Raskaaksi 2019

Oo ihanaa että täällä on näin positiivisia juttuja, Helenen tilanteesta lukiessa varsinkin tuli valtavan hyvä olo :Heartred

Omana napana, ihan yhtä sekaisin kierto edelleen... Kp34, digiovistesti vilkkuhymyilee nyt 16.päivää. Enää kahdeksi päiväksi niitä tikkuja jäljellä, ja päätin et en osta lisää, saa luvan riittää oviksen kyttäys tältä kierrolta. Ehkä se livahti ohi tai ehkä ei tullutkaan, mistä näistä nyt voi tietää. Kohdussa on kaikenlaisia tuntemuksia, ja nyt on parina päivänä tullut pieni tippa aavistuksen veristä vuotoa (ovista? Kiinnittymistä? Kropan muuten vaan sekoilua?). Pää tietysti kehittänyt kaikenlaisia raskausoireitakin jo :hilarious: Tein lauantaina (kp31) negan raskaustestin, en siis kovin pitkälle malttanut... :angelic: Jos tästä tulee yhtä pitkä kierto kuin edellisestä (55pv) niin on todella pitkät viikot edessä :sorry::dead:

Oon miettinyt, että tän jälkeen meen kyllä taas gynelle, jos saisi jotain mikä voisi vähän normalisoida tätä kierron pituutta... Ja jotain perus labratestejä haluaisin myös, että näkis ettei nyt oo jotkut arvot selkeästi sekaisin. Mut kenelle sellaisesta kannattaisi mennä puhumaan? Tavalliselle (yksityiselle) gynelle? Jonkun lapsettomuusklinikan gynelle? Joku muu, mikä? Helsingissä tätä pohdiskelen, et jos jollain on vinkata hyvää tahoa, saa kertoa... :confused005

oltiin molemmat todella vaaleaihoisia punatukkaisia ja vielä vasureita ? vai muistanko väärin :hilarious:
mulla myös tosin koko naama täynnä pisamia.

Hiukset tosin aina värjättynä kirkkaanpunaisiksi, oikeasti ovat maantienharmaat (mikä yllättävä suomalainen hiusväri) ja aavistuksen punertavat
mun isoäiti oli luonnollinen punapää.

EDIT: Oon miettiny et mitä jos joskus tulevalla lapsella olisikin punaiset hiukset

oltiin molemmat todella vaaleaihoisia punatukkaisia ja vielä vasureita ? vai muistanko väärin :hilarious:
mulla myös tosi paljon koko naama täynnä pisamia.

Hiukset tosin aina värjättynä kirkkaanpunaisiksi, oikeasti ovat maantienharmaat (mikä yllättävä suomalainen hiusväri) aavistuksella oranssia.
mun isoäiti oli luonnollinen punapää.
Joo, vaalea iho ja tukka luonnostaan vaaleanruskea, värjättynä punainen :grin Pisamia mulla ei ole :)

On kyllä hienoja uutisia monella ja jännitettävää! :)

Mulla, tai meillä, se tk lääkäri torstaina. Mistä kohdasta se papa otettiinkaan? Mietin vaan JOS muka oliski raskaana, niin voiko papan ottaminen vahingoittaa? Tekeekö edes yleislääkärit tollasta? Taas tuntuu se nyppylä napukan päällä niin haluisin jotain varmistusta....osuisko se syöpäbingolotto tähän osotteeseen?:sorry: nyt tuntuu vain yksi kun joskus tuntuu monta pientä.

Mulla, tai meillä, se tk lääkäri torstaina. Mistä kohdasta se papa otettiinkaan? Mietin vaan JOS muka oliski raskaana, niin voiko papan ottaminen vahingoittaa? Tekeekö edes yleislääkärit tollasta? Taas tuntuu se nyppylä napukan päällä niin haluisin jotain varmistusta....osuisko se syöpäbingolotto tähän osotteeseen?:sorry: nyt tuntuu vain yksi kun joskus tuntuu monta pientä.
No ei varmasti ole mitään syöpää :Heartred miljoona kertaa todennäkösempää olla vaikka raskaana:rolleyes:

Aida nyt sormet ja varpaat ristiin ettei teidä tarvi lähteä ivfään! En tiedä muistanko oikein et olitte dimoun kanssa molemmat kysissä? Et mite voi olla noin eri mittaiset odotusajat!? :wideyed: tai ehkä hoitaja ei kuitenkaan ollut perillä jonoista..
Joo, KYSllä ollaan. Dimou taisi mennä jonoon tammikuun alussa ja mehän päästään jonoon vasta parin viikon päästä eli pari kuukautta myöhemmin. Aikalailla on siis tosiaan venynyt tuo jono kevään aikana (täytyy toivoa paljon nopeita plussia jonossa meidän edellä oleville, että jono lyhenee). Ja heinäkuu sotkee sitten lisää. Mutta ajattelin tämän nyt niin, että tässä saa nyt vähän ottaa rennosti ja keskittyä muihin juttuihin jos joudutaan sitä ivf:ää jonottamaan. Ja tokihan tässä on teoriassa mahdollista raskautua luomuna välissä...:rolleyes: (vissiin..)

