Raskaaksi 2018

Täällä on kyllä menossa niin erikoinen kierto että ihmetyttää. Mulla siis on ovulaatio vasta tulossa, pitäis olla vasta parin päivän päästä ja eilen ja toissapäivänä oli semmoset ovislimat ettei vois erehtyä ja siis ikinä ei niin voimakasta liman tuloa oo ollu, pikkareihin asti vuoti. Tänään ovistesti oli melkein positiivinen. Eilen rupes naama kukkimaan myös oikein tosissaan, molemmille puolille nenää. Yleensä pari päivää ennen menkkoja tulee finsku jommalle kummalle puolelle. Niin ja eilen mieliala oli tosi vaihteleva, vaikka mulla harvemmin sellaista on. Niin ja pupuilun jälkeen semmoset päänsäryt että mitä ihmettä. Mulla ei juuri koskaan oo pää kipee. :eek: outo kierto, toivottavasti tulee joku megaovis. :D
 
Mindie, kiva kun mainitsittuonaaman kukkimisen... Itse taas huomasin nyt ja ed kierrossa et just oviksen aikaa mulla iho oikee hyvässä kunnossa. Jotenki oikeen hehkuu ja ei kuivu mut ihohuokoset oikein pieninä jne. Nii sitä ollaan jokainen vaan erilainen ja jokaisella erilaiset nää ovisoireet.

Juu megaovis nii tulee viel kaksoset :wacky:
 
Sadetuuli, juu mulla kans yleensä oviksen aikaan siisti hyvä iho. En tie mikä juttu tää ny on. Mulla myös tulee yleensä juuri ennen menkkoja afta tai kaks suuhun. Ilkeitä nekin. En kyl tie mitä pitäisi ajatella jos tulis kaksoset. :D
 
Eikse oo sit kaks kärpästä yhdellä iskulla :wacky: joo mul o kerran ollu arfta nuorena ja öö nuistan vaan et oli kipeä!!! Että tosiaan ei ne oo kivoja. En muista kyl et missä vaiheessakiertoa se oli :hilarious:
 
Täällä kp9 menossa ja oviksen tikutus aloitettu. Testaan cb kahden hormonin testillä ja ensimmäinen testi on aina tyhjä. Saa nähdä koska alkaa :) vilkkua. Nyt on kiertojen pituudet vaihdellut, niin en yhtään tiedä koska ovis tulossa.

Tallettelut toki aloitettu :grin
 
Hipshops pahoittelut negasta, piti se itekki testata eilen nega.. Eihän se tosin yllättänyt.

Yöllä rinnat alkanut kipeytymään ja nyt jo lähes kosketusarat :rolleyes: Naamakin kukkii niin, että eiköhän se täti sieltä viikonloppuna tule..
 
Opiaattina: Voi miten ihana häälahja!! Ihan mahtavaa! :cool05Toivottavasti oli ihanat häät.Itse en keksi miten ne tuon uutisen jälkeen enää paremmaksi voisi muuttua. :Heartred

Mindie^^: Toihan kuullosti hyvälle ja nyt toivotaan plussia sinnekkin. :Heartpink
Noppa88: Jospa se enteilisin ihan muuta kuin tätiä. Peukut pystyssä täällä.
hipshops: Voi plääh..oliko sulla mikä dpo?
Eleanoora: Tsemppiä kiertoon ja eiköhän se sieltä hymynaama tupsahda. Maltti on valttia.

