Hei täällä kun on viisaita ja kaiken kokeneita naisia, niin kysymystä Terolutista... Mitä selasin foorumin haulla ja muun netin ympäri, löytyi juttua että se voi estää ovulaation jos ottaa liian varhain. No, mulla oli esim viimeksi ovisplussa vasta kp19, silti gyne määräsi terolutit otettavaksi kp15-kp24. Tietääkö kukaan, mikä pointti siinä olisi?
En muutenkaan ehkä ihan saanut kiinni syystä miksi määräsi mulle niitä, kun kierrot nyt olleet pari kertaa 33-34pv, sitä ennen oli vähän enemmän heittoa (yks 55pv kierto), mutta itse ainakin epäilen et isommat kierron sekoilut johtui keskenmenotyhjennyksestä, ja nyt olisi kierto normalisoitunut/normalisoitumassa muutenkin... Muuten gyne tosiaan totesi kaiken näyttävän hyvältä ja oli hyvin paksu limakalvo (eikö se kerro siitä, et keltarauhanen toimisi ok??) siinä menkkojen ollessa alkamassa. Nyt tässä arvon, et meniskö tän kierron vielä ilman ja sit jos ei tärppää niin kokeilis onko niistä terolutista mitään iloa, vai pitäiskö vaan kiltisti ottaa heti tähän kiertoon niitä, kun gyne niin kehoitti...
![]()
Mun henkkoht mielipide on, että näiden gynejen tietotaito on vanhentunutta. Kuvittelevat että kaikkien ovis on, tai pitäisi olla, kp 14 ja kaikkien kierto pitäisi olla 28 päivää. Jos sun kierto on säännöllinen niin en ottaisi, en ainakaan ennen kuin ovis on ollut.
Mutta tää tosiaan vain mun mielipide, en ole terveydenhuollon ammattilainen.
Jotenkin jäi tosiaan sellanen olo, et olis määrännyt niitä vaan kun ei keksinyt muutakaan mitä olis mulle ja mun epämääräisille oireille ja epätoivolle tehnyt
Ehkä tosiaan jätän ne nyt tähän kiertoon vielä ainakin pois, mietin sit jatkoa myöhemmin uudelleen...
nää ennusteet toki on vaan laskentamalleja ja mitä epäsäännöllisempi kierto niin sen epämääräisempiä ne on.
Ainakaan meille ei ole vielä ilmoitettu, että olis käynti peruttu (oon kyllä varma et se vielä perutaan), ja joillainhan on täälläkin vielä inssit käynnissä. Mutta mietin vaan, että jos Hus on nyt ns. "täysvalmiudessa", niin tuskin annetaan yhtään mitään hoitoja jotka eivät ole välttämättömiä. Ja ehkä muita sairaanhoitopiirejä seuraa pian perässä. Ja kohtahan tässä ollaan jo niin "kaikki kielletty" -tilassa, ettei saa tavata yhtään ketään ellei oo henki kyseessä.