Raskaaksi 2019

Isot peukut kyllä tälle. Suosittelen aina jokaiselle joka valittaa unettomuudesta. Useimmiten mua varmaan pidetään ihan pöpinä, mut mulle ne kyllä toimii:hilarious:

Täällä kroppa kyllä sekoilee jotakin. Tein pitkää päivää töissä ja yhtäkkiä tuntu et pissasin varmaan housuun. En onneks, mut jotku ihme limat. Kp7, en todellakaan usko että ovis! Piti kumminkin karauttaa kotiin kaatamaan ukko. Se ei olis tietty yhtään jaksanut. Kerkesin jo vähän lämpenemäänkin sille, että jos seksin harrastaminen meidän taloudessa olis siitä kiinni, ni ei paljon peitto heiluisi:finger: no, lämpes se sit kumminkin:hilarious: ei uskalla ottaa mitään riskejä näissä kropan sekoiluissa:bag::hilarious:

Muuten, te aukkarissa olleet. Onko paikat olleet kipeänä sen jälkeen? Siis todennäköisesti mulla on ovis tyyliin viikon päästä, että on se varmaan ainakin siihen mennessä parantunu?

Ei ollu kipeenä mikään :) tsemppiä huomiselle! Terveisin: 3 yötä...

Mitähän mulle siellä gynellä tehdään, kun ekaa kertaa meen ja silloin olis suunnilleen ovis?

Voi kuulostaa hassulta, mutta mä oon käynyt ainoastaan papakokeissa. En ole koskaan käynyt gynellä :wideyed:

Ja mua jännittää mennä sinne, vaikka mua on tutkittu ja ronkittu synnärilläkin. Kaikkein paras oli kuopuksen aikana, kun menin osastolle odottelemaan käynnistystä. Yhtäkkiä ovesta paukkaa lääkäri mukanaan joukko opiskelijoita ja sanoo mulle, että sopiiko, jos nää opiskelijat seuraa tutkimusta. Ja rouva on hyvä ja vetää nyt ne housut pois ja sitten jalat levälleen :hilarious:

Mulla meni KYS:iin lähete vuoden vikana päivänä ja viikolle 15 on alustavasti suunniteltu punktiota. Tiedä vaikka pääsisit vähän nopeamminkin, kun olet jo valmiiksi asiakas eikä tarvitse enää mitään verikokeita tai vastaavia :)

Tai toki voi sitäkin toivoa, että tää inssi onnistuu :wink

Joo, toivon kovasti, että inssi onnistuu. Usko ei ole kauhean kova, mutta oi miten sitä toivookaan. :Heartred
Ja jos ei onnistu niin toivottavasti tosiaan se nopeuttaa asioita, että ollaan jo asiakkaana. Ihana olisi tässä keväällä päästä aloittamaan, ettei tarvitsisi heti miettiä kesätaukoja.

mammografia on iizi. itsellä suht isot rinnat ni kyllähän se litistää. itse imetin vielä ni siinä hoitajan kans pohdittiin et kummasta tulee enemmän maitoa:laughing002 nopea ja kivuton homma. itsellä oli sitten vielä ultraus.
sydänoireita joihin ei ole vieläkään löydetty vastausta. eikä varmaan tulla löytämään muuta kuin rintarangan jumit (toivon ettei ole muuta!)
Toivottavasti ei ole muuta, mulla sydän heittää vähän väliä ja se kuitattu joko rintarangan jumeina, hormonien muutokset yms. No nythän toi ja kaikki oireet ku yhdistää niin muodostuu tietyt immuunijärjestelmän sairaudet.. kauhea kun sai kohtauksen töissä ja sit vielä joutuu olemaan jotenkin järkevästi ja setviä nämä asiat.

