Raskaaksi 2019

Paljonko oli limakalvo ja folli vikassa ultrassa?

Pe-aamuna limis taisi olla 10mm, toisessa munasarjassa oli johtava 18-19mm ja toisessa suurin 17-18mm sekin. Vaikka mitähän tässä voi vielä mennä pieleen mutta jos kaikki menee hyvin niin ei varmaan mahdotonta että löytyis ekassa ultrassa kaksi sykettä.. Lääkäri piti sitä kuitenkin aika pienenä mahdollisuutena.

Muokattu viimeksi:
Pe-aamuna limis taisi olla 10mm, toisessa munasarjassa oli johtava 18-19mm ja toisessa suurin 17-18mm sekin. Vaikka mitähän tässä voi vielä mennä pieleen mutta jos kaikki menee hyvin niin ei varmaan mahdotonta että löytyis ekassa ultrassa kaksi sykettä.. Lääkäri piti sitä kuitenkin aika pienenä mahdollisuutena.

Mulla oli kans kp10 molemmin puolin aika samanlaiset follit. Mutta siitä on jo yli viikko eikä vieläkään ovista, tiedä mitä niille on tapahtunut.. tänä aamuna oli vähän tummempi testi, saa nähdä

Vihdoinkin :hilarious: nyt siis kp18/19

Liitteet

• 20200104_152641.jpg
    20200104_152641.jpg
    21.5 KB · Katsottu: 190
Hei onko kenelläkään ymmärrystä siitä, miksi aina sanotaan, että km:n jälkeen on helpompaa raskautua? Onko se vain jokin uskomus vai oikeasti prosentuaalisesti niin? Prosentit toki olleet itseä vastaan, mutta kiinnostaa silti :bookworm: Parhaat selitykset, joita oon löytänyt, on olleet "keho muistaa", mutta mitä se muistaa? :think005 Ääh.

Vhh tai oikeastaan keto alkaa täälläkin huomenna. Ekaa kertaa mulla on motivaation suurin syy painon pudotukseen muussa kuin ulkonäössä... Jospa se auttaisi.

Sammie, en tiedä mihin perustuu. Jostain luin että aivot olis jotenkin paremmin perillä siitä miten raskautuminen menee ja kroppa ylipäänsä paremmin synkassa. Nämä siis km:n kokeneiden kertomaa (lääkäriltä kuultua?). Mun kohdalla tämä myytti ei kyllä pitänyt paikkaansa.

Painonpudotus on kyllä jännä juttu. Mä tiputin max 20 kiloa vuonna 2016, kun pistin ruokavaliota uusiksi (vehnä ym ja maitotuotteet minimiin) ja aloitin juoksemisen. Nyt on ekaa kertaa 3 vuoteen tullut varmaan 5 kiloa takaisin, kun marraskuu meni uupumuksen ja kkm:n jälkimainingeissa sohvan pohjalla herkkuja mutustaessa. Nyt yritän armollisella tavalla löytää taas tasapainon liikunnan (1-2 krt viikossa juoksua ja/tai uintia) ja ruokavalion välille. Mulla on tapana sortua äärimmäisyyksiin ja siksi en kannata mitään totaalikieltoja. Miehen kanssa puhuttiin, ettei ostettaisi nyt tammikuussa kotiin herkkuja mutta muualla ei tarvi kieltäytyä. Kieltämättä oon alkanut miettiä miten miehen +15 kg vaikuttaa siittiöihin ja raskautumiseen, kun itse olen sen 15 kg kevyempi kuin aiemmissa raskauksissa.

Ei pitänyt munkaan kohdalla paikkaansa raskaaksi km jälkeen.. googlaamalla löysin vastaukseksi toiselta keskustelupalstalta, että kohtu on myllätty valmiiksi eli helppo kiinnittyä ja sit että aivot ja koht ja munasarjat jne tietää nyt mitä tehdä :hilarious: no eipä itsellä auttanut, kun on vaikea hedelmöittyä niin on. Toivotaan että aukkarin limakalvojen mylläys auttaisi :p:hilarious:

Hei onko kenelläkään ymmärrystä siitä, miksi aina sanotaan, että km:n jälkeen on helpompaa raskautua? Onko se vain jokin uskomus vai oikeasti prosentuaalisesti niin? Prosentit toki olleet itseä vastaan, mutta kiinnostaa silti :bookworm: Parhaat selitykset, joita oon löytänyt, on olleet "keho muistaa", mutta mitä se muistaa? :think005 Ääh.

