Raskaaksi 2019

Vausan oireet kuulostavat lupaavilta:)

Jannn, ihan mahtavaa että pääsette piakkoin ensikäynnille! Mukava myös tietää, että hoidot Hussissa käynnistynee taas pikkuhiljaa. Kyllähän tuo vielä sinulla voi plussaksi muuttua, jos kiinnittyminen olisi tapahtunut myöhempään. Tiedän kyllä fiiliksen, kun tuntuu ettei ole tärpännyt...

Oliko täällä muuten yksityisellä hoidoissa porukkaa? Smoothie taisi ainakin olla. Lähinnä mietin tuota ivf:ää jo. Mistäköhän kustannuksissa siellä liikutaan...

Oliko täällä muuten yksityisellä hoidoissa porukkaa? Smoothie taisi ainakin olla. Lähinnä mietin tuota ivf:ää jo. Mistäköhän kustannuksissa siellä liikutaan...

Me oltiin yksityisellä tää kierto. Ivf:stä en kyllä tiedä mitään, mutta kyllä korpesi kun tänään tuli lasku siitä skypeajasta ja sekin makso 130 €. Se puhelu kesti siis noin vartin. No ehkä siihen pitää laskea sekin et lääkärin piti perehtyä meidän tietoihin etukäteen, mut silti... Ultra sit pari sataa. Ja toivon et ne ei vielä erikseen veloita niistä kun oon soitellut sinne, tai reseptin kirjoittamisesta, mutta mistäs sitä tietää. Mut jos hoidot tuottaa tulosta, niin hinta ei varmaan sitten harmita enää yhtään. :happy:

Me oltiin yksityisellä tää kierto. Ivf:stä en kyllä tiedä mitään, mutta kyllä korpesi kun tänään tuli lasku siitä skypeajasta ja sekin makso 130 €. Se puhelu kesti siis noin vartin. No ehkä siihen pitää laskea sekin et lääkärin piti perehtyä meidän tietoihin etukäteen, mut silti... Ultra sit pari sataa. Ja toivon et ne ei vielä erikseen veloita niistä kun oon soitellut sinne, tai reseptin kirjoittamisesta, mutta mistäs sitä tietää. Mut jos hoidot tuottaa tulosta, niin hinta ei varmaan sitten harmita enää yhtään. :happy:

Ei meillä ainakaan puhelinajasta eikä reseptien uusimisesta tai lähetteen teosta mitään veloitettu. Viimeksi just kun kävin yksityisellä vilauttelemassa alapäätä, niin sain vielä tuntuvaa alennustakin:hilarious: jotain hyötyä tästä kanta-asiakkuudestakin näköjään:hilarious:

Yksityisten ivf liikkuu muutamissa tonneissa

Noniin, soitin kysiin uudestaan. Ovat kuulemma postittaneet minulle ohjeet lääkkeellisen kierron kulusta. Vähän ärsyttää, etteivät ole voineet olla mitenkään nykyaikaisemmin minuun yhteydessä. Lääkkeiksikin ovat laittaneet zumenonin ja terolutin, kun itse olisin pyytänyt estradotia ja lugeja. Estradot oli käytössä esikoisen tärppikierrossa, joten luotto siihen on kova, ja terot saa mulle aivan järkyttävät sivuoireet. Mutta ei voi mitään, näillä nyt sit mennään :inpain: parempi toki siis näin, kun luomukiertoon.

Vausan oireet kuulostavat lupaavilta:)

Jannn, ihan mahtavaa että pääsette piakkoin ensikäynnille! Mukava myös tietää, että hoidot Hussissa käynnistynee taas pikkuhiljaa. Kyllähän tuo vielä sinulla voi plussaksi muuttua, jos kiinnittyminen olisi tapahtunut myöhempään. Tiedän kyllä fiiliksen, kun tuntuu ettei ole tärpännyt...

