Raskaaksi 2019

Hei täällä kun on viisaita ja kaiken kokeneita naisia, niin kysymystä Terolutista... Mitä selasin foorumin haulla ja muun netin ympäri, löytyi juttua että se voi estää ovulaation jos ottaa liian varhain. No, mulla oli esim viimeksi ovisplussa vasta kp19, silti gyne määräsi terolutit otettavaksi kp15-kp24. Tietääkö kukaan, mikä pointti siinä olisi?

En muutenkaan ehkä ihan saanut kiinni syystä miksi määräsi mulle niitä, kun kierrot nyt olleet pari kertaa 33-34pv, sitä ennen oli vähän enemmän heittoa (yks 55pv kierto), mutta itse ainakin epäilen et isommat kierron sekoilut johtui keskenmenotyhjennyksestä, ja nyt olisi kierto normalisoitunut/normalisoitumassa muutenkin... Muuten gyne tosiaan totesi kaiken näyttävän hyvältä ja oli hyvin paksu limakalvo (eikö se kerro siitä, et keltarauhanen toimisi ok??) siinä menkkojen ollessa alkamassa. Nyt tässä arvon, et meniskö tän kierron vielä ilman ja sit jos ei tärppää niin kokeilis onko niistä terolutista mitään iloa, vai pitäiskö vaan kiltisti ottaa heti tähän kiertoon niitä, kun gyne niin kehoitti...

:anyone

Mun henkkoht mielipide on, että näiden gynejen tietotaito on vanhentunutta. Kuvittelevat että kaikkien ovis on, tai pitäisi olla, kp 14 ja kaikkien kierto pitäisi olla 28 päivää. Jos sun kierto on säännöllinen niin en ottaisi, en ainakaan ennen kuin ovis on ollut.

Mutta tää tosiaan vain mun mielipide, en ole terveydenhuollon ammattilainen.

Kiitos dimou! :Heartred Jotenkin jäi tosiaan sellanen olo, et olis määrännyt niitä vaan kun ei keksinyt muutakaan mitä olis mulle ja mun epämääräisille oireille ja epätoivolle tehnyt :hilarious: Ehkä tosiaan jätän ne nyt tähän kiertoon vielä ainakin pois, mietin sit jatkoa myöhemmin uudelleen...

Kiitos dimou! :Heartred Jotenkin jäi tosiaan sellanen olo, et olis määrännyt niitä vaan kun ei keksinyt muutakaan mitä olis mulle ja mun epämääräisille oireille ja epätoivolle tehnyt :hilarious: Ehkä tosiaan jätän ne nyt tähän kiertoon vielä ainakin pois, mietin sit jatkoa myöhemmin uudelleen...
Komppaan dimouta ja kyllä mun mielestä on ihan selkeä outous et ennen ovista. Mulla on ovis miten sattuu ja sit sen jälkeen mulle määrätty progesteroni kuuri

Ei oo taas aamun jälkeen tullut vuotoa. Voi kumpa se olis vaan ollut tuollainen kertahomma:smiley-angelic001

Meille tuli myös ilmoitus, että kolmisen kuukautta siirtyy hoitojen aloitus. Eli heinä-elokuun vaihteen menkoista näillä näkymin ilmoittaudun hoitoon. Tätähän tässä koronan keskellä olikin jo odotettu, joten mikään yllätys se ei ollut. Mutta ärsyttää kyllä silti. Jatkamme siis luomuyrittämistä. Ehkäisemään en todellakaan ala koronasta huolimatta. Sen verran epätodennäköistä olisi tuo raskautuminen, että jos se nyt tässä epidemian aikana tapahtuisi niin siitä ilosta lukittaudun valikko puoleksi vuodeksi neljän seinän sisään.:hilarious:

Minuakin ärsyttää lapsen puolesta tämä tilanne. Juuri viime viikolla pääsi kauan kaivattuun kerhoon ja sai sieltä heti uuden kaverin. Ja nyt sitten ei kerhoa ole. Se siitä arjen uudesta rytmittämisestä. Varsinkin kun muskariakaan ei nyt ole.:arghh: Muutoin meillä on tosi hyvä tilanne kun minä just vuodenvaihteessa lopetin yritystoiminnan (josta olen nyt erityisen onnellinen) ja olen sairaslomalla kotosalla jokatapauksessa koko kevään. Ja mieskin pystyy tekemään etänä kotoa käsin työt. Mutta sympatiat on kyllä nyt kaikkien vaikeuksissa olevien puolella. :Heartred

Tsempit siis kaikille omiin tilanteisiin!