No ei varmasti ole mitään syöpää :Heartred miljoona kertaa todennäkösempää olla vaikka raskaana:rolleyes:

Kiitos lohdutuksesta :Heartred menin googlettaa ja pelästyin lisää:hilarious: onhan mulla siis joskus ollut HPV ja kondylooma vai onko ne sama asia..no anyway molempia on ollut..:sorry: jos toi ei ota ni meen ens kierron alussa yksityiselle..

Papan otto ei voi mahdollista raskautta vahingoittaa niin no worries! En usko et sulla syöpää ja toivottavasti saat lääkäriltä jonkun vastauksen mikä se näppylä vois olla.

Papa otetaan kohdunkaulalta. Jonkinlainen raapimiskoe se on, tai ainakin tuntuu siltä:hilarious: ottavat ihan tk:ssaakin papaa. Tosta että otetaanko sitä raskaana on kahta kantaa, otetaan ja ei. Ite jätin 30 vuotis seulat välistä kun olin raskaana ja kävin sit myöhemmin otattaa.

Edittinä. Jospa se bingo ei sinnekään osoitteeseen osuisi. Onhan nää kaikki poikkeavuudet kyllä raastavia:sorry:

Kiitos lohdutuksesta :Heartred menin googlettaa ja pelästyin lisää:hilarious: onhan mulla siis joskus ollut HPV ja kondylooma vai onko ne sama asia..no anyway molempia on ollut..:sorry: jos toi ei ota ni meen ens kierron alussa yksityiselle..
Nyt nainen google pois ja äkkiä, sieltä ei löydä mitään hyvää!

Ei yksinäinen unta saa, valvottaa, niin pistän pohdintaa tänne.

Miten tyhmää olisi koettaa pidentää kiertoa ottamalla lääkärin määräämä lugekuuri yhtä tai kahta päivää pidempänä :confused004 :hilarious:

Meinaan kun olen laskeskellut, että viikonlopulle sattuisi ovulaatio normaali kuurilla, mikä ei ole ideaali tilanne inseminaation kannalta. Jos saisin venytettyä meneillään olevan kierron niin, että menisi viikonlopun yli ovulaatio. Näyttää olevan melko vakio, että kuusi päivää kuurin päättymisestä kierto on startannut, ainakin viisi kiertoa on ollut käytössä päätellen yli jääneistä lugeista.

Sitten muuttujana olisi tietysti vielä tämä Menopur. Viimeksi minulla venyi Menopurilla(10 päivää, 25iu) ovulaatioajankohta parilla päivällä normaalista. Löytyisikö tähän mitään kaavaa:think005

Te joilla Menopur on käytössä, minkä verran se on viivästyttänyt ovulaatiota normaalista?

Muokattu viimeksi:
Papa otetaan kohdunkaulalta. Jonkinlainen raapimiskoe se on, tai ainakin tuntuu siltä:hilarious: ottavat ihan tk:ssaakin papaa. Tosta että otetaanko sitä raskaana on kahta kantaa, otetaan ja ei. Ite jätin 30 vuotis seulat välistä kun olin raskaana ja kävin sit myöhemmin otattaa.

Edittinä. Jospa se bingo ei sinnekään osoitteeseen osuisi. Onhan nää kaikki poikkeavuudet kyllä raastavia:sorry:

Vaikkakin suurempi todnäk että papassa jotain vikaa kuin et ois raskaana :hilarious: luin kans sit et se yks näyte otetaan kohdunkaulasta niin en tiiä uskaltaisko.. vaikka jossain luki et raskaana ok. ei tosin uskois et kondylooma tai syöpä muuttais muotoaan koko ajan, eli ehkä mul vois olla sitä nabothin kystaa. Ei kylläkään tunnu yhtään raskaalta että eiköhän taas huti. Ja lämmötki tasasta paitsi dpo4 hieman alempana.

Monette muistaakseni vaikka luget pitää vuodon pois niin kierto on voinut alkaa jo taustalla o_O jolloin kp1 olisi todellisuudessa esim jo kp3. En tiedä vaikuttaako ovikseen.

No voihan vitalis. Lääkäri näköjään unohti kirjoittaa mulle sen primolut reseptin :meh: Onneksi kävin kannassa katsomassa, enkä joutunut turhanpäiten menemään apteekkiin. Soittoaika alkaa vasta 12.30. Yngh, toivottavasti tää nyt ei ainakaan pitkitä uuden kierron alkua.

