassa ettei me nyt ihan kaupassa voida alkaa touhuileen.... Hmm miehet.

Ärsyttävää ku on lapseton. En kykene ymmärtämään miksi mä en pysy raskaana. Ehkä sit ku saa hoidon tähän reumaan... Ajattelin käydä pian ultrassa yksityisellä ku seksin jälkeen tuli tippa verta jne niin nyt on pakko selvittää miksi mä näytän siltä että oon paksuna vaikka en oo ja sit on muuta outoa oiretta niin pitää kysyä ja haluun nähdä itse miltä tuolla näyttää

Kuinkahan helposti noi letrot saa.. Harmittaa etten kysynyt niitä viimeksi kun gyne oli niin tönkkö. Onko muuten kielläkään tietoa loppuuko limat esim päivä ennen ovista vai voiko ne tulla miten sattuu. Mietin ku ny ollu kyl vv mutta ovista ei vieläkään kuulu. Haluisin koittaa noita letroja mutta eikai se gyne niitä määräis vaan soittamalla vaikka oon just näytillä käyny..? o_O

Mulla loppuu limat joko ovisplus tai ovispäivänä. En osaa sanoa miten helposti ne saa jos ei selvää ovuloimattomuutta/epäsäännöllistä kiertoa tms tai vuoden yritystä takana mut voihan niitä aina kysyä.

Toukokuun toinen lauantai:
Tyhjän sylin päivä
Tänään muistamme kaikkia niitä lapsia, jotka syntyivät nukkuen tai joita on kannettu, koskaan tapaamatta. Niitä, joita olemme pidelleet, mutta emme ole voineet ottaa mukaan kotiin. Niitä, jotka tulivat kotiin, mutta eivät jääneet. Niitä, jotka ehtivät laboratorio-olosuhteissa vain alkioiksi ja niitä, jotka taisteluista huolimatta syntyivät vain vanhempiensa sydämiin. Muistamme myös niitä orpoja ja äärimmäisen huonoissa oloissa eläviä lapsia, jotka eivät koskaan päässeet heitä vuosikausia odottaneiden, rakastavien adoptiovanhempiensa syliin.
Tee tästä profiilistatuksesi, jos sinä tai joku tuntemasi on kärsinyt tavalla tai toisella lapsensa menetyksestä. Lapsen menetys ja tahaton lapsettomuus musertavat koko elämän. Silti ne ovat yhä tabuja.
Riko hiljaisuus. ❤

Mun kaveri oli laittanu tän faceen.

Tyhjän sylin päivä
Tänään muistamme kaikkia niitä lapsia, jotka syntyivät nukkuen tai joita on kannettu, koskaan tapaamatta. Niitä, joita olemme pidelleet, mutta emme ole voineet ottaa mukaan kotiin. Niitä, jotka tulivat kotiin, mutta eivät jääneet. Niitä, jotka ehtivät laboratorio-olosuhteissa vain alkioiksi ja niitä, jotka taisteluista huolimatta syntyivät vain vanhempiensa sydämiin. Muistamme myös niitä orpoja ja äärimmäisen huonoissa oloissa eläviä lapsia, jotka eivät koskaan päässeet heitä vuosikausia odottaneiden, rakastavien adoptiovanhempiensa syliin.
Tee tästä profiilistatuksesi, jos sinä tai joku tuntemasi on kärsinyt tavalla tai toisella lapsensa menetyksestä. Lapsen menetys ja tahaton lapsettomuus musertavat koko elämän. Silti ne ovat yhä tabuja.
Riko hiljaisuus. ❤

Onpas ihana.:Heartred
Itse jaoin erään Simpukka ry:n julkaisun tarinoissa instassa. Tuli monelta sydämiä siihen :)

Mä en tiedä, mutta oon ymmärtänyt että perheartella ultraa kätilöt? Ne ei saa varmaan kirjoittaa reseptejä? Eikä niillä välttämättä ole parhainta tietoa lapsettomuudesta ainakaan noin tutkinnon pohjalta.

Ekalla letrokierrolla ultrataan että näkee vasteen lääkkeelle. Että tuleeko folli/tuleeko liian monta follia, mutta sen jälkeen voi jatkaa käyttöä. Oliko sulla se joku hoitokontakti missä oot käynyt? Saako sinne esim. Puhelinaikaa missä voisi keskustella lapsettomuudesta ja letrojen aloituksesta ja sitten aloitus kierrossa varaisi ultran?
Aivan en mä aatellu tota kätilöhommaa. No ei oo mitään kontaktia että lähtisin ihan soitellen sotaan yrittää jostain, kun mieshän ei ollu innostunu noista hoidoista. Niin sillä aattelin sitä yksityistä

Tyhjän sylin päivä
Riko hiljaisuus. ❤

Ompa ihana ja itku tuli :Heartred piti ottaa talteen puhelimeen.

Tyhjän sylin päivä
Riko hiljaisuus. ❤

Tää oli kyllä niin ihana, että rikkoi munkin somekynnyksen:happy::Heartred

Mulla loppuu limat joko ovisplus tai ovispäivänä. En osaa sanoa miten helposti ne saa jos ei selvää ovuloimattomuutta/epäsäännöllistä kiertoa tms tai vuoden yritystä takana mut voihan niitä aina kysyä.

