Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minipillereiden aikaa oli tosi kuivaa ja halutkin kateissa, mut nyt niitten loputtua ei oo kans ollu pulaa kosteudesta :D mut mies tykkää että käytän liukkaria käsihommissa ja joskus ihan tositoimissa :D mut ovisaikaan nounou! Ja mulla muuten kans jo mama vitamiinit käytössä :)

Nonni! 5.4. aika yksityiselle gynelle :)
Huh! Yks ressinaihe vähemmä! Tai enemmän. Jännittää! Mitähän siellä tapahtuu? :o sillon on kp27/28-33?? Onkohan huonoon saumaan tuo aika ?

Unicorn 22/28-33 dpo 3

Mulla myös samana päivänä aika gynelle! :)

Heippa kaikille, pientä taukoa on taas pidellyt :)

Lueskelen illan aikana enemmän teidän kaikkien kuulumisia jotta pääsen tilanteesta kärryille. Toivottavasti on tullut paljon plussia ryhmään :)

Mulla on tuota yrittämistä ollut 1/2016 alkaen eli melkoisen monta kk on tullut piinailtua. Yksi kemiallinen oli noin vuosi sitten eikä sen jälkeen sitten olekaan testeissä näkynyt mitään.... pistettiin itseasiassa tälle yrittämiselle takarajaksi alunperin vuodenvaihde mutta sitten pitkitettiin sitä tähän maaliskuun loppuun. Aloitin nimittäin käyttämään homeopaattista valmistetta tammikuussa ja siinä "luvattiin" raskautta 2-3 kk kuluttua käytön aloittamisesta. Mulla on viime syksystä ollut lisänä keltarauhashormoni, sillä menkat tuppaa puskemaan läpi jo niin aikaisessa vaiheessa.

Mulla oli nyt tiistaina Dpo 9, mutta testi näytti ihan selkeää negaa. Yli-innokas kun olen piti tietty jo silloin testata ja kun näytti negaa niin hylkäsin kaikki toiveeni, enkä nähnyt enään mitään mahdollisuuksiakaan.. Kaikki raskausajan vitamiinitkin lensi roskiin kun ajattelin, että koko yrittäminen oli nyt sitten tässä :D

Jostain syystä tänään aamulla tein uuden testin, nyt Dpo 12. Ehkä lähinnä siksi kun yleensä melko nopeasti alkaa tulla menkkamaisia oireita jo viikkokin ennen niiden alkua. Nyt niitä ei ollut juuri ollenkaan... Ja yllätys oli ihan mieletön, kun testiin ilmestyi haalean haalea viiva!!!! Olin jo heittämässä testiä roskiin, mutta onneksi tarkistin. Tein testin apteekin testillä, josta netissä lukee että on herkkyydeltään yhtä hyvä kuin esim Clearblue. Huomiseksi on uusi testi odottamassa. Ihan vielä en uskalla täysin iloita, sillä vuosi sitten kävi samalla tavalla, että ensin tuli haalea viiva, sitten digi näytti raskaana 1-2, mutta pari päivää siitä alkoi vuoto. Odotellaan siis maltillisena viivojen vahvistumista :) Mutta aika ihana fiilis tämä on silti :)

Hyvää viikonloppua kaikille!!!!

ImageUploadedByVau Foorumi1490976194.517346.jpg

Siinä vielä kuvaa hailurasta [emoji4]

Kuvat olis kyllä kivat, mutta en osaa ladata niitä. Otin kuvat kyllä ekasta testistä ja keskiviikon selkeimmistä viivoista. Oon aika urpo näissä asioissa... :nailbiting::arghh:

Kiitoksetaan onnitteluista! :Heartpink Kävin illalla ostaa digitesti ja teen sen vielä huomenna. Toivotaan, että pikkuinen on tarttunu tiukasti kiinni. On hassu tunne ettei tämä onni kestä. Miksiköhän sitä aina miettii näin...

Onnea sara aivan kamalasti plussan johdosta <3 toivotaan että pieni on tarrannut tiukasti kiinni <3

Tikkuselle myös paljon onnea <3

Oma napaa sen verran että menkka jomot on aivan hirveät ja välillä ne menee tonne alas asti. Rinnat kipeyty tänään ja nyt jännityksellä odotan yötä että alkaako samanlainen kihellys kuin viime kierrossa jossa oli se kemiallinen. JOS nää menkka jumit ei ole raskaudesta johtuvaa niin ihmettelen kyllä sitten mistä johtuu koska KOSKAAN ei ole tälläisiä ollut kuin vasta sinä päivänä tai max edellisenä iltana ennen menkkojen alkua. :S ihanaa viikonloppua kaikille <3 ja paljon plussa ja o+ onnea <3

Ps. Itse otin miehen kyllä mukaan viime kuussa gynelle ihan vaan sen takia että sekin ymmärtää tilanteen :) ja sieltä ohjattiin sit hänet simppa tutkimuksiin ja sit lääkäri soitteli meille ja teki jatko päätökset eli nyt jos ei tärppää niin clomit 3-4 kiertoa ja jos mitään ei tapahdu sit alkaa inssit :)

