Raskaaksi 2019

Voi smoothie, oon niin pahoillani! Niin epäreilua!

On tää kyllä ihan hullu tilanne. Huomaan oman ahdistukseni pahenevan koronauutisoinnista ja siitä että lapset on kotona, kun pitäisi levätä. Yritän välillä pysähtyä ja hengittää tietoisesti, heikoin tuloksin. Tänään lähden autolla ajelemaan vaikka yhdelle kirpparille jonka pitää laittaa ovet toistaiseksi kiinni, saanpa edes jotenkin yrittäjiä tuettua. Ja omaa aikaa, että vähän rauhoitun. Oon harkinnut vakavasti, että laittaisi vaan sen kierukan takaisin tässä kaiken koronahässäkän keskellä..

Jotain hyvääkin. Mulle löytyi terapeutti ja terapia alkaa elokuussa! Lisäksi ollaan tehty meidän arjesta "eskari" eskarilaiselle ja kohta eskaritehtävänä leivotaan mustikkapiirakka isin työpaikalle piristykseksi :Heartred

Voi ei:Heartpink aika monta inssiä muuten haluavat kyllä tehdä:pompus:

Siellä siis hoidot jatkuvat yhä? Just mietin et jos nyt ei natsaa niin pitää sit vaan vetää noita letroja tässä odotellessa, et millon taas pääsee hoitoihin...
Ei ole ainakaan vielä peruttu. Saa nyt sitten nähdä kuinka käy, kun tämän viikon aikana tulee tarkennuksia käytäntöihin :hilarious:
Itse ajattelin että jos hoidot ei jatku heti, jättäisin ehkä nuo keltarauhastuetkin pois ja antaisin omalle keholle tilaa, saa vaan nähdä maltanko oikeasti :rolleyes:

On tää korona tapauksena kyllä erikoinen. Mun mielestä tiettyihin asioihin olis pitänyt reagoida jo aikoja sitten, kuten lentoliikenteeseen. Mutta siis, mekin nyt ollaan oltu kipeenä, mies 6pv ja minä 4pv, ehkä pientä lämpöilyä, mutta ei varsinaista kuumetta. Meillä ollut vatsaoireita, päänsärkyä, lihassärkyjä, silmät kutiaa ja vuotaa, nenä tukossa ja kurkku kipeä. Ei kuitenkaan kovin koronalta vaikuta, mitä nyt limaa joka röörissä. Kotona ollaan pysytelty.
Musta ihmisillä ei vieläkään ole tolkkua tuon taudin suhteen, Ylekin uutisoi siitä miten ihmiset kulkee kertakäyttöhanskat kädessä kaupoissa.. On varmasti osalle oikeasti vaikea tauti, mut suurin osa sairastaa tätä lievillä oireilla tietämättään edes - ja kyllä tavan muutkin virukset voi olla yhtä vaikeita, mulla meni entero aivokalvoihin, kun viikon olin maannut 38 asteen kuumeessa.. Ja itsehän kuulun myös riskiryhmään astman vuoksi, mutta en siltikään oikein jaksa panikoida tätä. Enemmän harmittaa nämä muut vaikutukset kuten, taloudelliset vaikeudet jne.
Tsempit kaikille tähän maailmantilanteeseen :Heartred

Ei oikein mitään voi tehdä puolikuntoisena, niin täällä on vaan syöty ja makailtu :hilarious:

On tää korona tapauksena kyllä erikoinen. Mun mielestä tiettyihin asioihin olis pitänyt reagoida jo aikoja sitten, kuten lentoliikenteeseen. Mutta siis, mekin nyt ollaan oltu kipeenä, mies 6pv ja minä 4pv, ehkä pientä lämpöilyä, mutta ei varsinaista kuumetta. Meillä ollut vatsaoireita, päänsärkyä, lihassärkyjä, silmät kutiaa ja vuotaa, nenä tukossa ja kurkku kipeä. Ei kuitenkaan kovin koronalta vaikuta, mitä nyt limaa joka röörissä. Kotona ollaan pysytelty.
Musta ihmisillä ei vieläkään ole tolkkua tuon taudin suhteen, Ylekin uutisoi siitä miten ihmiset kulkee kertakäyttöhanskat kädessä kaupoissa.. On varmasti osalle oikeasti vaikea tauti, mut suurin osa sairastaa tätä lievillä oireilla tietämättään edes - ja kyllä tavan muutkin virukset voi olla yhtä vaikeita, mulla meni entero aivokalvoihin, kun viikon olin maannut 38 asteen kuumeessa.. Ja itsehän kuulun myös riskiryhmään astman vuoksi, mutta en siltikään oikein jaksa panikoida tätä. Enemmän harmittaa nämä muut vaikutukset kuten, taloudelliset vaikeudet jne.
Tsempit kaikille tähän maailmantilanteeseen :Heartred

