Raskaaksi 2019

Nooo, nyt dpo 9-10, et pian sais testata, mut meinaan odottaa, kun en halua pettyä. Saas nähdä, kauanko pystyn olemaan testaamatta :grin Mulla on ollut aaltoilevaa huonoa oloa ja koko ajan nippailee alavatsassa. Nyt ihan järkky turvotus :wideyed: Onko sulla millaisia oireita?

Tällä hetkellä ei kyllä oikein minkäänlaisia. :meh: Välillä herää toivo ja sit taas välillä on sellanen olo, että en varmasti oo raskaana. Mut lohdutan itseäni sillä et jos en oo, niin joululoman voi sit ainakin olla rennommin ja tissutella vaikka viiniä. :rolleyes:

Tällä hetkellä ei kyllä oikein minkäänlaisia. :meh: Välillä herää toivo ja sit taas välillä on sellanen olo, että en varmasti oo raskaana. Mut lohdutan itseäni sillä et jos en oo, niin joululoman voi sit ainakin olla rennommin ja tissutella vaikka viiniä. :rolleyes:
Mulla on tuota just samaa, että välillä on ihan varma raskaudesta ja välillä ihan varma, ettei taaskaan ole tärpännyt. Ärsyttävää :meh:

Jesbe, meillä siis vissiin aika samat kp menossa, mulle flo ennustaa 25.12 kp1. Jospa testais aatonaattona... Vaikka ei mitään tuntemuksia olekaan. Välillä maha ja tissit muka tuntuu kipeiltä, mut en tiedä onko vaan kuviteltuja oireita... Toivois vaan niin kovasti jo sitä plussaa :sad001

Jesbe, meillä siis vissiin aika samat kp menossa, mulle flo ennustaa 25.12 kp1. Jospa testais aatonaattona... Vaikka ei mitään tuntemuksia olekaan. Välillä maha ja tissit muka tuntuu kipeiltä, mut en tiedä onko vaan kuviteltuja oireita... Toivois vaan niin kovasti jo sitä plussaa :sad001
Joo, eli ollaan aika samoissa tiloissa.. Huoh mä oon välillä niiin varma et oon raskaana ja välillä oon varma että en. Mut tissikipu ei mulla oo tällaista, vv holvaa taas jotenkin lötköä, en keksi parempaa sanaa ja mulla on ihan fyysisesti huono olo. Toki hajuherkkyys on mun pms oire mut mitä nää kuumat aallot ja tuikkimiset on? Huh ku sais ton yhden viikon pois kalenterista. Ei oo vissii kertaakaan pitkään aikaan ollut näin kipeät rinnat eikä muistini mukaan tässä vaiheessa kiertoa yhtään kipeät normaalisti. Kyllähän mun keho yrittää raskautua, on niin ihme oloja et huhuh. Testataan aatonaattona ja plussataan!

Ja komppaan twistedii et niin toivon et tulee ekasta.. Ja pysyy tummana, oijoi ihanaa nyt jännitän tota!

Mulla nuo tissit on vaan niin kipeet ja se ei oo mun normi pms oire. Ne on välillä hitusen arat ja aremmat muttei näin kipeet kyllä

Mahtuuko vielä uusia kuumeilijoita mukaan, vaikka raskaaksi tulo tälle vuodelle onkin jo kohdallani mahdotonta? Meillä on esikoinen syntynyt 17, vauvalle annettu lupa tulla kesällä 18 ja nyt tämän vuoden ajan aktiivisempaa yritystä.

Ensimmäinen ei myöskään tullut itsestään, vaan kevyitä hoitoja siihenkin tarvittiin. Nyt oltiin toisen kierroksen hoitosuunnittelupalaverissa, ja ensi kierrosta alkaa hoidot. Meillä siis lapsettomuuden taustalla mun ovulaatiohäiriöt. Myös jonkinasteinen pco vaikeuttaa haaveita.

Joku pohti aukiolotutkimusta. Omat kokemukseni ovat positiiviset. Ensimmäisellä kerralla jännitti ja kauhistutti hirveästi (olen äärimmäisen kipuherkkä). Otin etukäteen kunnon lääkecoctailin eikä tuntunut toimenpide juuri missään. Toisella kerralla tehtiin ihan yllättäen nyt hoitosuunnittelupalaverissa,kun oli mahdollista tehdä. Ei mitään kipulääkkeitä, kun tuli täysin yllättäen samalla kun ultrattiin, että voidaan tehdä aukkari. Tehtiin, eikä tälläkään kerralla tuntunut pientä epämiellyttävyyttä lukuun ottamatta. Molemmat putket olivat siis auki. Ei siis kannata turhaan jännittää tai liikaa miettiä toimenpidettä (kuten tein). Mutta hyvin voi varautua etukäteen särkylääkkeillä. Jos putket on tukossa, niin silloin kokemus voi olla kyllä täysin toisenlainen, mutta välttämättä se ei ole lainkaan paha tutkimus.

