Raskaaksi 2019

Mulla oli syksyllä tsh 2,68 mutta kyselin gyneltä ja väitti että ok on.. ehkä Käyn taas mittaa keväällä. Katson kohta jos löydän paljonko t4 oli. Muoks se oli 11,23.

Jesbe pahoitteluni! Yhdellä tutulla kans ms ja hoidossa on, ei estä lapsen saamista..:Heartred toivottavasti saat kunnon paremmaksi!

Olen tietoinen siitä että ei estä tulevaisuudessa, mutta mietin että onko se oikein ja miten yms ja tietysti nyt kun on saanut asiaa käsitellä niin oon miettinyt että kyllä mä vielä, mutta nyt on ihan vasta se tilanne et katsotaan miten hoidot yms ja kaikkee niin tuntui niin lopulliselta ja ero miehestä samoihin aikoihin näin päin pois. Joten nyt keskityn itseeni ja haen tietoa, vertaistukea ja mahdollisimman hyvän elämäntilanteen johon voi sitten lapsen saantia suunnitella :)

Helenalle ja Jesbelle paljon halauksia :Heartred
Onko täällä kilppariongelmista kärsiviä ja/tai tietäviä? Itsellä s-tsh oli vuosi sitte 2,22 ja nyt 2,82 ja s-t4v 15,24. Monesta paikkaa lukenut että raskautta suunniteltaessa arvon pitäisi olla alle 2,5 kokemuksia?:bookworm:

Kannattaa kyl ottaa asiakseen noi arvot, sun arvo ei oo kauheesti "liian korkea" siitä halutusta raskautta ajatellen mutta silti, ota ihmeessä selvää.
Olikse just vähän päälle 2 että ois hyvä kun yrittää lasta. Että on ihan todella hyödyllinen tää mun viesti :hilarious:
mulla nykyään 2.22 arvo, oli kesällä vielä 4.21 ennen lääkityksen aloittamista ja äitiyspolilla sanoivat että nykyinen arvo on hyvä, jos ymmärsin oikein niin sitten kun toivottavasti joskus raskautuu niin sitten lääkitystä nostetaan.

Helenalle ja Jesbelle paljon halauksia :Heartred

Kannattaa kyl ottaa asiakseen noi arvot, sun arvo ei oo kauheesti "liian korkea" siitä halutusta raskautta ajatellen mutta silti, ota ihmeessä selvää.
Olikse just vähän päälle 2 että ois hyvä kun yrittää lasta. Että on ihan todella hyödyllinen tää mun viesti :hilarious:
mulla nykyään 2.22 arvo, oli kesällä vielä 4.21 ennen lääkityksen aloittamista ja äitiyspolilla sanoivat että nykyinen arvo on hyvä, jos ymmärsin oikein niin sitten kun toivottavasti joskus raskautuu niin sitten lääkitystä nostetaan.
Mulla oli viime kesänä 5.2 ja olisko se viite arvo ollu 4.3 ja parissa kuukaudessa se oli laskennu jonnekki 4 hujakoille kaikki on sanonnu että ei aihetta lääkitykselle tai jatkoseurannalle, tää on just se syy miks en raskaudu :confused2 sehän ei johdu mistään muusta... pitäsköhän ottaa puhdista ne arvot oman laskuun uudestaan, ainakin siinä huhtikuun ultrassa vois ottaa asian puheeks!

Mä just alkuviikosta tilasin ittelle kilppariverikokeet ku tuntuu etten jaksa tehä muuta ku vaan nukkua. Arvot oli silloin loka-marraskuussa lääkärin/hoitajan mielestä hyvät, toinen ei ollu viitearvojen sisäl ja toinen oli just siin sisällä mut ei hyvä sekään. Silti ei alotettu lääkitystä. Nyt jos ne on vähäänkään muuttunu huonompaan nii pyydän kyllä lääkkeen kokeiluun ku en keksi oikein mitään muutakaan syytä miks en raskaudu ku se et kilppariarvot on päin peetä:banghead:

TSH:n pitäisi tosiaan olla alle 2,5, mutta ei ole minullakaan. Raskaus alkanut kahdesti ja mennyt kesken kahdesti, mutta apua en saanut lapsettomuuteen erikoistuneelta gyneltäkään :sorry: Sitten jos raskaus alkaa, ajatteli minun kuitenkin tyroksiinia tarvitsevan...

