Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea plussista [emoji813]️

Multa kysyi eilen työkaveri että olenko raskaana. Vastasin että en, on vaan ollut vatsavaivoja. Meinas itkettää ja vieläkin harmittaa!

Mulla tuli siitä parvorokko-vasta-aineiden testistä positiivinen, eli voi olla infektio just päällä. Sen kannalta on hyvä etten oo raskaana nyt! Viikon tai kahden päästä pitää käydä uudestaan verikokeessa.

Mulla on nyt tosiaan jonkun kuukauden ajan ollu outoa kipua oikeassa munasarjassa, sitä on nyt alettu tutkia. Verikokeissa yms ei ollut mitään, seuraavaksi ultrataan. Pelottaa että mitä siellä on ja mitä sille sitten tehdään... Kipu vaihtelee, mutta melkein koko ajan sattuu jonkin verran.

Kysynpä nyt teidän mielipidettä. Mulla on kuukautiset myöhässä 5päivää ja raskaustestit on näyttänyt negatiivista. Ja huomenna oon lähdössä laivalle ja tarkotus ois juoda alkoholia. Että joisitteko te tässä tilanteessa vai ottaisitteko varman päälle jos oiskin raskaana?

Kuinka hyvä testi kyseessä, tiedätkö oviksen ajankohdan ja tapahtuuko usein että kuukautiset myöhässä? Vähän tilanteen mukaan toimisin.

Kuinka hyvä testi kyseessä, tiedätkö oviksen ajankohdan ja tapahtuuko usein että kuukautiset myöhässä? Vähän tilanteen mukaan toimisin.

Oon testannut kolmella eri marketin testillä. Oon melko varma millon ovis oli mutta sitä en oo testaillu kun oireet on aika selvät. Ja kuukautiset on säännölliset. Ja en tiiä kuvittelenko vai onko mulla "raskausoireita"..

Nämä on aina vaikeita kysymyksiä. Jos dpo on nyt noin 19 niin todennäköisesti mahdollinen raskaus näkyisi jo kaikilla testeillä, mutta täysin varmahan ei voi koskaan olla. Kuitenkaan ei viitsisi "jättää elämättä" raskautta odotellessa, kun ei voi koskaan tietää kauan siinä kestää.

Onnea plussista [emoji813]️

Multa kysyi eilen työkaveri että olenko raskaana. Vastasin että en, on vaan ollut vatsavaivoja. Meinas itkettää ja vieläkin harmittaa!

Mulla tuli siitä parvorokko-vasta-aineiden testistä positiivinen, eli voi olla infektio just päällä. Sen kannalta on hyvä etten oo raskaana nyt! Viikon tai kahden päästä pitää käydä uudestaan verikokeessa.

Mulla on nyt tosiaan jonkun kuukauden ajan ollu outoa kipua oikeassa munasarjassa, sitä on nyt alettu tutkia. Verikokeissa yms ei ollut mitään, seuraavaksi ultrataan. Pelottaa että mitä siellä on ja mitä sille sitten tehdään... Kipu vaihtelee, mutta melkein koko ajan sattuu jonkin verran.
Voi että, noi tilanteet on niin vaikeita! Halit.

Toivottavasti pian selviää mikä aiheuttaa kipuja. Mulla on myös oik munasarjan kohdalla usein pitkin kiertoa kipua, voimakastakin. Ultrattiin aikoinaan eikä mitään selitystä löytynyt. Nyt uusi ihmeellinen vaiva, kuin puukolla iskettäis vähän väliä alapäähän. Kipuja tulee pitkin kiertoa, välillä useita kertoja peräkkäin välillä ei tule päivään tai pariin mitään. Täytyis etsiä gyne mutta uusi asuinpaikka/maa niin tuntuu olevan ihan kivenalla gynenkin löytäminen. Turhauttavaa kun Suomessa vois mennä yksityiselle suht edulliseen hintaan, täällä meininki niin toinen.

Voi että, noi tilanteet on niin vaikeita! Halit.

Toivottavasti pian selviää mikä aiheuttaa kipuja. Mulla on myös oik munasarjan kohdalla usein pitkin kiertoa kipua, voimakastakin. Ultrattiin aikoinaan eikä mitään selitystä löytynyt. Nyt uusi ihmeellinen vaiva, kuin puukolla iskettäis vähän väliä alapäähän. Kipuja tulee pitkin kiertoa, välillä useita kertoja peräkkäin välillä ei tule päivään tai pariin mitään. Täytyis etsiä gyne mutta uusi asuinpaikka/maa niin tuntuu olevan ihan kivenalla gynenkin löytäminen. Turhauttavaa kun Suomessa vois mennä yksityiselle suht edulliseen hintaan, täällä meininki niin toinen.

Kiitos [emoji813]️ tosi stressaavaa kun ei tiedä mistä on kyse. Pelkään että on jotain mikä haittaa raskautumista, tyyliin endometrioosi. Nyt kipu on yhtäkkiä kovempi, mietin kyllä että voi olla ihan ovulaatiokin, jonka pitäisi olla näinä päivinä. Jos on ovis niin on samalta puolelta kuin viime kuussa.

