Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläki esikoista yrittäessä meni yli vuosi ennenkuin onnistui raskaus, joten tiedän että lapset ei tule silloin kun haluaa kuin harvoilla. Mutta aina saa haaveilla, kuten Alinah sanoi.

Uutukainen, minä testaisin! Nuolla oireilla sain kuopuksesta plussan, silloin oli vielä pari päivää aikaa ennenkuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Täälä nyt aikamoiset jomottelut alavatsalla, joten toivon että nyt se ovulaatio olisi! Nyt on kp14.

Hajuaistissa jotain häikkää, kun mysli&jogurtti haisi mun nenään eilen sipulijauheelle.:wacky: Eli aamulla testattu kierron eka nega.:smiley-angelic006
Huh huh, on sitä sitten hölmö kun ei vaan osaa malttaa.

No niimpä, harvemmin asiat sujuu just niinkuin suunnittelee. Ei itselläkään tarkoitusta laittaa yritystä vuodeksi tauolle jos ei saakkaan toukokuulle ”ajoitettua” :hilarious: että loppujen lopuksi se on kyllä ihan sama.

c58b9c6563d0e6fd4b1b07c9f05d024f

Kynä haettu, huomenna jatkuu.
Kyllä mekin esikoista yritettiin 2 vuotta, ja sit hän ilmoitti tulostaan. Ei oo helppoa tämä lisääntyminen. Silloin ei hakeuduttu minnekään tutkimuksiin, vaikka olisi kannattanut. Koska mulla on ollut jo ennen esikoista tämä ovuloimattomuus ongelma.
Mutta kyllä tämä tästä sutjaantuu!

Meidän tjttailu tähän mennessä: eka yritys kerta, puuhailua kp8, nyt kp11, en ossaa yhtään sanoa mitään oviksesta onko tulossa ja milloin. Välillä sen tuntee hyvin, mut nyt en kyllä tiedä sanoa. Ööh kp11/25-35. Eli ei mitenkään säännöllisesti mene kyllä. Jossain vaiheessa oli kierrot monta kertaa 28, mut ei enää.

Uutukainen, mikä kp sulla nyt olikaan? Uutta testiä kehiin jos epäilyttää!

Täällä kp 18, ovulaatiosta ei tietoa kun en seuraillut mitenkään. Nyt voi olla dpo mitä tahansa väliltä 1-5. Tänään lattialta noustessa yhtäkkiä hirveä repäisykipu oikealla puolella, tuskinpa se mitään meinaa mutta hätkähdytti kun viimeksi on tuollaista ollut varmaan just edellisen raskauden aikana. Piinailut aluillaan...

Tsemppiä paljon kaikille uusille -pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä vaatii välillä mutta sekin useinmiten palkitaan. :happy:

Alinah: Tsiisus! Kyllähän on pistoksella hintaa, mutta onneksi Kela korvaus on edes tuon verran. Itse sairaslomalaisena ei oo kyllä rahaa montaa tollasta maksaa. Oliko niin et toi yksi Gonal kattaa sen yhden kierron?

Kosmankukka: Hmm, jospa sieltä tulisi seuraavana oireena plussatesti :grin
Uutukainen: Joo ei RFSU:n testillä kyllä taida saaha plussaa ihan hetkeen kun oisko se vaatinut jo aika paljon raskaus hormoonia että näyttää plussaa -jos sittenkään.

Terkku: Toivottavasti ovis olisi tullut. Tsemppiä :dance008

Omaa: Tissit on vaan kipeet. Vasen etenkin ja sitä juilii paljon enemmän ku oikeaa. Mietin jo että onko mulla joku rintasyöpä mut vasta kävin gynellä kuukuasi sitten ja se tsekkas, ei ollut mitään. Netistä luin että kipu ei kyllä viittää rintasyöpään myöskään. Varasin ajan hierojalle jos mullon vaan lihakset niin jumissa. No selkä on kyllä ihan jumi mutta hieman epäilen vaikuttaako se kuitenkaan noin "pitkälle" kun rintalihakset ei tunnu yhtään kipeälle. :confused: En kyllä ymmärrä yhtään mitä tämä oikein meinaa.

Hirveen kylmän arat tuntuu olevan, ja yöllä aina tasoittuu eikä koske mutta päivällä ja etenkin illalla ei voi pitää rintsikoita ku pelottaa ottaa ne pois -edellis iltana tuli melkosena shokkina ku kiskasin rintsikat pois. Viikko menkkoihin vielä aikaa, ja tää rintakipuilu kestäny jo kolme kokonaista päivää. :eek: Any ideas??

