Raskaaksi 2016

Katjusha muistan sen maidon nousun. Se kyllä koski ja hitsi se tunne jos et saanu niitä tyhjennettyä. Yöllä oli lakanat ihan märät ku ylivuotoja tapahtu liivinsuojista huolimatta. Pakotti siis keskellä yötäki pumppaamaan. (meillä ei imetys onnistunu). Mulla myös pitkä synnytys oli eka, kesti 23h. Mut repeemiä ei onneks tullu vaikka ei välilihaa leikattukkaan. Toki muutama pieni tikki, mut siihen jäi. Silti oli alapää hellänä monta viikkoo vaikka mitään leikkauksia ei tehtykkään.

Mulla synnytys kesti päälle 19h, väliliha leikattiin ja tikkejä tuli, parantuminen kesti useita kuukausia ku eppari alkoi kasvaa granuloomaa. Ja on vaivannu koko tämänki raskauden.. jääsiteet ja tyynyt oli pop ekat kuukaudet ja ja kävely ekat viikot oli vielä hitaampaa ku loppuraskaudes..
Ja maidonnousu oli kauheaa, itkin perjantai-iltana sohvalla kun sattui ja mies lähti hakemaan sähköpumppua kaupasta että sain lypsettyä :D sitte luovutinki 3kk maitoa ku sitä tuli niin reippaasti. :)

Plussatuulia kaikille!

Täälä jo 29+1 ja olisin ihan valmista kauraa synnyttämään, maha on kasvanu 4cm 1.5viikos ja olo on sen mukanen. En sitte yhtää nauti tästä raskaanaolosta, mutta onneks lopputulos on tärkein ♡

Heipsan!

Ilmaannuin tänne tuossa lokakuun alussa kierukan ollessa vielä paikoillaan ja nyt vasta aletaan päästä tositoimiin, menossa on yk 1 ja kp 4. Kierukka lähti vasta neljännen ronkkijan toimesta (aluesairaalassa nukutusvalmiudessa, onneksi nukutusta ei tarvittu mutta lähellä se oli) ja nyt siis meneillään ekat menkat kierukan poiston jälkeen. Tosi niukat nämä näyttää olevan, mutta jospa kierto muuten normalisoituisi ja tietty toiveena raskautua heti tästä kierrosta... [emoji6] Tiputaan sitte korkeelta ja kovaa jos ei kolmosta alakkaan heti kuulua.

Toivon muillekin kuumeilijoille pikaisia plussia ja pettymyksen kohdanneille tsemppejä!

Monilla on siis samanlaisia kokemuksia vauvan syntymän jälkeen. Mä oon kans pakastanut siteitä, turvotus on ihan kohtuutonta. Hankin pumpun odotusaikana, ja tässä sen näkee että itseltä irtoo nippanappa 10-15 ml molemmista rinnoista yhteensä kerralla. Vauvalla ei riitä kärsivällisyys, eka rintaraivo siis päällä :) Tuskat on helpottamaan päin, koitan tyhjennellä säännöllisesti, jos se maito lähtis pian herumaan lapselle palkitsevalla tavalla :)
Hei, siis onnea kaikille raskautta toivoville ja anteeksi kun tästä tuli hetkeksi vähän imetystukiryhmä :)

Joo ei mullakaan herunu alkuun ku just ton verran, mut sit pumppasin vaan useemmin, niin alko lisääntyä ja hups heijaa kohta sitä tuliki 300ml per rinta. Nii ja Katjusha onko sulle neuvottu sitä käsin herutusta ollenkaan ja kannattaa esim hieroo rintoja ennen pumppausta. Ja sairaalassa neuvottiin myös, että voi esim hiustenkuivaajalla eka lämmittää rintaa ennenku alkaa pumppaamaan. Mulla toi lämmitys toimi ainakin tosi hyvin ja sen jälkeen alko herumaan kunnolla. Myös toi käsin herutus on tosi hyvä.

Menkat alkoi tänään 9pv myöhässä :( noh jos enskuus sitte tai joutuu liittyy ryhmään 2017 [emoji23]

Katjusha: Mä muistan tuon maidon nousun, se teki kyllä kipeetä. Ja myös tuon synnytyksen jälkeisen ajan, kun paikat oli tosi kipeät, mutta onneksi palkinto on tuosta kaikesta se maailman parhain. :Heartred Tsemppiä ja paranemisia sulle kovasti, yrität nyt vaan ottaa iisisti, vaikka varmasti helpommin sanottu kuin tehty. :)