Omaa: Okei, mikä on tää JANO? Oikeesti tänäänkin rampannut veskissä jatkuvaan ku janottaa tosi paljon. DPO 6 ja 7 päivää siitä ku pistin pregnylin. Tämä ihme janotus iski viime Torstaina ja pahentuu vaan -vettä tekee mieli ei mitään muuta juotavaa. :scratch
Ja toki, ovistesteillä ei kannattaisi yrittää testailla mitään kun se pregnyl voi vielä vaikuttaa mutta eipähän nuo näy pahemmin haalistuvan..toki siitä kun pistin viikko sitten pregnylin niin aavistuksen haalistunut mutta nyt näyttää että vahvistuu taas. Kyllä on taas todelliset piinaviikot ja DPO 10 saakka pitää ainakin odottaa ettei r-testi anna virheellistä tulosta. :sick009:wacky:
Kuvassa alin on tänään tehty keskimmäinen on eilen ja ylin on viime Perjantai.

https://aijaa.com/4A62LM
 
Kiitos kaikille onnitteuista :Heartred Oli ihanat häät, vaikka selvinpäin väsyttikin olla 22h hereillä ja pappi puheessaan antoi ymmärtää, että odottaisimme lasta (mikä lie yhteys jumalaan paljastanut tämän :D) ja kaikki tulivat kyselemään, ja piti valehdella. Nyt alkaa tuntua, että alkaa tajuta tän asian ja pelottaa pienen puolesta kauheasti. Sain varattua ekan neuvola-ajan joulukuun puoleen väliin.

Paahoittelut hipshops negasta :sad001 Kyllähän ne sun tädit sais jo kyläillä..

Luulen, että hypähdän tästä tonne LA 2019 puolelle, kiitos jutteluseurasta kaikille ja tsemppiä, plussia ja ihanaa loppuvuotta :Heartred Toivotaan et mun ei tarvi palata tänne ihan heti.. :)
 
Täällä alkoi puolvuotis kierto. Tän jälkeen odotellaankin koska tulee ensimmäinen vuosi yritystä täyteen. Royal jellyt, ovistestit ja raskaustestit tilattu. Saipa myös muihinkin vitskuihin tilattua täydennystä samalla kun nekin tekee loppuaan. Nyt hiljenen taas toviksi vollottamaan kohtaloani ja mietin johtuuko tämä ylipainosta, kilpirauhasenvajaatoiminnasta vai oonko muuten vaan viallinen yksilö. Tsemppiä muiden piinapäiviin ja onnea plussanneille.
 
Multakin mies taas kyseli, enkö oikeasti ole raskaana. No en ole. Tää on taas näitä asioita joita en oikein osaa sille selittää, varmaan kun jään märehtimään sitä että mun kroppa ei vaan toimi miten pitäisi. :sorry:

Kp 122, kiitti ja kuitti.
 
Täällä alkoi puolvuotis kierto. Tän jälkeen odotellaankin koska tulee ensimmäinen vuosi yritystä täyteen. Royal jellyt, ovistestit ja raskaustestit tilattu. Saipa myös muihinkin vitskuihin tilattua täydennystä samalla kun nekin tekee loppuaan. Nyt hiljenen taas toviksi vollottamaan kohtaloani ja mietin johtuuko tämä ylipainosta, kilpirauhasenvajaatoiminnasta vai oonko muuten vaan viallinen yksilö. Tsemppiä muiden piinapäiviin ja onnea plussanneille.
Täällä toinen ylipainoinen, ja kyllä mäkin ajattelin että se voi vaikuttaa. Mutta gynellä kun olin ja kyselin, niin se vain varoitti raskausajan diabeteksestä jne. Kilpirauhaslääkkeen nostoa aloitetaan vasta plussan jälkeen joten en stressaa siitä. Enemmän huolestuttaa juuri tää että toimiiko paikat vai oliko tuo varhainen km ainoa kokemus raskaudesta?
Yk 5, kp 8/32 täällä menossa...
 
Täällä toinen ylipainoinen, ja kyllä mäkin ajattelin että se voi vaikuttaa. Mutta gynellä kun olin ja kyselin, niin se vain varoitti raskausajan diabeteksestä jne. Kilpirauhaslääkkeen nostoa aloitetaan vasta plussan jälkeen joten en stressaa siitä. Enemmän huolestuttaa juuri tää että toimiiko paikat vai oliko tuo varhainen km ainoa kokemus raskaudesta?
Yk 5, kp 8/32 täällä menossa...

