Raskaaksi 2019

Joo nää pappiskat osaa kyllä välillä olla:bag: ja kyllä mekin saatiin vanhemmilta sukulaisilta jotain vähän tulkinnan varaisia, ehkä jopa jotenkin puolihäröjä kommentteja nimiäisistä, mutta ei annettu asian vaivata. Selitettiin vaan että me toimitaan näin ja halutaan antaa lapsen itse valita uskontonsa, että ei sitä sen enempää tarvitse ihmetelläo_O

Mä en olisi myöskään halunnut kastaa esikoista, just siksi että valinnan pitäisi olla hänen. Mies kuitenkin vaati kastetta. En vieläkään täysin ymmärrä miksi, koska ei ole uskonnollinen, ja hänkin on sitä mieltä että lapsi saa itse kirkkoon kuulumisestaan aikanaan päättää. Pari viikkoa jaksoin tapella vastaan, mutta sitten annoin periksi sillä ehdolla että mies hoitaa kaikki pappikohtaamiset :hilarious:

Kertokaas nyt mitä vitskuja ym teidän miehet syö? Mä ostin miehelle perus monivitsku purkin ja sekin oli joku halppis, onkohan sillä merkitystä :hilarious: yritän itse nyt vähentää sokeria, esim karkin syöntiä. Mies sais kans vähän laihduttaa tai ylipäätänsä liikkua, mutta yritäppä sille sanoo siitä. Täyttää tänä vuonna 34:hilarious: mies muuten sanoi että syötin sille jotain hormooni pillereitä, kun sen nännit kuulemma tuli heti kipeeks :laughing002

Täällä ei mitään uutta. Sain uuden turvotuskohtauksen ilmeisesti kaurasta :banghead:
Mä näköjään reagoin näihin elintarvikkeisiin, joiden pitäis tukea hormonitoimintaa mm. Kiihdyttämällä estrogeenia. Tuo estrogeenin kiihtyminen taas vapauttaa lisää sitä histamiinia. :meh: Tai sit mulle on puhjennut se hereditaarinen angiöodeema eli se Hae, joita sairastaa Suomessa ehkä n. 500 henkilöä. :facepalm:
Se olisikin hieno juttu, kun sen lääkkeet on niin vaikeet et, jos ei perusestolääkitys käy, pitää turvautua testoon :stop:

Nyt meneekin sitten tääkin ilta tässä karseessa olossa. 40mg vedetty allergialääkettä, mut toistaiseksi tuntuu siltä kun oisin nokkosilla hakattu. Kurkku on pysynyt auki, mut muuten oonkin ihan kuollut. Ja makaan vaan. Paniikkikin tuli, mut mies oli salamana vieressä lohduttamassa, niin ei ehtinyt päälle kunnolla. Silti kauheat pelot taas päällä.
Toivoa sopis et tää joskus loppuu, ennen kun kuppaan kokonaan. Ellen sit kerkee veivit heittää näiden kohtausten vuoksi.
Ahdistaa mennä niihin verikokeisiinkin, kun tiedän, et kaikki varmaan päin persettä, jos tää tätä rataa jatkuu. Pakko kyllä nyt sanoa, että elämänhalut tässä katoaa. :sad001

En vaan voi ymmärtää, miksi tää kaikki käy just nyt. Joo saa tää paska tulla mun niskaani, en mä sitä, vaan tää on ihan liian vaikeeta näin kun se km painaa myös. Toisaalta tän myötä aloin miettimään, että onneksi ei tullut koko raskaudesta mitään - ajatella, että jos tää tauti olis aktivoitunut silloin, miten pulassa mä olisin ollut :nailbiting: Mulla oli silloinkin jo turvotuksia, mitkä tuntui raskauden kestoon nähden epänormaaleilta, muttei kyllä ihan tän kaltaista..

Ihan jokaikinen suunnitelma on menny pilalle mun takia. Ensinäkin, kun mulla tarvii olla näköjään koko ajan joku vahtimassa, et selviänkö näistä kohtauksista ja, jos satutaan johonkin lähtemään, niin sitten pitää miettiä voidaanko lähteä, kun mun vointi voi näköjään heittää sekunneissa ja jos lähdetään, niin onko ea riittävän lähellä.
Vmp sanon minä. Tiedetään, että positiivisuus kantaa pidemmälle, mutta ei näissä tilanteissa paljoa naurata, positiivisuus on aika kaukana kun homma alkaa taas alusta jostain ihan tyhjänpäiväisestä ja yhden kohtauksen kesto on yleensä vähintään 12h!:eek: yritä siinä sitten elää ja olla, kun hädin tuskin selviät ensimmäisestä ja saat pian toisen :bored: antihistamiinista on apua vaan nielun alueen turvotukseen ja sekin pitää ottaa tuplashottina (siis semmoisena, mitä ei saa ottaa ilman lääkärin määräystä ja valvontaa, kun ylittää valmisteyhteenvedon määrän)
Näitä kohtauksia edeltää aina aivan jäätävä henkinen lataus, sellainen maximaalinen ahdistuneisuus potenssiin sata, et ei pysty näkemään mitään hyvää ympärillä ja vaan tyyliin itkee, sit kohtauksen aikana tulee paniikki tosi herkästi. Sit kun se kohtaus on ohi, niin tää olokin lähtee.