Hei te muut flo:n käyttäjät, muuttaako teillä se ovulaatio ennustetta kun syötätte negatiivisia ovistuloksia? Mulla se ennuste muuttui viime kierrossa kun ovisplussa oli ns normaalia aikaisemmin, mutta nyt ei reagoi negatiivisiin tuloksiin ja sanoo edelleen et tänään olis ovis vaik selkee nega edelleen :shifty: nää ennusteet toki on vaan laskentamalleja ja mitä epäsäännöllisempi kierto niin sen epämääräisempiä ne on.

Hei te muut flo:n käyttäjät, muuttaako teillä se ovulaatio ennustetta kun syötätte negatiivisia ovistuloksia? Mulla se ennuste muuttui viime kierrossa kun ovisplussa oli ns normaalia aikaisemmin, mutta nyt ei reagoi negatiivisiin tuloksiin ja sanoo edelleen et tänään olis ovis vaik selkee nega edelleen :shifty: nää ennusteet toki on vaan laskentamalleja ja mitä epäsäännöllisempi kierto niin sen epämääräisempiä ne on.

Ei muuta. Vaikkei tulis plussaa koko kierrossa, niin se jää Flossa kummittelemaan siihen mihin sivellus oli sen laskenut.

Tsemppiä ja voimia kaikille, joiden elämään korona vaikuttaa merkittävästi. :Heartred Tsemppiä myös Jesbelle, tilanne on siellä paljon pahempi, kuin Suomessa. :Heartred

Me ollaan tosi onnellisessa asemassa tässä tilanteessa. Ollaan toistaiseksi saatu käydä töissä ja saadaan laina maksettua, vaikka toinen lomautettaisiin. Meillä alkaa töissä yt:t, mutta mulla on mahdollisuus ottaa lomarahat vapaana ja kajota ens kesän lomiin, jos uudelleenjärjestely napsahtaa kohdalle. Lisäks täällä maalla arki jatkuu niinkuin on jatkunut tällä paikalla1500-luvulta. Sen ajatteleminen rauhoittaa, kun alkaa ahdistaa kuinka valtavat vaikutukset tällä on ja minkälaiseen ahdinkoon moni (perhe) joutuu.

edit. Voimia vielä erikseen kaikille, joiden hoidot siirtyvät. Olisitte ne ansainneet. :Heartred

Muokattu viimeksi:

Viimeistään plussa muuttaa o_O

Täällä ei paljon piinaillaan ehdi. Sen sijaan että linnoittautuisin kotiin, niin repeän tällä hetkellä joka suuntaan. Sote-alalla sijaisia on kaivattu. Tänään meen työhaastatteluun. Kumpa sais nyt vakkaritöitä. Kyllä sitä taas hetken tekee mitä vaan vähän rahakkaampaa. On tässä sit toivottavasti lopun elämää aikaa toteuttaa näitä mun muita kutsumuksia:happy:

Miehen firma ajaa toiminnan toistaiseksi alas varmaan 3 viikon sisään. Onneksi sille jo juteltiin sen entisestä duunista, että pääsis sinne lomautuksen ajaksi. Tulot tietty tippuu, mut on ne enemmän kun päivärahat anyways:happy:

Päivä kerrallaan tässä ihmetellään mitä tulevaisuus tuo tullessaan:happy:

Täällä ei paljon piinaillaan ehdi. Sen sijaan että linnoittautuisin kotiin, niin repeän tällä hetkellä joka suuntaan. Sote-alalla sijaisia on kaivattu. Tänään meen työhaastatteluun. Kumpa sais nyt vakkaritöitä. Kyllä sitä taas hetken tekee mitä vaan vähän rahakkaampaa. On tässä sit toivottavasti lopun elämää aikaa toteuttaa näitä mun muita kutsumuksia:happy:

Miehen firma ajaa toiminnan toistaiseksi alas varmaan 3 viikon sisään. Onneksi sille jo juteltiin sen entisestä duunista, että pääsis sinne lomautuksen ajaksi. Tulot tietty tippuu, mut on ne enemmän kun päivärahat anyways:happy:

Päivä kerrallaan tässä ihmetellään mitä tulevaisuus tuo tullessaan:happy:

Tsemppiä työhaastatteluun! Hyvä asenne :thumleft

En muista koska olis tälläset pms-oireet ollu viimeksi. Jos koskaan. Pää julmetun kipeä. Oksettaa. Maha kipeä ja sekaisin. Testiä en oo vielä tehnyt, ku tiedän et se on nega. Koska lämmöt heittelee ym.
Täs on kiva käydä kotikoulua ku äiti yrittää keskittyä pää ja mahakivulta tehtäviin jotka oliki tänää erilaiset ku eilen. Ympäristöoppi, uskonto ja elämänkatsomustieto, lisänä matikka ja äikkä sekä englanti.

