Raskaaksi 2019

Moikka! Täällä on vasta nyt viime viikon ovulaation aikoihin yritetty. Toiveet on korkeella, koska tähän astisilla sukumme naisilla on tärpänny eka yrittämällä
Jos kuukautiskierto on perus, nii jouluaattona pitäis näyttää plussaa. Ois kyl ihana joululahja ❤ ja 10 v hääpäivän aikoihin ois siinä tapauksessa laskettu aika

Mutta täytyy pitää jalat maassa! Vaikka ois kova vauvakuume!

Mitkähän todennäköisyydet mahtaa olla? :)

Mun äiti on joutunut käyttämään jotain lääkkeitä koska on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi. Mä oon kolme kertaa tullu ekasta raskaaksi ja ollu yhet menkat ennen raskautumista. Nyt tosiaan haaveissa kolmas ja etsin ovista

Täälläkään ei joulun plussalahjaa oo tulossa. Nonni, siinä se on, taputeltu vauvahaaveiden osalta vuosi 2019. Toivotaan et 2020 olis meille kaikille viimeistään suotuisa.

Mäki oon menos tällä viikolla omakustanteisesti lisäverikokeisiin, ferritiini siis erityisesti kiinnostaa. Myös mm. D-vitamiini ja kolesterolit otatan, vaikka eihän ne kai sinänsä raskautumiseen vaikuta mut mielenkiinnosta kun D :tä ei tietääkseni ole koskaan mitattu ja kolesterolitkin 10v. sitten.

Täälläkään ei joulun plussalahjaa oo tulossa. Nonni, siinä se on, taputeltu vauvahaaveiden osalta vuosi 2019. Toivotaan et 2020 olis meille kaikille viimeistään suotuisa.

Mäki oon menos tällä viikolla omakustanteisesti lisäverikokeisiin, ferritiini siis erityisesti kiinnostaa. Myös mm. D-vitamiini ja kolesterolit otatan, vaikka eihän ne kai sinänsä raskautumiseen vaikuta mut mielenkiinnosta kun D :tä ei tietääkseni ole koskaan mitattu ja kolesterolitkin 10v. sitten.

Toivotaan.

Mua kiinnostais kans toi D vaik uskon et se on hyvä mulla ku oon purkista vetäny vahvaa. Ainii äh piti ottaa kolesterolit samal ku kilpparit..

Sinua oon miettiny, mitä kuuluu muuta kuin kp24?
Kiitos kysymästä! Oon nukkunu useitä öitä huonosti, kun työt stressaa. Arvosanat piti antaa eiliseen mennessä ja vielä käyn arviointikeskusteluja oppilaiden kanssa. Tänään arviointikokous.

Piinapäivissä ollaan, että jännäksi menee :nailbiting:

Joulunlaitto ihan kesken, et ens viikonloppuna yritän etsiä loput lahjat, kunhan työt saa pakettiin.

Koko perhe ihan koomassa, kun aamuisin tihkaisee lähteä kouluun ja töihin :hilarious:

Tänään se sitten tapahtui. Ystävä raskautui toisesta yrityskierrosta, kun hänen kanssaan aluksi jännitettiin mun keskenmennyttä raskautta. Tuntuupa pahalta, vaikka iloinen hänen raskaudesta olen.

Menkat saattaa alkaa jo tänään..sit ois vasta kp 11 aukkari mut mul ovis nii myöhään et ei pitäs haittaa

Tiina ymmärrän :Heartpink hänelki voi mennä viel kesken mut ei tietty toivota sitä:oops:

Tiina ymmärrän ja toivottavasti pysyy pieni kuitenkin masussa <3

Helena kiva kuulla susta jotain, on tuo aika vuodesta rankka ehkä nyt tulee plus sitte vihdoinkin?

