Raskaaksi 2019

Wusti pahoittelut, perässä tullaan, oon niin oireeton kun voi vaan olla. PMS finnejä pukkaa vaan. :mad:
Mietin meenkö gynelle tekee esim papan ja ruinaan kilpparilääkkeitä vai jätänkö soittopyynnön sellaselle jonka tiedän antavan helpommin kilpparilääkkeet.. vai mitä hittoa :arghh: turha noita letrojakaan syödä jos yks ongelma on kilppari?! On muuten paljon gyneaikoja nyt yksityiselle, en tiedä haluanko itsekään mennä..

Nipanderi saako lomautus ajalta mitään palkkaa? Itse pk töissä mutta jos nyt iskis meillekin lomautukset myöhemmin.. on muuten busseissa ja kaduilla tyhjää..

Toivottavasti perjantaina on kaikki hyvin.
Mulla on huomenna 15+0, tää on nyt kai viides kerta tässä raskauden aikana kun vuotaa. Pyyhkiessä/saattaa tulla vähän suojaan, ei sen enempää.
Veikkaavat et syy olis kohdunsuussa, kun on leikattu, ei ainakaan ultrissa mitään syytä löytynyt.

Tuohan on hyvä, jos ois tuollainen syy :) Onko sulla nuo kerrat olleet "nopeita" vai vähän tullut pitkin päivää?

voi ei smoothie paljon jaksamisia sinne :Heartred varmasti tuntuu että pettymyksistä ei pääse yli, mutta toivottavasti saat jotain kivaa ajateltavaa että jaksat sinne syksyyn.

newmoon ja sammie tsemppiä noihin vuoteluihin. onneksi ultraavat ja tarkistavat tilanteen ettei tule sitä turhaa odottelua, jos kaikki ei olisikaan kunnossa. josko syy löytyis tai kunhan mini on kunnossa :Heartred
tuli muuten mieleen... missä saat sammie ultrauksen? mietin vain et oma pää varmasti hajoilis jos taas joutuis odottamaan ekaan ultraan ellei keksi kohtutulehdusoireita tms et otetaan tosissaan.

tiinuliinu kuvaa meille ja vahvistumisia :Heartred josko vahvistumiset toisivat ajatukset pois peruuntuneesta(?) reissustanne.

voi ei smoothie paljon jaksamisia sinne :Heartred varmasti tuntuu että pettymyksistä ei pääse yli, mutta toivottavasti saat jotain kivaa ajateltavaa että jaksat sinne syksyyn.

newmoon ja sammie tsemppiä noihin vuoteluihin. onneksi ultraavat ja tarkistavat tilanteen ettei tule sitä turhaa odottelua, jos kaikki ei olisikaan kunnossa. josko syy löytyis tai kunhan mini on kunnossa :Heartred
tuli muuten mieleen... missä saat sammie ultrauksen? mietin vain et oma pää varmasti hajoilis jos taas joutuis odottamaan ekaan ultraan ellei keksi kohtutulehdusoireita tms et otetaan tosissaan.

tiinuliinu kuvaa meille ja vahvistumisia :Heartred josko vahvistumiset toisivat ajatukset pois peruuntuneesta(?) reissustanne.

Mä saan sen julkisen kautta. Takana km ja kkm ja sitten löytyi vielä se kohdun anomalia ja kilpirauhasen ongelmia, joten sillä perusteella.

Wusti pahoittelut, perässä tullaan, oon niin oireeton kun voi vaan olla. PMS finnejä pukkaa vaan. :mad:
Mietin meenkö gynelle tekee esim papan ja ruinaan kilpparilääkkeitä vai jätänkö soittopyynnön sellaselle jonka tiedän antavan helpommin kilpparilääkkeet.. vai mitä hittoa :arghh: turha noita letrojakaan syödä jos yks ongelma on kilppari?! On muuten paljon gyneaikoja nyt yksityiselle, en tiedä haluanko itsekään mennä..

Nipanderi saako lomautus ajalta mitään palkkaa? Itse pk töissä mutta jos nyt iskis meillekin lomautukset myöhemmin.. on muuten busseissa ja kaduilla tyhjää..