Huomenna eka piikki (joku ihan perus eli oli se sit MS tai skleroderma niin pitäisi auttaa) ja jännitys on katossa. Mammografia pian ja se olis ollu helpompi varmasti ennen ku nää tissit päätti kasvaa.. siis mulla on loppukierrossa aina isommat rinnat kuin normaalisti ja en oo pitänyt minään sitä, nyt edelleen käytössä on loppukierron liivit ja ollaan jo menossa kohti uutta luteaalii ja nää vaan turottaa tossa, kipeätkin on et en tiedä liekö tähän sairauteen liittyvä juttu ku käy kipeää vaikka ei mitään tekisikään.

Vitsit ku olis kiva kun olis vaan raskaana ja sit vois nauttia olostaan, mut eih en ollut. Vuodot niukentunut mut eipä haittaa täs on niin paljon kaikkea. Huoh, kuka testaa pian??

Helphelphelp, lääkäri soitti ja käski aloittaa progen huomenna! :nailbiting::nailbiting::nailbiting: ja alustava aikataulu punktiolle on viikko 11. Aattelinkin että se vko 15 kuulosti tosi myöhäiseltä. Ehkä sanoi epähuomiossa väärin. Tai ehkä joku jäi jonosta edeltä pois, en tiedä.

Nyt vaan sit on tosi suuri toive, että vasteet on normaalit. Mainitsin täällä joskus siitä esikoisen osastoviikosta, se on viikko 12. Eikä mulla ole juuri positiivisia kokemuksia siitä, että keltarauhaskuuri saisi kierron aikaan. Määräsi onneksi primolutia, se on mulla toiminut paremmin kun terolut.

Hitto kun alkoi jännittää. Tulipas äkkiä tosi todelliseksi tämä homma. Ja tuo aikataulutus... :dead:

Helphelphelp, lääkäri soitti ja käski aloittaa progen huomenna! :nailbiting::nailbiting::nailbiting: ja alustava aikataulu punktiolle on viikko 11. Aattelinkin että se vko 15 kuulosti tosi myöhäiseltä. Ehkä sanoi epähuomiossa väärin. Tai ehkä joku jäi jonosta edeltä pois, en tiedä.

Nyt vaan sit on tosi suuri toive, että vasteet on normaalit. Mainitsin täällä joskus siitä esikoisen osastoviikosta, se on viikko 12. Eikä mulla ole juuri positiivisia kokemuksia siitä, että keltarauhaskuuri saisi kierron aikaan. Määräsi onneksi primolutia, se on mulla toiminut paremmin kun terolut.

Hitto kun alkoi jännittää. Tulipas äkkiä tosi todelliseksi tämä homma. Ja tuo aikataulutus... :dead:

Mahtavaa, ettei tarvitse odotella yhtään sen pidempään. Kunpa teillä kävisi yhtä hyvä tuuri kuin ensimmäisellä kierrolla.

Oon siivonnut, puunannut ja tehnyt kotitöitä kun raivohullu että tuo kello liikkuisi eteenpäin. Mutta vieläkin pitää odottaa. Puuh! Ei mua oikeestaan jännitä se aukkari. Jotenkin ajattelen että joku reikä siellä jossain on oltava, kun lapsi ollaan saatu. Mutta ne koepalat. Papakoekin on vähän epämiellyttävä. Entä sit tollanen kun tunkeudutaan sinne ihan sisälle. Yök!

Papakoe on kyllä inhottava..

Mutta niin, muistaako joku, mitä ekalla gynekäynnillä tehdään? Ainakin mua haastatellaan eli esitiedot
käydään varmaan. Ja tunnustellaanko vatsa ja rinnat ja mitä sitten?

Saikku jatkuu..hieman kuvittelisin oloni parantuneen, mutta kurkkua särkee ja ääni on matalana.
Parempi siis lepäillä. Onneksi mulla on asiansa osaava sijainen, kohta valmistuva mafyke -opettaja
kaikki nämä päivät :)

Mutta niin, muistaako joku, mitä ekalla gynekäynnillä tehdään? Ainakin mua haastatellaan eli esitiedot

Minkälaisen gynen varasit ja mistä? Otitko siis esim puheeksi toiveen lapsesta?

