Raskaaksi 2019

Aspiriini kyllä voi vielä pahentaa (ja muut tulehduskipulääkkeet) esim. Mustelmien tuloa koska se voi ohentaa verta.

Onko tosiaan näin?
Mun ymmärryksen mukaan mustelmia tulee helposti paljon koska johonkin jää ”veriklönttejä” koska veri olisi paksumpaa, jolloin ne ei lähde kiertää verenkierrossa? :O
En todellakaan mikään lääkäri ole mutta kuulostais just näinpäin järkevältä, ja varsinkin se et mun kädet/jalat on aina kylmät sekä pitkä tupakanpoltto historia niin mun verenkierron pitäisi olla heikkoa:D
Ääh no en tiiä katotaan, otan nyt toistaiseksi joka toinen päivä 50mg ja ensviikolla mennään lääkäriin muualle niin kysyn sieltä tarkemmin, täältä suomesta kun ei tunnu apua saavan ellei ole jo ties mones km ja kaikki aina niin ”normaalia”.

Muoks. veren ohentamista mä siis toivonkin jos se vaikka auttais, mut jos mun tiettämykset onkin ihan väärät niin ei ehkä sitten tarvis.

Mul ollu aspiriini nyt lääkärin käskystä hetken ku ohentaa verta ku mul se et kylmä kuuma tekee et verisuonet käsissä menee oudoksi jne.. Toisaalta toi oli koko ajan sillon ku pääsin pidemmille viikoille ja alkoi heti ku rupesi haamuja tulee.. Huoh, on vaikeeta lisääntyminen..

Mulla iski nyt kurkkukipu vielä ja itku herkässä. Jotenki huono olo. Pms selkee.

Ihan ärsyttää Nipanderi ku sul toi vuoto eikä luget auta... Toivomme et loppuu ja tulis raskaus

Onko tosiaan näin?
Mun ymmärryksen mukaan mustelmia tulee helposti paljon koska johonkin jää ”veriklönttejä” koska veri olisi paksumpaa, jolloin ne ei lähde kiertää verenkierrossa? :O
En todellakaan mikään lääkäri ole mutta kuulostais just näinpäin järkevältä, ja varsinkin se et mun kädet/jalat on aina kylmät sekä pitkä tupakanpoltto historia niin mun verenkierron pitäisi olla heikkoa:D
Ääh no en tiiä katotaan, otan nyt toistaiseksi joka toinen päivä 50mg ja ensviikolla mennään lääkäriin muualle niin kysyn sieltä tarkemmin, täältä suomesta kun ei tunnu apua saavan ellei ole jo ties mones km ja kaikki aina niin ”normaalia”.
Mulla veri paksua ja sen vuoksi otan. Mut en tiedä vaikutusta raskautumisen kannalta yhtään.

Mulla veri paksua ja sen vuoksi otan. Mut en tiedä vaikutusta raskautumisen kannalta yhtään.

Olen lukenut että sitä saattaa lääkäritkin suositella jos on takana monia km ja jos omassa verenkierrossa on häiriötä(veri paksua), koska jos itselle voi tulla veritulppaa tms, niin eihän se sikiökän saa tarvittavaa, tai veri kierrä ja se voi aiheuttaa km, tosin sit varmaan tutkitaan äiti jne, sry en tiedä oikeita termejä niin yritän näin sekavasti selittää

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi
// ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

jannn // 33 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 29 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 27

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 35 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

Karoliiina // 23 // toinen haaveissa // ya 1/2019 // kierto 29-36pv

Azzeliini // 35 // toinen haaveissa // ya 3/2019 //kkm 6/2019 ja 8/2019 //kierto 29-32pv vaihteleva pituus

Alcyone // 43 // toinen haaveissa // ya 4/2019, kkm 8/2019 // kierto pitkä ja epäsäännöllinen

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen (~40)

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

tiino_O // 30 // kolmas // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 27-29 päivää

BarbaMama81 // 38 // toinen // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 24-29

persimon2//29//toinen(kolmas)//y 5.2019//kku 3.19 ja kkm10.19// kierto 24-27pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 6/2019// kierto epäsäännöllinen

Nyytti // 39 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 26-29pv

Evelyn8 // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 6/2019 // kkm 9/2019 // kierto 29-35pv