Mä mietin, että meidän kohdalla voi olla, että vauvat jää vaan haaveeksi. Että menee varmaan vuosi(a) et rauhoittuu. Kaikista pahinta on se, et jos mulla on tää ihosairaus autoimmuunina sekä toi Hae. Voi jestas, miten sellasta kestäis. Ja kun se on geenivirhe, niin lapsikin varmaan sais sen, jos onnistuisin raskautumaan. Ja lääkkeet ja kaikki. Tää epätietoisuus on kauheaa, mut niin on toisinaan tietokin.
Mulla tän laukaisi aika varmasti hormonit tavalla tai toisella.

Oon pahoillani tästä kärttyilystä - ei tää teistä johdu, ootte ihania :hug013
Mut mä oon vaan niin loppu, että johonkin piti saada kaadetuksi tää kaikki epätoivo. Ootte mun mielessä, toivottavasti plussailette ja jään itekseni sit huutelemaan tänne ryhmään :biggrin

Zarar, ei tarvitse todellakaan olla pahoillaan! Tänne saa ja pitää "valittaa" kun elämä potkii päähän. Ja et oo jäämässä itekses ryhmään, esim minä oon täällä vielä hyyyyyyyyvin kauan. Itketään ja puretaan pahaa oloa yhdessä.:Heartred

Tsemppiä vielä :sad015

Kertokaas nyt mitä vitskuja ym teidän miehet syö? Mä ostin miehelle perus monivitsku purkin ja sekin oli joku halppis, onkohan sillä merkitystä :hilarious: yritän itse nyt vähentää sokeria, esim karkin syöntiä. Mies sais kans vähän laihduttaa tai ylipäätänsä liikkua, mutta yritäppä sille sanoo siitä. Täyttää tänä vuonna 34:hilarious: mies muuten sanoi että syötin sille jotain hormooni pillereitä, kun sen nännit kuulemma tuli heti kipeeks :laughing002

Monivita, sinkki, d vitsku ja L-arginiini. Sillon tällöin omegaa lasipullosta jos muistan ite tyrkyttää sitä :thumright

Olisi ollut määrä tehdä testi tänä aamuna, mutta päätin syödä Terolutkia vielä tämän päivän, ihan sillä kun tuo ajatus testin tekemisestä tuntuu vaan niin erityisen pahalta juuri nyt :sorry: Vaan kaipa se on huomenna testattava kun on ollut lutkatkin käytössä :sour: Tai jos vuoto alkaisi jo huomisaamuun mennessä eikä tarvitsisi tehdä testiä lainkaan. Tämä projekti käy vaan yhä raastavammaksi! :arghh:

Niin ja oon miettiny sitäkin, että jos jättäisi testaamatta kokonaan, kun millä todennäköisyydellä olisi tärpännyt tälläkään kertaa :sad001

Muokattu viimeksi:
Olisi ollut määrä tehdä testi tänä aamuna, mutta päätin syödä Terolutkia vielä tämän päivän, ihan sillä kun tuo ajatus testin tekemisestä tuntuu vaan niin erityisen pahalta juuri nyt :sorry: Vaan kaipa se on huomenna testattava kun on ollut lutkatkin käytössä :sour: Tai jos vuoto alkaisi jo huomisaamuun mennessä eikä tarvitsisi tehdä testiä lainkaan. Tämä projekti käy vaan yhä raastavammaksi! :arghh:

Niin ja oon miettiny sitäkin, että jos jättäisi testaamatta kokonaan, kun millä todennäköisyydellä olisi tärpännyt tälläkään kertaa :sad001

Oliko teillä nyt inssi kierto vai ei? Enää muista, kun joillain hoidot on jatkuneet koronasta huolimatta.

Tunnistan kyl ton ettei tee mieli edes testata, kun niiden negojen näkeminen masentaa:sorry: riippuu aina vähän millä fiiliksillä sitä on missäkin kierrossa.