Sivuhuomautuksena, mulla on kp 19 ja eilen alkoi tulla ovislimaa. Oisko sitten hyvä merkki, että proge voisi toimia niinkuin on tarkoitettu ja kuuri saisi kierron aikaan? Mulla on nyt ihan hillitön stressi tuosta ajoituksesta. En osaa (ainakaan vielä) jännittää itse hoitoa, piikittelyä, follien kasvua, hyperiä tai mitään muutakaan kuin sitä että punktio ei oo viikolla 12 :smiley-angelic001

Aida, saattaahan se olla että alkuvuodesta ihmiset hakeutuu enemmän hoitoihin ja jono pitkittyy :sorry: Toisaalta mullakin hyppäs just neljä viikkoa arvioitu punktioaika eteenpäin, joten en pitäis mahdottomana et pääsisitte vielä tässä kevään aikana aloittamaan.

Smoothie, tsemppihalit huomiselle!

Helena, mahtavia uutisia siellä! :smiley-angelic003

Vaikkakin suurempi todnäk että papassa jotain vikaa kuin et ois raskaana :hilarious: luin kans sit et se yks näyte otetaan kohdunkaulasta niin en tiiä uskaltaisko.. vaikka jossain luki et raskaana ok. ei tosin uskois et kondylooma tai syöpä muuttais muotoaan koko ajan, eli ehkä mul vois olla sitä nabothin kystaa. Ei kylläkään tunnu yhtään raskaalta että eiköhän taas huti. Ja lämmötki tasasta paitsi dpo4 hieman alempana.

Monette muistaakseni vaikka luget pitää vuodon pois niin kierto on voinut alkaa jo taustalla o_O jolloin kp1 olisi todellisuudessa esim jo kp3. En tiedä vaikuttaako ovikseen.
Niin taitaa olla.
Mutta mitäpä sitä ei kuitenkin pohdiskelisi :laughing021

Niin taitaa olla.
Mutta mitäpä sitä ei kuitenkin pohdiskelisi :laughing021

No älä. Pakko myöntää että yksi päivä pohdiskelin käynkö hakemassa vaihevuosista johtuvaan emättimen limakalvoille tarkoitettua paikallista estrogeenihoitoa:hilarious: en sit käynyt. Järkeilin sen sitten niin, että vaikka mun limakalvot näyttääkin vuotoherkiltä (niin kun kuulemma synnyttäneillä on tapana) niin ei se silti aiheuttaisi sellaisia vuotoja aikaan mitä mulla on:angelic: ei näitä kaikkia pohdintoja edes kehtaa tuolla lääkäreissä ääneen sanoa:hilarious::hilarious:

Voi smoothie, vmp:Heartbigredonneksi huomenna on viimein se kauan odotettu aika. Isot tsempit siihen, toivottavasti pääsette aloittamaan pian!! Sen verran vielä näistä vuodoista. Toi lääkäri epäili, että on jotain hormonaalista, vaikka ei näissä perustesteissä mitenkää näy. Tää siksi, kun mulla toi keltarauhashormonin käyttö ei isoinakaan annoksina kauheesti vaikuta tähän. Olin saanut itselleni myös uuden diagnoosin. Muu kiertohäiriö:hilarious: siksi myös epäilen että raskautuminen ei omalla kohdalla taida olla kauheen todennäköinen ilman että oma hormonitoiminta lakkautetaan lääkkeellisesti. Mutta tää on vaan mun mutua, siihen se lääkäri ei ottanut kantaa.

Ihanaa et täällä on hyviä uutisia, mikä helpotus Helena80! Smoothielle sympatiat kp1. :(

Mulla alkoi eilen taas näkyä punaista valkovuodon seassa. Oon jotenkin ihan paskana tästä, en ihan täysin ymmärrä miksi... Tänään tulin tosi myöhään töihin kun en saanut vaan kotoa itkulta lähdettyä, ja töissäkin piti mennä suoraan vessaan kun itketti. Se itku vaan tulee itsestään, mietin oonko liian heikko tähän projektiin kun tässä vaiheessa jo näköjään alkaa psyykkeessä näkyä. Mitähän työkaverit ajattelee kun yks täällä meikittä itkettyneillä silmillä.

No, eiköhän tää tästä ala kohta taas helpotaa. Muuten on ollut kaikkea tosi ihanaa elämässä viime aikoina. Mutta sekin jotenkin suututtaa, että miksi en voi iloita vaan niistä asioista, miksi ne ei riitä. Onko se lapsi nyt ainoa asia joka enää vois tehdä mut onnelliseks, eihän se niin voi mennä. Mitä jos sitä ei koskaan tule.

Anteeksi vuodatus. Nyt palaan töiden pariin.

Takaisin