Cara* // 37 // 2. haaveissa // ya 6/2019 // kierto 25-28

Mirkkunen1 // 27 // esikoinen // ya 07/2019 // kierto n. 29-32pv

Ida_Maria_ // 22/ esikoinen// ya 07/2019// kierto 27-28 pv

Taittaralla // 27 // esikoinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto ??

turotus // 21 // toinen haaveissa // tjot 7/2019

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä
Charmy24 // 24 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // km 11/2019 // kierto 29-31pvä
Sofia2016m // 25 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // kierto epäsäännöllinen 25-35pvä

Lilja- // 29 // ensimmäinen // ya 8/2019 // kierto 28-30 pv

Jesbe // 29 // esikoinen toiveissa //ya 8/2019 tjot ei hoidot // kierto 28-40 pv

Edz // 31 // toinen toiveissa // ya 9/2019 // kierron keston keskiarvo 25 pvä

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Alexie // 27 // ensimmäinen // ya 10/2019 // kierto 27-30pv

Hems78 // 22 // ensimmäinen haaveissa // ei vielä alotettu // kierto noin 28-32pv

Armielise // 37 // ya10/2019 // 28

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

Kassu93 // 26 // LA 21.12.2019 // esikoinen tulossa
tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Earl // 33 // LA 16.2.2020, toinen tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
Amalfi // 36v // LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Fantsu // 32 // LA 5/2020 // esikoinen
Ginger // 26 // LA 5/2020 // toinen tulossa
Pipana//26//LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
jeilei // 30 // LA 5/2020 // toinen
twisted // 31 // La 6/2020 // neljäs
AZ // 29// LA6/2020 // kolmas
Silk // 32 // LA 7/2020 // kolmas
Suklaapehmis // 28 // LA 7/2020 // toinen
Mamimam //24//LA 7//2020 // toinen
Mathilda // 37 // LA 7/2020 // ensimmäinen
mangustimamma // 38 // LA 7/2020 // kolmas
Sammie // 31 // LA 7/2020 // esikoinen

Otin itseni pois listalta. Kunhan tästä koitoksesta selvitään, niin jatketaan normaalia elämää kolmestaan, tai nelistään koirakin lasketaan :) ja niin on erittäin hyvä. Plussasta asti ollut ihan kauhea olo, ahdistus vaan hirveä ja masentanut. Nyt helpottunut olo. Kunhan saan itseni vielä normaaliksi.
Katsotaan palaanko joskus, ehkä käyn ainaki seuraamassa teidän plussaamisia :)

Onko tosiaan näin?

Muoks. veren ohentamista mä siis toivonkin jos se vaikka auttais, mut jos mun tiettämykset onkin ihan väärät niin ei ehkä sitten tarvis.

Aspiriini ohentaa verta eli vähentää veren hyytymistaipumusta ja hyytymistaipumus on tärkeä, sillä kokonaan ilman sitä jos tulee haava yms. veri vain jatkaisi vuotamista eikä verenvuoto tyrehtyisi eli ihminen vuotaisi lopulta kuiviin. Eli kun veri on "ohuempaa"/hyytymisominaisuus heikompi, verenvuotoriski ja siten mustelmien syntyminen on suurempi. Mustelma siis syntyy siitä kun esim lyöt polven ja pienet verisuonet vaurioituu ja verta pääsee vuotamaan kudoksiin, veri hyytyy (kiitos hyytymistekijöiden) ja jonkin ajan kuluttua hyytynyt veri tummuu, joka näkyy meille mustelmana. Kun taas jos veri on liian paksua niin hyytymistekijöitä saattaa olla liikaa ja siten hyytyy helpommin ja nää hyytymät saattaa lähteä liikkeelle verisuonissa ja aiheuttaa tukoksia.

Siihen en osaa ottaa kantaa et miksi sulla tulee paljon mustelmia tai onko sulla kyse liian ohuesta verestä yms. Yritin vain avata tota fysiologiaa noiden takana. Tupakointihan toki vähentää ääreisverenkiertoa jolloin kädet ja jalat on kylmät.

