Raskaaksi 2019

Nyt on siemenet kyydissä. Ei niin hyvä näyte kun viimeksi, mutta kriteerit täyttävä. Nyt vaan rukoillaan plussaa, sillä seuraava hoito on sitten ties millon, koska korona:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001 keskeneräiset hoidot pyritään suorittaa loppuun ja sit alasajetaan kaikki kiireettömät jutut portaittain

Dpo13 ei vuotoa näy. Oksettaa, tissit on turpeat nännit kipeet ja luoja Tiinu mul on toi häpyluun särky myös.. oivoi.

Nyt on siemenet kyydissä. Ei niin hyvä näyte kun viimeksi, mutta kriteerit täyttävä. Nyt vaan rukoillaan plussaa, sillä seuraava hoito on sitten ties millon, koska korona:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001 keskeneräiset hoidot pyritään suorittaa loppuun ja sit alasajetaan kaikki kiireettömät jutut portaittain

Toivotaan et plussaat mutta voi ei noi hoidot :arghh: arvasin.. saisinpa edes kilpparilääkityksen kokeiluun..

Toivotaan et plussaat mutta voi ei noi hoidot :arghh: arvasin.. saisinpa edes kilpparilääkityksen kokeiluun..

Joo, näin meillä:sorry: en sit tiedä mikä Naikkarin linja on.

Oli sama lääkäri ku eka kerralla. Nyt puhu siitä et limakalvolla oli sillon ekassa ultrassa poikkeavaa hajoamaan (mun vuoto jutuista ehkä johtuen). Tän toki olin lukenu jo kannasta.

No viime kierrossa niitä ei onneksi ollut ja nytkin koitan aloitta luget pikimmiten, jos pysyisivätkin poissa:smiley-angelic001

Hyvä juttu että inssi vielä on onnistui Nipa!

Meillä on tällä viikolla se lapsen osastoviikko, vielä kasilta aamulla olivat miettineet voidaanko sitä nyt pitää. Onneksi antoivat luvan tulla, muuten olisi mennyt puolen vuoden päähän. Nyt mennään päivä kerrallaan, tehdään niin paljon kun ehditään. Toivottavasti onnistuu koko viikko, koska tätä on jo nyt odotettu yli puoli vuotta. Ja kaikki kuntoutukset ja kelan avustukset ja erityinen tuki päiväkotiin on kiinni siitä, että lapsi saa diagnoosin. Puheterapia jo keskeytyi toistaiseksi määrittelemättömäksi ajaksi.

Dimou, toivotaan että ne nyt kuitenkin koko viikon tekis pois alta jos ovat kerran päättäneet aloittaa. Itse just kirosin oman lääkäri ajan peruuntumista, kun joudun jättämään psyk terapian tauolle kun en saa jatko lausuntoa kelaan ja kotihoidontuesta ei paljon niitä käyntejä makseta vaikka takautuvasti saisikin. Kun voi olla että ajan saaminen menee kuukausien päähän.

Onks kellään vinkkejä miten muistaisi tehdä (liuska) ovistestit? Mulla tulee koko asia mieleen sillä sekunnilla kun pissat on jo pöntössä :facepalm: Aattelin kyllä jo, että jätän sen tikuttamisen tässä kierrossa kokonaan, kun en oo jaksanut niitä cb:n tuplahormonitestejä käydä hommaamassa ja perus testien kanssa unohtuu jatkuvasti että se pissa ottaa talteen. Eilen kävi sama homma kolmesti - en tiedä edes miten on mahdollista :rolleyes: Vikalla kerralla mä menin sinne vessaan päässä se ajatus ja pam automaatiolla vaan koko vessareissu.

Nyt alkoi myös oikeanpuolen munasarja kipu. Oon aatellut et nyt ovis oli vasemmalla ja siksi sitä vähän tuikkinut välillä, mut nyt tuo oikea oikein polttelee. Tätä oli raskaana ollessa paljon. Jännää.
Täs vielä tää mun testi vähän kuivuneena. Niin hyvin haalea että eihä tuosta kuvassa oikee ees näy mitää :grin luonnossa sen näkee suht selvästi. Mut tuollasta se antoi mulle myös kierrossa missä raskaus ei ees mahdollinen. Että tää on aika turha testi :hilarious:

Liitteet

• IMG_20200316_120401.jpg
    IMG_20200316_120401.jpg
    14.3 KB · Katsottu: 210
Nyt alkoi myös oikeanpuolen munasarja kipu. Oon aatellut et nyt ovis oli vasemmalla ja siksi sitä vähän tuikkinut välillä, mut nyt tuo oikea oikein polttelee. Tätä oli raskaana ollessa paljon. Jännää.
Täs vielä tää mun testi vähän kuivuneena. Niin hyvin haalea että eihä tuosta kuvassa oikee ees näy mitää :grin luonnossa sen näkee suht selvästi. Mut tuollasta se antoi mulle myös kierrossa missä raskaus ei ees mahdollinen. Että tää on aika turha testi :hilarious:
Mä oon ihmeissään et mikä mulla on, kauhea olo. Paranee päivän mittaan mut illalla palautuu. Närästys on kova ja kahvi maistuu pahalle. Kaveri julisti mut raskaaksi kun ei menkkoja näy mut voihan olla anovulatorinen kierto. Jolloin menkat myöhästyy. Olis periaatteessa pitänyt eilen tulla mut eeih. Harmikseni ollaan kotiarestissa.