Ei oikein mitään voi tehdä puolikuntoisena, niin täällä on vaan syöty ja makailtu :hilarious:
Ja sit toi et kun tuntuu et ahdistaa koronahomma ni lopettaa uutisten lukemisen, lukee vaan informaation kannalta oleelliset ja antaa niiden brassailu-klikkiotsikoiden-kauhuskenaarioiden jäädä omaan arvoonsa ja yrittää muistaa sen, että tämä on medioille ihan loistoaikaa ja kassa kilisee. Hyvä esimerkki oli erään median juttu siitä miten yhä nuoremmat joutuvat teholle. Juttu oli otettu toisen maan mediasta ja alkuperäisestä lähteestä ”unohdettu” mainita lauseen loppu, joka kuului jotakuinkin näin ” sinällään tämä tilanne ei eroa tavallisesta kausi-influenssasta, koska silloinkin nuoria täysin terveitä joutuu aika-ajoin tehohoitoon ärhäkän influenssan vuoksi”.

Nyt on ensi käynnillä käyty. Siellä ei korona tunnu vaikuttavan, toki siis lääkäri painotti että kipeänä ei hoitoja tehdä ja jos korona iskisi niin hoidot peruuntuu. Kyseli lähinnä mun kierrosta ja oonko testaillut ovista (ai että oonko :D) mies menee jo ensi viikolla antamaan oman näytteen ja mulle varattiin aukkaria. Sit katotaan siitä eteenpäin miten edetään. Ollaan valmiita tuolla yksityisellä siis näitä alkututkimuksia teettämään, ehkä inssiä. Ihan hyvä olo, lääkäri oli mukava ja symppis. Eri hoitomuodoista kertoi kattavasti

Nyt on ensi käynnillä käyty. Siellä ei korona tunnu vaikuttavan, toki siis lääkäri painotti että kipeänä ei hoitoja tehdä ja jos korona iskisi niin hoidot peruuntuu. Kyseli lähinnä mun kierrosta ja oonko testaillut ovista (ai että oonko :D) mies menee jo ensi viikolla antamaan oman näytteen ja mulle varattiin aukkaria. Sit katotaan siitä eteenpäin miten edetään. Ollaan valmiita tuolla yksityisellä siis näitä alkututkimuksia teettämään, ehkä inssiä. Ihan hyvä olo, lääkäri oli mukava ja symppis. Eri hoitomuodoista kertoi kattavasti

Jee! Joo me varmaan kans kesällä/syksyllä mennää yksityiselle inssiin tai ivf. Luultavasti inssi. Onko toi ensikäynti pakollinen? Et siellä suunnitellaan jatkosta? Kun toiki maksaa sen parisataa ilmeisesti :bag:

Ja sit toi et kun tuntuu et ahdistaa koronahomma ni lopettaa uutisten lukemisen, lukee vaan informaation kannalta oleelliset ja antaa niiden brassailu-klikkiotsikoiden-kauhuskenaarioiden jäädä omaan arvoonsa ja yrittää muistaa sen, että tämä on medioille ihan loistoaikaa ja kassa kilisee. Hyvä esimerkki oli erään median juttu siitä miten yhä nuoremmat joutuvat teholle. Juttu oli otettu toisen maan mediasta ja alkuperäisestä lähteestä ”unohdettu” mainita lauseen loppu, joka kuului jotakuinkin näin ” sinällään tämä tilanne ei eroa tavallisesta kausi-influenssasta, koska silloinkin nuoria täysin terveitä joutuu aika-ajoin tehohoitoon ärhäkän influenssan vuoksi”.
Silti se hysteria on esimerkiksi täällä havaittavissa. Me ollaan kotiarestissa neljä aikuista ja koira ja kysellään onko koiralla oikeasti hätä vai onko muuten vaan ulkoilu. Laitoin duunin jälkeen (teen kotoo työt koska karanteenis) niin farkut jalkaan jolloin kämppikset oli et mihin se sinä oot menossa. Kävin kaupassa ja todistin henkilöllisyyden ja syyn käydä. Sitten kipinkapin kotiin ja istua sisällä. Ihmiset tulee mökkihöperöiksi ja autiokaupungin irtolaisia häädetään jonnekin mutta minne kun kodittomia ovat. Tämä on tehnyt monelle hallaa muilla keinoin kuin olemalla virus. Eli itse koronaa en pelkää vaan nimenomaan tätä kun ihmiset lietsoo ja kun se hulluus näkyy omasta ikkunasta jo.