Hei vaan kaikilla!
Nyt ekaa kertaa täällä, kirjauduin ja otin itseäni oikein niskasta, jotta rohkenen tulla kirjoittelemaan.
Vauvayritystä takana 1,5vuotta. Itse olen 25v ja mies 31v. PCO taustaa ja eilen aloitettiin hedelmättömyyshoidot oikein ryminällä. PCO:n takia hyvin epäsäännöllinen kierto ja ovulaatio ei tapahdu, ei sitten millään. Aloitin eilen pitkästä aikaa terot, kun kierto taas huitelee 42kp. Toivon kovasti tsemppiä ja itse sitä muillekkin toivon. Jouluun mennessä haluaisin kovasti sen plussan tärähtävän <3 mielessäni ei muuta pyöri, kun vauva vauva vauva :)

Update: PCkin oli aamuvirtsasta nega. Testaan loppuviikosta uudelleen, jos ei täti tule käymään ennen sitä. On tää vaan niin perseestä...

ShiruLi82 oletko miettinyt rintatulehduksen mahdollisuutta? Kannattaa melkein lääkärillä käydä jos vielä jatkuu.

Tervetuloa kyfi! Toivottavasti hoidot toisivat pian plussan! :)

Uutukainen voi harmi! Kumpa tilanne vielä muuttuisi. Koska sinulla oli ovulaatio?

Täälä kp15, dpo2? Alamahaa turvottaa, ei muuta. Katsotaan koska uskaltaa testailla, epäilen kyllä että en ole ovuloinut kun en selkeää ovulaatiota ole tuntenut, viime kierrossa tunsin.

Mä en ole niin hirveästi tähän ketjuun kirjoitellut, mutta nyt ajattelin tulla kertomaan, että viime viikonloppuna meille pärähti testiin yllätysplussa. Mitään raskauteen viittaavia oireita ei ollut. Tai no, oli ne kaikki samat pienet vihlomiset, joita oli negakierroissakin:grin Testasin dpo 11 pregchekillä ja viiva oli todella selvä, ei edes mikään haamu. Seuraavana päivänä sain pc:llä ja rfsu:lla lähes leffaviivat ja siitä seuraavana päivänä digiin jo raskaana 2-3.

Me ollaan yritetty esikoista nyt vähän yli vuosi ja taustalla on yksi kkm viime syksyltä. Tosi varovaisesti siis suhtaudutaan tähän uuteen raskauteen eikä vielä uskalla hirveästi tuuletella, vaikka testien perusteella nyt näyttää hyvältä. Kkm:n jälkeen mulla on todettu kilpirauhasen liikatoiminta, alhainen ferritiini (toukokuun alussa se oli 16), kierrot on välillä sekoilleet ihan huolella ja luteaalivaihe on ollut liian lyhyt. Mä uskon, että saatiin plussa, koska tutkitutin kilppari- ja rauta-arvot ja kävin gynellä lyhyen luteaalivaiheen ja tiputtelun takia ja sain lugesteron lääkityksen. Vai kuinka todennäköiseltä teistä kuulostaa tulla raskaaksi, jos kilppariarvot on perseellään, rautavarastot tyhjät ja luteaalikin niin lyhyt, ettei alkio ehdi kunnolla kiinnittyä?

Tulin selostamaan tätä, koska haluaisin kannustaa vähänkin pidempään yrittäneitä menemään rohkeasti tutkimuksiin, jos vaan yhtään epäilee, että jotain on pielessä. Tiedän, että monia pelottaa, että sieltä sitten löytyykin jotain, mutta onneksi käytännössä kaikkea voidaan hoitaa, jolloin onnistuneen raskauden todennäköisyys kasvaa. Ja tsemppiä kaikille yrittäjille ja etenkin jo pidempään kuumeilleille!:Heartred Tiedän just, miten ahdistavaa on, kun tuntuu, että kaikki muut plussaa ympäriltä.

Paljon onnea plussanneille! [emoji173]
Menin hätä housuna testaa puhtaan negan tänään! No nyt on kp 27/30 ja tässä kierrossa ei oo yrityksestä yhtään kiinni koska ollaan pupuiltu 29kertaa! :-)) eikä mulla kyllä ole mitään oloja ei edes normi menkat on tulossa oireita jotka alkaa yleensä 1viikko ennen..