Dimou, toivotaan että ne nyt kuitenkin koko viikon tekis pois alta jos ovat kerran päättäneet aloittaa. Itse just kirosin oman lääkäri ajan peruuntumista, kun joudun jättämään psyk terapian tauolle kun en saa jatko lausuntoa kelaan ja kotihoidontuesta ei paljon niitä käyntejä makseta vaikka takautuvasti saisikin. Kun voi olla että ajan saaminen menee kuukausien päähän.

Onks kellään vinkkejä miten muistaisi tehdä (liuska) ovistestit? Mulla tulee koko asia mieleen sillä sekunnilla kun pissat on jo pöntössä :facepalm: Aattelin kyllä jo, että jätän sen tikuttamisen tässä kierrossa kokonaan, kun en oo jaksanut niitä cb:n tuplahormonitestejä käydä hommaamassa ja perus testien kanssa unohtuu jatkuvasti että se pissa ottaa talteen. Eilen kävi sama homma kolmesti - en tiedä edes miten on mahdollista :rolleyes: Vikalla kerralla mä menin sinne vessaan päässä se ajatus ja pam automaatiolla vaan koko vessareissu.

Mul usein testi ja muki wc valmiina esillä :) oviksen aikoihin

Muistanko oikein et oot 30? Tai ainaKin lähelle. Silloin on ihan viitteissä joo, yläraja on 8. Että onhan sun arvo korkea, mutta kyllä silti tuntuu oudolta että vain siksi annetaan diagnoosi. Varsinkin kun aikaisemmat ultrat ollut puhtaita.

Oliko sulla mikä kierron vaihe nyt menossa? Mietin et jos on ihan alkukierto niin voiko olla niin ettei johtofolli oo vielä valikoitunut ja siksi rakkuloita näkyy enemmän. En tiedä.

Sanoko gyne mitään hoitoihin ohjautumisesta?

Juu oon 30. Ultran aikana oli kp22 ja dpo6, en tiedä miten sillon pitäs niitä rakkuloita näkyä.

Meillähän on jo lähete lapsettomuuspolille ja ensikäynti ens kuussa. Saa nyt nähdä miten tää koronatilanne näihin vaikuttaa.

Hyvä juttu että inssi vielä on onnistui Nipa!

Meillä on tällä viikolla se lapsen osastoviikko, vielä kasilta aamulla olivat miettineet voidaanko sitä nyt pitää. Onneksi antoivat luvan tulla, muuten olisi mennyt puolen vuoden päähän. Nyt mennään päivä kerrallaan, tehdään niin paljon kun ehditään. Toivottavasti onnistuu koko viikko, koska tätä on jo nyt odotettu yli puoli vuotta. Ja kaikki kuntoutukset ja kelan avustukset ja erityinen tuki päiväkotiin on kiinni siitä, että lapsi saa diagnoosin. Puheterapia jo keskeytyi toistaiseksi määrittelemättömäksi ajaksi.

Tsempit teillekin sinne:Heartred toivottavasti saatte jakson suoritettua tästä kaikesta huolimatta:Heartred

Täällä on hullua. Koiraa saa yksi käyttää kerrallaan. Mun koira saa ylettömän paljon liikuntaa ku 4 käyttää vuorotellen. Kauppaan kahden metrin jono ja yksi ihminen kerrallaan. Passit ja asuinpaikka todistus mukana. Juu testit jää apteekkiin. Ja näköjään myös siteet jos niitä sattuu tarvitsemaan. Uskon ettei ihan heti sideostoksille tarvi mennä mut ainaki saa selkeän tuloksen kahden viikon päästä et onko sitä raskaana vai mikä mul on. Toisaalta mun oireet on ihan kummat ja sit unohtu phsuoja ja hyvin railakkaan yön unissaan viettänyt kertoi mun nukkumakaveri. Järjestelyt on hauskat, kaikille ei ole omaa huonetta joten nukutaan sikin sokin mut ainakin on seuraa

Mulla on ollu tää kierto muutenkin ihan kummallinen, tiputtelu ei oo oikein missään vaiheessa lakannutkaan. :shifty: Eilen tuli illasta niin paljon verta, että mietin jo et mitä helvettiä, pitääkö tää jo laskea menkoiks vaikka tavallisia menkkaoireita ei ookaan. Mutta nyt on taas tullut "vaan" sen verran mitä yleensä parii päivää ennen menkkoja.