Jee! Joo me varmaan kans kesällä/syksyllä mennää yksityiselle inssiin tai ivf. Luultavasti inssi. Onko toi ensikäynti pakollinen? Et siellä suunnitellaan jatkosta? Kun toiki maksaa sen parisataa ilmeisesti :bag:

Joo ilmeisesti pakollinen kun suunnitellaan jatkosta ja käydään perustiedot läpi. Toi makso 120€ kelakorvauksien jälkeen, ei ultrattu nyt kun sanoin et mut on viimeks kesällä ultrattu. Ja sit siinä aukkarissa se kattoo samalla kohdun ja munasarjat kuiteski. Jäi kyllä hyvä mieli käynnistä, semmonen "valoa tunnelin päässä" :)

Silti se hysteria on esimerkiksi täällä havaittavissa. Me ollaan kotiarestissa neljä aikuista ja koira ja kysellään onko koiralla oikeasti hätä vai onko muuten vaan ulkoilu. Laitoin duunin jälkeen (teen kotoo työt koska karanteenis) niin farkut jalkaan jolloin kämppikset oli et mihin se sinä oot menossa. Kävin kaupassa ja todistin henkilöllisyyden ja syyn käydä. Sitten kipinkapin kotiin ja istua sisällä. Ihmiset tulee mökkihöperöiksi ja autiokaupungin irtolaisia häädetään jonnekin mutta minne kun kodittomia ovat. Tämä on tehnyt monelle hallaa muilla keinoin kuin olemalla virus. Eli itse koronaa en pelkää vaan nimenomaan tätä kun ihmiset lietsoo ja kun se hulluus näkyy omasta ikkunasta jo.
Nojuu, mutta ihmiset menee hysteerisiksi ilman järjellistä syytäkin:grin

Kun muiden maiden kansalaiset hamstraa vessapaperia, nii amerikkalaiset aseita o_O

Meidän ulkomaan reissu näillä näkymin peruttu :sad001 (vaikka joittenki mielestä itsekästä täs tilantees aatella matkustelua tms. Tää oli vaan nii kaivattu, keskitin sitä pahaa oloa keskenmenosta tähän matkaan, joka ny ei vissii tuu toteutuu, jos ei ihme tapahdu)
Vaikka korona saatais kuriin ja lupa ois matkustaa, mut meidän matkaseurue osa joutuu käyttää tod. Näk. Kesälomansa, koska koronan takia työt vähentyy, asiakkaat peruu ja näin ollen ei tuu rahaa, lisäksi työnantajat ajaa osaa toiminnasta alas, nii loppuu työt lopullisesti jossain vaiheessa. Tunnen kuinka paha olo vaan taas alkaa painaa rinnassa. Yritän vaan aatella tän niin että asiat menee niinkuin kuuluu, et kaikella on tarkoituksensa ym.
Ei pitäs suunnitella yhtään mitään täs elämäs, kaikki menee pieleen kuitenki :sorry:
Asennoidutaan nyt siihen ettei tehdä tulevana 6kk yhtään mitään. Mut raskautta haluan yrittää, en anna koronan sitä estää ja pilata vaikka kai siinä jokin riski voiskin olla. :mad:

Muokattu viimeksi:
Voi luoja, mä sain äsken testiin näkyvämmän viivan :wideyed: haalea on mut punertava ja mä näin sen vessan valossa. En saanut nyt vielä kuvattua, koska esikoinen kotona ja olin jo kuulemma liian kauan vessas, n. 4 min, eli ei ees testi aikaa täysin. Ja puhelin oli latauksessa sen aikaa. Harmi ku mun älykellolla ei saa otettua kuvia :grin
Yritän illan aikana vielä saada kuvattua sen. Onpa jännää.

Onko sun tilanne yhtään helpottunut?
Mullakin vuotaa.. Taas.. :sorry:

Joo ja ei. En tiedä. Silloin sunnuntaina tuli paljon, sen jälkeen taas ei juurikaan, pari tuhrua. Perjantaina ultra ja pelottaa hirveästi :sorry:

Onko vuotanut kauan /paljon? Mitkä viikot sulla nyt? Tsemppiä, tää on kamalaa :arghh:

Millon testiä :angelic::p meillä sama, vähän lapsia ja paljon aikuisia!

Smoothie ja muut pahoitteluni :Heartred perseestä! Mä säästän rahaa jos menis edes inssit syksyllä yksityiselle tekee..:sour:
Itse en lopeta yritystä koska en raskautuis kuitenkaan
Yritän muistaa aamulla tehdä. Menkat pitäis alkaa loppu viikosta vasta

Mä tein tänään dpo8 laimeesta päiväpissasta kirkkaan negan :hilarious: ei se plussaks muutu mutta teen perjantaina taas aamulla.
Negan jälkeen saan 7vkon tauon jälkeen juoda holia :dance011
Plussaonnea sulle!
Aamulla tein dpo 12 rfsun herkän puikkotestin ja negaahan se näytti

Liitteet

• IMG_20200318_063911.jpg
    IMG_20200318_063911.jpg
    21.2 KB · Katsottu: 189
Voi näitä negoja:sad010

Täällä dpo2, eilen aloitin luget ja tänään aamulla tuli taas jo vuotoa. Että se niistä, viime kierto oli siis vaan joku harvinainen poikkeus taas:bag:

Että eipä tarvitse täälläkään paljon jännällä lopputulosta. :smiley-angry019

Noh, eipä siinä, tähän maailman tilaan on pari muutakin murhetta. Esim. Tuo ukon mahdollinen lomautus. Onneks sote-ala yhä vetää, joten pitää pistää sinne hakemuksia, jos saisin vähän omalla tilillä tasattua sitä, jos toinen jää kotiin:bag:

Takaisin