Noku mietin et jos mun ovulointi ei onnistu esim ekalla yrityksellä ja se takia on sit myöhemmin, jos letrot sais tukeen sitä ovista :bookworm:

https://yle.fi/uutiset/3-11335204
Miksiköhän tuolla sanotaan, että julkisella olevat ei pääse nyt yksityiselle? Eikös smoothie tehnyt niin?

Joo itse ihmettelin samaa ku luin ton päivällä! Kyllä musta on ihan päässyt. En tiiä tarkotettiinko sitte heitä joilla alkioita julkisella pakkasessa että he ei voi siksi siirtyä yksityiselle? Tai sit joku muu väärinymmärrys.

Meillä kävis täällä yksityisellä lääkäri joka on tietojen mukaan myös lapsettomuuslääkärinä sairaalassa :bookworm: täytyy miettiä.. voiko sinne muka mennä vaan sanoo että haluisin kokeilla letroja?

Meillä kävis täällä yksityisellä lääkäri joka on tietojen mukaan myös lapsettomuuslääkärinä sairaalassa :bookworm: täytyy miettiä.. voiko sinne muka mennä vaan sanoo että haluisin kokeilla letroja?

Mun mielestä voi :grin ja voihan sitä myös perustella yli vuoden yrityksellä.

Mun mielestä voi :grin ja voihan sitä myös perustella yli vuoden yrityksellä.
Toisaalta ei se ota jos ei annakkaan, perusteluina kyllä menis yritystä melkein 1.5v, koronalla ja kesä sululla ja painon takia ei pääsis hoitoihin heti en tiiä mitä mieltä se on painon ja raskauden ja jajaja

Tyhjän sylin päivä
Riko hiljaisuus. ❤

Oli kyllä niin ihana teksti että rikoin kans somehiljasuuden lapsettomuudesta tällä. Vain harva mun lähipiiristä tietää että yritetään lasta ja että meillä on ollut tuulimunaraskaus.

Toisaalta ei se ota jos ei annakkaan, perusteluina kyllä menis yritystä melkein 1.5v, koronalla ja kesä sululla ja painon takia ei pääsis hoitoihin heti en tiiä mitä mieltä se on painon ja raskauden ja jajaja

Mietin samaa, tää vois olla mun kirjottama tosin meillä tulee just vuosi täyteen loppukuusta.
Painoa koitan saada kokoajan pois mikä on muuten yks :smiley-angry019 :violent001
se varmaan vois ollakin yks syy miksen ovulois ehkä? jos nyt en edes ovuloin tai jos niin harvoin
ja et miks mun kierto ei toimi. et hiphurraa no yritän kokoajan laihduttaa, elää terveellisesti ja tehdä asialle jotain, kai tää vielä tästä haluan uskoa siihen. Helppoa ei oo, hävettää ja surettaa muutenkin tämä asia :sorry:
Tietenkin on parempi olla laihempi, terveempi ja paremmassa kunnossa raskaana ja muutenkin lapsen kanssa tiedän sen, en halua kuulostaa idiootilta :bag: Haluan ja uskonkin että painonpudotus helpottaisi jo monta ongelmaa.
Tuntuu että menetin täysin tän kirjotuksen langan, toivottavasti joku ymmärtää, lukihäiriö ei oo mikään helppo muuten täällä :hilarious:

Ja todella liikuttava toi teksti :arghh: kyllä itku tuli. Mua surettaa pelkkä ajatus siitä miten rankka päivä tää on niin monelle ja kuinka moni kärsii ja suree ns. salassa ilman että toisilla on hajuakaan.
en väitä ettenkö olisi itsekkin just sellainen :oops:

Tuntuu hyvältä kun on päässy pois siitä vaa'an kyttäämisestä, mutta se miten (voiko sanoo) että tää maailma määrittää meitä sen vaaka lukeman mukaan. Se tuntuu musta pahalta vaikka mä sen haluaisinkin lääketieteellisesti ymmärtää. Ja kun tää ei oo mitään helppoa siis kaikki meistä tietää jotka kamppailee saman asian kanssa ettei se paino vaan hups tipu. Eikö se mittari vois olla joku muukin? Joku monen eri asian summa. Miks joku muu saa päättää mun puolesta voiko musta tulla äitiä? Tai ainakaan nyt juuri kun on henkisesti valmis hakeaan apua

Menikö tääkin simpura nyt kanssa vähän ohi aiheen.. tähän aikaan illasta ei ehkä ajatus oikein mee niinkun pitäs...

Huomenta!

Tälläinen tuli eilen illalla ja nyt keräilen rohkeutta uuden tekemiseen.
20200509_191014.jpg

Muoks: kyllä siinä viiva on edelleen :sad010:Heartbigred:Heartpink:wav:love7

Hyvin hentoinen, mutta livenä selkeä. Myös yliopiston apteekin testissä selkeä haamu. Apua! 1,5 vuotta, ei yhtään plussaa ja nyt.:love7
20200510_075334.jpg

Muokattu viimeksi:
Takaisin