Liitostahan (jos kuulut) niin saat päivärahaa tai sit kelalta työttömyyspäivärahaa (jos et kuulu liittoon). Työnantaja ei tietenkään maksa palkkaa, eihän lomautuksessa muuten olis mitään järkeä. Kuka hullu työnantaja lomauttaisi työntekijät ja maksais niille vielä siitä:hilarious:

Aamun testi nega, max haalea viivanpaikka kun oikee tihrustaa ja kääntelee. Lisäksi lämmöt oli 36.4 kainalosta, että on tullu alas ku 36.8 ollu tähän asti.
Mulla oli plussa kierrossa ihan keskenmenoon asti lämmöt 37 +- 1
Sylkiovistesti oli eilen täynnä saniaista, mut epäilen et tänää sekin on kadonnut.
Keltarauhasia(molempia) polttelee nivusiin asti. Tätä oli raskaudessakin, mut tais olla enempi tuikkivaa. Menkkajuilinnat on aika kovat, joten taitaa iskeä kunnon menkat vii. 3 päivän päästä.

Onneks tuli niitä siteitäki kaupasta, taidan vielä suklaata hankkia, nii meen peiton alle vlopuksi pohtimaan kaikkea tätä kakkaa.

Liitteet

• IMG_20200318_075100.jpg
    IMG_20200318_075100.jpg
    19.7 KB · Katsottu: 247
Muokattu viimeksi:
Meillä tulee kyllä vaikea kuukausi. Toivottavasti helpottaa ku saa selkeyttä koulujutuissa. Pojalla paha mieli vähän väliä, kun ei pääse kouluun.
Opettajalta ei oo tullut tehtäviä, kuitenkin pitäs oppituntien mukaan yrittää edetä. Eilen ei tullut yhtään mitään koulujuttuja tehtyä, kun vasta illalla tuli ilmoitus että huomenna tulee tehtävät, no tänää ois jo toinen tunti menossa jos ois koulussa.
Paljon haleja kaivattu, paljon on puhuttu, ja lohdutettu, mutta paha mieli iskee välillä.
Ja ei auta tää oma itkuherkkyys tässä yhtään. Välillä vessassa kun hetken on yksin, tulee itsellekin itku pojan puolesta lisänä tietty pms, pettymys negatestistä.
Helkutin korona haistakoon huilu.

TiinuLiinu, vaikeissa tunnelmissa ollaan täälläkin. Haluaisin tarjota lapsille kivaa yhdessäoloa kotona, eskaritehtäviä esikoiselle leikkimielisesti ja välitöntä läsnäoloa, jota lapset kaipaavat. Totuus on, että olen henkisesti ihan romuna enkä jaksaisi mitään muuta kuin maata sohvalla. Eilen illalla itkin miehelle, tänään hermostuin todella ja huusin esikoiselle, joka ei pyynnöstä huolimatta auttanut pyykkikoneen täytössä ("eskaritehtävä"). Sitten itkenkin omaa väsymystä, huutamista ja sitä, ettei lapset ansaitse tällaista äitiä. Vielä aamulla mulla oli sellainen olo, että otetaan nyt ilo irti tästä kotona olosta ja tankataan läheisyyttä, kun oon ollut aika poissaoleva. Ei se nyt ihan niinkään mennyt.

Eilen kysyin itkien mieheltä, mitä hän on mieltä jos laitan kierukan takaisin. Mies kyllä näkee miten romuna olen ja hoitaa lapset iltaisin töistä tultuaan. Mies sanoi, että tehdään niin kuin minulle on paras, hän kyllä pystyy asian kanssa elämään eikä vihaa mua sen vuoksi (mitä itse tyhmästi pelkäsin). Huomenna mulla on viimein neuvolan depressiohoitaja näiden keskenmenojen vuoksi ja toivon sieltä saavani ajatuksiini jotain selvyyttä.

Kierrosta ei ole mitään hajua, tänään tuli 3 vkoa tyhjennyksestä enkä muistanut ostaa r-testiä kaupasta. Ovistuntemuksia oli viime viikon lopulla ja pari kertaa ollaan suojaamatonta seksiä harrastettu. Menkkojen pitäisi oviksen mukaan alkaa vajaan parin viikon päästä.

Ainiin, enhän mä eilen mitään ihanaa omaa aikaa saanut. Esikoiselle iski virtsatietulehdus päälle ja ilta meni lasten päivystyksessä, kun en saanut hänelle puhelimitse reseptiä (vaikka itse olin tulehduksesta varma ja näyte tämän todisti). Ei siinä mitään, ymmärrän että näyte pitää ottaa, mutta tälleen koronan aikaan ei ihan mielellään lähde lapsen kanssa pariksi tunniksi sairaalaan.

