Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi tätä vitutuksen määrää!!! Ovis huomenna ja miehellä iski migreeni! Eilen ja toissapäivänä hommailtiin, mutta kyllä se taisi olla sit kuitenkin siinä tän kierron mahikset... :(

Voi se silti riittää kun eilenkin ootte hommailleet :)

Iduliini niin se ois fiksuin, silti niiin tekis mieli aamulla testata :D ja ovis on siis voinut olla jo muutaman päivän aiemminkin oireiden perusteella.

Haaveilija83 eikö se pari päivää ennen ovista voi myös riittää, Tai että siittiöt eläis sen 3-5 päivää? Näin ainakin ymmärsin aiemmista keskusteluista täällä :)

Juu voihan se olla, mutta ei sen varaan kannattaisi laskea. Tänään olisi ollut tosi tärkeää saada "paketti toimitukseen". Blaaaaaah....

Tiesittekö naiset, että hdelmällisimmät hetket on juurikin 5-6 päivää ennen ovulaatiota ja siinä vaiheessa kun ovistesti näyttää plussaa on jo myöhästä hommailla. Ovistestejä käytetään aniharvoin ja niitäkin vain hoidoissa käyvillä. Eli aivan vallan mainiosti riittää jos vaikka viikko ennen ovista on hommaillut. :)

Tänään oli pitkään odotettu IVF suunnittelu.Ajat oli myöhässä ja joillekkin sanoivat ihan että täytyy jaksaa odottaa.Meidän aika oli myöhässä 10min onneksi vain.Puhuimme tämän hetkisestä tilanteesta ja sanottiin että tässä välissä kotona on luomu yritystä ja ei olla käyty tässä välissä missään hoidoissa.Kaikki verikokeet olivat ook ja puntarille laitto menemään kumpasenkin.Ylipainoa hieman kumpasellakin.Miehelle ei olla koskaan puhuttu painosta hän on 190cm ja käy kuntosalilla 5krt viikossa ja löytyy lihasmassaa niin oli hieman huvittavaa kun puhui ylipainosta.Itsellä minulla on jonkun verran painoa ja sen tiedänkin jo.Ultrattiin minut ja sanoi että kun on menossa kuukautiset niin haastavaa nähdä tilannetta mutta ehkä täällä on jotain johtofollukkeleita jotain vanhoja ja puhui myös monirakkuloisista munasarjoista hän painotti ettei osaa sanoa 100% mitään kun vuotoa on.Hän sanoi että tämän tiedon mukaisesti jos olisi monirakkulaiset munasarjat niin ja minun hoito historiaan katsoen olisi meidän kaava lyhyt kaava mutta tämän jälkeen sanoi että täytyy ensin ottaa AMH arvo ennen kun 100%päätetään kaava plus täytyy ottaa uudestaan sukupuolitautitestit.Tänään siis käytiin uudestaan kumpanenkin labrassa ja sopimukset allekirjoitettiin.6.3. On meillä uusi IVF suunnittelu aika missä saadaan lopullinen kaava tietoon ja sitten lopulliset annostukset lääkkeiden suhteen.

Tsemppiä jatkoon! :)

Jostain oon lukenut että se olisi sen 2-3 päivää ennen ovista, just tässä yks päivä tuli facessa tai jossain joku linkki vastaan missä luki jotta 2 päivää ennen ovista on otolliset hetket.. hmmmm, hitsi kun nyt muista oliko se Kaksplus vai minkä sivun jakama!

Mulla huomenna se uusi follikkeli ultra 13.30. Jännittää taas ihan hirveesti! Ainiin ja en malttaisi millään odottaa toukokuun turkin reissua. ;)

Huhhei, kkm:n lääkinnällisestä tyhjennyksestä reilu 4 viikkoa aikaa ja nyt uskaltaisin väittää, että tyhjennysvuoto vaihtunut menkkoihin. Missään vaiheessa ei lakannut vuotamasta ihan kirkkaanveristä vuotoa, mutta onneks suht vähäistä (vaikkakin uskomattoman ärsyttävää). R-testi onneks haalistunut koko ajan ja 4 viikon kohdalla haalean haalea haamu. Polille soittelin eilenaamulla pitäiskö alkaa olla huolissaan, mutta ei kuulemma hätää jos ei tulehdusoireita.

Jonkun istukanpalan epäilin siellä olleen kiinni edelleen tihkuttamassa ja kas eilen sitten vuoto vähän runsastui, pientä menkkasärkyä koko päivä ja illalla suihkussa pieni istukanpalan näköinen juttu tuli ulos! Kuinka voikaan ihminen olla iloinen menkoista. Nyt jos olis joku päivä toivoa jatkaa vuotovapaata normaalia elämää...

Anteeksi eriteavautuminen, piti purkautua :oops:

Siittiöt tarvitsee about sen kaksi päivää ennen kun pääsevät edes paikalle missä ne oottaa munasolua. Ovistesteissä lukee, että munasolu todennäköisesti irtoaa 48h plussasta. Vaan jos on hommannu kaksi päivää juuri ennen ovista, niin eihän siittiöt kerkeä päästä perille oottamaan kun munasolu on irronnut. Eli sillon on jo myöhäistä.
Kaksplus ei ole kyllä mielestäni muutenkaan kovin luotettava lähde. Minä olen tietoni saanut luennolta, jonka piti suomen johtavin hedelmällisyyslääkäri. :)

Mutta jos harrastaa seksiä esim kierron joka toinen tai kolmas päivä, niin ovis ei mene ohi. Jos ei sitten ole jostain syystä ollut anovulatorinen kierto.

