Raskaaksi 2019

Olisko sit niin et kp15 ovis on joka tapauksessa jo sen verran "tuloillaan" (ainakin jos kierto on normaalipituinen ja yleensä aina noilla main), ettei siinä vaiheessa aloitettu proge voi pysäyttää sitä? Mut tää nyt on tällaista maallikkospekulaatiota, olis kiva kuulla jos joku tietää aiheesta enemmän. :happy:

Noh nyt mulla on kyl menossa jo kp17, en saanut selkeetä ovisplussaa RFSU:n tikkuun mut vahvimmillaan oli kp14 aamusta. Eli ovis ehkä ollut kp15 maanantaina. Aloitan terot tänään.

Niinpä ois kiva tietää et mikä se mekanismi siel on et miks ja miten ei vaikuta ovikseen tai miks vaikuttais.

Ajattelitko viel jatkaa nyt ovistestien käyttöä? Ainaki siit ehkä vois saada yhen ihmisen kokemuksen et tapahtuuko ovis vaikka syö teroja.

Niinpä ois kiva tietää et mikä se mekanismi siel on et miks ja miten ei vaikuta ovikseen tai miks vaikuttais.

Ajattelitko viel jatkaa nyt ovistestien käyttöä? Ainaki siit ehkä vois saada yhen ihmisen kokemuksen et tapahtuuko ovis vaikka syö teroja.

En mä tässä kuussa enää testaa, uskon oireidenkin perusteella et ovis oli jo, vaikka en selkeetä plussaa saanutkaan. Tulevissa kierroissa kyllä testaan, mut pitää nyt vielä etsiä tietoa et uskaltaako sitä alottaa jos on ovis vasta tuloillaan.

Mulla lääkäriltä lähete nyt vielä TSH kaikki arvot koska oireet niin lähdetään korjaan sitä jos kyse on siitä ja sanoi että katsotaan raskautumisen kannalta optimaalinen arvo jes! Kyllä oon iloinen.

Onnea ku pääsette hoitoihin!

Vausa mulla terot 10 päivää kuten myös luget mut vähän sillee että jos plus tulee niin jatkuu ainakin hetken ja lähete nyt myös hormonaalisiin verikokeisiin eli fsh, progea, estradiol ja testo ja prolaktiini.... Kaikki tietty eri aikoihin mut jooh.

Mukavaa

Ei nähnyt aiempia arvoja jostain syystä mut sanoi että mun oireet täsmää kilpparin johki juttuun et voi olla et edellinen on vaan vilkaissu et ok ja mulla kehon lämpötila heittää niiin paljon ja muut et halusi ne kattoo

Ei nähnyt aiempia arvoja jostain syystä mut sanoi että mun oireet täsmää kilpparin johki juttuun et voi olla et edellinen on vaan vilkaissu et ok ja mulla kehon lämpötila heittää niiin paljon ja muut et halusi ne kattoo

Kiitos kun vastaat! Ja huippua et saitte suunnitteluajan, sehän on jo ihan pian! :happy: Mulla on ollut ovis yleensä kp15, joskus 14 tai 16. Kysyinkin siltä gyneltä et mitä jos ovista ei ole silloin kp15 vielä tullut, mutta hän sanoi että voi sen aloittaa silti eikä haittaa. En ruvennut siinä sit vastaankaan väittämään. :confused:

Miten teitä muita terolutien syöjiä on siis ohjeistettu?
Ihan sama ohje oli mulla, että aloittaa kp 15 ja jatkaa kymmenen päivää. Sain ovistestiin plussan tuolloin kp15 ja aloitin terot silloin. Ja se oli meidän plussakierto. Ja selvät oli ovisoireet kp16, joten ainakaan noin lähellä ollutta ovista ei estäny.

Ihan sama ohje oli mulla, että aloittaa kp 15 ja jatkaa kymmenen päivää. Sain ovistestiin plussan tuolloin kp15 ja aloitin terot silloin. Ja se oli meidän plussakierto. Ja selvät oli ovisoireet kp16, joten ainakaan noin lähellä ollutta ovista ei estäny.

Hyvä tieto toi, kiitos! Ja voi että, olispa tää meidänkin plussakierto!

Niin se piti vielä kysyy, että olitko ehtinyt lopettaa terot kun plussasit? Jos et niin jatkoitko niiden ottamista vielä?