Tsemppiä oikein paljon kaikille omiin tilanteisiin! Toivotaan, että joulun taika tuottaa monelle tulosta:wink

Mahtuuko vielä uusia kuumeilijoita mukaan, vaikka raskaaksi tulo tälle vuodelle onkin jo kohdallani mahdotonta? Meillä on esikoinen syntynyt 17, vauvalle annettu lupa tulla kesällä 18 ja nyt tämän vuoden ajan aktiivisempaa yritystä.

Ensimmäinen ei myöskään tullut itsestään, vaan kevyitä hoitoja siihenkin tarvittiin. Nyt oltiin toisen kierroksen hoitosuunnittelupalaverissa, ja ensi kierrosta alkaa hoidot. Meillä siis lapsettomuuden taustalla mun ovulaatiohäiriöt. Myös jonkinasteinen pco vaikeuttaa haaveita.

Joku pohti aukiolotutkimusta. Omat kokemukseni ovat positiiviset. Ensimmäisellä kerralla jännitti ja kauhistutti hirveästi (olen äärimmäisen kipuherkkä). Otin etukäteen kunnon lääkecoctailin eikä tuntunut toimenpide juuri missään. Toisella kerralla tehtiin ihan yllättäen nyt hoitosuunnittelupalaverissa,kun oli mahdollista tehdä. Ei mitään kipulääkkeitä, kun tuli täysin yllättäen samalla kun ultrattiin, että voidaan tehdä aukkari. Tehtiin, eikä tälläkään kerralla tuntunut pientä epämiellyttävyyttä lukuun ottamatta. Molemmat putket olivat siis auki. Ei siis kannata turhaan jännittää tai liikaa miettiä toimenpidettä (kuten tein). Mutta hyvin voi varautua etukäteen särkylääkkeillä. Jos putket on tukossa, niin silloin kokemus voi olla kyllä täysin toisenlainen, mutta välttämättä se ei ole lainkaan paha tutkimus.

Tsemppiä oikein paljon kaikille omiin tilanteisiin! Toivotaan, että joulun taika tuottaa monelle tulosta:wink
Tervetuloa :welcome

Tervetuloa mukaan. Enää meitä on täällä jäljellä me tyypit, kenelle tää on ollut enemmän tai vähemmän vaikeaa. Minkälaisilla suunnitelmilla teillä edetään? Nämä hoitoasiat kiinnostaa, kun meilläkin ensikäynti tuloillaan.

Kp5. Tämä päivä vielä, sit joululomalle, IHANAA. Tää tyttären silmätulehdus eskaloitui nuhakuumeksi (voi olla influenssarokotekin) , yöt on olleet ihan horroria ja ton viikonlopun jälkeen on nää valvotut yöt on tuntuneet melkoiselta rankkarilta. Mummi ja vaari on hoitaneet alkuviikon, sekin näkyy käytöksessä, kun eivät saa päiväunille yms. On ollut siis vähän pinna kireällä, onneksi ovulaation on vielä aikaa:hilarious:

Onkohan tää nyt ovis plussa? :bored:

Liitteet

• IMG_20191218_075634__01__01.jpg
    IMG_20191218_075634__01__01.jpg
    32.2 KB · Katsottu: 173

Mukaan vaan. Mua ei kipu pelota aukkarissa vaan toivon et se riittäis että raskautuis :p
Millasia hoitoja sulla on ollut? Letrozoleja vai muuta?