Ertza: Pahoittelut menkoista. :sad001:Heartred Mulla varmaan sama homma eessä, kunhan nyt ne menkat eka alkais, minä kun oon jo kaks selkeää negaa testannu.. Joten piinaillaan sitten ens kuussa yhdessä. :) Tai jos ei ens kuussakaan tärppää, niin sitten ensi vuoden ryhmässä, eiköhän me molemmat joskus se plussa saada. :happy:

Mulla auttoi sauna eli lämmin kans tohon herumiseen. Käsin pumppaamisella en saanut maitoa niin paljon.
Muokkaus: tarkoitin että käsipumpulla en saanut niin paljon [emoji3]

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut negoista ja Katjushalle paljon onnea pienokaisesta! <3<3 Ihana kuulla tarinoita loppuun astikin välillä. Täällä kun yleensä kuulee lähinnä plussaan asti. Meillä mies lähti sänkypuuhiin ajamaan 300 km päästä, jos sitä vaikka tärppäisi viimein. ;) Viime kierto antoi toivoa siinä mielessä, että tuntui ainakin hormonitoiminta. Kkm:n jälkeen ollut tosi vaisut ovikset ja oviksen jälkeiset olotilat, niin jos sitä viimeinkin kroppa alkaisi toimia kunnolla.

Noniin. Nyt alkoi menkat sit vihdoinkin vissiinkin, nyt tulee niukkaa vuotoa mutta miten se sitten lähdettiin laskemaan? Eli huomenna yk 1 kp1? Vai lasketaanko se jo tästä päivästä?

Muokattu viimeksi:
Jotkut lääkärit ohjeistavat ilmeisesti, että jos vuoto alkaa klo18 jälkeen, lasketaan seuraava päivä kp1, mutta jos ei ole mitään lääkitystä tmv, miksi tarkat päivät pitäisi ehdottomasti tietää, ei tuolla liene kummempaa merkitystä. Kun tulee punaista siteeseen, olisi itselläni kp1. :)

Mää en nyt tajua tätä mun kiertoa. Aamupäivällä tuli jo pyyhittäessä aika paljon punaista,muttei kuitenkaan siteeseen sti. Kipujakaan ei oo, ja ööö ei muutenkaan tunnu missään..

Okei, mun menkat ollu ennen raskautta senmosii et päivä jolloin alkaa ovat niukat ja sit seuraava päivä onkin hirveetä vuotamista. Et ei ees tampooni pidä..

Kp1

Muokattu viimeksi:
Mulla jo tätä punaista tullu jo viime viikon torstaista asti,muttei joka päivä. Nyt eka päivä ku tuli vähä enemmän, muttei kuitenkaan vieläkään alkaneet :-\

Ei alkanu vuoto vielä viime yönä! En kuitenkaan vielä testannu, yritän huomisaamuun odottaa. Jos vaan pystyn :D nyt kp25/24-29 ja ovistuntemusten mukaan dpo14

Mites noi dpo:t mistä mihin niitä lasketaan vai tarviiko? Kun ovis on bongattu vai?. Tää mami menee ihan sekaisin jo kiertopäivien laskemisesta ja ylös kirjaamisesta. :D

Myönnän että ennen tota esikoisen yritystä en pitäny mitään kirjaa mistään. Tiesin vaan et on epäsäännölliset.

Kp 2

Alinah, dpo eli days past ovulation. Dpo0 on siis oletettu ovispäivä ja oviksesta seuraava dpo1 jne.. menkat yleensä alkaa dpo12-dpo16 :)
Eihän niitä pakko ole laskea, itekin huvikseen nyt laskeskelen ekaa kertaa :D mä nyt vasta tän kolmannen yrityksen aikana oon tosissaan perehtyny ovikseen ja kaikenmaailman oireisiin. Kahen ekan kanssa kp:t riitti :D

Violina, toivottavasti ei alakkaan vuoto! Täällä mennään edelleen samoilla päivillä :grin, kp 25/25-28, dpo 11-12.
Menkkoja odotan lauantaille, tai siis odotan että eivät alkaisi :shy: Sunnuntaina sitten testaus jos sinne asti päästään. Pahoin kyllä pelkään ettei päästä, mutta eipä vielä manata :mad: Tuntemukset tällä hetkellä on aika vähäiset ja samanlaiset kuin viime kierrossa, rinnat jonkin verran aristaa, väsyttää ja välillä hieman huono olo. Eli ihan peruskauraa negakiertoon :grin Erilaista on tällä kertaa se, ettei ole kylmä vaan päinvastoin ihan hirveän kuuma kokoajan. Yölläkään en saa nukuttua kuumuudelta vaikka ikkunakin on raollaan o_O Myöskään alavatsalla ei tunnu samalla tavalla pistelyitä kuin viime kierroissa, mikä on hieman omituista..

Takaisin