Niin se piti vielä kysyy, että olitko ehtinyt lopettaa terot kun plussasit? Jos et niin jatkoitko niiden ottamista vielä?
Olin lopettanu ennen plussaa. Plussa tuli dpo11. Sitten alkoikin tiputtelu ja soitin äkkiä gynelle, mutta ei se nähnyt tarpeelliseksi aloittaa uudelleen, vaikka mulla olikin km taustalla.

Tänään on tuntunut ihme nipistelyä alavatsassa :eek: aika kovaakin sattuu välillä. Mutta muistaakseni olen ennenkin tuntenut sellaista.. En kyllä tajua mistä se johtuu, mitä tuolla tapahtuu.. jos/kun ei raskauteen liittyvää. Nyt vasta dpo3. Lämmöt myös dippasi aamulla, toiv johtuu sattumasta eikä ovuloimaton kierto tmv...

Mulla turposi maha ja pistelee ihan nivusiin, digin viivat haaleni ja uskon että en saavuttanut ovishuippua, lämmöt nousi tänään myös.. no, toivottavasti yhdet talletukset riittää... Tai sit tulee myöhemmin ovis, mistä sen tietää, kovin on tänään oksettanut en kyl tiedä mistä moinen.. jotenki pirteä olo oli ja sit romahti .. ehkä se irtosi munasolu kun mä tunsin eka piston oikealla ja kävellessä vasen puoli ihan kunnon lailla..

Tänään on tuntunut ihme nipistelyä alavatsassa :eek: aika kovaakin sattuu välillä. Mutta muistaakseni olen ennenkin tuntenut sellaista.. En kyllä tajua mistä se johtuu, mitä tuolla tapahtuu.. jos/kun ei raskauteen liittyvää. Nyt vasta dpo3. Lämmöt myös dippasi aamulla, toiv johtuu sattumasta eikä ovuloimaton kierto tmv...
Lämmöt kai voi dipata olosuhteista jos esim nukkuu suu auki yms yms.. mulla on ovuloimaton kierto ollu semmonen et on nippailut ollu ja kipeää käynyt ja saanut hymyn mut nyt ei hymyillyt digi mut viivat haalistu yhtäkkiä kaikki.. tosin mun mielestä mun ovis on vasta tulossa et jatkan testauksia ku ne luget..

Siis ja viikon verran siitä hymystä dpo4 alkaen kauheat kivut yms mut mä en todennäköisesti edes ovuloinut koko kierrossa vaikka tuli hymy ja kaikki. Lämmöt oli ab kuurin takia siksakkia. Nyt ku tietäisi onko ovis tulossa vielä vai ei niin on se hakemista et millon tunkee sen ekan lugen tonne..

Ehkä sulla on herkempi aukkarin jälkeen ja al siks alhainen jos nukuit eri tavalla.. ja jotenki ku sul oli ovis myöhemmin ku normisti niin mä heti ajattelin et noniin sit on jannn raskaana pian..

Toivottavasti ovuloit ja jotaki harmitonta.. mulki välil ihme kouristuksia mut se voi olla muustakin

Siis millon sulla nyt oli se hymy? Ku mietin että mulle sanottiin että siitä jopa 3 pv voi mennä et ovuloi.. et siks suositellaan et kolme päivää sen jälkeen kun o plus niin proge. Tänään just kysyin asiasta et miksi näin niin lääkäri selitti ja 24h oviksesta niin se keltis muodostuu et jos nyt oli ovis? Vai oonko nyt ihan hukassa

Siis millon sulla nyt oli se hymy? Ku mietin että mulle sanottiin että siitä jopa 3 pv voi mennä et ovuloi.. et siks suositellaan et kolme päivää sen jälkeen kun o plus niin proge. Tänään just kysyin asiasta et miksi näin niin lääkäri selitti ja 24h oviksesta niin se keltis muodostuu et jos nyt oli ovis? Vai oonko nyt ihan hukassa

Lauantaina hymy digis.. Nii ei tiiä voisko nyt vasta ovis :/ eilen oli lämmöt korkeella

Lauantaina hymy digis.. Nii ei tiiä voisko nyt vasta ovis :/ eilen oli lämmöt korkeella
Okei, ku joskus kestää hetki ennen ku irtoo tai irtoo heti... Et voihan olla että nyt tai sitten se oli heti kun hymy tuli. Joskus se voi olla niinkin nopeasti

Takaisin