Täällä Helsingissä ivf ~4000e ja icsi kait ~5000e. Hintaan vaikuttaa paljon esim lääkemäärät mitä joutuu pistämään ja se kuinka monta alkiota saa pakkaseen. Meidän klinikalla taisi olla että 5+ alkiota pakkaseen maksaa enemmän kuin jos saadaan 5 tai alle. Myös se pitkäviljely blastoiksi maksaa n. 500e mut sitä kyllä suositellaan tehtäväksi nykypäivänä. Niin ja tietty se kuinka monta ultraa tarvii. Sit passit on ~1000e per siirto.

Täällä Helsingissä ivf ~4000e ja icsi kait ~5000e. Hintaan vaikuttaa paljon esim lääkemäärät mitä joutuu pistämään ja se kuinka monta alkiota saa pakkaseen. Meidän klinikalla taisi olla että 5+ alkiota pakkaseen maksaa enemmän kuin jos saadaan 5 tai alle. Myös se pitkäviljely blastoiksi maksaa n. 500e mut sitä kyllä suositellaan tehtäväksi nykypäivänä. Niin ja tietty se kuinka monta ultraa tarvii. Sit passit on ~1000e per siirto.

Apua mitä hintoja. :bag: Saa olla kyllä onnellinen, että Suomessa mahis kuitenkin saada julkisella noita hoitoja edullisesti. Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin että yksityisellekin ollaan valmiita maksamaan, jos ei jostain syystä julkiselle pääse tai sinne kestää tuhottoman kauan... Toivon pikaista vastinetta rahalle kaikille, jotka tuohon sijoittaa! Ja tietty muillekin.

Apua mitä hintoja. :bag: Saa olla kyllä onnellinen, että Suomessa mahis kuitenkin saada julkisella noita hoitoja edullisesti. Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin että yksityisellekin ollaan valmiita maksamaan, jos ei jostain syystä julkiselle pääse tai sinne kestää tuhottoman kauan... Toivon pikaista vastinetta rahalle kaikille, jotka tuohon sijoittaa! Ja tietty muillekin.

Juu niin on :nailbiting: sanoisin et hintahaitari ivfs on 3500-4500e. Toki lääkekattohan tulee aika nopeesti kyl melkee jo ekas ivfs vastaan eli sen jälkeen yks lääke maksaa vaan jonkun 2,5e. Siis jos kuuluu korvattaviin mut kaikki lääkkeet ei kuulu.

Hirvittävät määrät rahaa on kyllä palanut projektiin, ensin julkisen kautta sen mitä meni lääkkeisiin (muutama tonni kun useamman vuoden ajalle), lahjamunasolut maksoi ~8500e ja lahja-alkio ~3500e.

Kp27/24-30. Päänsärkyä, huimausta, rinnat kipeenä ja vatsa outo. Tulis nyt ne menkat, kun jo kolmatta päivää pitää kärsiä :banghead:

30 koetta tänään korjanneena vapun viettoon :yuck:

Juu niin on :nailbiting: sanoisin et hintahaitari ivfs on 3500-4500e. Toki lääkekattohan tulee aika nopeesti kyl melkee jo ekas ivfs vastaan eli sen jälkeen yks lääke maksaa vaan jonkun 2,5e. Siis jos kuuluu korvattaviin mut kaikki lääkkeet ei kuulu.

Joo, on noi kyllä melkoisia hintoja:( Varsinkaan kun lopputuloksesta ei voi olla varma. Me aloitettiin viimeksi yksityisellä oi-hoidot, ja kyllä siinä useampi tonni meni noihin kevyempiin hoitoihin, vaikka ei edes lääkkeitä juuri ollut. Eikä siis edetty edes insemimaatioon taikka ivf:ään saakka. Nyt olen lähinnä ikäni vuoksi alkanut miettiä yksityistä, että saisi nopeammin edettyä hoidoissa.

Ootko Smoothie ollut tyytyväinen klinikkaan?

Hirvittävät määrät rahaa on kyllä palanut projektiin, ensin julkisen kautta sen mitä meni lääkkeisiin (muutama tonni kun useamman vuoden ajalle), lahjamunasolut maksoi ~8500e ja lahja-alkio ~3500e.

oi, onpa kyllä kauhea määrä rahaa sielläkin mennyt. Mutta mitäpä sitä ei oman nyytin vuoksi tekisi.