Mä saan sen julkisen kautta. Takana km ja kkm ja sitten löytyi vielä se kohdun anomalia ja kilpirauhasen ongelmia, joten sillä perusteella.
aivan. no mutta onneks ees tuommoisien myötä suostuvat ultrailee. muistuu vaan just mieleen itellä tuo km, kun kaikkialta ”ihan normaalia on” ja joutui odottamaan sinne ekaan ultraan saakka. tekis niin mieli pistää valitusta siitä. no rv11 onneks keksin oireita et otettiin ultraan. ylihuomenna onneks sulla ultra ja toivotaan parasta. onhan se vuoto yleensä normaalia. tsemppiä odotteluun :Heartred

Täällä flo väittää et olis ovis, mut eikähän tuo o-testi edelleen oo nega. Ollut outoa nippailua ja ala selän juilintaa, outo tunne alapäässä ja valkkists ei juuri tuu. En tiiä oisko joku tulehdus vai mitä hittoa. Vti tuskin, mut katotaan nyt eteneekö mihinkään - lääkäri aikoja ei nyt saa kuin kiireellisissä asioissa, et sais sit tulla jotain selkeitä oireita.

Olin tänään kilpparikontrollissa kun mietittiin, aloitetaanko lääkitys... No nyt se TSH on 0,79??? Pari-kolme viikkoa sitten oli siis 3,6. Mitenhän tää voi näin paljon heitellä?

Meille tuli myös nyt ilmoitus, että alkionsiirto tehdään aikaisintaan elokuussa :sorry:

Ei ole ainakaan vielä peruttu. Saa nyt sitten nähdä kuinka käy, kun tämän viikon aikana tulee tarkennuksia käytäntöihin :hilarious:
Itse ajattelin että jos hoidot ei jatku heti, jättäisin ehkä nuo keltarauhastuetkin pois ja antaisin omalle keholle tilaa, saa vaan nähdä maltanko oikeasti :rolleyes:
Tuli juuri ilmoitus, että resepti on uusittu, pistelyt alkaa siis perjantaina, 4. insseä kohti kai tässä sitten mennään :hilarious:

Onneksi sentään meni kotikoulu lopulta hyvin, kun saatiin tehtävät opettajalta. Lapsi teki kiltisti vaikka äiti toimikin nyt opena.
Mulla on ihan jäätäviä menkkakipuja ja päätä särkee. Otan kohta burana-panadol setin jos ei itsekseen helpota.
Lapsi on jo paremmalla mielellä vaikka vähän vieläki harmittaa ku ei oo koulua.
Mut onnistuin ainakin joissain kun saatiin eka etäpäivä kunnialla loppuun :)
Paha mieli itsellä sisäisesti jatkuu, nyt kaipais hetken yksinoloa, mikä ei nyt tuu onnistumaan hetkeen. Viikon päästä lapsi menee yökylään, jos ei korona tilanteen takia siihenkin tuu jotain muutosta.

Olin tänään kilpparikontrollissa kun mietittiin, aloitetaanko lääkitys... No nyt se TSH on 0,79??? Pari-kolme viikkoa sitten oli siis 3,6. Mitenhän tää voi näin paljon heitellä?

Mitä ihmettä..Mul ei kyl varmaan..3 testiä vuoden sisään otettu ja aina noussu

Hei täällä kun on viisaita ja kaiken kokeneita naisia, niin kysymystä Terolutista... Mitä selasin foorumin haulla ja muun netin ympäri, löytyi juttua että se voi estää ovulaation jos ottaa liian varhain. No, mulla oli esim viimeksi ovisplussa vasta kp19, silti gyne määräsi terolutit otettavaksi kp15-kp24. Tietääkö kukaan, mikä pointti siinä olisi?

En muutenkaan ehkä ihan saanut kiinni syystä miksi määräsi mulle niitä, kun kierrot nyt olleet pari kertaa 33-34pv, sitä ennen oli vähän enemmän heittoa (yks 55pv kierto), mutta itse ainakin epäilen et isommat kierron sekoilut johtui keskenmenotyhjennyksestä, ja nyt olisi kierto normalisoitunut/normalisoitumassa muutenkin... Muuten gyne tosiaan totesi kaiken näyttävän hyvältä ja oli hyvin paksu limakalvo (eikö se kerro siitä, et keltarauhanen toimisi ok??) siinä menkkojen ollessa alkamassa. Nyt tässä arvon, et meniskö tän kierron vielä ilman ja sit jos ei tärppää niin kokeilis onko niistä terolutista mitään iloa, vai pitäiskö vaan kiltisti ottaa heti tähän kiertoon niitä, kun gyne niin kehoitti...

:anyone

Takaisin