Huhhei, mikä viikon aloitus. Maanantaina hengasin melkein 4 tuntia kylppärissä, kun verta vaan puski pihalle. Kohtuun oli ilmeisesti muodostunut hematooma joka sit tyhjeni. Mut sitä verta tuntui tulevan litroittain. Tosin ei mahdollista, mutta siltä se tuntui, kun tuli sellasta hyytynyttä vaaleahkoa verta. Su-ma yöllä alkoi supistusmaiset kivut, ja aattelin et nytkö se samperin kohtutulehdus iski. Menkkamaista niukkaa vuotoa tuli joitakin tunteja, kunnes yhtäkkiä kävellessä tunsin että nyt joku räjähti, menin vessaan ja jäätävä määrä verta. Aina ku kohtu supisteli tuli sellanen ryöpsähdys. Ihan kuin keskenmeno olis tullut, mut ku kohdun piti olla lähes tyhjä jo, nii ei käynyt järkeen. Laitoin paksuimman yösiteen, mitä jälkivuodossa aikoinaa tuli alkuun käytettyä ja kävelin kylppäriin, se side täyttyi siinä matkalla ja läpi asti puski veri. Se oli ihan puhdasta verta ja sellasta haaleaa hyytynyttä verta ja hyvin vähän tummempaa, eli ei mitenkään hirveän vanhaa. Soittelin sairaalan suuntaan, ja kuulemma voi olla jotain vielä sit jäänyt kuitenkin sielä kohdussa ja se tulee ulos ja pyydettiin näytille, mut vasta monen tunnin päähän sai aikaa, et ambulanssia sit jos taju lähtee :scratch onneks en ollut yksin kotona, ku vähän olis ollut vaikea soitella tajuttomana, ei nimittäin ees kysytty oonko yksin. Ei lähtenyt taju, mut en mä paljoa voinut muualla olla ku kylppärissä suihkussa ja pöntöllä, sieläki näytti siltä et sielä ois joku teurastettu. Melkein 4tuntia sitä kesti, kunnes se sit loppui kuin napista painamalla. En tajua mistä se kaikki tavara tuli, kohtukin tuntui pehmentyneen ja kadonneenkin melkein kokonaan. Mut eipä menny helpoimmalla tämäkään asia. On ollut vähän sellanen heikko olo siitä asti. Vielä tihuuttaa pientä vuotoa, mut nyt se sentään tulee ulos, eikä jää kohtuun tekemään tuollasia jättihyytymiä. Tosiaan ultrattiin ja epäili että sielä on ollut hematooma, ja se nyt vaan oli tyhjentynyt. Että raskausmateriaalia sielä ei näy enää, mut siitä hematooma kohdasta voi tihuuttaa vielä jonkun aikaa verta. Tuli sit mieleen heti se "mössö" mitä se ultraaja sillon sanoi kun vielä näkyi hentoinen syke, että olisko se sit voinut jo sillon olla tuota hematoomaa, mut luulis ammattilaisen sellasen erottavan ultrassa :dontknow tai onko se sit kehittynyt viikon aikana.

Mutta säikäytti ihan helkutisti. Olin varma että nyt kohtu on revennyt ja tulee verenhukka tai jotain. Mutta ku se ei ollut pelkkää juoksevaa verta ja kivut oli pientä menkkakipua nii se vähän antoi toivoa. Ja onneksi oltiin kotona. Koska kaupassa tai ihan missä vaan muualla olis ollut kauheaa se verenmäärä.

Nyt tähän samaan syssyyn mun kaveri sai vauvan, juurikin maanantaina, olen onnellinen hänen puolesta, mut tänään iski se oman vauvan kaipuu takaisin. Se oli niin suloinen vasta syntynyt kun videota näin. :Heartred
Kyllä mä vielä joskus haluan toisen lapsen, jos vaan uskaltaa alkaa yrittämään, ja että jos se on vielä mahdollista tän kaiken jälkeen. Nyt vaan kohdun pitää antas levätä, vaikka lääkärin mukaan sais alkaa heti yrittää, että ekojen kuukautisten jälkeen on helpointa selvittää kierto. Mut kyllä mä oon sitä mieltä että ainaki puolivuotta lepoa kohdullle, ja mielelle aikaa parantua.

Heips pitkästä aikaa!
Alkukierto taas rullannut omalla painollaan ja äsken vasta tsekkasin kp:t tälle kiertoa, niin kympissä jo mennään!
Viisi päivää oletettuun ovikseen eli pian saa ruveta taas hommiin niin pääsee joulun jälkeen sitten piinailemaan taas.
Eipä tänne oikein ihmeitä, lapset on sairastanu, keskimmäinen 10vrkl penisiliinikuurilla juuri ja pienin pärskii. Taitaa olla jonkinlaista väsymystä ja tai joulujännitystä kun ipanat tappelee iiiihanurakalla aamusta iltaan. Jospa helpottaa kun pian alkaa loma :)

Takaisin