Raskaaksi 2019

Tämäpä. Väkisin sitä miettii että jos kaikki olisi icsattu suoraan niin olisi lukumäärä varmaan isompi, mutta eihän näitä voi tietää. Toisaalta olen helpottunut että hedelmöittyminen on ylipäätään mahdollista, sitä ollaan miehen kanssa stressattu kovin. Nyt vaan täytyy toivoa että edes jotain saadaan pakkaseen asti:smiley-angelic001

Valaiskaa nyt tumpioo, jos mulla on suunniteltu ivf ja sit jos ykskään ei hedelmöittyis niin onko se si vaan siinä? Vai vaihdetaanko se icsi sitten.
Ja julkisella puolella jos sillä on jotain merkitystä :help

Sofia, mä en oo ihan varma onko olemassa jotain ns. yleistä käytäntöä. Kantsii kysyä lääkäriltä seuraavan kerran. Tuolla meidän klinikalla on kai yleistä jos tulee isompi satsi munasoluja niin yritetään osaan ivf ja osaan icsi. Meillä kyllä ollut tiedossa että vika siittiöissä niin varmaan siks ivf suunnittelukäynnillä lääkäri sanoi inssien jälkeen et icsillä mennään. Nyt biologi teki sen viimeisen päätöksen kun munasoluja tuli enemmän niin halusi osalle tehdä perus ivf. Jos seuraavaan kierrokseen joudutaan niin tota perus ivf ei enään ees kokeilla kun hedelmöittyminen oli niin surkeeta sillä:sorry:

Nyt iski vatsakivut uudestaan, särkylääkkeitä mennyt kiitettävästi ja oon juonut erilaisia nesteitä:troll: toivottavasti helpottaisi....

Toivottavasti Jukkis kivut hellittää pian! Harmi, että ivf ei ollut hedelmällinen, mutta onneksi kokonaisuutena kuitenkin ihan mukava määrä hedelmöittyi. Ja icsillä hedelmöittyy teillä hyvin. Toivottavasti ei tarvii enää seuraavaa kertaa miettiä, mutta hyvä että sitten on suunnitelma valmis tarvittaessa. Tsemppiä odotteluun! Kiva että saat väliaikatietoja kuitenkin välillä. On meinaan piinallisia noi päivät.

Meidän klinikalla valittiin hedelmöitysmuoto miehen näytteen perusteella päivän näytteen laadun perusteella. Miehellä ollut siis hyvin suurta vaihtelua näytteiden välillä.
Biologi huikkasi mulle juuri ennen punktiota, että icsi tullaan tekemään.

Toivottavasti Jukkis kivut hellittää pian! Harmi, että ivf ei ollut hedelmällinen, mutta onneksi kokonaisuutena kuitenkin ihan mukava määrä hedelmöittyi. Ja icsillä hedelmöittyy teillä hyvin. Toivottavasti ei tarvii enää seuraavaa kertaa miettiä, mutta hyvä että sitten on suunnitelma valmis tarvittaessa. Tsemppiä odotteluun! Kiva että saat väliaikatietoja kuitenkin välillä. On meinaan piinallisia noi päivät.

Meidän klinikalla valittiin hedelmöitysmuoto miehen näytteen perusteella päivän näytteen laadun perusteella. Miehellä ollut siis hyvin suurta vaihtelua näytteiden välillä.
Biologi huikkasi mulle juuri ennen punktiota, että icsi tullaan tekemään.

Kiitos:Heartred on kyllä kiva kun saa väliaikatietoja, huominen soitto jännittää että mikä tilanne. Huhhuh on tämä yhtä vuoristorataa! Nyt tuli mullekin deja vu että biologi huikkasi joko just ennen punktiota tai sit hoitaja sanoi punktion jälkeen että biologi on päätynyt tekemään puolet ja puolet.

Joo biologi sanoi että tämä selittää miksei ole onnistunut, jotenkin ne siittiöt eivät vaan tajua mennä maljallakaan munasolun sisälle. Ja totesi että icsi on meille se varmin keino. Toivottavasti nyt pakkaseen saataisiin edes yksi:Heartred käsitin että kaikki 18 oli kypsiä

Tämä oli toisaalta varmaan helpottava kuulla? :)
Tarkoitatko sitä samaa kertaa?
Jos siis kaikki ivf ja yksikään ei hedelmöity niin se on siinä sitten sillä kierroksella ja uudella kierroksella sit icsi.

Juu samaa kertaa. Huhhu kylläpä alkaa jännittämään jo tammikuu..