Välillä rypee pohjamudassa, välillä ihan hyvällä fiiliksellä, välillä innostunut, välillä turhautunut Tällä hetkellä menossa kp9, melko neutraalit fiilikset tätä kiertoa kohtaan. Lähinnä odotan että saa tän kierron nopeasti lusittua alta pois, että pääsee taas hoitoihin:happy:

Oliko teillä nyt inssi kierto vai ei? Enää muista, kun joillain hoidot on jatkuneet koronasta huolimatta.

Tunnistan kyl ton ettei tee mieli edes testata, kun niiden negojen näkeminen masentaa:sorry: riippuu aina vähän millä fiiliksillä sitä on missäkin kierrossa.

Välillä rypee pohjamudassa, välillä ihan hyvällä fiiliksellä, välillä innostunut, välillä turhautunut Tällä hetkellä menossa kp9, melko neutraalit fiilikset tätä kiertoa kohtaan. Lähinnä odotan että saa tän kierron nopeasti lusittua alta pois, että pääsee taas hoitoihin:happy:
Ei ollu insseä tässä kierrossa, enkä muuten tiedä milloin hoitojen olisi määrä jatkua täällä PKKS. Viimeisimmän käynnin yhteydessä vaan sanoivat, että mahdollisesti toiminta käynnistyy taas elokuussa ja nettisivuille ei ole laitettu mitään infoa poikkeustilaan liittyen. Vaan pitänee soittaa ja kysyä kunhan uusi kierto alkaa.

Nyt tuntuu erityisen pahalle kun kuulin lähipiiristä niitä raskausuutisia. Tuntuu niin epäreilulle että miten he onnistuivat, kun nainen on monisairas eikä miespuolella ole terveet elintavat ja alkonkin kanssa jonkinlaista ongelmaa. Meillä kohtuu terveet elämäntavat, joita on tehostettu kaiken maailman ravinteilla ja on yritettykin paljon kauemmin, ja nyt ollaan oltu hoidoissakin jo aika kauan. Ja nyt sitten tuli vielä kummiksi kutsu, vaikkei olla oltu aikoihin edes riittävän läheisiä, että osaisin kuvitella olevani heille kummi. (Jos satuit lukemaan aiempaa selitystä miksi en juuri halua lähteä kummiksi nyt)

Täälläkin odotellaan kovasti hoitoihin pääsyä jälleen. Hittolainen kohtahan ne kesätauotkin puskee jo päälle, ellei meidän klinikka jatka toimintaansa jo. Syystalvella olisi määrä siirtyä kevyistä hoidoista eteenpäin, mutta saapa nähdä millä aikataululla :confused005

Muokattu viimeksi:
Voi monette :sorry::Heartred
Kiitos NewMoon myötäelämisestä :Heartbigred
Josko se meidänkin vuoro tulee vielä jonakin päivänä :angelic:
Nyt oon tullut johonkin turtumispisteeseen, vaikka tuntuisi että itku helpottaisi, niin se ei vaan kunnolla tule. Mutta toivottavasti pääsen näiden tunteiden kanssa pian tasapainoon! On paljon sellaista mitä en haluaisi tuntea tai ajatella nyt, mutta kai se on vaan annettava itselleen lupa tuntea ja ajatella niin, vaikka katkeruuden katkuista tällä hetkellä onkin. Pitkään lapsettomuudesta kärsineenä voit varmaan melko pitkälle samaistua tunteeseen.

Alkoi se kierto kuitenkin eilen, joten tänään sai aloittaa zumenonit. Maanantaina varaan ultrat. En tiedä onko oman sairaalaan poli käytössä tämmöisen toimintaan, mutta toivottavasti, ei kauheasti huvittaisi ajaa Kuopioon asti pelkän viiden minuutin ultran takia.

Tajusin myös että miehellä on reilu viikon päästä synttärit. Mitäköhän hittoa tässä nyt keksisi sille lahjaksi, ei ole tullut yhtään ajateltua asiaa :bag:

Alkoi se kierto kuitenkin eilen, joten tänään sai aloittaa zumenonit. Maanantaina varaan ultrat. En tiedä onko oman sairaalaan poli käytössä tämmöisen toimintaan, mutta toivottavasti, ei kauheasti huvittaisi ajaa Kuopioon asti pelkän viiden minuutin ultran takia.

Tajusin myös että miehellä on reilu viikon päästä synttärit. Mitäköhän hittoa tässä nyt keksisi sille lahjaksi, ei ole tullut yhtään ajateltua asiaa :bag:
Millä polilla olet?

Ei ollu insseä tässä kierrossa, enkä muuten tiedä milloin hoitojen olisi määrä jatkua täällä PKKS. Viimeisimmän käynnin yhteydessä vaan sanoivat, että mahdollisesti toiminta käynnistyy taas elokuussa ja nettisivuille ei ole laitettu mitään infoa poikkeustilaan liittyen. Vaan pitänee soittaa ja kysyä kunhan uusi kierto alkaa.