Kannasta näkyi tällaiset viitearvot. Lääkärin mukaan molemmat kokeet ok, kun ovat viitteessä.

Liitteet

• 0066BA6C-BEA7-4DE0-AE36-6826F13B9BD8.png
    0066BA6C-BEA7-4DE0-AE36-6826F13B9BD8.png
    49.6 KB · Katsottu: 201
  • 8B2E3AC3-41B4-4321-9C6C-B110FB5698AD.png
    8B2E3AC3-41B4-4321-9C6C-B110FB5698AD.png
    48.7 KB · Katsottu: 198
Mulla mitattiin viimeks kilppari toukokuussa ja silloin t4v 20.2, tsh 0.26. Lääkäri oli tyytyväinen, samoin minä. Olo parani siitä, kun t4v oli paljon matalampi, vaikkakin viitearvoissa (13.4 - 14.7)ja tsh huiteli mm. 18.9:ssä. Siirryin ottamaan lääkkeen illasta aamun sijaan. Olen syönyt tyroksiinia 5/11 lähtien.

TSH:n pitäisi tosiaan olla alle 2,5, mutta ei ole minullakaan. Raskaus alkanut kahdesti ja mennyt kesken kahdesti, mutta apua en saanut lapsettomuuteen erikoistuneelta gyneltäkään :sorry: Sitten jos raskaus alkaa, ajatteli minun kuitenkin tyroksiinia tarvitsevan...
Mun toinen raskaus alkoi niin, että varmasti jo sairastin vajaatoimintaa. Ja hyvin meni loppuun asti. Eli ei välttämättä sen vuoksi käy huonosti. Raskauden aikana oireet voimistuivat, mutta arvelen, että raskaus laukaisi taudin kunnolla.

Hillis oikein hyvät arvot. Ei ne valitettavasti tee mitään ellei tsh yli 3-4... jotkut harvat ovat valveutuneita asiasta :sad001 mutta en jaksa uskoa sitäkään että pelkästä tsh kaikki pielessä jos ei kovin pielessä.. muuten sekoon jos uskon et kaikki pielessä..

Muokattu viimeksi:
Hillitsemiä oikein hyvät arvot. Ei ne valitettavasti tee mitään ellei tsh yli 3-4... jotkut harvat ovat valveutuneita asiasta :sad001 mutta en jaksa uskoa sitäkään että pelkästä tsh kaikki pielessä jos ei kovin pielessä.. muuten sekoon jos uskon et kaikki pielessä..

Mulla oli yli 3,6 ja ei kuulemma vaikutusta lapsitoiveisiin.

Mulla oli yli 3,6 ja ei kuulemma vaikutusta lapsitoiveisiin.
Viitearvohan on 0.5-3.6, et harmi, jos ei sulla reagoida siihen. Takavuosina viitearvo oli 0.4 -4.2, silloin kun itse olin raskaana.

Mun omalääkäri on näistä kauheen tarkka ja huolissaan, jos ei olla viitearvoissa, mutta kun mun tutulla on patti kaulassa niin siihen hän ei reagoinut millään lailla..

Ja vuosi sitten Mehiläisessä viite 0,4-4,5 :( sillon mulla oli 2,4. Toiv ei nouse koko ajan..