Oma napa heti aamusta : koko puoli yötä makasin kylmä kuuma kylmä kuuma tunteessa hereillä ja nyt aamusta selkä (ihan koko selkä) kuin tulessa ja rinnat todellakin kuin mustelmilla. Nyt ei kestä edes koskea ilman että itkua tuppaa. Ei mulla tällainen lihaskipu kyllä oo ennen ollu pms oire. Oon kuullut et monella on mutta mulle on riittänyt ihan noi mun loksuvat nivelet niin oli tämä ja tissit ilmeseen niin kipeet ettei uskoa saata

Tänään se sitten tapahtui. Ystävä raskautui toisesta yrityskierrosta, kun hänen kanssaan aluksi jännitettiin mun keskenmennyttä raskautta. Tuntuupa pahalta, vaikka iloinen hänen raskaudesta olen.

Tiina, mä niin tiedän miltä susta tuntuu :Heartred ja nää meidän tunteet on täysin sallittuja ja ymmärrettäviä.

Jesbe, mikä kp sulla olikaan menossa ja meinasitko siis testiä tehdä? Sori en muista nyt kaikkea...

Tiina, mä niin tiedän miltä susta tuntuu :Heartred ja nää meidän tunteet on täysin sallittuja ja ymmärrettäviä.

Jesbe, mikä kp sulla olikaan menossa ja meinasitko siis testiä tehdä? Sori en muista nyt kaikkea...
Kp on vähäinen mut mul olis siis ovis 9pv viimeistään eli jo 7s päivä joulukuuta hymyili ja oli oireet just sillo ja 8s pv ja 9s pv loppu oireilu. Siitä noin pari pv meni niin alko kiukkuilut ja outous ja mahan viiltelyt ja nippailut ja lopulta semmonen hassu tuikkiminen. Viime yönä heräsin ku hiki valu ja kylmä kuuma ja mahaa jotenki "kiristi" ja aamulla lihakset ihan kipeet ja tissit kui ois mustelmilla. Outoutta siis ja päänsärky. Jouluna olis niinku kp1 tai viimeistään 28.12 Flon mukaan mut oviksen mukaan jouluaatto. Nyt en jotenkin uskalla testata ku ahdistaa, olo on tietty oireiden perusteella et juu juu raskaana mut en mä haluu pyhiä viettää pelos et jospa se menee kesken tai on joku kemiallinen tai jotaki. Noh, ehkä en oo ja nämä ovat uusia pms oireita mut ihan raskaana oleva olo. Kyllä mä tipun korkealta ja kovaa ku täti tulis.

Enkä tiedä millon testaan ehkä nyt vkloppuna herkällä jos uskallan. Huooh. Nojoo.

Miten sulla nyt oli apuja ku ei vain muista mitään minä lahopää

Muoks. Tein tosiaan cb early verrokkitestin eikä tullut ees sitä viivanpaikkaa mikä mul tulee tyyliin aina niin jotenki nyt jännittää ihan kauheasti jos tulisi toinen viiva. Mut ehkä sit luotan vasta jos tuloo ihan selkeä viiva ei haamu

Jesbe ymmärrettävää, että jännittää testata! Sulla on ollut tosi outoja noi plussailut kyllä, toivottavasti asiat selviäis ja ennen kaikkea tulis se plussa!

Helena80 me mennään taas samoissa! Koska aiot testata?

Kaverillani on la alkuvuodesta, eilen puhuttiin puhelimessa pitkään ja kuuntelin synnytys juttuja ja nyt yhdessä ryhmäkeskustelussa näköjään juttu jatkuu. Hän kysyi vielä eilen puhelun päätteeksi että olenko ok kun kuulostin kuulemma oudolle, ja käski heti sanoa jos toi aihealue vaivaa mua. Tietää siis meidän yrityksestä. Oon tietoisesti ollut enemmän omissa oloissani, kun välillä ollut kausia milloin muiden, jopa hyvien ystävien vauva ja raskaus jutut on ollut raskasta kuunnella. En kuitenkaan täysin halua erakoitua, enhän minä voi sille mitään että muut lisääntyy helposti ja meillä tässä kestää...