Kiitos [emoji813]️ tosi stressaavaa kun ei tiedä mistä on kyse. Pelkään että on jotain mikä haittaa raskautumista, tyyliin endometrioosi. Nyt kipu on yhtäkkiä kovempi, mietin kyllä että voi olla ihan ovulaatiokin, jonka pitäisi olla näinä päivinä. Jos on ovis niin on samalta puolelta kuin viime kuussa.
Mulla tuntuu oviskivut aina oikealla puolella, ilmeisesti oik munasarja jotenkin aktiivisempi. Mulla oli noita munasarja kipuja jo ennen esikoisen raskautta, pelkäsin myös että ne koituu esteeksi mutta onneksi ei mitään löytynyt vaikka kurjaa onkin kun on epämääräisiä kipuja. Nyt pelkään että nää uudet kivut vaikuttaa raskautumiseen. Täytyy lähteä lauantaina istuu päivystykseen päiväksi että saa lähetteen gynelle, täällä ei pääse spesialistille ilman lähetettä vaikka maksais miljoonan. Perseestä!

Mulla tuntuu oviskivut aina oikealla puolella, ilmeisesti oik munasarja jotenkin aktiivisempi. Mulla oli noita munasarja kipuja jo ennen esikoisen raskautta, pelkäsin myös että ne koituu esteeksi mutta onneksi ei mitään löytynyt vaikka kurjaa onkin kun on epämääräisiä kipuja. Nyt pelkään että nää uudet kivut vaikuttaa raskautumiseen. Täytyy lähteä lauantaina istuu päivystykseen päiväksi että saa lähetteen gynelle, täällä ei pääse spesialistille ilman lähetettä vaikka maksais miljoonan. Perseestä!

Onko sulla ollu ne munasarjakivut niin kovia että pitää ottaa särkylääkettä? Käveleminen sattuu... Ibumax 400 ei auttanut paljon yhtään. Mietin pitääkö lähteä päivystykseen.

No onpa outo systeemi?!

Paljon onnea justiina :)

Vitsi tää on jotenki erilailla ihan sika jännittävää piinailla toisten piinapäiviä ku ei omia tarvii :D Siis ku meille KU:n takia ehkäsypakkoo viel jäljellä :D Kierrosta ei mitään hajua myöskää KU:n jälkeen.. kumpa menkat alkais ennenku ehkäsypakko loppuu :D

Minustakin jotenkin tosi jännää jännäillä muiden puolesta! Oon ihan fiiliksissä näistä lupaavista plussista, varmaan kun ei itsellä vielä ole mitään jännäiltävää.:hilarious:

Kaikenlaiset oudot kivut on kyllä ihan persiistä ja itsellä ainakin esikoisen jälkeen tuntuu, ettei oikein edes tiedä mikä on normaalia ja pitäisikö vaikka jostain alavatsatuntemuksista huolestua. :shifty: ja kun minulla jalka aina välillä vaivailee, se aiheuttaa kipua sitten selkään ja vatsalihakseen, joka tuntuu etenkin makuuhuonehommissa ja täytyy oikeen pysähtyä miettimään, että onko se lihas vai joku muu, johon sattuu.

Paljon onnea Janesa! :)

Eilisen hcg-verikokeen tulos oli enää 52:) Elättelen toiveita siis, että ens keskiviikon labra ois viimenen tätä seurantaa :) Viikko sitten ma hcg oli 294 ja ke 192 joten tosi hyvin laskenut :)
Tais menkat alkaa taas tai jotain o_O Ota tästä ny si selvää kun kohta 2kk vuotanu enemmän ja vähemmän lähes koko ajan. Toki siis välissä on ollu aikoja, että verta on tullu vaan välillä pyyhkiessä. Edellisista 'menkoista' on 3viikkoa en siis oo varma et oliks ne menkat vai mitä, kai ne oli kun vuoto oli jo sillon ollu niukempaa ja pikkuhousunsuojaankaan ei ollut tullut mitään hetkeen ja sitten taas runsastu... Aika arpomista tää kropan ja kierron palautuminen on... Mut jos oletetaan, että ovis tapahtuu noin 10-20vrk päästä siitä kun hcg on alle 5, niin se sattuis aika sopivasti ehkäsypakon loppumisen kans :grin ja päästäis heti yrittään uudestaan :)

Liirumlaarum, jospa se tosiaa siitä, hienosti on asia edennyt, pääsette pian eteenpäin!
Oih, Janesa, tuohon kun päästäis me muutkin, että 2-3 viikkoa digitestissä, Sitä kohti! Onnea matkaan teille :)

Ehkä sitä voi itsekin jo väittää olevansa raskaana❤️

Liitteet

• 11996241-0466-4D97-B5EA-0DFC41397C2C.jpeg
    11996241-0466-4D97-B5EA-0DFC41397C2C.jpeg
    590.8 KB · Katsottu: 230
Onnea plussanneille :)

Mulla ihan järkky menkkajomo ollut varsinkin tänään :wtf: nyt kp 24/28-30 ja jomottelu alkanut jo kp 21, nyt vaan tuntuu ihan hirveeltä. Aivan kuin menkat alkais :arghh:
Lämmöt kuitenkin korkeemmalla kuin mitä nyt on ollut muutamaan päivään joten ei niiden puolesta ainakaan vaikuta että alkais vuoto nyt. Toivotaan ettei ma-ke asti jomottelis

Takaisin