Mun elokuinen kkm todettiin äitipolilla, jonne olin hakeutunut kun aavistelin keskenmenoa. Kun asia varmistui, en tietenkään osannut kysyä kaikkea, mitä olisin halunnut tietää tilanteesta. Polin lääkäri oli tosi empaattinen ja kertoi keskeisimmät asiat, mutta turha on tietysti yrittää käydä tilannetta perinpohjin läpi ihmisen kanssa juuri sillä hetkellä, kun hänen maailmansa on romahtanut. Niinpä menin sitten seuraavana päivänä erittäin pitkän uran tehneelle gynelle, jonka kanssa juteltiin asiat selviksi ja hän vielä ultrasi ja selitti mulle tarkaalleen kaiken sen, mitä oli nähtävissä ja pääteltävissä. Tämä lääkäri selitti myös, että km:n jälkeinen raskautuminen on yleisesti helpompaa kuin "kylmiltään", koska keho on jo tottunut raskauteen ja on siksi vastaanottavainen uuden elämän ylläpitoon, hormonit oletettavasti toimii ym. En osaa sitä itse selittää yhtä hyvin, kuin hän teki. Siitä ei kyllä ollut puhetta, kuinka pitkä on tämä "km:n jälkeinen aika". Olinkin tosi toiveikas aluksi uuden raskauden suhteen, mutta en enää, vaikka eihän tuosta kkm:sta kauan ole. Mulla vaan on niin monta tekijää sitä vastaan, että raskaus edes alkaisi. :sorry:

Kiitos vastauksista :) Ikävää, ettei todennäköisyydet ole olleet foorumilaisten puolella :sad001

TiinaO_o ihailen tuota, että pystyy elämään ilman äärimmäisyyttä. Mulla se ei ole toiminut ja varsinkin kun on vielä hankaluuksia viljojen kanssa. Mutta ehkäpä näin. Hormoneihin ketolla ja vhh:lla vissiin kuitenkin on positiivinen vaikutus :happy: Meillä mulla reilusti ylipainoa, miehellä vähemmän, ehkä 15 kg. Tuo onkin mielenkiintoista, miten ylimääräinen paino miehellä vaikuttaa tässä touhussa. Naisella ainakin pitkittää raskaaksi tuloa :confused:

Täällä taas se joka tuli raskaaksi heti keskenmenon jälkeen. Kierto tosin heitti häränpyllyä mut tärppäsi seuraavasta kierrosta :)

Sammie, mulla äärimmäisyys johti siihen etten edelleenkään esim. syö purkkaa kalorien pelossa. Kun treenasin puolimaratonille, urheilin 5 krt viikossa sen lisäksi että kävin kokopäivätöissä, hoidin kaksi lasta ja opiskelin työn ohella. Mies oli samaan aikaan kunnallisvaaliehdokkaana ja osallisena ties missä. Lopputulos: vaikea työuupumus 1,5 vuotta myöhemmin keskenmenon laukaisemana. Pakko siis vaan opetella armollisuutta, että pysyy itse järjissään. :rolleyes:

On mullakin ylipainoa sellainen 10 kg. Tiedän kyllä etten ikinä siihen 65 kg pääse, näytän mielestäni hyvältä 75-kiloisena ja oloni on hyvä. Enemmän mulle kertoo lihaskunto ja se, miten vatsa toimii kuin se, mitä painan.

Sammie, mulla äärimmäisyys johti siihen etten edelleenkään esim. syö purkkaa kalorien pelossa. Kun treenasin puolimaratonille, urheilin 5 krt viikossa sen lisäksi että kävin kokopäivätöissä, hoidin kaksi lasta ja opiskelin työn ohella. Mies oli samaan aikaan kunnallisvaaliehdokkaana ja osallisena ties missä. Lopputulos: vaikea työuupumus 1,5 vuotta myöhemmin keskenmenon laukaisemana. Pakko siis vaan opetella armollisuutta, että pysyy itse järjissään. :rolleyes:

On mullakin ylipainoa sellainen 10 kg. Tiedän kyllä etten ikinä siihen 65 kg pääse, näytän mielestäni hyvältä 75-kiloisena ja oloni on hyvä. Enemmän mulle kertoo lihaskunto ja se, miten vatsa toimii kuin se, mitä painan.