Ai että oli hauska ilta:singing::happy: ollaan viimeksi oltu yhdessä juhlimassa kesällä:hilarious: nyt kyllä särkee pirusti pää:hilarious:

Mä en noista kilpparijutuista mitään tiedä. Mulla ne kaikki on ihan ihanteelliset ja täällä sitä roikutaan ilman plussan plussaa. :bag:

On alkanut vähän jännittää tiistai. Mitä tahansa kunhan ei olis mitään hemmetin syöpää.

Saatiin eilen yöllä kotona vielä puhuttua tästä meidän lapsettomuusongelmasta. Tuntui hyvältä kun sai purkautua ja kysyä kaikki mieltä askarruttavat kysymykset.

Mulla on ollut vähän ongelmana se, että pystyn ihan iisisti puhua tästä kaikkien muiden paitsi oman kumppanin kanssa:banghead::hilarious: sille alan yleensä itkeä pillittää välittömästi eikä siitä puhumisesta tuu paljoa ja sit on ollut helpompi olla puhumatta.

Missäs vaiheessa muut menee? Täällä on kp6. Menkat alkaa olla tapeltu ja uutta matoa viritellään koukkuun.

Ai että oli hauska ilta:singing::happy: ollaan viimeksi oltu yhdessä juhlimassa kesällä:hilarious: nyt kyllä särkee pirusti pää:hilarious:

Mä en noista kilpparijutuista mitään tiedä. Mulla ne kaikki on ihan ihanteelliset ja täällä sitä roikutaan ilman plussan plussaa. :bag:

On alkanut vähän jännittää tiistai. Mitä tahansa kunhan ei olis mitään hemmetin syöpää.

Saatiin eilen yöllä kotona vielä puhuttua tästä meidän lapsettomuusongelmasta. Tuntui hyvältä kun sai purkautua ja kysyä kaikki mieltä askarruttavat kysymykset.

Mulla on ollut vähän ongelmana se, että pystyn ihan iisisti puhua tästä kaikkien muiden paitsi oman kumppanin kanssa:banghead::hilarious: sille alan yleensä itkeä pillittää välittömästi eikä siitä puhumisesta tuu paljoa ja sit on ollut helpompi olla puhumatta.

Missäs vaiheessa muut menee? Täällä on kp6. Menkat alkaa olla tapeltu ja uutta matoa viritellään koukkuun.

Kiva että saitte nollattua ja juteltua :)
Ei ole syöpää!!:confused:
täällä dpo3. Samanlaisia nippailuita kohdussa ollut kuin viime kierrossakin sekä tuttu turvotus.
Otin pari laxoberonia illalla mutta ei ole vielä auttanut. Kumpi parempi Visiblin vai Pegorion?

Täällä kp14, ovis eilen luultavasti. Yritän vielä tänään saada miehen makkarin puolelle:angelic:
Taidan jatkaa mahdollisissa seuraavissa kierroissa ton digiovis testin käyttöä. Niitä jäi vielä 5kpl ja netissä oli joku tarjous niistä

Täällä dpo14, vielä kolme lugea tästä kuurista ottamatta. Stressaan jo sitäkin miten ajoituksen kanssa käy, päästäänkö jo siihen 3. inseminaatioon. Nyt olisi hyötyä pidemmästä kierrosta, pelkään että se ei toteudu tällä kertaa. Miehellä tiedossa vielä parilla tulevalla viikolla työreissua ja kun minun kierto starttaa taas nähdään tilanne.
Pegorionia aloin käyttää muutama päivä sitten, kun pönttöön tuli peräpäästä veritippoja. Vuosi-pari sitten oli sama homma ja silloin tehtiin tähystys, josta ei löytynyt syytä oireille.
Kova uloste on tehnyt varmaan haavaumia, jotka vuotavat ja hyvin todennäköiset peräpukamat on ollut jo jonkin aikaa. Nyt ajattelin itse hoitaa ummetusta/kovetustaipumusta pois. Jos kolmen viikon päästä tulee verta vieläkin, täytyy harkita soittoa lääkärille, toivottavasti ei tarvitse :angelic:

Takaisin