Tsemppiä paljon kaikille uusille -pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä vaatii välillä mutta sekin useinmiten palkitaan. :happy:

Alinah: Tsiisus! Kyllähän on pistoksella hintaa, mutta onneksi Kela korvaus on edes tuon verran. Itse sairaslomalaisena ei oo kyllä rahaa montaa tollasta maksaa. Oliko niin et toi yksi Gonal kattaa sen yhden kierron?

Kosmankukka: Hmm, jospa sieltä tulisi seuraavana oireena plussatesti :grin
Uutukainen: Joo ei RFSU:n testillä kyllä taida saaha plussaa ihan hetkeen kun oisko se vaatinut jo aika paljon raskaus hormoonia että näyttää plussaa -jos sittenkään.

Terkku: Toivottavasti ovis olisi tullut. Tsemppiä :dance008

Omaa: Tissit on vaan kipeet. Vasen etenkin ja sitä juilii paljon enemmän ku oikeaa. Mietin jo että onko mulla joku rintasyöpä mut vasta kävin gynellä kuukuasi sitten ja se tsekkas, ei ollut mitään. Netistä luin että kipu ei kyllä viittää rintasyöpään myöskään. Varasin ajan hierojalle jos mullon vaan lihakset niin jumissa. No selkä on kyllä ihan jumi mutta hieman epäilen vaikuttaako se kuitenkaan noin "pitkälle" kun rintalihakset ei tunnu yhtään kipeälle. :confused: En kyllä ymmärrä yhtään mitä tämä oikein meinaa.

Hirveen kylmän arat tuntuu olevan, ja yöllä aina tasoittuu eikä koske mutta päivällä ja etenkin illalla ei voi pitää rintsikoita ku pelottaa ottaa ne pois -edellis iltana tuli melkosena shokkina ku kiskasin rintsikat pois. Viikko menkkoihin vielä aikaa, ja tää rintakipuilu kestäny jo kolme kokonaista päivää. :eek: Any ideas??

Joo, tää yksi kynä kattaa yhden pistoskierron. Ellei jouduta kasvattaa vielä vähän lisää, niinku kesäkuun alussa kävin ultrassa ja piti jatkaa vielä 4 päivää pistelyä muistaakseni vähän isommalla annostuksella. Eli 2 300iu kynää sitten meni kesäkuun kiertoon. Ne oli 90€ ja 70€ kelakorvauksen jälkeen, ei tää joo mitään ihan halpaa touhua ole. Rankemmat hoidot sit vielä kalliimpia.

Uutukainen voi harmi! Kumpa tilanne vielä muuttuisi. Koska sinulla oli ovulaatio?
En tiedä tarkalleen, en tikuta etten stressaa. Limojen perusteella reilu pari viikkoa sitten, Flo ennusti samoille paikkein. Pupuilua oli hyvin ennen ja jälkeen ennusteen.

Tervetuloa Bellamama, martsa ja kyfi! Ja jos joku jäi vielä mainitsematta! :)

alinah: tsemppiä pistelyyn! Mä oon tottunut työn puolesta pistelee toisia, mut itseään pistäminen on kyllä paljon vaikeampaa. Samaa lääkettä oon siis pistänyt joskus.

Shiruli82 mulla on joskus samaa, että vasenta tissiä vihloo :D

Mrs. R paljon onnea plussasta! Katoin toisesta ketjusta, et sait kyllä aikasin vahvan viivan!

Täällä kp 9 ja Glow sovellus kertoi hedelmällisen ajan alkaneen, tosin mies on 400km päässä, et sitä ei pysty vielä hyödyntämään :D

Ootteko muuten kuulleet ovulaatio finnistä koskaan? Mä oon aina yhdistänyt finnit menkkoihin, mutta nyt luin viime kierrossa jostain, että finni tulis sille puolelle mistä munasolu irtoaa. Viime kierrossa tuli vasempaan poskeen ja nyt näyttäisi tulevan oikealle huulen yläpuolelle :)

Tervetuloa uusille ja onnittelut Mrs R.! :Heartred

Mulle tulee finnejä oviksen aikaa (samoin ku menkkojen aikaan) mut en oo kyl huomannu seuraa kummalle puolelle tulee, pitääki ens kierrossa tarkastella :wink

Kp22/26, uutta kiertoa ja neuvolakäyntiä odotellessa...

Takaisin