Siittiöt tarvitsee about sen kaksi päivää ennen kun pääsevät edes paikalle missä ne oottaa munasolua. Ovistesteissä lukee, että munasolu todennäköisesti irtoaa 48h plussasta. Vaan jos on hommannu kaksi päivää juuri ennen ovista, niin eihän siittiöt kerkeä päästä perille oottamaan kun munasolu on irronnut. Eli sillon on jo myöhäistä.
Kaksplus ei ole kyllä mielestäni muutenkaan kovin luotettava lähde. Minä olen tietoni saanut luennolta, jonka piti suomen johtavin hedelmällisyyslääkäri. :)

Mistä toi kaks päivää on repästy? :o oon aina lukenu että siittiöllä kestäis joku parisen tuntia uida munasolulle :o

Jokainen uskoo ja lukee mitä artikkeleita haluaa, mutta tämä kaksplussa oli nyt ihan vaan esimerkki. Mä en tässä ala jankkaa asiasta yhtään sen enempää, jonkun lapsettomuuslääkärin tai vastaavan kirjoituksen tähän asiaan liittyen olen lukenut. Mutta oli miten oli, ei oo silti tärpännyt vaikka harrastanu seksiä viikko ennen ovista tai kolme päivää tai kaksi tai yksi päivä ennen... ;)

5-6 päivää kuulostaa aika uskomattomalta jos miettii kauan siittiöt elää ja monen lähteen mukaan elinikä on muutamia päiviä riippuen limoista jne, maksimi mitä tullut vastaan on se 6 päivää mutta sekin kuulemma todella harvinaista. Niin paljon muuttujia ja tekijöitä matkassa etten sanoisi mitään varmoja päivä milloin voi tulla raskaaksi :)

Onnittelut iduliini myös täältä :)
Täällä menossa kp 14, flo ennustaa ovista lauantaille ja toinen sovellus sunnuntaille. Ihmeellisiä mahan juilimisia ja pistosmaisia kipuja menny koko kierron mahassa. Viel en oo bongannu mitää ovista enteileviä merkkejä, mut onhan siihen viel aikaa muutama pv.
Tää alku kierto on ollu justiinsa niin tylsää. Lääkäri eilen soitteli lääkkeistä ja siitä mitä tehdä jos/kun plussa joskus testiin tulee. Yks lääke pitää jättää ainaki heti pois ja soittaa aikaa sille ja sieltä sit lisätietoja ja lähete äitiyspolille. Parista lääkkeestää pitää viel kysyä toiselta lääkäriltä, niistä ei tuo osannu sanoo vaan käski kysyä toiselta :D Foolihappoo pitäis lääkärin mukaan alkaa syömään jo yritysvaiheessa ja ei kuulemma riitä monivitamiinit missä foolihappoo lisänä vaan apteekista pitäs käydä hakeen joku raskaana oleville tarkotettu foolihappo lisäks. Ja puhelun lopuks toivotteli taas kovasti onnea yritykseen :)

Siittiöillä kestää n. 2h päästä munajohtimeen, kun taas munasolun matka kohtuun kestää 3-4 vrk ja kiinnittyy yleensä n. 6 vrk ovulaatiosta. Oisko siulla menny nämä kaksi asiaa sekaisin. :-) Ja siittiöt elää erittäin todennäköisesti 2-3 vrk naisen elimistössä. Eli joka toinen tai joka kolmas päivä yhdynnässä pitäisi olla riittävä tahti.

f6a5f669dc13aaafbc7c3696383beec6
kääk!! <3 kp 28/30-34
Stressaa vaan nämä menkkakivut, toivottavasti täti ei oo tulossa!

Ei ole mennyt asiat sekaisin. Jokainen toki uskoo mihin haluaa. Minä olen käynyt tämmöisellä luennolla ja uskon tätä lääkäriä.
Hän tosiaan sano, että otollisimmat hetket on se 5-6 päivää ennen ovista ja kun ovistestiin tulee plussa on jo myöhäistä.. Ovistestejä käytetään esim kun kerätään munasoluja, muuten ne on aivan turhia periaatteessa. En tuomitse niitä ketkä niitä käyttää, koska käytän itsekkin. Ei siinä mitään. :) ja toki raskautumiseen vaikuttaa moni tekijä. Siittiönlaatu, otolliset limat, ph, ovuloiko ja onko ajoitus oikea jne.. Usealla parilla toi ajoitus juurikin väärä, tutkittua tietoa. Mun ei herranjumala ollut tarkotus hyökätä ketään vastaan tms. Halusin vain jakaa tämän tietoni teille, koska täällä yritetään raskautua. Minä mukaan lukien. :)

Itse olen tosiaan myös käyttänyt ovistestejä, kun kuulin tämän uutisen järkytyin. Luulin myös, että ovistesteillä testataan juurikin sitä otollisinta aikaa. Älkää siis päälle hyökätkö kun ajatuksena oli tosiaankin vain puhtaasti tiedonvälitys. :)

Itse olen raskautunut tällä joka toinen tyylillä, mutta ongelmia on vauvan pysyminen matkassa. Kuusi keskenmenoa olen saanut, mutta myös kaksi lasta. Kolmatta olemme nyt yrittäneet vuoden verran ja siihen sisältyy kaksi keskenmenoa..

Takaisin