Sara80: mitä homeopaattista valmistetta käytät? [emoji4][emoji4]

Mulla on sellaista Sepia-nimistä valmistetta. Ymmärtääkseni kannattaa asiantuntijan kanssa käydä keskustelu, jossa on paljon taustakysymyksiä joiden avulla saadaan juuri sulle oikea valmiste. Hiukan huuhaana olen itse aina tuota pitänyt, mutta eräs tuttu oli tullut raskaaksi nopeasti kun aloitti käyttämään näitä ja kahteen otteeseen vieläpä. Siksi ajattelin itsekin testata :)

Mulla on sellaista Sepia-nimistä valmistetta. Ymmärtääkseni kannattaa asiantuntijan kanssa käydä keskustelu, jossa on paljon taustakysymyksiä joiden avulla saadaan juuri sulle oikea valmiste. Hiukan huuhaana olen itse aina tuota pitänyt, mutta eräs tuttu oli tullut raskaaksi nopeasti kun aloitti käyttämään näitä ja kahteen otteeseen vieläpä. Siksi ajattelin itsekin testata :)

Tää alko kyl kiinnostaa nyt tosi paljon :)

Mä syön aamulla ja lounaalla Herbalifen proteiinipirtelöä missä on siis kaikki hivenaineet ja vitamiinit mukana. Helpottaa aamuja kummasti kun ei tahdo jäädä aikaa aamupalan laittoon saati syömiseen tuon 6kk pojan takia :) Mulla on siis hyvinvointiohjaaja joka mut noihin tutustutti vuosi sitten syyskuussa ja kun tuli puheeksi että yritetään esikoista hän sanoi että sitten kun kroppa saa oikeeta ravintoa ja kun kroppa toimii oikein niin on hyvät mahdollisuudet raskautua hyvinkin nopeesti. Olin kerenny 2kk syömään pirtelöitä ja yk3 sit tärppäs, en kyllä ihan usko tuohon pelkän pirtelö voimaan mut ei niistä haittaa ainakaan oo :) Saa nähdä onko niistä apua seuraavalla kerralla ;)

No mä tossa just kattelin aikaa Terveystalolle.. Mitä siellä gynellä siis ihan ekana tapahtuu? Kuuntelee stoorit ja ultraa vai?

Meillä varmaan mulla ongelmana tuo kiinnittyminen.. kierto on säännöllinen ja ovis tapahtuu ja ennen menkkoja on viivaa jos jonninmoista mutta ei vaan kiinnity... :/ jospa niillä jotain apuja olis tähänkin...

Ekalla kerralla selitin ongelman eli pitkittynyt kierto. Tämän jälkeen kyseli aiemmista raskauksista ja ehkäisystä. Sitten katsoi ultraamalla paikat ja määräsi lääkkeiksi primolut nurin ja clomifenin. Nämä alkuun ja ellei tärppää niin uusi aika gynelle.

Muokattu viimeksi:
Unicorn kun mun kaveri meni ekaa kertaa yksityiselle vuoden yrittämisen jälkeen niin hällä ultrattiin ja lätkästiin puolen vuoden clomi-resepti käteen.
Outoa oli et ei ollu seuranta ultraa. Annostus oli 1tabl./pv, mut jos tuntuu (eli jos raskaus ei oo alkanu esim. kolmesta kierrosta) niin voi ottaa kaksikin. Aika leväperäiset ohjeet ja kyl ite haluisin että ois ekassa kierrossa ultra. Näkis et toimiiko ollenkaan vai sitten liikaa.
Oon kyl kuullut et monella ei oo seuranta ultraa kun käy yksityisellä.

Unicorn kun mun kaveri meni ekaa kertaa yksityiselle vuoden yrittämisen jälkeen niin hällä ultrattiin ja lätkästiin puolen vuoden clomi-resepti käteen.
Outoa oli et ei ollu seuranta ultraa. Annostus oli 1tabl./pv, mut jos tuntuu (eli jos raskaus ei oo alkanu esim. kolmesta kierrosta) niin voi ottaa kaksikin. Aika leväperäiset ohjeet ja kyl ite haluisin että ois ekassa kierrossa ultra. Näkis et toimiiko ollenkaan vai sitten liikaa.
Oon kyl kuullut et monella ei oo seuranta ultraa kun käy yksityisellä.

Toi on tosi jännä kun luulisi et yksityisellä saisi niin sanotusti parempaa. Itellä on aina kunnallisella ollu ultrat ainakin ensimmäiset 2kk kun clomeja söin. :o

Onnea Sara80 ja tarrasukkia pienelle!

Tilkkunen, tiedän niin tuon tunteen. Se on ihan normaalia, että pelottaa ja pelkää pahinta. Kaikki on kuitenkin niin haurasta ja epävarmaa alussa. Totta kai missä vaiheessa tahansa voi tapahtua pahin, mutta alussa siihen on isommat mahdollisuudet. Ei kannata kuitenkaan liikaa antaa tilaa pelolle, koita ajatella positiivisesti ja nauti. :Heartpink

Takaisin