Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
No nyt on ainaki mun silmään plussa![]()
Minä en ole onnistunut koskaan saamaan edes kontrolliviivan vahvuista testiviivaa, (mutta silti raskautunut.)kosmoskukka, 2 vuotta sitten kun raskauduin esikoisesta testasin noilla raskauskeijun 10miu herkkyyden one stepeillä. Oli dpo 11 vitivalkoinen nega, dpo13 haalea mutta selkeä plussa.

Mul oli ferrit 11 ja lääkäri oli sillei et ihan hyvä on et en tarvii minkäänlaista kuuria! Oon nyt vetäny rauta mehua kuitenkin. Mul oli siis väsymystä ja huimausta ja ei kuulma tarvii! Joku puskari siel ollu töis.Nyt teidän puheista valveutuneena lähdin pohtimaan omia rautavarastojani. Marraskuussa -17 kävin kokeissa ja ferritiini oli 69. Syy, miksi kävin kokeissa, oli toukokuussa -17 todettu alhainen ferritiini (14) niin tää syksyllä otettu oli niinku kontrolliarvo satunnaisen raudansyönnin jälkeen. Silloin toukokuussakin se katsottiin siksi, kun itse huomasin trombosyyttien eli verihiutaleiden olevan koholla, hemoglobiini koko ajan hyvä 130-140 tasoa. Trombosyytit ei ollu koholla hälyttävästi, mut toistuvasti kaksissa verikokeissa sillai et se kiinnitti mun huomion sairaanhoitajana. Pikaisen tiedonhaun jälkeen osasin itse epäillä rautavarastojen pienuutta, joka työterveydessä sitten todennettiin. Sen marraskuun jälkeen en oo käyny verikokeissa.
Tammikuussa muutamia päiviä ennen plussaa ja oireiden alkamista kävin verenluovutuksessa. Söin kyllä Obsidania sen jälkeen melkein joka päivä (se kun ummettaa niin perkeleesti), mutta sen varhaisen km/kemiallisen jälkeen sekin jäi. Nyt aloitin uudestaan Obsidanin, syön mitä on jäljellä ja sitten aloitan Veripalvelusta saamani rautatablettipurkin.
Näin jälkikäteen olen kyllä miettinyt, että oliko tolla verenluovutuksella jotain asiaa sen raskauden päättymiseen vai ei... en siis tiennyt olevani raskaana kun menin sinne.
Nytkin saisin mennä, mutta en uskalla kun en tiedä tämän hetken tilannetta. Jos kurvais kp1 paikalle ni sit ehkä uskaltaisinkin.