Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tuo olikin ihan uutta tietoa Blackwood! Oliko tuossa puhuttu mitään määristä? Eli minkälaiselle määrälle alkoholia nuo hiiret oli altistettu ja kuinka usein?
Tietysti nollatoleranssi on aina hyvä vaihtoehto jos haluaa pelata täysin varman päälle.
Mymmeli, otan osaa! Itse koin keskenmenon lokakuussa. Todettiin rv 11, mutta sikiö oli kuollut jo kaksi tai jopa kolme viikkoa aikaisemmin. Voi luoja, että se sattui ja sattuu vieläkinMeillä ei ole tärpännyt vieläkään uudestaan ja syykin taisi selvitä tässä kuussa. Mulla oli siis myös alhainen ferritiiniarvo (16), vaikka hb olikin just jotain 135. Saako kysyä, mikä sun ferritiini oli, kun tulit raskaaksi? Alhainen ferritiinihän voi aiheuttaa myös keskenmenoja. Sun kannattaisi varmaan vielä tarkastuttaa se ferritiini ja todennäköisesti aloittaa myös rautakuuri. Mä syön nyt 200 mg rautaa/päivä ja toiveena olis saada raudat kohdilleen nyt kesän aikana ja sit onnistunut raskaus.
Keskenmenon jälkeen suositellaan kai välttämään yhdyntöjä vuodon ajan, mutta uutta raskautta voi periaatteessa yrittää heti. Raskaustestin pitäisi olla nega viimeistään noin 3 viikkoa vuodon alun tai tyhjennyksen jälkeen. Jos ei ole, kohtuun on voinut jäädä jotain, joten sitten yhteys naistentautien puolelle.

Okei, mä oon ymmärtänyt, että ilmeisesti 30 alkaa olla sellanen oikeesti kriittinen raja, jonka jälkeen raskauden todennäköisyys oikeesti pienenee, mutta mielellään arvon pitäisi olla yli 50. Olis kiva kuulla, millaset tulokset saat niistä labrakokeista. Mulle nää rauta-arvot on nyt tosi iso juttu, koska olen aika varma, että meidän pitkäksi venynyt yritys johtuu nyt niistä. Ja jos sun raskaus nyt todella meni kesken, älä syytä siitä itseäsi. Olet tehnyt niinkun sua on ohjeistettu ja ajatellut lapsen kehityksen parastaMulla ferritiini oli 24 ennen raskautta. Ehdin syömään rautaa 100mg/pv ehken pariviikkoa ennen plussaa ja lääkäri sitten sanoi, että pitää tarkistaa neuvolasta saako raudan syömistä jatkaa alkuraskauden aikana. Noh, en ehtinyt neuvolaan, olisi ollut vasta juhannusviikolla... En ole rautaa nyt sitten ottanut. Ehkä olisi pitänyt niin olisiko estänyt keskenmenon? Mene tiedä...
Kävin lääkärissä ja mittasi paineet ja teki sisätutkimuksen. Paineet hyvät ja totesi vaan, että rauhallinen kirkasverinen vuoto. Otatti labrat rauta-arvoista. Huomenna uä ja labratulokset. Jotain selitti, että tässä vaiheessa raskautta verenvuodot on yleisiä ja blaa blaa. Joo, niin on, mutta mä tunnen kroppani ja kesken tämä on mennyt... :'( Koska oireetkin loppuivat jo viime viikolla... Tai niitä nyt lähinnä olikin vain kipeät ja hiukan turvonneet tissit.
Enempää ei kukaan olis voinut tehdä