Joskushan munasolussa on niin kova kuori, ettei siittiö pääse lävistämään sitä :woot:

Joskushan munasolussa on niin kova kuori, ettei siittiö pääse lävistämään sitä :woot:

Jep. Tästä biologi puhui kanssa puhelimessa mutta ilmeisesti tämä ei meidän kohdalla ollut syy. On kyllä niin jännä miten pienistä asioista tämä lisääntyminen on joskus kiinni

Viikossa tullu neljä raskausuutista lähipiiristä tää on nyt taas jotenki niin :BangHead:sad010:help
Meinaa kadota motivaatio koko touhuun.

Onnea Nipanderi ja Jannn! Näitä plussia on kyllä varmaan koko ryhmä odottanut. Tule niin hyvä mieli teidän puolesta.:hello2

Tsemppiä Jukkapalmu! En voi edes kuvitella miten jännittää. Pidän peukkuja!

Mulla menossa kolmas kierto aukkarin jälkeen ja toinen letrokierto. Ekassa oli kp13 folli 22mm ja pistin illalla ovitrellen. Tässä kierrossa kp 13 ultrassa näkyi oikealla 14mm folli ja vasemalla 11mm isoin. Sain ohjeen pistää ovitrelle lauantaina kp 16. Mulla luomustikin ovis usein noin kp 17 että ei mitään vastetta letroilla täällä kerta. Onko mahdollista että ovis oli jo ollut ennen ultra tai olisko se näkynyt ultrassa? Jostain olen saanut käsityksen että letrot tehoa paremmin jos käyttää monta kiertoa peräkkäin ja on vaikea ymmärtä miksi se folli oli vielä niin pieni. :BangHead

On kyllä apua kun näkee täältä jo ennakkoon mitä noissa hoidoissa tapahtuu. Seurailen instassa muutamia IVF ja IUI tilejä. Kauhee järkytys tuli kun tajusin, miten se punktio oikeesti tehdään :wideyed::hilarious: Jotenkin kuvittelin, että vatsanpeitteiden läpi mentäis, mutta eeeeeeei, oh my GOD :eek: Aika kovia kaikki, jotka siitä(kin) selvinneet...

Mut joo, "onneksi" meitä tänne vielä jää. Aamulämmöt laahannut nyt pari päivää 36,65 laskematta sen alemmas kuitenkaan. Vielä ei tiputtele, mutta näin dpo 12 aamuna blanco pc ja järjetön vitutus :shifty: Harmittaa, kun niin hyvät speksit oli tässä kierrossa, mutta kuten todettu, aika ihmeellistä tämä lisääntymistouhu on. Seuraava ovis meneekin välipäiville tai ihan vuoden 2021 alkuun. Tuntuu hyvältä, että tämä paska vuosi sentään on loppumassa :wtf:

Mä en voi sanoa et mikään punktioon liittyvä ois sattunu. Eli ne kipu- ja rauhoittavat lääkkeet hoiti homman hyvin :) jotain pientä painetta, ronkkailun tunnetta mut ei sekään paha ollu. Mut onhan se karu ajatus et **llu "lävistetään" :hilarious:

Mä en punktiossa tuntenut ees sitä puudutuspiikkiä, ja lääkkeistä menin sopivan sekasin että en tuntenut kuin pientä nippailua. Jossain vaiheessa kysyinkin lääkäriltä että milloin se aloittaa toimenpiteen kun ei tunnu mitään, mutta siinä vaiheessa oli jo toisen puolen munat ottanut talteen:grin

Täällä pääsi äsken helpotuksen itku kun soitin klinikalle väliaikatietoja, siellä on nyt 6kpl ihan aikataulussa jakaantumaan lähtenyttä yksilöä:Heartred:sad015
Biologi sanoi että hyvältä näyttää ja että kaikki olisivat 1.luokkaa. En tajunnut kysyä että miten nuo luokitukset menee:think005 nukuin niin huonosti viimeyön kun pelkäsin että mikään ei olisi lähtenyt jakaantumaan.

Mä en punktiossa tuntenut ees sitä puudutuspiikkiä, ja lääkkeistä menin sopivan sekasin että en tuntenut kuin pientä nippailua. Jossain vaiheessa kysyinkin lääkäriltä että milloin se aloittaa toimenpiteen kun ei tunnu mitään, mutta siinä vaiheessa oli jo toisen puolen munat ottanut talteen:grin

Täällä pääsi äsken helpotuksen itku kun soitin klinikalle väliaikatietoja, siellä on nyt 6kpl ihan aikataulussa jakaantumaan lähtenyttä yksilöä:Heartred:sad015
Biologi sanoi että hyvältä näyttää ja että kaikki olisivat 1.luokkaa. En tajunnut kysyä että miten nuo luokitukset menee:think005 nukuin niin huonosti viimeyön kun pelkäsin että mikään ei olisi lähtenyt jakaantumaan.

Voi miten ihanaa, ihana kuulla hyviä uutisia:Heartred mikä vointi sulla nyt on ollut?

Takaisin