Yritän vain miettiä, että heidän vauva ei ikinä ole tulossa meille ja meille tarkoitettu nyytti on vielä tulossa. Tsiisus, jos tästä piinaavasta ajanjaksosta elämässä selviää niin selviän prkl mistä vaan:rolleyes: Tää ryhmä on kyllä parasta, helpotti avautua tästä aiheesta.

Mitähän tästä pitäs ajatella? Kun ollu tummempaa ja sit vaalentunu välissä ja nyt taas näyttää että tummenee. Ei ole kyllä ovis plussaa näyttänyt

Liitteet

• inCollage_20191217_133102390.jpg
    inCollage_20191217_133102390.jpg
    46 KB · Katsottu: 201
Tiarella, Hmm. Liittyskö jotenkin siihen hormonin määrän vaihteluun pissassa, tai sit että miten kauan on pidättänyt/ onko pissa ollut välillä laimeampaa. Ite aattelin ostaa jossain vaiheessa digejä, jos ei ala tärppään. En jaksa räplätä noiden tikkujen kanssa:banghead:

Mun sisko sai joulukuun alussa kolmannen lapsen, tein tälle vauvalle nyt miniminipienen haalarin joululahjaksi. Jotenkin ei kyllä kirpaissut yhtään, olisin kuvitellut että jotain pientä silmien roskiintumista aiheuttaisi. Kai sitten vain keskittyi tarpeeksi siihen, että pitkästä aikaa pääsi ompelemaan, ja se oli kivaa.

Välillä tuntuu kyllä muutenkin että on ihan sisäisesti kuollut. On ollut tosi rankka syksy, painan täyttä päätä opintoja finaaliin, teen opetusharkkaa ja esikoisen haasteisiin liittyvät lääkäri- ja terapiakäynnit ja kaikenmaailman keskustelut ovat viikottaisia. Ei riitä enää henkistä kapasiteettia ajatella raskautumisen vaikeutta.

Loma tulee todellakin tarpeeseen.

Jesbe ymmärrettävää, että jännittää testata! Sulla on ollut tosi outoja noi plussailut kyllä, toivottavasti asiat selviäis ja ennen kaikkea tulis se plussa!

Jep, ja nyt se oli ihan nega. Uskon et sen tm/varhaisen km jälkeen jolloin veres hcg kohol ni noi sekoili mut nyt on niin oireet ja hormonit et uskon et jotakin on tekeillä. Eli joko on joku häiriö tai kierto rauhoittuu pikkuhiljaa tai oon raskaana. Tietty jännittää mut en luota jos ei oo oikein vahva viiva joka vahvistuu. Mut nyt olo on kuin olisin raskaana selkeästi... Outoa kun ollut olo mut se on menny ohi, kuten viimeksi oli tosi optimistinen olo mut se katosi. Nyt on vaan raskautunut olo. En osaa selittää miksi ja tosiaan tein sen verrokkitestin joka tyystin nega just ku ne on näyttänyt vähän mitä sattuu nyt taas

Mitähän tästä pitäs ajatella? Kun ollu tummempaa ja sit vaalentunu välissä ja nyt taas näyttää että tummenee. Ei ole kyllä ovis plussaa näyttänyt

Jos oot vaan kerran päivässä testannut, niin on voinut mennä ohikin? Mulla on joskus ollut niin, että aamulla oli selkeä nega, illalla selkeä plus, ja seuraavana aamuna taas selkeä nega.

Nooo, nyt dpo 9-10, et pian sais testata, mut meinaan odottaa, kun en halua pettyä. Saas nähdä, kauanko pystyn olemaan testaamatta :grin Mulla on ollut aaltoilevaa huonoa oloa ja koko ajan nippailee alavatsassa. Nyt ihan järkky turvotus :wideyed: Onko sulla millaisia oireita?

Takaisin