Joo, on noi kyllä melkoisia hintoja:sad001 Varsinkaan kun lopputuloksesta ei voi olla varma. Me aloitettiin viimeksi yksityisellä oi-hoidot, ja kyllä siinä useampi tonni meni noihin kevyempiin hoitoihin, vaikka ei edes lääkkeitä juuri ollut. Eikä siis edetty edes insemimaatioon taikka ivf:ään saakka. Nyt olen lähinnä ikäni vuoksi alkanut miettiä yksityistä, että saisi nopeammin edettyä hoidoissa.

Ootko Smoothie ollut tyytyväinen klinikkaan?

Mehän ollaan tehty lopulta kaikki hoidot tuolla klinikalla kun tehtiin siellä alkututkimukset, oit, inssit ja sit mentiin julkisen ivf-jonoon. No, se homma kusi ja nyt pitäs alkaa sit saman yksityisen ivf. Mutta kysymykseesi, oon ollut tyytyväinen. Siellä on ihana henkilökunta, hienot rauhalliset tilat ja vastataan nopeasti myös sähköpostilla. Ehkä ainut miinus on että usein ajat on olleet vähän myöhässä. Julkisestakaan mulla ei kyllä ole sinänsä huonoja kokemuksia paitsi se lääkärien vaihtuvuus vähän ikävää kun itse ajattelen että silloin kukaan ei oikeasti voi paneutua juuri sun asioihin ja tilanteeseen.

Nyt oli tullut tarkempaa infoa klinikalta, että 11.5 aukeaa. On ainakin alkuun auki vain klo 10-14. Voi kun ei tulis nyt takapakkia kellekään meistä keillä hoidot jatkuu tai niille keillä on alkamassa. Ihmiset sais pysyä kotona, ehtii sitä vappua juhlimaan ensi vuonnakin.

Nyt oli tullut tarkempaa infoa klinikalta, että 11.5 aukeaa. On ainakin alkuun auki vain klo 10-14. Voi kun ei tulis nyt takapakkia kellekään meistä keillä hoidot jatkuu tai niille keillä on alkamassa. Ihmiset sais pysyä kotona, ehtii sitä vappua juhlimaan ensi vuonnakin.

Tämä, tänään tuli tyksistä ihan virallinenkin viesti kaikun kautta, että aloittavat Oi-hoidot, inssit ja pasit perusterveiltä oireittomilta henkilöiltä. Mutta ovat valmiudessa keskeyttää hoidot uudestaan, mikäli tilanne sen vaatii:sad010

Hyvää vappua. Täällä sitä vietellään, kotosalla ja toivotaan et mahdollisimman moni muukin tekis niin. Hirvittää myös se, että koulujen avauskin ehtii tulla tohon sotkemaan kuvioita ennen inssiä:nailbiting:

Liitteet

• IMG_20200430_154559_235.jpg
    IMG_20200430_154559_235.jpg
    42.4 KB · Katsottu: 139
Muokattu viimeksi:
Nipa, mä laskeskelin että toukokuun lopulle menis inssi meillä jos vaan kaikki muuten ok. Mut en uskalla ees vielä aatella niin pitkälle että ees pääsis koko inssiin. Moni asia ehtii menee päin persettä ennen sitä :shifty:

Hyvää vappua :Heartred

Äääh mä en kyllä kestä yhtään takapakkia enää näissä hoitohommissa :arghh: pitää vaan toivoa et hoidot pysyy auki ja pysytään terveinä!

Mä oon nyt maanantaista asti oottannu menkkoja, hitto tulis jo!! 4vk ilman, ei tosin tee ees mieli ja sen verran pyyhittäessä tulee mutta ei muuten.. ne olis sitte lakanoilla

Mulla iski sit oireet pitkästä aikaa progesta. Nivuset myös ihan tulessa ja alkaa keittää päässä joka hetkeen. Ärsyttävää ja itkettää. Toki työt teen ihmeen reippaasti hyvällä asenteella mut loput päivää on ihan peestä

Takaisin