Muokattu viimeksi:
Olen lukenut että sitä saattaa lääkäritkin suositella jos on takana monia km ja jos omassa verenkierrossa on häiriötä(veri paksua), koska jos itselle voi tulla veritulppaa tms, niin eihän se sikiökän saa tarvittavaa, tai veri kierrä ja se voi aiheuttaa km, tosin sit varmaan tutkitaan äiti jne, sry en tiedä oikeita termejä niin yritän näin sekavasti selittää
Mulla on tutkitusti paksu veri ollut aina, toi toivon mukaan auttaa mut ei pitkällä aikavälillä ole hyvä. Tietty kun km takana ja joku riski ku on migreeni niin veritulppa yms ku tupakoinut oon taas ni juu. Pitää lopettaa kokonaan kyl rööki taas. Tumpata. Varsinkin kun plussa toiveissa. Mul oli edellisen kierron tulos tm tai km mut hcg nous kyl.. Nyt usko plussaan on pieni... Mut testaan kuitenkin huomenna vielä ku sit se pitäisi olla vahvempi jos on ollakseen

Jossain luki et aika kauan saa syödä apiriinia et rupee ohentaa verta. Toisaalta jos aspiriinia voi ottaa sydänkohtauksen ensipuna niin luulis et auttais pikaseen...äh tiiä sitte näistä.
Charmy jos kysyt lääkäriltä niin kerro meillekin vastaus! Varmaan riippuu lääkäristäkin millasta vastausta saa

Asperiinia vissiin otettais vasta oviksen jälkeen o_O

Liuska aika tumma mut digi nega..jotenkin outo väritys, vaikuttaakohan pahvinen kahvimuki asiaan jotenkin :hilarious: miksei digi jo plus :/ jospa huomenna..näin nekin kuluu :hungover:

Liitteet

• 20191130_175340.jpg
    20191130_175340.jpg
    13.3 KB · Katsottu: 179
Tos on toi cb avattuna ja otin ton kuvan ku mun kamera jotenki heijastaa ettei toinen viiva näy. Se on haaleansininen mut toinen tommonen aiemmin oli ihan puhdas nega ei viivanpaikkaa.. Tuleeko mul yleisesti ottaen niit haamui tohon kierron lopussa? Aiottiin illalla tehdä uus ja aamusta ja jos niis vahvemmat ni sit lääkäriin. Kun mä kyl teen reklamaation ku joku ekaa kertaa testaa ja sitten kun tulis tommonen niin ilahtuu (ehkäpä) turhaan. Ei muokattu mut ku käänsin negaksi niin näytti värin mut en usko tohon enää. Vain jos se vahvistuu ja avattuna toi on selkeempi mut en silti lue plussaksi. Onko muilla tullu tommosta tohon? Toki dpo voi olla just se 10 et tuli päivää ennen ku aloitin proge ja huomenna vika proge eli se 10 pv.

Muoks. Eli testi tehty dpo9 (jos dpot oikein ees)

Liitteet

• IMG_20191129_213222.jpg
    IMG_20191129_213222.jpg
    33.9 KB · Katsottu: 229
  • IMG_20191129_194730.jpg
    IMG_20191129_194730.jpg
    18.3 KB · Katsottu: 267
Muokattu viimeksi:
Tos on toi cb avattuna ja otin ton kuvan ku mun kamera jotenki heijastaa ettei toinen viiva näy. Se on haaleansininen mut toinen tommonen aiemmin oli ihan puhdas nega ei viivanpaikkaa.. Tuleeko mul yleisesti ottaen niit haamui tohon kierron lopussa? Aiottiin illalla tehdä uus ja aamusta ja jos niis vahvemmat ni sit lääkäriin. Kun mä kyl teen reklamaation ku joku ekaa kertaa testaa ja sitten kun tulis tommonen niin ilahtuu (ehkäpä) turhaan. Ei muokattu mut ku käänsin negaksi niin näytti värin mut en usko tohon enää. Vain jos se vahvistuu ja avattuna toi on selkeempi mut en silti lue plussaksi. Onko muilla tullu tommosta tohon? Toki dpo voi olla just se 10 et tuli päivää ennen ku aloitin proge ja huomenna vika proge eli se 10 pv.