Mulle yksityiseltä sekä julkiselta suositeltiin annoksen nostoa reilusti koska mulla kilppari elää muutenkin vuodenajan mukaan. Ja kun on niin kauan tän asian kanssa elänyt niin mun annoskin on ohjeella"omien fiilisten mukaan". Sitä vuosien mittaan oppii tietämään koska arvot nousee yhdenkin numeron verran. No nyt koska alkoi pimeä kausi niin tiedän että ne hiipii ylös. Kesällä syön yhden tabletin, syksyllä kaksi, talvella kolme, keväällä kaksi ja taas sitten kesäksi tippuu yhteen. Nyt suosittelivat kumminkin suoraan nostamaan sinne kolmeen kun raskautta yritetään. No tänään taas vyöhyketerapiaan lepäämään ja uus aika onkin sit oviksen aikana. Oon niin loppu. :D :D Ja joo kyllähän se painokin vaikuttaa. Se ei vaan oikein laske etenkään näin pimeänä vuoden aikana. Joten vaikuttaa varmasti myös raskauden alkamiseen.
 
Täällä toinen ylipainoinen, ja kyllä mäkin ajattelin että se voi vaikuttaa. Mutta gynellä kun olin ja kyselin, niin se vain varoitti raskausajan diabeteksestä jne. Kilpirauhaslääkkeen nostoa aloitetaan vasta plussan jälkeen joten en stressaa siitä. Enemmän huolestuttaa juuri tää että toimiiko paikat vai oliko tuo varhainen km ainoa kokemus raskaudesta?
Yk 5, kp 8/32 täällä menossa...
Ja täällä kolmas. Kävin tänään verikokeessa et selviää mitä hemoglobiini näyttää ja jos se on normaali niin sit meen vielä uudestaan s-ferritiinin mittaukseen, koska rautavaraston vähäisyydellä voi kuulemma olla vaikutusta raskautumisessa. Ja se selittäisi myös yötä ylipainoa ja huonoa kuntoa, kun kuitenkin liikun kohtalaisesti ja syön peruskotiruokaa. Ootteko kuullu et ferritiini vaikuttais raskautumiseen?
 
Ja täällä neljäs ylipainoinen. Obeesi on muuten paljon mukavampi sana tälle asialle. :p oon ite yrittäny täs laihduttaa sillai rauhallisesti, tavoite olis että jos ei raskaudu niin pääsis si sinne hoitoihin. Mulla on pari ylimääräistä kiloa siihen bmi-rajaan. ja eiks just se ferritiini oo edellytys raskaudelle? Tai että matala ferritiini sitä raskaurumista haittaa.
 
Ja täällä neljäs ylipainoinen. Obeesi on muuten paljon mukavampi sana tälle asialle. :p oon ite yrittäny täs laihduttaa sillai rauhallisesti, tavoite olis että jos ei raskaudu niin pääsis si sinne hoitoihin. Mulla on pari ylimääräistä kiloa siihen bmi-rajaan. ja eiks just se ferritiini oo edellytys raskaudelle? Tai että matala ferritiini sitä raskaurumista haittaa.

Joo obeesi vilisee jokaisessa potilaskertomuksessa täällä. Jopa flunssaan on syy mun obeesius jos terkkarista kysyy :D Enpäs tiedä raudanpuutteesta. Mulla perus hemoglobiini on 150-> mietin jopa että voiko olla liikaa. Mut en tiedä mistä sitä tulee kun en oo lisärautaa ikinä ottanut. Ja tuo arvo ollut jo ennen näitä vitamiineja.
 
Jaah multa jäi yks viesti huomaamatta välistä. Niin en tiedä tota rautavarastoa. Pitääkin kysellä voisko niissä olla sanomista :D Tai en tiedä voisko mulla magneetilla olla....
 
Takaisin
Top