Täällä kanssa kotikoulu käynnissä kolmasluokkalaiselle erityiselle. Voi luoja tätä keskittymisen vaikeutta, äsken kärpänen vei vartin matikan tunnista:shifty: Puoltoista tuntia ollu mukahommissa ja vajaan sivun saanu matikka atehtyä, eli tänäänkin tää alku junnaa pahasti ja pääsee vauhtii vasta vähän päivemmällä.
Aurinko onneks paistaa ja voiskin lähteä lasten kans metsään päivemmällä <3
kp20 dpo4 ja ei kommentoitavaa sen osalta. Mahaa on juilinu, et kai se keltsi siellä touhuaa.

Tsemppiä kaikille kotikoulun ja kotipäiväkodin pyörittäjille! Itsellä tää kotitoimisto sujuu toistaiseksi ihan hyvin, sähköpöytää vain on ikävä.

Hyvä fiilis tällä hetkellä, menkkoja odottelen. Jotenkin iski sellainen oikein optimismipiikki, että ens kierto on sitten meidän kierto. Mietin et meniskö jopa yksityiselle, jos(kun?) julkisen puolen hoidot perutaan. Vai pääseekö enää yksityisellekään? Kun meillä on kaikki kokeetkin jne jo otettu, enää tarvitsis lääkärin arvion siitä miten edetään... Jos sais oi-hoidot käyntiin? Voiko niitä hoitoja siis tehdä ihan itsenäisesti sitten kun on kerran ultrattu ja selvitetty, miten keho reagoi ovulaatiota tehostaviin lääkkeisiin? Vai pitääkö joka kk juosta ultrissa?

Yritin saada yksityiseltä kilpparilääkkeet mutta ei suostuu antaa:bag: sanoi et jos tänä vuonna vaan nousee koko ajan ni sit sais. Täytyy oottaa mitä klinikka sanoo.. kaippa ensikäynnille vois päästä Viim alkusyksystä

Tsemppiä kaikille kotikoulun ja kotipäiväkodin pyörittäjille! Itsellä tää kotitoimisto sujuu toistaiseksi ihan hyvin, sähköpöytää vain on ikävä.

Hyvä fiilis tällä hetkellä, menkkoja odottelen. Jotenkin iski sellainen oikein optimismipiikki, että ens kierto on sitten meidän kierto. Mietin et meniskö jopa yksityiselle, jos(kun?) julkisen puolen hoidot perutaan. Vai pääseekö enää yksityisellekään? Kun meillä on kaikki kokeetkin jne jo otettu, enää tarvitsis lääkärin arvion siitä miten edetään... Jos sais oi-hoidot käyntiin? Voiko niitä hoitoja siis tehdä ihan itsenäisesti sitten kun on kerran ultrattu ja selvitetty, miten keho reagoi ovulaatiota tehostaviin lääkkeisiin? Vai pitääkö joka kk juosta ultrissa?

Mun mielestä yksityisiä koskee sama ohje, että raskauteen johtavia hoitoja ei saisi antaa.

Mä ajattelin yksityiselle mahd kesällä/alkusyksystä jos ei julkisesta kuulu. Pari inssiä vois yksityisellä..

Mun mielestä yksityisiä koskee sama ohje, että raskauteen johtavia hoitoja ei saisi antaa.

Vielähän ei ole kaikkia julkisenkaan hoitoja peruttu. :confused005 Ainakaan meille ei ole vielä ilmoitettu, että olis käynti peruttu (oon kyllä varma et se vielä perutaan), ja joillainhan on täälläkin vielä inssit käynnissä. Mutta mietin vaan, että jos Hus on nyt ns. "täysvalmiudessa", niin tuskin annetaan yhtään mitään hoitoja jotka eivät ole välttämättömiä. Ja ehkä muita sairaanhoitopiirejä seuraa pian perässä. Ja kohtahan tässä ollaan jo niin "kaikki kielletty" -tilassa, ettei saa tavata yhtään ketään ellei oo henki kyseessä. :confused: No mut eihän tässä auta kuin katsoa ja odottaa (ei vahvin lajini...).

Nyt on ilmeisesti sellaiset ohjeet, että aloitetut hoidot tapauskohtaisesti voidaan jatkaa loppuun (punktiot tehdään) mutta että alkionsiirtoja ei esim tehdä.. En tiiä miten vaihtelee eri sairaanhoitopiirien välillä.

Tyksi ainakin ilmoitti että uusia hoitoja ei aloiteta. Jo käynnissä olevat stimulaatiohoidot pyritään suorittamaa loppuun ja kerätyt munasolut pakastetaan. Toki en tiedä jos resursseja on, että tekevätkö silti esim. Ensikäyntejä, koska näissähän ei vielä mitään hoitoja aloiteta:pompus:

Takaisin