Muoks. Eli testi tehty dpo9 (jos dpot oikein ees)

Onpa kyllä selkeet viivat ja noin aikasin. :wideyed:

Onpa kyllä selkeet viivat ja noin aikasin. :wideyed:
Mä en vaan usko et on plus.. Joo on aikaista kieltämättä mut outoo.. No saa nähdä tuleeko toiseen testiin viivaa vai onko joku viallinen. Mies kysyi että miksei olis plus ku niin pienet dpot niin totesin etten usko että oon raskaana vaik olin vielä hetki sit ihan varma asiasta.. Nyt on tyhjä ja outo olo. Eilen tein, illalla. Tänään en, mut jos näkyy vielä niin sit kyl soitan lekuriin. Jotenki en haluu uskoa et on raskaus ku sit vaan pelottaa kaikki. Tänään rinnat meni painavaksi ja rupesi närästää.. No, aika näyttää. Mietin vaan progee et ku se piti lopettaa et miks..

Nii ja toi dpo9 on progen mukaan. Uskon et olis ollu jo 18/19 pv ovis eli jos sen mukaan niin kyl olis aikainen mut toisaalta nyt on maanantaina et alkas menkat. Ku 25 pv kierto et kp15 aloitin progen ja sitä 10 päivää. Ja varmaan kp26 sit tulis me Kat tai kp27... Yleensä tullu noin.. Ja nyt siis kp23 kuitenkin. Aikainen ovulaatio oli ku limaa tuli jo kp8 ja jatkui kp11 asti, kp14 tuli vähän ovismsista limaa ja nippaili oikeelle, mut tarkkaa päivää ei nyt oo ihan tiedossa et kaipa se laskuri näyttää 25 päivän kierrolla et 3+4, sekoilin aiemmin noiden kanssa eli jostaki syystä jo viikon alussa oli mula 3+4 pahoittelen noita typoja. Mut joo, kp8 alkaen oon kirjannut ylös selkeät ovulaation oireet, lämmöt limat yms ja ne jatku kp11/12 ja vika vihlaisu tuli kp14. Kp 15 siis proge alko

Ei oo totta!!:arghh: haluisin kyl niin tietää tieteellisesti et mistä toi johtuu.

Täällä ei pahemmin ole ovistikku tummunut :oops: tuleekohan sitä edes.. No on se ihan millin eilisestä tummunut. Jatkamma mittailuja ja talletteluja muuttostressin keskellä. Koirakin sairastui et onpahan muutakin miettimistä :hilarious::hungover:

Niin mäkin haluaisin. Ehkä hoidoissa sitten selviää jotain tai ei? Eihän teilläkään smoothie ollut selvinnyt? Maalikon järjenjuoksulla yhdistän sen ovulaatioon, joku siinä on oudosti, kun alkavat aina heti sillon ja just kun viime kierrossa ei ollut näitä eikä ovulaatiota.

Mut hei, sulla on kyl ovis pakosti lähellä, oli jo niin tumma liuska. Huomenna?

Noh, parin viikon päästä on pikkujoulut. Taidanpa vetää perseet. Onneksi on tässä taas kaksi viikkoa aikaa nieleskellä pettymys, niin ei mee ihan parkuessa.

Onks teiltä keltään tullu talimaista eritettä nännistä?
Mulla kipeyty rinnat jo oviksen aikoihin, en nyt muista oliko just ovispäivä vai seuraava. Varsinkin oikea, mutta myös vasen. Sattuu jos rintaa painaa, eli kun lapset tölvii nukuttaessa varsinkin..
Äsken kun koitin painella et missä se ihan kipukohta on (ikään kuin nännin alla ehkä), niin painamalla nännistä tuli oikee sellai talimato, kahdestakin eri kohtaa. Yyh.. Mitähän ihmettä.
Ja toi kipu on jännä, kun sattuu sillon kun painaa nännien kohdalta rintaa ns painuksiin. Mut nännit itsessään ei oo mitenkään älyttömän arat.
Pelottaa et onko jotain vakavaa, joku ihomuutoskin on tullu muutama päivä sit ja rinnan alueen ihollan äkyny punanen pieni läntti, jonka pinta nyt alkaa jo kuivumaan ja varmaan paranemaan. Ehkä joku tulehtunu rauhanen tms.
Kai se ois hyvä ma soittaa lääkäriin varmuuden vuoks.
Kp19 ja dpo varmaan 4.

Takaisin