Kantapään kautta olet opit saanut :sad001 Mulla on itsellä syömishäiriötausta, mut enemmän BED-tyyppinen. Tuntuu, että hiilarit laukaisee edelleen ahmimista ainakin pienissä määrin. Syöminen on herkästi hallitsematonta. Siihen yritän ketosta apua löytää. Ajattelussa oon päässyt kohti tuota sinun, vointi lukumäärien edellä. Silti fakta on, että ainakin 30kg ylimääräistä on. Nyt kkm:n jälkeen jotenkin korostuu se, että teen kaiken, minkä itse voin, ettei se toistu. Jos toistuu, niin on sitten muista asioista kiinni.

Täällä taas se joka tuli raskaaksi heti keskenmenon jälkeen. Kierto tosin heitti häränpyllyä mut tärppäsi seuraavasta kierrosta :)

Voi kunpa vain tulisin perästä! Ainakin mahdollisuuksia on, jos tämä "ihan ku ovis" todella oli ovis eilen. Tänään vielä varmisteltiin :shy: Ja aion kyllä kokeilla tämänkin "oljenkorren" :grin

Alkoiko keskenmennyt raskaus sulla monennesta kierrosta? Tarvitsiko sua kaapia?

Toivotaan että selviää! Koska menet gynelle?
Heti ku ne soittaa et on vapaa aika että toivon et joku peruu. Vv taas just samanlainen kuin sillo ku oli raskaana ja välil eggistä. Ei ymmärrä. Herra Haamu tuli testiin et joku on vialla

Minä oon hoikka mut silti kolesteroli ja sokeri vinksallaan. Nyt otatan kilpparin taas vaik se olikin hyvä. Optimaalinen kuulemma raskauden kannalta.

Mua tympii ettei ollu selkeä menkkavuoto vaan outo mut viimeksi sentään tuli verta, nyt vaan pyyhkies ja eggistä ja sitten sitä vetistä mut jomoiluu on et miks ne menkat ei kunnolla ala.. tosin kn jotenkin avoin . Luomuehkäisy ollut käytössä niin olis ovismainen nyt mut ku ei oo ovis vaik viivat tummat en oo digii tehny

Minä oon hoikka mut silti kolesteroli ja sokeri vinksallaan. Nyt otatan kilpparin taas vaik se olikin hyvä. Optimaalinen kuulemma raskauden kannalta.

Mua tympii ettei ollu selkeä menkkavuoto vaan outo mut viimeksi sentään tuli verta, nyt vaan pyyhkies ja eggistä ja sitten sitä vetistä mut jomoiluu on et miks ne menkat ei kunnolla ala.. tosin kn jotenkin avoin . Luomuehkäisy ollut käytössä niin olis ovismainen nyt mut ku ei oo ovis vaik viivat tummat en oo digii tehny

Mulla kolesteroli noin 5, mut hyvää kolesterolia niin paljon enemmän ku huonoa, että ei ole tullut sanomista. Sokerit on ok, joskin paastosokeri siinä ja rajalla, että jos raskaus olisi jatkunut, olisin varmaan saanut radi diagnoosin.

Tuo sun tilanne on kyllä raastava. Toivottavasti selvyyttä tulee pian :Heartred

Jotain täällä tapahtui, kun vuoto loppui 2 päivän jälkeen alkuviikosta ja silloin myös testattu haamu predicktorilla. Huomenna tarkoitus testata pregcheckillä tai sitten alkaa kunnon vuoto ennen sitä.

Tsemppiä alkukiertoon ja onnea Purpure!

Helenalle paljon voimia! Olet ajatuksissa!

Tässä predictor! Empä tiedä, kun kuvassa paljon enää sitten näykkään. Heti testaajan lopussa tämä. Kuivuttuaan vahvistui. Ylempi testiajalla

Liitteet

• 20200105_060257.jpg
    20200105_060257.jpg
    20.9 KB · Katsottu: 254
  • 20200105_064453.jpg
    20200105_064453.jpg
    22.6 KB · Katsottu: 251
Muokattu viimeksi:
Takaisin