Mulle on nyt tullut PCOS-oireet ja nää tiputteluvaivat lähtenyt pahenemaan vasta kun on lapsen yritys käynnissä. :sad001 Alan jo kohta uskoo siihen, että asian ajatteleminen taianomaisesti pilaa mahdollisuudet. :confused:

No oikeesti toki ehkä nyt vaan tarkkailee itseään ja ravaa tutkimuksissa herkemmin. Varmaan ennen tällaisia kiertoja olis ihmetellyt vaan hetken ja sitten unohtanut. Mutta äh.

Eilen mun kaveri oli soittanut ja se sanoi et sillä on jotain asiaa. Mun eka ajatus oli, että voi ei, ei kai se oo raskaana. Heti perään tuli ikävä fiilis siitä, että miks ajattelen ensimmäisenä tuota (kaverini ei tietääkseni edes yritä lasta tällä hetkellä, mutta ovat kyllä miehensä kanssa käyneet keskusteluja siitä) ja miksi se olisi minusta ikävä asia. Uskon kyllä että osaisin iloitakin kaverini puolesta, mutta olisi myös ikäviä fiiliksiä. No kaipa se on inhimillistä.

Viikonloppuna oli sukujuhlat ja sai taas kuulla pari kyselyä. Äitinikin kommentoi jossain yhteydessä, että "kunhan tekin alatte nopeasti tehdä niitä lapsia" tms... Aika ajattelematon kommentti äidiltä, kun hän tietää yrityksestä. Vastasin vain, että eipä niitä tekemällä tehdä. En juonut juurikaan alkoholia juhlissa, joten se varmaan nostatti äidin toiveet... Hän näytti pettyneeltä kun sitten kuitenkin maljan nostin oikealla kuoharilla.

Suomessa ei taida armeija vielä hillua kaduilla niinku täällä. Voi tsiisys tää aiheuttaa enemmän kaaosta

Voi Nipanderi, pidetään peukku pystyssä! Ja Sammie, mulla hematooma näkyi kohdussa silloin kun kkm ultralla varmistettiin. Lääkäri tosin ei sanonut muodosta/koosta mitään. Tsemppiä <3

Verikokeiden tulokset tuli ja kaikki testit on viitearvojen sisällä. Ferritiini jopa 73! Kilpirauhasarvoista se, joka pitäisi olla alle 4, oli 2,33 eli kai sekin ihan ok? Mun isällä on kilpirauhasen vajaatoiminta mutten tajunnut kysyä, mitkä arvot sillä on lääkityksen kanssa. Trombosyytit oli vähän koholla, mutta johtunee pitkittyneestä flunssasta.

Mun toipuminen on nyt tauolla, kun lapset jäi mun kanssa kotiin vallitsevan tilanteen vuoksi (vaikkei varsinaista kieltoa viedä päiväkotiin olekaan). Tällä viikolla alkava maisterihaku jännittää ja ahdistaa. Miehen kanssa alustavasti puhuttiin, että kokeillaan raskautta vielä kesään asti ja sitten pistetään tämä projekti jäihin. Jänniä aikoja, toisaalta olisi helpotus lopettaa yrittäminen ihan kokonaan eikä tarvitsisi enää elää jatkuva pelko perseessä, mutta toisaalta tuntuisi kamalalta lopettaa nyt kun ei tiedä, olisiko vielä ollut mahdollisuutta loppuun asti kestävään raskauteen..

Jesbe Onpa sulla jännä tilanne. Täälä Suomes hidastellaan mun mielestä. Monet ottanut lapset jo kotiopetukseen, mä vielä päästin esikoisen kouluun, mutta luokassa oli vähän vajaata, kun osa ottanut kotiopetukseen jo.
Mut monet hamstras ruokaa vissii siitä syystä että siirtyi vapaaehtoiseen kotikaranteeniin.
Me ei olla ostettu ees kotivaraa. Taitaa olla 2 purkkia säilyke lihaa, vähän makaroonia ja puoli pakettia kaurahiutaleita. Pakastin on onneks täynnä lihaa(mies on teurastaja).

Nyt mulla iski vielä kovemmat menkkajuilinnat myös selässä, päänsäryn kera, ja kaamee väsy. Oon varma nyt että tulee mega oireiset menkat vaan.

Sammie Toivottavasti olis jotain vaaratonta vuotelua. Kurjaa tuommoinen :sad001 mulla ei ultraaja (toka vikassa ultrasssa) sanonu mitään hematoomasta, ennen ku sit alkoi hurja vuoto, jota vaan hulahteli pönttöön 4 tunnin ajan, ihan koko ajan. Viimeisessä ultrassa sitten totes että todennäköisesti ollu suuri hematooma, mut meidän pikkuinen oli jo ennen sitä hematooma vuotoa poistunut. Mun hematooma vuoto oli sellasta hyytelömäistä. Todella outoa se verenkoostumus. Ikinä ennen en oo semmosta nähny/kokenu.
Mut hematoomahan ei mun keskenmenoa aiheuttanut, vaan ilmeisesti sit toistepäin. Mun käsityksen mukaan hematooma on vähän kuin kohdun sisäinen mustelma, joka sit tavallaan vuotelee sieltä pois.

Takaisin