Nyt tuntuu erityisen pahalle kun kuulin lähipiiristä niitä raskausuutisia. Tuntuu niin epäreilulle että miten he onnistuivat, kun nainen on monisairas eikä miespuolella ole terveet elintavat ja alkonkin kanssa jonkinlaista ongelmaa. Meillä kohtuu terveet elämäntavat, joita on tehostettu kaiken maailman ravinteilla ja on yritettykin paljon kauemmin, ja nyt ollaan oltu hoidoissakin jo aika kauan. Ja nyt sitten tuli vielä kummiksi kutsu, vaikkei olla oltu aikoihin edes riittävän läheisiä, että osaisin kuvitella olevani heille kummi. (Jos satuit lukemaan aiempaa selitystä miksi en juuri halua lähteä kummiksi nyt)

Täälläkin odotellaan kovasti hoitoihin pääsyä jälleen. Hittolainen kohtahan ne kesätauotkin puskee jo päälle, ellei meidän klinikka jatka toimintaansa jo. Syystalvella olisi määrä siirtyä kevyistä hoidoista eteenpäin, mutta saapa nähdä millä aikataululla :confused005

Allekirjoitan! Ja uskoisin kyllä että teillä alkaa hoidot taas, kerta kaikkialla muuallakin, jopa HUS! Eli kannattaa soitella polille. Tsemppiä :Heartred

Vaikka negat masentaa muakin, niin taidan olla niin koukussa siihen että tein taas negan tänään :hilarious: kai se masentavin on se kierron eka nega.
Tänään tutkin et millon se Lapsettomien päivä onkaan. Ensi lauantai on Lapsettomien lauantai.. mietin julkaisenko somessa jotain aiheeseen liittyvää silloin.. :oops: en varmaan uskalla, mutta tekisi mieli. Löysin hyvän artikkelin https://www.kaksplus.fi/blogit/ylipyykkivuorten/2017/05/11/2769/

Mun miehellä kanssa 14pv. Tilasin just sille boxereita :grin

Allekirjoitan! Ja uskoisin kyllä että teillä alkaa hoidot taas, kerta kaikkialla muuallakin, jopa HUS! Eli kannattaa soitella polille. Tsemppiä :Heartred

Vaikka negat masentaa muakin, niin taidan olla niin koukussa siihen että tein taas negan tänään :hilarious: kai se masentavin on se kierron eka nega.
Tänään tutkin et millon se Lapsettomien päivä onkaan. Ensi lauantai on Lapsettomien lauantai.. mietin julkaisenko somessa jotain aiheeseen liittyvää silloin.. :oops: en varmaan uskalla, mutta tekisi mieli. Löysin hyvän artikkelin https://www.kaksplus.fi/blogit/ylipyykkivuorten/2017/05/11/2769/

Huh, tuo tuleva äitien päivä on varmasti rankka, vaikka esikoisen kanssa tietysti iloitsee :sorry:

Täällähän taisi olla muutama muukin joka kärsii IBS-oireista? Ootteko käyttäneet sattumoisin Alflorex-nimistä valmistetta, kokemuksia?

Liitteet

• Symbiosys_Alflorex_ibs_oireiden_hoitoon_yliopistonverkkoapteekki_ml.jpg
    Symbiosys_Alflorex_ibs_oireiden_hoitoon_yliopistonverkkoapteekki_ml.jpg
    29.8 KB · Katsottu: 156
Täällähän taisi olla muutama muukin joka kärsii IBS-oireista? Ootteko käyttäneet sattumoisin Alflorex-nimistä valmistetta, kokemuksia?

En oo testannu mitään muuta kun entsyymivalmisteita/suolahappoja, jotka toimi silloin kun vatsan happojen kanssa oli ongelmia. Ruokavalion asteittainen laajentaminen myös toiminut, vaikka edelleen on juttuja mitä ei paljon voi syödä.

Mä otin nää käyttöön alkuraskaudessa ravitsemusterapeutin suosituksesta, ja oon kyl ollut ihmeissäni! Mikään (muu kuin ketogeeninen rv) ei oo mulla auttanut, mut nää toimii tosi hyvin. Välillä unohdin nää, niin heti ummetti tai sitten päinvastoin... Nyt vatsa toimii kivasti ja oon syönyt ihan ja kaikkea, kun moni aiemmin tuttu ruoka on etonut ja mieliteot on jossakin muualla kuin salaatissa :rolleyes: Vatsa ei ole ollut kovin kipeäkään ja jospa vauvakin näistä saisi paremman mikrobiston.

Takaisin