Veikkaisin että tehdään ultraus alakautta, että näkee kohdun ja munasarjojen tilannetta. Voi olla että tehdään sisätutkimus. Jos olet ihan perus tk-lääkärille menossa, niin varmaan sisätutkimus, ultrat tuntuu olevan enemmän erikoistuneiden gynejen asia. On mut kyllä kerran tk:ssakin ultrattu.

En usko että tehdään mitään toimenpiteitä, kuten aukkaria, niihin yleensä varataan aika erikseen.

Minkälaisen gynen varasit ja mistä? Otitko siis esim puheeksi toiveen lapsesta?

Veikkaisin että tehdään ultraus alakautta, että näkee kohdun ja munasarjojen tilannetta. Voi olla että tehdään sisätutkimus. Jos olet ihan perus tk-lääkärille menossa, niin varmaan sisätutkimus, ultrat tuntuu olevan enemmän erikoistuneiden gynejen asia. On mut kyllä kerran tk:ssakin ultrattu.

En usko että tehdään mitään toimenpiteitä, kuten aukkaria, niihin yleensä varataan aika erikseen.
Pihlajalinnaan varasin, enkä laittanut mitään toiveita varauksen yhteydessä. Vähän arvelinkin, et aukkariin varataan erikseen aika eikä sitä tuolloin voisi tehdäkään, kun kp14 silloin.

no mulla ainakin ekalla gynellä 14-vuotiaana :hilarious::hilarious::hilarious: tehtiin perus sisätutkimus, tunnusteltiin kohtu ym ja katottiin rinnat. Mut luulisin et sulla tehdään sisätutkimus ja ultra ja ehkä rinnat katotaan.

heh tuli hauska muisto ekasta gynekäynnistä: gyne sanoi että laitan nyt kaksi sormea ja tunnustelen niillä johon minä tomerana 14-vuotiaana totesin että ”joo ei se mitään, oon tottunu” :woot::scratchlaughing7 Gyneä vähän nauratti :woot:

Eipä siellä sen kummempia kun jutellaan ja tehdään alatutkimus ja varmaan ultrataan ja mietitään mitä seuraavaksi.

Nyt menen röyhkeästi omaan napaan.

Alakerta on ronkittu ja suolaliemitetty. Otettiin Papa, koepalat ja tehtiin aukkari. Yllättävän vähän ikävältä tuntui kaikki. Ja röörat virtaa niin kuin pitääkin eikä muodossa tai muussa ole moitteen sanaa.

Mutta. Jälleen ultratessa siellä oikealla puolella munasarjassa möllötti 18mm aivan tismalleen follikelin näköinen kaveri, vaikka muuten kroppa ei ole sen näköisessä tilassa että ovulaatiota olisi lähiaikoina odotettavissa. Viime ultrauksessahan oli myös se n. 15mm tyyppi oikealla (vaikka me sanelukoneella kuunneltiin monta kertaa, kun lääkäri sanoo että vasemmalla. Vaikka sanoi kyllä siellä käynnillä päin vastoin) ja kertaalleen keväällähän mut ultrattiin niin, että oli 2x18mm follia just oikeella. Mahtoikohan silloinkaan olla! Sitä nyt sitten tutkaillaan että näkyykö tuo nyt sitten säännöllisesti mulla ja mahdollisesti olisi tämän kaiken paskan takana.

Jatkosuunnitelmia. Woopwoop, saadaan ilmoittautua ensi kierron alusta ekaan inssiin. Ihan mahtavaa. Selitti eka nää perus hoitopolkukuviot. Näki varmaan naamasta, että alkoi silmät varmaan pullistumaa kun mietin niitä puolen vuoden oi-hoitoja. Että jotain hyvää tässä ikuisessa vuotamisessakin sitten on. Inssi tehdään letrozol+lugesteron kiertoon. Mies menee antamaan ennen infektiokokeet ja multa mitataan vielä amh.

Hihhih. Oon ihan intsinä. Jätän tässäkin kierrossa kyllä luget ottamatta, niin pääsee nopeemmin uuteen kiertoon!

Takaisin